Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Karel Musil • 39 let • Supporter/QA • Wien (Zahraničí)

Komentáře

The Fall Trilogy: Chapter 3 - Revelation

  • PC 60
Tak a je to tady - cela trilogie dohrana za tri vecery a dohromady mi zabrala nejakych deset hodin. To je dost malo i na soucasnou ackovou produkci - a hrat to jen kvuli tezsim hadankam na vyssi obtiznost nehodlam. Diky vestavenemu hint systemu si clovek ani nemusi lamat hlavu s hledanim nejakeho navodu.

Do tretice vseho dobreho i zleho - prostredi je sice vizualne atraktivnejsi, nez bylo ve druhem dilu, na druhe strane kouzla prvniho nedosahuje. Navic mi zpracovani prislo vyrazne horsi, nez jake bylo v predchozich dilech - labuti pisen studia Kheops je jen stinem grafickych orgii z minulych let. Hudba je sice lepsi, nez ve dvojce (diky pritomnosti housli a snad i jinych smyccovych nastroju dava vzpomenout na soundtrack k Arcanu), ale taky zadna slava. Doktorske ukony byly podany zajimave, o to hur jsem nesl dvoji uklizeni mistnosti - a titul nejhorsiho pixel huntingu v dejinach adventur patri ocichavani zdi ve sklepe za ucelem nalezeni ledku. Nad logikou jeho nasledneho smichani s prasivkami, ovocem a lecivymi bylinkami, zdestilovani vysledneho produktu a naliti dryaku do ust pacienta v komatu se radsi pozastavovat nebudu, zazili jsme uz i strkani psa do elektricke zasuvky ci navstevu SM klubu s zivym vystupem a naslednym propichnutim bradavky hlavniho protagonisty. Co me stve nejvic je to, ze jsem si domyslel zbytek pribehu uz po deseti minutach DRUHEHO DILU a celou dobu jsem cekal na nejaky zvrat, ale zaver pouze potvrdil me domenky a nic zajimaveho neprinesl... Obrovska skoda...

Pro uplnost dodam, ze jsem celou serii hral v nemcine, ale ono to tolik textu zase neobsahuje (plus ten trial jednicky jsem hral i v anglictine). Daber misty hodne prehraval, ale hlas mel v celku prijemny. Spis me stve, ze mi ted v policce zabira misto krabice The Fall Trilogy: Die Komplette Serie, ktera je na trech CD discich, i kdyz by se vsechny tri hry bez problemu vesly na placku jedinou a ani by to nemuselo byt DVD.
+3

The Fall Trilogy: Chapter Two - Reconstruction

  • PC 60
Druhy dil mi prisel o neco delsi nez dil prvni, tim je ale vycet pozitiv u konce - ano, je to hezky renderovane, ale moderni kancelare nepusobi ani zdaleka tak dobre, jako zpustly chram kdesi v dzungli. Prijemne hudebni pozadi nahradila genericka elektronika, dalsi minus. Sice me potesila snaha naroubovat klasicke hidden object puzzly na kancelarske prostredi, ale to je spis kosmeticka zalezitost. Vubec mam z teto epizody dost mizerny pocit, jestli mi to za ty ctyri hodiny stalo. Daleko vic nez v prvnim dile jsou zde problemy vytvareny umele (protagonista zlikviduje dulezity dokument ne jednou, ale hned dvakrat?) a bohuzel si ani po nekolika hodinach od dohrani nevybavuji zadne opravdu povedene puzzle, coz je obrovska skoda.
+3

The Fall Trilogy: Chapter One - Separation

  • PC 65
Puvodne jsem po hodinovem trialu z BigFishGames (plna hra, jen casove omezena) dal hodnoceni 70%, ale po dohrani musim jit niz - a to si jeste rikam, ze jsem mozna az moc hodny. Krasne renderovana grafika, prijemna hudba, plne namluveni (myslenky protagonisty a vlastne i jedine postavy v celem prvnim dilu, pokud pominu dva auditivni flashbacky), byt pribeh je vlastne jen prochazeni stareho chramu.

