A to platí i pro čtvrtý díl, který sice restartuje do jisté míry děj, ale jinak jede v zaběhnutých kolejích a přináší toho jen minimum navíc. První díl byl dost specifický svou ponurou atmosférou a tím, že zpracovával krátký kontinuální úsek v rozmezí jednoho dne. Uměl být příjemně komorní, ale zároveň dost epický a v rámci uzavřené trilogie odpovídajícím způsobem gradoval. Při hraní čtyřky jsem měl ovšem pocit, a to tady v komentářích už taky někde dost trefně padlo, jako kdybych namísto původní filmové trilogie hrál ušmudlanou pilotní seriálovou epizodu nějakého spin-offu. Zápletkou je čtyřka naprosto bezvýznamná, nastavovaná a vcelku i nezajímavá. Bohužel.
Co do hratelnosti je to ale pořád ten starý dobrý gýrs. Pro někoho možná až moc, ale já jednoduché střílečky z éry třetí generace konzolí chovám ve velké oblibě a tady je to opravdu jako kdybych se propadl z hlediska herního designu časem. V první třetině se tvůrci snažili gameplay obzvláštnit robotickými nepřáteli, ale to je trochu meh. Neříkám, že se jedná o nějakou vyloženě tragédii, ale Binary Domain to není a čvachtavému pocitu z lahodně naporcovaného Locusta se to ani zdaleka nevyrovná. Zejména schématickou úvodní kapitolu zasazenou do prostředí jakéhosi prefabrikovaného města považuji za to nejslabší, co se v celé sérii objevilo. A ani v pozdějších fázích herní prostředí až na pár celkem hezkých výhledů nijak zvlášť neohromí. Graficky hra neurazí, ovšem co do míry detailů a nápaditosti prostředí je čtyřka spíše průměrná. Na dobré postřílení to ale stačí a obzvláště když hráči začnou pod řetězy Lanceru nabíhat staří známí, kteří pak už vydrží na scéně až do konce.
Hru jsem rozehrál na hardcore obtížnost a i jako doživotní casual musím říct, že tahle obtížnost absolutně neodpovídá popisu. Předchozí díly i na normal byly o poznání těžší.
Technicky mi hra běžela zcela bez problémů. Ve 4K na maximální detaily, bez škubání či jakýchkoli bugů - ať už grafických nebo mechanických.
Pro: oldschoolová hratelnost, zábavné přestřelky, mechanicky jednoduché a bez balastu, technický stav
Proti: atmosféra a příběh, občas přeci jen až moc schematický a nepříliš výrazný design, nízká obtížnost