V první části trilogie adventur, se proberete z bezvědomí v antických ruinách. Nemáte ani ponětí o tom, kdo jste a jak jste se tam dostali. Co chcete však záhy víte velmi dobře. Odejít z toho podivného prostředí pryč! Vaší amnésii je možné překonat jen rozhodným postupem skrz starobylý komplex a hledáním ukrytých předmětů, které vnášejí světlo do celé záhady. S jejich pomocí si postupně spojujete dohromady útržky vzpomínek z vašeho života.
Veteráni z Kheops Studio se v Separation snažili, aby žánr "hidden object" adventur úplně neustrnul a vyvíjel se. K tomu by však zápletka o člověku, octitnuvším se na Bohem zapomenutém místě, zdaleka nestačila. Premisa adventury, spolu s jejím vizuálním zpracováním jsou veskrze klasické. Vývojáři se místo toho vydali cestou mírných inovací, zejména co se hratelnosti týče. Ta zahrnuje řešení různých skládaček, hledání předmětů i mezihry, zkoušející vaši paměť.
Hra obsahuje řadu vizuálních nápověd, kdy třeba některé předměty jiskří a svítí, tak aby přilákaly vaši pozornost. Tlačítko obnovujících se nápověd je užitečné v případech, kdy jste na konci sil v hledáním toho kterého předmětu. Některé puzzly jde přeskočit, což se však neblaze projevuje na herním skóre. Adventura pokračuje dílem s podtitulem Reconstruction.
Puvodne jsem po hodinovem trialu z BigFishGames (plna hra, jen casove omezena) dal hodnoceni 70%, ale po dohrani musim jit niz - a to si jeste rikam, ze jsem mozna az moc hodny. Krasne renderovana grafika, prijemna hudba, plne namluveni (myslenky protagonisty a vlastne i jedine postavy v celem prvnim dilu, pokud pominu dva auditivni flashbacky), byt pribeh je vlastne jen prochazeni stareho chramu.
Problem teto (na pomery hidden object adventury) hry je totiz ukrutne kratka delka - projiti bez jakehokoliv navodu mi zabralo pouhe tri hodiny. Pravda, bylo to na obtiznost casual (The Fall Trilogy obsahuje dva stupne obtiznosti - casual ma kratsi limit na napovedy i lehce zjednodusene nektere puzzly, navic misto otaceni se kolem 360 stupnu jsou lokace rozdeleny na vyrezy, mezi kterymi se pohybujete pomoci sipek po okrajich). I presto si za nemozne kratkou herni dobou stojim a vyuzil jsem moznosti preskocit jen asi dva puzzly.
Netroufam si odhadnout, v jakych problemech bylo Kheops Studio v poslednich letech sve existence. Verim, ze se pokusili i ze zakazky na hidden object hru dostat co nejvic, presto ve srovnani s predchozimi tituly spolecnosti The Fall Trilogy hodne ztraci. Nebo prinejmensim prvni kapitola.
Problem teto (na pomery hidden object adventury) hry je totiz ukrutne kratka delka - projiti bez jakehokoliv navodu mi zabralo pouhe tri hodiny. Pravda, bylo to na obtiznost casual (The Fall Trilogy obsahuje dva stupne obtiznosti - casual ma kratsi limit na napovedy i lehce zjednodusene nektere puzzly, navic misto otaceni se kolem 360 stupnu jsou lokace rozdeleny na vyrezy, mezi kterymi se pohybujete pomoci sipek po okrajich). I presto si za nemozne kratkou herni dobou stojim a vyuzil jsem moznosti preskocit jen asi dva puzzly.
Netroufam si odhadnout, v jakych problemech bylo Kheops Studio v poslednich letech sve existence. Verim, ze se pokusili i ze zakazky na hidden object hru dostat co nejvic, presto ve srovnani s predchozimi tituly spolecnosti The Fall Trilogy hodne ztraci. Nebo prinejmensim prvni kapitola.