Problem teto (na pomery hidden object adventury) hry je totiz ukrutne kratka delka - projiti bez jakehokoliv navodu mi zabralo pouhe tri hodiny. Pravda, bylo to na obtiznost casual (The Fall Trilogy obsahuje dva stupne obtiznosti - casual ma kratsi limit na napovedy i lehce zjednodusene nektere puzzly, navic misto otaceni se kolem 360 stupnu jsou lokace rozdeleny na vyrezy, mezi kterymi se pohybujete pomoci sipek po okrajich). I presto si za nemozne kratkou herni dobou stojim a vyuzil jsem moznosti preskocit jen asi dva puzzly.

Netroufam si odhadnout, v jakych problemech bylo Kheops Studio v poslednich letech sve existence. Verim, ze se pokusili i ze zakazky na hidden object hru dostat co nejvic, presto ve srovnani s predchozimi tituly spolecnosti The Fall Trilogy hodne ztraci. Nebo prinejmensim prvni kapitola.
+5

Thief II: The Metal Age

  • PC 85
Jako hrace nepolibeneho stealth akcemi (pred prvnim Thiefem jsem hral maximalne tak prvni Commandos :-P ) bylo pro mne hrani docela utrpenim, protoze jsem musel zcela zmenit svuj zpusob hrani - bohuzel se mi to moc nedarilo. Pres veskere problemy vsak musim rict, ze tato serie je skvela!

Nesmirne se mi zalibil svet Thiefa a Garreth mi velmi prirostli k srdci - prave to me pohanelo dal. A jsem si jisty, ze prvky, ktere jsem behem hrani ze srdce nenavidel, nema v lasce ani protagonista. At uz nemrtvi z jednicky, nebo vsemozna mechanicka hejblata a boti ze dvojky. Protoze samotne plizeni se za straznymi a zbavovani se jich za pomoci obusku, pripadne prolezani tajnymi chodbami a prisvojovani si vseho, co ma nejakou cenu, to je pojate skvele a skvele se to i hraje. O to vic nastvou mise, kde i na normalni obtiznost je zakazano byt zpozorovan nebo zanechat za sebou nekoho v bezvedomi, natoz vyvrhnuteho.

Osobne mi nejvice prirostly k srdci hned prvni mise (zadni roboti), mise v pristavu, fizlarna (jeste lepsi nez stalkovani nic netusicich obeti je poslouchat jejich rozhovory) a konecne i mise v centru mesta, byt i ty byly misty frustrujici. Nektere mise na sebe navazuji, takze nasyslene vybaveni konecne neprijde nazmar.

A nakonec bych prosil potlesk pro me nejlepsi pratele krome obusku - vodni sipy a lecivy lektvar - obcas jsem se konfrontaci se strazi holt nevyhnul:-P Jsem zvedavy, jak se mi pri znalosti prvnich dvou dilu budou hrat Deadly Shadows...
+20

Return to Mysterious Island

  • PC 80
Knihu Tajuplny ostrov jsem jako kluk precetl z Verneovek snad nejvickrat (spolu s Cestou do stredu zeme) a navic se netajim svou laskou ke Kheops studiu a (jeho) adventuram. Neskutecne zeru styl, na kterem je cast jejich adventur (prinejmensim oba Mysterious Islands, Voyage a Nostradamus) postavena - nadherny vizual Myst/Atlantis klonu, ale i priblizeni deje hlavni postavou, ktera zaroven slouzi jako komentator udalosti - a predevsim pak predmetove orgie v obrovskem inventari a casto nekolik zpusobu, jak dany problem vyresit. Dokonce je mozne v nekterych pripadech zvolit mezi akcnim a na presnosti zavislym zpusobem, nebo sazku na jistotu je libo roboty znicit lukem a sipy, puskou, pripadne specialnim zpusobem? Pripadne odehnat monstrum strezici lagunu s ponorkou zminenymi zbranemi, nebo mrsinou dikobraza napumpovanou narkotiky?.

Pravdou je, ze hra nevynika prilis delkou, ale ostrov se mi zdal dostatecne veliky a hlavne se v nem da po chvilce velmi dobre orientovat.

Vlastne mi zbyva jen jedina zahada - jestli je s Return to Mysterious Island I, II a Voyage propojeny i Mystery of Nautilus...
+9

Stargunner

  • PC 50
Kruci, ani jsem si nevsiml, ze se to pred dvema mesici objevilo na GOGu zdarma... videl jsem to pred nejakym rokem v katalogu Apogee zdarma, ale kvuli staremu instalatoru se mi to tehdy nepodarilo vubec nainstalovat.

