Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Open Roads

66
9 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V Open Roads se hráč zhostí role šestnáctileté dívky Tess, která pomáhá své svobodné matce vyklidit jejich dům k prodeji poté, co zemřela Tessenina babička. Tess nicméně najde na půdě skrytou přihrádku s kufrem, jehož obsah vyvolá několik otázek ohledně babiččina tajemství, což vyústí v neočekávaný výlet k nalezení tížených odpovědí.

Hra se zejména skládá z průzkumu prostředí z první osoby a zkoumání předmětů v okolí. Určité předměty mohou po jejich prozkoumání přimět Tess, aby si o nich promluvila se svou matkou formou ručně kreslených cutscén. Některé rozhovory mohou také zahrnovat dialogový strom, kde si hráč vybírá z určitých možností, které občas mírně pozmění budoucí rozhovory.


Poslední diskuzní příspěvek

Asi jsem už těchhle slice of life věci hrál příliš na to, abych tuhle rychlokvašku vnímal pozitivně. Nevim, tohle mě nějak minulo asi. Vecpat příběh o rodinné minulosti dvou hrdinek do nějakých dvou-tří hodin, přičemž většina postav, o kterých je řeč, se ve hře ani nevyskytuje a s hrdinkami se prakticky nebuduje žádný vztah, mi nepřijde jako dobrý writing. Prakticky mi bylo úplně jedno co objeví, jaký spolu mají vztah a co se bude dít, protože jsem měl celou dobu nulový zájem o postavy samotné.

Gameplay v rámci walking simu v pohodě, jen mě teda pobavila závěrečná lokace, kde mají hrdinky hádku o tom, zda přejdou přes prkno a jak je to nebezpečné, přitom 20 metru vedle vede na cílové místo cesta přes pláž. Ani se to nesnažilo maskovat. A plot na louce blokující cestu na most, který je ohraničeny zábradlím vysokým 30cm a šel by klidně překročit plot neplot, je teda peak design. Škoda, že k většině věci nemá hrdinka co říct navíc, pak jen berete do ruky random plechovky, kelímky, tužky a nic z toho. Tady asi tvůrci celkově nepochopili, proč bylo Life is Strange tak zábavné.

3D grafika hezká, 2D postavy hrozné. Závěrečná písnička fajn, hudba celkově zapomenutelná. Nápad road tripu matky s dcerou rozhodně fajn, ale nedotažený.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Je hodně fajn si jednou za čas dopřát ryze odpočinkovou hru, ve které se nebojuje a ve které se nestřílí. A ještě větší vzácností jsou tituly, kde se nedějí žádné velké věci a nejsou v nich žádné fantastické prvky. Open Roads se mezi hrstku takových titulů může směle řadit. Vypráví totiž naprosto obyčejný slice of life příběh o sbližování se matky s dcerou na pozadí úmrtí v blízké rodině. Nic víc, nic míň. A přesto je to hodně fajn.

Hra sice běží na Unity enginu a tak nelze očekávat nějaké velké technické zázraky, ale vypadá jako celek velmi pěkně. Tvůrci ošulili na budget drahý motion-capture jednoduchými, ale velmi osobitými kreslenými animacemi, které i navzdory svým omezením umí vykreslit ve tvářích postav slušnou řádku emocí. Co tvůrci ovšem neošulili je parádní voice-acting obou hlavních postav, který v podstatě dělá celou hru. Ještě aby ne, když si do hlavních rolí přizvali Keri Russel a Kaitlyn Dever, což jsou hollywoodská herecká jména, která by se blejskla v lecjaké tříáčkové hře. I proto jejich účast na tomto jinak po všech stránkách velice skromném indie titulu byla pro mě velice příjemným překvapením.

Z hlediska hratelnosti je to obyčejný walking sim, kde hráč chodí po lokacích, prohlíží si itemy a poslouchá rozhovory. Nic víc, nic míň. Žádné hádanky nečekejte. Jestli bych Open Roads k něčemu přirovnal, tak by to byly tituly jako Gone Home nebo Marie's Room. Kdo má tenhle subžánr a jeho melancholicky rozjímavé pomalé tempo rád, bude se mu líbit i tohle. Ostatní ale raději ruce pryč neb Open Roads je skutečně dialogový slow-burn od začátku až do konce.

