Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Aztec: The Curse in the Heart of the City of Gold

The Sacred Amulet, Aztec: Kletba v srdci Města zlata

01.04.2000
20.09.2000
28.09.2012
74
14 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Tato klasická point&click adventura ze staré školy vás zavede do hlavního města Aztécké říše, Tenochtitlanu, v době jeho největší slávy. Hrajete za postavu Malého hada, prostého mladíka, který byl náhodou svědkem vraždy vysokého úředníka. Ve hře musíte nejen uniknout svým pronásledovatelům, ale rovněž vyřešit, kdo za vraždou stojí a jakou má to všechno souvislost s podivnou nemocí, která se šíří celým městem.

Kromě detektivního příběhu se rovněž můžete těšit na realisticky vymodelované město se všemi jeho hlavními dominantami a do detailu vypracovanou "encyklopedii" aztéckých reálií.

Hru u nás vydala společnost Bohemia Interactive v české lokalizaci včetně českého dabingu.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 60
Posledni edukativni adventura od Crya, ktera mi jeste zbyvala. Aztec tezi predevsim z ve hrach neprilis casto zpracovavaneho prostredi stredoamericke rise (na mysl prichazi snad jen Broken Sword II, ostatne v obou je zminen buh Tezcatlipoca), alespon co se adventur tyce. V zasade jde o standardni produkt Crya, ktery opet prinasi mix detektivniho zanru v historicke dobe, nejake ty puzzly, otravnou deskovou hru (tentokrat na zpusob Clovece, nezlob se, jmenem Patolli), dobovou hudbu a encyklopedii - prochazka po lokacich rovnez nechybi.

Hrani mi znacne zneprijemnovaly bugy - at uz zpusobene virtualizaci (nejvetsi problem byl hned ze zacatku, kdy jsem mel z nebezpecne situace vybruslit preskocenim na lodku, ktera mela v pravidelnych intervalech proplouvat kanalem, az na to, ze jsem se ji nedockal a musel situaci vyresit cizim savem), podivne optimalizaci (na normalni vykon jsem se zase tocil dokola jako tasmansky dabel Taz, naproti tomu obraz v animacich jel pomalu a kazda zvukova stopa v tech samych animacich se pro zmenu prehrala dvakrat, velmi vesele). Tentokrat je mozne preskakovat rozhovory, ale mezernik je rovnez pouzivan pro vysunuti inventare (prava sipka dela totez, jak je u Omni3D zvykem), navic v nekterych momentech takove preruseni dialogu zbusobuje totalni zamrznuti hry (vcetne virtualizovaneho systemu) - vypozoroval jsem, ze se toto stava vetsinou v momente, kdy postava nasloucha dvema jinym, ale nejen v techto pripadech).

Mimoradne zde nastupuje tvrda ekonomika - vsechno musite kupovat za kakaove boby, kterych mate na zacatku jen omezeny pocet (navic je musite nejprve najit) a na zacatku nemate ani omylem dostatecny obnos na nakup vseho, co potrebujete. Nektere zbozi sice muzete v pripade prodat zpet, ale ne vse. Nove navic muzete ziskat jen v prubehu deje, takze pokud nahodou vse utratite a pak nemate na uplatky, muzete si rovnou nacist predchozi pozici a koupit jen to, co v danem momente potrebujete (a litat jako blazen mezi jednotlivymi lokacemi).

A i zde se vyskytuje urcita forma bludiste, tolik oblibeneho Cryem - tentokrat v podobe chramoveho okrsku, ve kterem jsou budovy ve ctyrech radach, na klicovych pozicich stoji strazni a navic i psychopat, co se vas celou dobu hru snazi zabit placackou s obsidianovymi strepy.

Posledni dobou se ptam, proc jsem mel pro hry na Omni3D takovou slabost, kdyz kazda dalsi je spis horsi, nez lepsi... skoro mam strach vratit se konecne k dvema prvnim, ktere jsem hral - Atlantis 1 a 2. Porad si myslim, ze tahle serie edukativnich adventur byl dobry napad, ale to provedeni vzdy nejak skripe. A nebo jsem od doby sve prvni adventury (jiz zminovana Atlantis 1) v roce 1998 usel uz moc velky kus a uz na mne nepusobi...
+12