Stargunner je vesmirna arkada, ktera diky freneticke akci a energii nabite hudbe pekne slape... za predpokladu, ze se vam hry tohoto typu libi. Za sebe jsem rad, ze mam konecne srovnani k ceskemu Hypercore - silena odvaha, jit s necim takovym na trh v roce 1999. Zaroven si ji muzu pridat vedle Xenonu jako kousek, ktery uz nejspis nikdy nespustim...
+6

Secret Files: Tunguska

  • PC 70
Duvody, kvuli kterym jsem si Tungusku vybral, byly dva: zaprve me fascinuji zahady a o one udalosti kdesi na Sibiri jsem si toho dost precetl (doporucuji sice starsi, ale ctive napsanou a bohuzel nedokoncenou trilogii Tuseni od Ludvika Soucka). Zadruhe jsem mel moznost hrat ji v nemcine (moje v poradi druha adventura v tomto jazyce po Mozartovi, coz je ale hra puvodem francouzska). Sice bych rozumel anglictine daleko vice, ale aspon jsem se nemusel obtezovat s udajne otresnym dabingem - sice to asi nikomu nepomuze, ale nemecky dabing je v tomto pripade kvalitnejsi, nez anglicky.

Asi nikoho neprekvapi, ze hra z roku 2006 bude mene narocna na hrani, Tunguska navic prinasi i moznost zobrazeni aktivnich bodu na obrazovce. Zcela pak chybi casove omezene akce, coz je pro mne pomerne vyznamne plus.

K pribehu samotnemu se moc vyjadrovat nebudu - da se, ale zadny Indiana Jones to neni, byt se o to hra svou epicnosti i moznosti ovladat dve postavy mozna i trochu snazi. Zaver mi prisel vtipny - at uz pro unik na aerosanich sovetske vyroby, se kterymi si vojaci Wehrmachtu kdysi uzili svoje, nebo pro lehce trapny gag reel a popis udalosti, ktere se staly postavam ze hry (predevsim tedy tem vedlejsim).
+16 +17 −1

Sołtys

  • PC 55
Nahoda tomu chtela, ze jsem se dostal k dalsi polske adventure, nastesti v anglickem prekladu. Predstavte si neco na zpusob 7 dni a 7 noci, pripadne prvniho Poldy, naroubujte si do teto predstavy do anglictiny prelozene vtipy a ziskate absurdni buranskou grotesku, ke ktere neni mozne pristupovat pod zavojem nostalgie, jako v pripade onech her ceskych. Zustane vam hra, ve ktere se sice mizikem neupravuje jmeno ptaka strakapouda na straku, aby nasledne se vylihnuvsi operenec ukradl nejake sperky, ovsem mira absurdity je tu zhruba na stejne urovni - co takhle vydesit slepici ukradenym liscim kostymem, aby vylekana snesla vejce, to pak za pomoci mandelinky a kohouta zmenit na vejce kukacci a nacez ziskaneho tvora venovat dedkovi, ktery opravuje nefunkcni... kukackove hodiny?

Kazdopadne je fajn videt, ze cesti tvurci trhlych adventur nebyli ve sve dobe osamoceni a treba se jednou dockame toho, ze se na Scummu vedle spanelskeho Drásculy a tohohle polskeho skvostu bude vyjimat i druha hra Pterodenu prelozena rovnez do jazyka anglickeho:-)
+5

Age of Conan: Hyborian Adventures

  • PC 70
Conana ted hraje hlavne pritelkyne, ale zkusil jsem si ho i ja - nastesti nemam na dalsi MMORPG cas:-P Kazdopadne mi prijde obtiznost na daleko vyssi urovni nez treba WOWko, coz pro mne neni rozhodne plus. Trpi ji ostatne hlavne pritelkyne, pro kterou jsou boje prilis tezke a co chvili ji nekdo nebo neco zabije.

