Kdysi dávno v jednom Znuděném království všichni žili v klidu a míru. Od lidí, po malé roztomilé zajíčky. Tento svět neznal jak války, hlad, tak ani strach a proto se toto království jmenovalo Znuděné. Tak znuděné, že i samotný Ďábel zjistil, že je znuděný až k smrti. Když si to uvědomil, tak ho napadlo, že by v tomto království mohl roznést sémě zla a nenávisti, aby ty unuděné postavičky probral z letargie. Vytvořil velemocné kouzlo a probudil z dřímoty krvelačná monstra, která po království začala rozsévat strach a zlo.
Lidé si na záchranu jejich království povolali mocného mága, což se Ďáblovi samozřejmě nelíbilo. Takže i on si povolal svojí postavičku a tou je právě Jack, který má za cíl mága najít a zničit. A tak se Jack dostal mezi dva unuděné tábory a jeho cílem je najít cestu pro všechny a hlavně zachránit toto Znuděné království od sebedestrukce.
Pumpkin Jack je zábavná 3D plošinovka, která grafikou, herními mechanismy a vtipem odkazuje například na sérii Overlord či plošinovky z PlayStation jako Jak and Daxter či MediEvil. Kromě plošinovkových překážek na Jacka čeká i řada soubojů a logických hádanek zaměřených na fyziku. Za celou hrou stojí jediný vývojář, Nicolas Meyssonier z Francie.
V rámci Prime Gaming programu mi na profilu přistála hra, kterou bych normálně nejspíše směle ignoroval nebýt toho, že ji Jeff nabídl hezky tematicky během období Halloweenu. Díky tomu jsem instantně dostal na hru chuť a na chvilku kvůli ní odložil i rozehraný Horizon: Forbidden West. Nutno podotknout, že opravdu ne na dlouho. Pumpkin Jack lze s důkladným průzkumem dohrát za nějakých 7 hodin, což je na takovou hru přesně akorát.
Pumpkin Jack na první pohled sice působí budgetovým dojmem, ale musím říct, že už dlouho jsem nehrál takhle banální a přímočarou, ale přesto pestrou a chytlavou 3D akční plošinovku, kterou stvořil (téměř) jeden člověk. Pumpkin Jack mi dal zavzpomínat na časy, kdy jednoduché 3D plošinovky vládly hernímu průmyslu a nikdo od nich, kromě zábavné hratelnosti, neočekával nějakou sofistikovanou zápletku.
Příběh znuděného Ďábla, který se skrze ambiciózního Jacka pokouší způsobit apokalypsu, opravdu neohromí, ale jako pojítko mezi více či méně lineárními levely to stačí. Tvůrce sází spíše na jednoduchoučký humor a samotnou hratelnost, která je stejně jako všechno ostatní poskládaná z velice jednoduchých mechanik, jež jsou ale parádně dávkovány a neustále ředěny různými minihrami. Má to rychlé tempo, cíle se neustále mění a pořád je v herním prostředí co sbírat. Na konci každého z levelů čeká na hráče bossfight, taktéž vždy v rámci možností nápaditý a mechanicky velmi dobře nadesignovaný.
Vizuálně to vypadá hezky a obzvláště s ray tracingem a HDR, které ale nemusí každému vonět, protože je místy fest přepálené a hra je s ním ponořena do skoro až neonového oparu. Kromě toho je i tmavší a tudíž něco méně přehledná.
Napadá mě vlastně jen málo věcí, které bych mohl vytknout. Jednak asi mírnou setrvačnost hlavního hrdiny při skákání, na kterou je třeba si zvyknout a určitě tam být nemusela. Druhou věcí byly všudypřítomné lucerny, které při rozmlácení způsobovaly šířící se požár, který zraňuje hráče a občas otravně zamezuje v cestě dál. A nakonec kamera, která má tendenci tu a tam prolétávat skrz textury. Zejména u jednoho z bossfightů to úplně nepotěší.
Pumpkin Jack na první pohled sice působí budgetovým dojmem, ale musím říct, že už dlouho jsem nehrál takhle banální a přímočarou, ale přesto pestrou a chytlavou 3D akční plošinovku, kterou stvořil (téměř) jeden člověk. Pumpkin Jack mi dal zavzpomínat na časy, kdy jednoduché 3D plošinovky vládly hernímu průmyslu a nikdo od nich, kromě zábavné hratelnosti, neočekával nějakou sofistikovanou zápletku.
Příběh znuděného Ďábla, který se skrze ambiciózního Jacka pokouší způsobit apokalypsu, opravdu neohromí, ale jako pojítko mezi více či méně lineárními levely to stačí. Tvůrce sází spíše na jednoduchoučký humor a samotnou hratelnost, která je stejně jako všechno ostatní poskládaná z velice jednoduchých mechanik, jež jsou ale parádně dávkovány a neustále ředěny různými minihrami. Má to rychlé tempo, cíle se neustále mění a pořád je v herním prostředí co sbírat. Na konci každého z levelů čeká na hráče bossfight, taktéž vždy v rámci možností nápaditý a mechanicky velmi dobře nadesignovaný.
Vizuálně to vypadá hezky a obzvláště s ray tracingem a HDR, které ale nemusí každému vonět, protože je místy fest přepálené a hra je s ním ponořena do skoro až neonového oparu. Kromě toho je i tmavší a tudíž něco méně přehledná.
Napadá mě vlastně jen málo věcí, které bych mohl vytknout. Jednak asi mírnou setrvačnost hlavního hrdiny při skákání, na kterou je třeba si zvyknout a určitě tam být nemusela. Druhou věcí byly všudypřítomné lucerny, které při rozmlácení způsobovaly šířící se požár, který zraňuje hráče a občas otravně zamezuje v cestě dál. A nakonec kamera, která má tendenci tu a tam prolétávat skrz textury. Zejména u jednoho z bossfightů to úplně nepotěší.
Pro: chytlavá nenáročná hratelnost, stylizovaný vizuál a hudba, ideální jednohubka na Halloween
Proti: setrvačnost při letu, otravný oheň, občas kamera