Jediné, co mě osobně zklamalo, bylo zpracování právě oněch on-the-road sekvencí, na které jsem se dost těšil. Ve hře nakonec hrají minoritní roli a kraťoučká stále stejná smyčka běžící za okny jedoucího auta nepůsobí příliš dobře. Na druhou stranu bych si dovolil oponovat Vivaldiho názoru na to, že by byl příběh hry neuspokojivý. Z hlediska výstavby slice of life příběhu za mě naprosto dostačuje. A to jak délkou, tak i tím, co nakonec řekl (nebo neřekl). To důležité utvářející zápletku hry (onen pomyslný slice) bylo zodpovězeno a to ostatní prostě jen dokresluje postavy, jejich radosti, strasti a motivace.

Pro: obyčejný slice of life příběh, Keri Russel/Kaitlyn Dever v hlavních rolích

Proti: scény v autě, emocionálně by to mohlo být silnější a postavy ještě osobnější

+13
  • PC 70
Dvouhodinová adventurní jednohubka plná čtení, chození a poslouchání rozhovorů mezi matkou a dcerou, které jsou skvěle napsané a ještě lépe nadabované. Nejblíže to má herně ke Gone Home a chvílemi mi hra připomínala i první Life is Strange, zřejmě díky takovému tomu pocitu teenage angst. Rozhovory jsou díky tomu uvěřitelné, postavy jsou sympatické, jejich chování dává smysl a je možné se do nich i vcítit. To úplně v každé hře možné není, proto bych to ocenila jako největší klad. 

 Zbytek hry je takový průměrný. Obyčejný příběh, který se zabývá řešením lidských problémů jako je smrt blízkých nebo bytová krize. Grafické zpracování je na indie hru úplně v pohodě. Osobně mi ale styl kreslených výrazů postav nesedl a mnohem lépe se mi dialogy poslouchalo, než se na ně koukalo. Dabérský výkon obou amerických hereček je totiž excelentní a mají spolu úžasnou chemii. 

 Pokud jste fanoušky walking simů, tak se Vám pravděpodobně bude Open Roads líbit.
+13
  • PC 65
Verím, že mnohí budú z môjho hodnotenia pre túto hru celkom rozčarovaní. Pravdou je, že ak by som hodnotil Open Roads iba na základe toho, čo nám ponúkol, rating by sa pokojne posunul o 25% vyššie. Pretože v svojej podstate hra dokázala povedať zaujímavý príbeh a využila k tomu silné dve hlavné hrdinky, ktoré navyše nadabované talentovanými herečkami, ktoré boli dosť šikovné na to, aby ich boli schopné predať. Problém však nie je v tom čo hra priniesla, ale v tom, že toho nebolo viac. Ak by išlo o prológ k novej príbehovej adventúre a dočkali by sme sa o pár týždňov (alebo aj mesiacov) druhej kapitoly, mali by sme tu kvalitný začiatok. Takto ale hra necháva na stole veľké množstvo nezodpovedaných otázok, nevyužitého potenciálu na niečo ďalšie a hlavne ma táto skutočnosť výrazne sklamala.

Keď som v minulosti hodnotil hru "Lost in Play" cítil som sa veľmi podobne, nakoľko pred koncom na nás autori vytiahli koláž dobrodružstiev našich súrodencov, ktoré sme nemali možnosť odohrať spolu s nimi. No aspoň sme sa dočkali skutočného záveru, ktorý ich príbeh dostal do finále. Tu sa síce dozvieme odpoveď na najdôležitejšiu otázku, ktorú hra kladie. No všetky ostatné, ktoré počas toho ako spoznávame naše dve hlavné hrdinky ostanú nedoriešené. Na jednej strane je často život práve o tom. Nevieme, čo pred nás budúcnosť postaví. No nemyslím si, že to je to, čo chceli tvorcovia povedať. Jednoducho otázky života sú položené na stole. Ale odpovede sa na ne už nedozvieme. Nevieme tak ako dopadne vzťah Tess s jej otcom. Či za ním nakoniec odletí. Nevieme či sa im podarí zachrániť dom po babke. Či neskončia naše hrdinky ako bezdomovkyne, alebo sa Opal rozhodne prijať pomoc, ktorú jej ponúka jej sestra. Nevieme vlastne ani, či jej dedko vlastne stále žije, alebo nie. Dozvieme sa iba to, kto bol tým tajným mužom, s ktorým si stará mama písala.

Odporúčam preto, aby ste nemali veľké očakávania v rámci toho, čo hra ponúkne. Pokiaľ vám stačí malá príbehová herná jednohubka, ktorá prinesie silný príbeh matky a jej dcéry, toto vás určite poteší. No ak by ste chceli mať komplexnejšie spracovanie tohto príbehu, mať možnosť viac spoznať nové postavy, alebo hlbšie načrieť do studnice tajomstiev, ostanete na konci asi rovnako sklamaní, ako som bol aj ja. Bohužiaľ.
+10