Grafika je na slusne urovni, prijemne je videt i nejaky ten "mature" content.
+5 +6 −1

Mars Simulator 2011

  • PC 70
Mars Simulator tezi hlavne z toho, ze na trhu zadna podobna hra neni (a dost mozna ani nebyla, alespon jsem na ni nenarazil). Jednoduse vyrenderovana mapa Marsu (udoli ve tvaru Ska a labyrint jeskyni) prilis neoslni, ovsem samotny rover vypada nadherne a da se s nim v mezich moznosti rozumne vyblbnout. Obrovska skoda, ze se jednotlive ukony ke splneni mise opakuji (pri foceni navic neni v podstate co fotit, i kdyz to se da povazovat za snahu o realisticnost - nafotit 25 fotek chvili trva a vubec nezalezi, jestli jen stojite na miste, panoramujete nebo jezdite po okoli, je to jen na vas, jak moc do hloubky se do mise ponorite. Stejna vytka pro monotonnost plati i pro vrtani vzorku.)

Slusi se zminit, ze hra vysla pouze v nemcine, ale textu tu - vyjma popisku ukolu a encyklopedie - prilis neni. Skoda jen, ze je hra tak kratka a mise repetitivni (a tunely jsou strasne rozlehle a neda se ukladat pozice, paradoxne nejvic zabrat mi dala prvni mise s pristanim na presnost a pak uz vpodstate nebylo co pokazit). Kazdopadne me to bavilo skoro jako jezdeni v Maku v Mass Effect 1 (to znamena opravdu bavilo) a pral bych si nejake dustojne a rozsirene pokracovani, pokud mozno uz v anglictine.
+11

Aztec: The Curse in the Heart of the City of Gold

  • PC 60
Posledni edukativni adventura od Crya, ktera mi jeste zbyvala. Aztec tezi predevsim z ve hrach neprilis casto zpracovavaneho prostredi stredoamericke rise (na mysl prichazi snad jen Broken Sword II, ostatne v obou je zminen buh Tezcatlipoca), alespon co se adventur tyce. V zasade jde o standardni produkt Crya, ktery opet prinasi mix detektivniho zanru v historicke dobe, nejake ty puzzly, otravnou deskovou hru (tentokrat na zpusob Clovece, nezlob se, jmenem Patolli), dobovou hudbu a encyklopedii - prochazka po lokacich rovnez nechybi.

Hrani mi znacne zneprijemnovaly bugy - at uz zpusobene virtualizaci (nejvetsi problem byl hned ze zacatku, kdy jsem mel z nebezpecne situace vybruslit preskocenim na lodku, ktera mela v pravidelnych intervalech proplouvat kanalem, az na to, ze jsem se ji nedockal a musel situaci vyresit cizim savem), podivne optimalizaci (na normalni vykon jsem se zase tocil dokola jako tasmansky dabel Taz, naproti tomu obraz v animacich jel pomalu a kazda zvukova stopa v tech samych animacich se pro zmenu prehrala dvakrat, velmi vesele). Tentokrat je mozne preskakovat rozhovory, ale mezernik je rovnez pouzivan pro vysunuti inventare (prava sipka dela totez, jak je u Omni3D zvykem), navic v nekterych momentech takove preruseni dialogu zbusobuje totalni zamrznuti hry (vcetne virtualizovaneho systemu) - vypozoroval jsem, ze se toto stava vetsinou v momente, kdy postava nasloucha dvema jinym, ale nejen v techto pripadech).

Mimoradne zde nastupuje tvrda ekonomika - vsechno musite kupovat za kakaove boby, kterych mate na zacatku jen omezeny pocet (navic je musite nejprve najit) a na zacatku nemate ani omylem dostatecny obnos na nakup vseho, co potrebujete. Nektere zbozi sice muzete v pripade prodat zpet, ale ne vse. Nove navic muzete ziskat jen v prubehu deje, takze pokud nahodou vse utratite a pak nemate na uplatky, muzete si rovnou nacist predchozi pozici a koupit jen to, co v danem momente potrebujete (a litat jako blazen mezi jednotlivymi lokacemi).

A i zde se vyskytuje urcita forma bludiste, tolik oblibeneho Cryem - tentokrat v podobe chramoveho okrsku, ve kterem jsou budovy ve ctyrech radach, na klicovych pozicich stoji strazni a navic i psychopat, co se vas celou dobu hru snazi zabit placackou s obsidianovymi strepy.

