Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Atlantis Evolution

66
21 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > 3D adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
15.10.2004 PC
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.microids.com/EN/store/atlantis-…
Atlantis Evolution je již čtvrtý díl známé série 3D adventur, kde se na okolní svět díváte z vlastního pohledu. Občas ve hře narazíte i na stealth část, kdy se musíte proplížit nepozorovaně kolem stráží, kteří vás jinak bez milosti zastřelí. Hra má již tradičně velmi propracovanou grafiku.

Propracovaný příběh se odehrává v roce 1904 na palubě nějaké lodi, kde se nachází hlavní hrdina, fotograf Curtis Hewitt, vracející se ze své expedice v Patagonii. Loď se však potopí a Curtis je stažen vodním vírem. Probouzí se na klidném moři. Po chvíli je vtažen do jakési podivné vesmírné lodi a časem se dovídá, že je v Atlantidě, kde Bohové vládnou lidem až příliš tvrdou rukou a rozhodne se s tím něco udělat.


Poslední diskuzní příspěvek

Hra byla společně s Arx Fatalis na jednom DVD, jako plná hra (Level 153). A když už jsem měl disk v mechanice, tak jsem si nainstaloval i…

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Atlantis: Evolution jsem si pořídil zhruba asi před rokem v levných knihách, bohužel jsem se poté k hraní nějak neodhodlal, tak jsem se to snažil napravit alespoň nyní.
Zpočátku, mě hra moc nenadchla, připadala mi docela nezáživná až amatérská, naštěstí se postupem času začalo vše zlepšovat a já se do světa nové Atlantidy pohroužil více.
Za zmínku stojí určitě vcelku kvalitní a zajímavý příběh, který zpočátku není sice nic extra, a chvílemi jsem si říkal, že s hraním seknu, ale od druhé poloviny už začínají jednotlivé zvraty a v závěru příběh velmi pěkně vyvrcholí a hráč ho jen s údivem sleduje. Obtížnost hry není příliš vysoká a určitě bych hru s klidným svědomím doporučil i hráčům začínajícím v tomto žánru. Vesměs největší problém spočívá v hledání správné cesty v lese a sbírání několika předmětů, které můžete na první pohled přehlédnout, vše ostatní (tedy jejich používání) už bývá téměř vždy jednoduché a logické.

Po technické stránce hra na tom není špatně, graficky je vcelku povedená, tedy hlavně se povedl herní svět, který mi mírně připomínal svět ve hře Albion, čili jako jeho fanoušek jsem byl velice nadšen. Po hudební stránce hře též není co vytknout, každá skladba přesně vystihovala určitou lokaci/situaci a pěkně lahodila uchu. Bohužel po zvukové stránce je hra na tom hůře, tedy ruchy okolí nejsou špatné, ba dokonce se docela i povedly, ale hůř jsou na tom ostatní zvuky , tedy například pokud hodíte kámen na zem, nevydá žádný zvuk, pokud hodíte kovovou matici na kovový sud, zase žádny zvuk a to mne trochu zaráželo, přitom tady si mohli tvůrci se zvukem často pěkně vyhrát.

Jako největší zápor bych považoval velmi krátkou hrací dobu, kterou ještě utvrzuje relativní jednoduchost hry (čili na žádný zádrhel, který by hrací dobu prodloužil, asi nenarazíte). Dále mi vadila kolísavá hratelnost, tedy hlavně první polovina hry mě moc nenadchla a většinou se ve hře jednalo pouze o bloudění po lesích a to opravdu není zrovna nic záživného v žádné hře.
Tímto bych hru tedy doporučil spíše začínajícím "adventuristům", díky její jednoduchosti nebudou mít určitě problém hru zdárně dokončit, nebo hráčům hledajícím na poli adventur mírnou změnu ("originální" svět, odlišný příběh).

Pro: Hudba, Grafika, Příběh

Proti: Některé zvuky, krátké, kolísavá hratelnost

+13+13 / 0
  • PC 65
Ctvrty dil Atlantis se vraci ke korenum, pro mne osobne mozna vic, nez je zdravo. Na jedne strane se vraci i Pierre Esteve jako skladatel, bohuzel mi tentokrat jednotlive melodie prisly hodne nevyrazne. Stejne tak byl opusten koncept nekolika navzajem nesoumernych svetu, ve kterych je potreba neco vykonat, aby se otevrela cesta do sveta dalsiho a vracime se k linearnimu stylu jednicky. To by taky nebylo spatne, kdyby se nevratila i nutnost do zblbnuti opakovat urcity postup, dokud se nepovede spravne (bludiste v lese - 2x, plizeni mezi strazemi, utnuty pri nespravnem kroku kratkym vystekem, ktery je otravny uz napodruhe, natoz jej poslouchat porad dokola).

Paradoxne se mi nejvic libil uvod, ale s postupujici dobou me hrani bavilo cim dal tim min. Zajimave je i pouziti hlavni postavy zaroven i jako vypravece - komentatora deje. Opet navrat k jednicce (dvojka ani trojka, pokud si vzpominam, vypravece nemely, v jednicce byla navic vypravecka, ne protagonista Seth). Zapomenout bych nemel ani na vice ci mene otravne minihry, casto napodobujici klasicke hry - Pong mixnuty s Arkanoidem, Frogger, Snake, opet otresne Towers of (H)Annoy nebo divosi strilejici ostepy. Nejvic se mi libila prvni, kde se jezdilo po mape a vyhybalo se cervenym mistum.

Taky mam trochu problem usporadat si jednotlive udalosti, ktere vedly ke zkaze Atlantisu: zatimco v jednice za vse mohl uzurpator Creon, zde se objevuje motiv sopky a zrada ve vladnouci rodine.

PS, i zde se objevuje onen motiv letajici lodi...:-)
+12+12 / 0