Posledni dobou se ptam, proc jsem mel pro hry na Omni3D takovou slabost, kdyz kazda dalsi je spis horsi, nez lepsi... skoro mam strach vratit se konecne k dvema prvnim, ktere jsem hral - Atlantis 1 a 2. Porad si myslim, ze tahle serie edukativnich adventur byl dobry napad, ale to provedeni vzdy nejak skripe. A nebo jsem od doby sve prvni adventury (jiz zminovana Atlantis 1) v roce 1998 usel uz moc velky kus a uz na mne nepusobi...
+12

Chata kocoura Leopolda alias Zvláštnosti myšího lovu

  • PC 70
Chata kocoura Leopolda je velmi prijemne prekvapeni z Ruska. Jako dite jsem mel doma dve knizecky formatu A5, neco mezi komiksem a obrazkovou knizkou pro deti, uz si presne nepamatuji, a v nich prave vystupoval kocour Leopold. Krome toho jeste existuje animovany serial, ale u toho si vubec nevzpominam, jestli jsem ho videl.

Kazdopadne, hra je to velmi povedena a je skvele videt, ze i produkt zamereny primarne na detskeho hrace muze byt velmi propracovany a ne odflaknuty. Sice nevynika delkou, ale obrovske mnozstvi animaci, akci, ktere mohou postavy provadet a i pritomnost dvou hernich postav to mnozstvim potencialnich zakysu bohate vynahrazuje. Casto opravdu zalezi na tom, ktera z mysi pozadovany ukon provadi a/nebo kde stoji druha mys. Navic zadna z akci neni nevratna, takze i pokud se stane, ze jedna z mysi neco pokazi (vajicko!!!), nic se nedeje a neuspesnou akci je mozne opakovat i bez nutnosti nacteni pozice. Dtto videohra (ted nemluvim o Legogoci, ale o mysi v dome se ctyrmi kocoury a spoustou syra). A ano, i v detske adventure se da krasne zakysnout, jak se ostatne muzete docist v diskuzi. Dva ceske navody (ktere jsou vicemene totozne) totiz nektera mista popisuji spatne. Rada - kdykoli neco nejde, zkuste to udelat druhou mysi, postavte je jinak (vlevo ci vpravo od predmetu) a kdyz bude nejhur, zavedte tlusteho mysaka ke kadibudce a nechte ho ji pouzit (dvakrat, pak si umyt ruce - pote v nem zmizi i ta druha ryba).

Puvodne ruskou hru u nas vydala spolecnost Conshondis, bylo ji pry mozne sehnat v Levnych knihach, ale hlavne se az do roku 2008 o jeji distribuci staral Martin Ludvik - jde o jeden z mala titulu distribuovanych spolecne s casopisem Excalibur (hra v dobe uvedeni stala 890,-, u Ludvika 150,- a postupne cena klesala az na 30,-).
+13

Versailles II: Testament of the King

  • PC 55
Pokracovani prvnich Versailles prinasi lepsi grafiku a nove oblasti slavneho zamku k prozkoumani. To jsou asi tak jedina pozitiva, ktera mne napadaji - vetsinu casu jsem totiz ztravil pobihanim po zahradach. Krome koniren, hospody, budovy s kuchyni a par pokoji a dvou mistnosti z puvodni hry tu totiz jinak nic moc neni. O nejake volnosti pohybu si ale muzete nechat jen zdat, lokace jsou prtave a vetsinou jen na par kroku (ci spise poskoku, i zde je pouzit domaci Omni3D).

Hudba je opet barokni, ale prilis nezni - a navic vetsinou budete slyset otresnou odrhovacku v hlavnim menu. Pribeh je popisem vzestupu slechtice u dvora, ktery probiha vykonavanim ukolu pro vyse postavene dvorany (nakonec i pro samotneho krale) a popravde me prilis nezaujal - ukoly jsou sice pomerne variabilni, od sazeni stromku pres mereni trubek pro fontany az po nenasilnou likvidaci spiona, ale... mnoho z nich je provedenych pres rezim puzzlu, ktere nejde zrusit - dokud ukol nevyresite, nepohnete se dal, a to i v pripade, ze se napoveda skryva v encyklopedii a ta je diky tomuto omezeni momentalne nedostupna. Nektere ukoly jsou znacne nesmlouvave a pri spatnem vysledku nasleduje game over. Nastesti jen dve mista jsou casove omezena.

Hre se nevyhnulo urcite mnozstvi bugu - je neuveritelne spatne optimalizovana a i pri virtualizaci (ktera snizi rychlost virtualizovaneho systemu) jsou nektere pasaze naprosto nehratelne. Veskere texty mezi segmenty (neda se mluvit o kapitolach) jsou provedeny pomoci beziciho textu - a kdyz rikam beziciho, myslim tim riticiho se - aby odstavec textu probehl za dve vteriny, to se proste neda cist. Paradoxne prechody mezi hernimi oblastmi ci nastup cutsceny trvaji celkem dlouho. Questove predmety obcas nezmizi, jak maji, coz muze prinest problemy v momente, kdy hra kontroluje, jestli je mate ci nemate - a mit je v momente, kdy je uz mit nemate, se rovna game over. A jako tresnicka na dortu - videa ani rozhovory se nedaji preskakovat a na kazdou postavu nejdrive musite kliknout, aby vam venovala pozornost a az pak s ni muzete mluvit (tohle zverstvo si Cryo zopakovalo z Egypta II a dovedlo do krajnosti - co na tom, ze cas od casu muzete misto mluveni s postavou poslouchat cizi rozhovor).

Zkratka a dobre, pokud prekousnete horsi grafiku, Versailles 1685 je daleko lepsi zazitek po strance herni i edukacni, navic se da bez problemu spustit v DOSBOXu. Od dvojky radsi ruce dal... Sel bych i niz, ale ta grafika neni zla, virtualni prohlidka i encyklopedie tu jsou a nektere z melodii jsou vybrane velmi dobre.
+6

China: The Forbidden City

  • PC 60
Nejmene znama (a podle vseho i nejmene popularni) edukativni adventura od Crya. Zadny sekvel, coz je zvlastni, pripomeneme-li si, ze Versailles ma jedno pokracovani a Egypt dve a pul. Mozna proto, ze zvolene tema neni pro zajemce o historii tolik aktualni a oblast tak zajimava, jako doba Ludvika XIV. nebo staroveky Egypt.

The Forbidden City nijak nevybocuje z rady, take obsahuje encyklopedii a vyrenderovane Zakazane mesto. Ze vsech 9 999 1/2 mistnosti je tu vsak vyobrazena jen mala cast a vetsinu casu se hrac pohybuje po malem vyrezu mesta mezi ctyrmi hlavnimi body a mluvi s temi samymi lidmi. Mapa je nastesti interaktivni a k vetsine mist se da dostat behem dvou tri kliku (vetsinou se objevujete pred budovou a nikoli v ni - do velke casti z nich vam nejdriv musi byt z vyssich mist povolen pristup). Cas od casu se objevi nejaka hadanka, ale na jejich reseni se nastesti da prijit brzy. Hra nastesti zcela vypousti casove limity, coz je vitane osvezeni predevsim oproti francouzskemu panovnickemu dvoru a hlavne tu neni zadne otravne bludiste.

Jako obvykle se tu resi vrazdy a - na Cryo nevidane - je jich tu tentokrat neobvykle vysoky pocet. Pribeh sam bohuzel nijak zvlast uzasny neni. Hudba je na rozdil od Egypta prijemna, kvalit Lullyho z Versailles ci cehokoli od Esteva ale nedosahuje (cinska pasaz z Atlantis II je lepsi snad ve vsech meritcich).
+15

Atlantis Evolution

  • PC 65
Ctvrty dil Atlantis se vraci ke korenum, pro mne osobne mozna vic, nez je zdravo. Na jedne strane se vraci i Pierre Esteve jako skladatel, bohuzel mi tentokrat jednotlive melodie prisly hodne nevyrazne. Stejne tak byl opusten koncept nekolika navzajem nesoumernych svetu, ve kterych je potreba neco vykonat, aby se otevrela cesta do sveta dalsiho a vracime se k linearnimu stylu jednicky. To by taky nebylo spatne, kdyby se nevratila i nutnost do zblbnuti opakovat urcity postup, dokud se nepovede spravne (bludiste v lese - 2x, plizeni mezi strazemi, utnuty pri nespravnem kroku kratkym vystekem, ktery je otravny uz napodruhe, natoz jej poslouchat porad dokola).

Paradoxne se mi nejvic libil uvod, ale s postupujici dobou me hrani bavilo cim dal tim min. Zajimave je i pouziti hlavni postavy zaroven i jako vypravece - komentatora deje. Opet navrat k jednicce (dvojka ani trojka, pokud si vzpominam, vypravece nemely, v jednicce byla navic vypravecka, ne protagonista Seth). Zapomenout bych nemel ani na vice ci mene otravne minihry, casto napodobujici klasicke hry - Pong mixnuty s Arkanoidem, Frogger, Snake, opet otresne Towers of (H)Annoy nebo divosi strilejici ostepy. Nejvic se mi libila prvni, kde se jezdilo po mape a vyhybalo se cervenym mistum.

Taky mam trochu problem usporadat si jednotlive udalosti, ktere vedly ke zkaze Atlantisu: zatimco v jednice za vse mohl uzurpator Creon, zde se objevuje motiv sopky a zrada ve vladnouci rodine.

PS, i zde se objevuje onen motiv letajici lodi...:-)
+16

Dark Parables: Curse of Briar Rose

  • PC 65
Mel jsem stesti, ze jsem s Dark Parables zacal az od druheho dilu, protoze ten je o neco lepsi a popravde mi umoznil podivat se na casual hry a hidden object hry obecne ze zcela jineho uhlu. Curse of Briar Rose jeste neni takovy skvost jako Zabi princ, nebot v nem zcela chybi dialogy a promlouvajicich postav je zoufale malo, presto uz dava tato hra tusit potencial, ktery v tomto subzanru adventur drima.

Sipkova Ruzenka v soucasnosti neni jen tupe prevedeni zname pohadky do nasich casu, spise jde o rozsireni puvodniho pribehu a z nej vyvozene dusledky. Hledat kusy zatoulanych predmetu misto skladky predmetu celych daleko pusobi daleko realisticteji a puzzly jsou az na vyjimky (skoda, ze je tam tolik tech posunovacich kulicek ala sokoban) propracovane a hlavne se na ne da prijit (ti linejsi je mohou preskocit rovnou). Hudba neurazi, namluveneho textu je tak malo, ze se nad voice actingem ani nema cenu pozastavovat, grafika je hezka - vizualni orgie prichazeji az v dalsich dilech. A ze vseho nejvic se mi libi, ze na sebe jednotlive dily navazuji...

Ted jeste jestli se mi bude chtit hrat hard mode jen proto, abych otevrel posledni tajnou mistnost... no, uvidim.
+7

The Hidden Continent: Column of the Maya

  • PC 45
Podobne jako The Forgotten Dynasty, i tuto hru mi nadelila segra v domneni, ze jde o jiny titul od Crya (konkretne Aztec - abych ji nekrivdil, Egypt vybrala spravne:-P). Nanestesti jde o titul o jeden az dva rady horsi nez The Forgotten Dynasty - grafika nic moc, predmety se v ni ztraceji vic, nez je zdravo, nekdy jsou dokonce rozmazane tak, ze je problem urcit, co vlastne predstavuji. S povdekem kvituji pokus o pribeh, byt klisovity - zacina in medias res a cela hra vlastne predstavuje vypraveni hrdinky, jak se vlastne dostala do situace, ve ktere se s antagonistou prave nachazeji. Sem tam jsem se i zasmal.

Docela ferovy je i system napoved, jednak se rychle nabijeji a obcas je mozne puzzle - ano, ma to puzzle - preskocit (otevreni strycovych hodinek kladivem). Obtiznost puzzlu vsak rapidne narusta a posledni je orisek jak ze stare skoly, ve ktere navic hint prilis nepomaha. Snad nejvetsim plusem titulu je jeho kratka hraci doba, ovsem zalezi na tom, kolik jste za nej uvalili...
+6

Amazing Adventures: The Forgotten Dynasty

  • PC 65
Kdyz mi moje milovana sestra darovala k Vanocum tuto hru (misto China: The Forbidden City od Crya), prilis jsem radosti neskakal, zvlaste pote, co jsem zjistil, ze to je hidden object. Nakonec jsem si ale dal tu praci a behem nekolika dni hru dohral (a behem nekolika dalsich dni i volne hledani nejakych 2000 skrytych predmetu). Prekvapila me kvalita titulu, tedy vlastnost, kterou jsem si s timto subzanrem dosud prilis nespojoval.

Ac se na prvni pohled muze zdat cinnost provadena v teto hre jako znacne monotonni, mnozstvi meziher i lokaci k prozkoumani je dostatecne mnozstvi na to, aby neomrzely. Jejich vzhled je hezky renderovany a hudba nevtirava, byt ponekud repetitivni. Predmety, i kdyz nekdy spatne viditelne, jsou schovany vcelku ferove a vetsinou jsem proklinal sebe a ne autory. Takze, segra, diky za rozsireni obzoru (ale priste radsi zase neco od Crya:-P)
+5

Egypt 1156 B.C.: Tomb of the Pharaoh

  • PC 50
Obrovska skoda, ze jsem se k teto hre nedostal driv - prinejmensim bych se snad nemusel potykat s tak silenymi problemy technickeho razu. Pro komentar ke hre jako takove skocte k poslednimu odstavci, zvlaste, pokud vas nezajimaji popisy reseni problemu technickeho razu:-P

Podarilo se mi sehnat (nebo spis me sestre) originalni DVD multijazycnou verzi, problem nastal uz v okamziku, kdy jsem se hru chystal nainstalovat - ma 16bitovy instalator, se kterym si uz Windows 7 64bit nevi rady. OK, trochu hledani a pry staci soubory z CD prekopirovat na disk a pridat novy install shield instalator. Fajn, potiz je v tom, ze DVD ma soubory pro nekolik jazykovych verzi a ve slozce anglicke verze je jich jen cast (a hodne stesti manualne kopirovat nekolik tisic souboru, notebook na to chtel dvacet minut a pak to stejne nefungovalo (instalator se spustil, nainstalovaly se nejake soubory, ale pravdepodobne ne vsechny, nakonec to stejne spustit neslo).

Nakonec jsem tedy sahl po vernem VirtualBoxu s Windows 98 SE. Vse se nainstalovalo bez problemu, hra se spustila... ale stacil nepatrny pohyb mysi a tocil jsem se kolem dokola. OK, procesor je i po virtualizaci prilis rychly, je na case sahnout po CPU Killeru. Tak a ted si konecne zahraju... ehm.

Egypt nabizi predevsim pixelhunting, lokace, do kterych se nemuzete vratit a snadne prehlednuti zivotne dulezitych stop. Dale pak neuveritelne otravnou hudbu (podle vseho "novoegyptske lidovky"), krasne namalovane hieroglyfy na zdech hrobek a relativne povedene detaily obliceju - lepsi nez u prvni Atlantis a bez vysokorychlostni cukatury. Skoda, ze to neaplikovali i na zbytek enginu. Jakoby mych problemu nebylo dost, po jedne tretine hry (dve kapitoly ze sesti) se mi hra najednou bezduvodne kousla a po restartu, ani po nasledne reinstalaci uz nenabehla. Moc hezke. Jesteze mam jeste doma ten stary pocitac s XPcky, snad to nasi nevyhodi.

EDIT: nakonec se mi podarilo sehnat CD verzi hry a starsi verzi VirtualBoxu a hru dohral (za jedno odpoledne, pravda, za pomoci navodu). Bohuzel musim jit s hodnocenim dolu, protoze prvni Egypt je spatny i na pomery edukativnich adventur. Okoli a malby vypadaji pusobive, ovsem tretina kapitol je jedno velke bludiste (vesnice, chram), staroegyptska deskova hra je priserna (v manualu je popis), plus ta hudba je spis horsi nez lepsi. Cryo vytvorilo mnoho lepsich her, dokonce i sekvely jsou lepsi.
+10

Dragon Age: Origins - Return to Ostagar

  • PC 65
Neco jako Normandy Crash Site, jen v upravene lokaci z puvodni hry. Kouzlo stoji a pada na spolecnicich, ktere se vezmete, predevsim kombinace Wynne, Alistair nebo Loghain. Pokud vam ovsem predstava, ze kral Cailan mel pletky s orlesijskou cisarovnou, nepripada zajimava, odectete si z meho hodnoceni dvacet procent.

Musim rict, ze ta Ultimate Collection byla skvelym darkem, jsem zvedavy na dalsi DLC.
+5 +6 −1