Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.
Han22

Han22

Martin Halilovič • 42 let • Brno (ČR - kraj Jihomoravský)

Komentář

Přejít na komentáře

Atlantis Evolution

  • PC 80
Dovolená je fajn, člověk má čas hrát a kašlat na vše okolo a tak je čtvrtý díl série Atlantis za mnou. Po nastavované kaši v třetím díle, hodnocení tady a změně vývojářů se mi do čtverky ani moc nechtělo. A ona přitom není vůbec špatná.

Ve čtvrtém díle je cítit nová krev a také pokus o návrat ke kořenům, což bohužel přináší zpět i některé otravné prvky. Začnu tentokrát příběhem, který za to konečně zase stojí. Píše se rok 1904, mladý fotograf Curtis Hewitt se vrací z divočiny, když jeho loď smete mořská bouře. Curtis je unesen na neznámé plavidlo, kde má být jako deviant převychován, ale utíká a dostává se do podzemního světa Nové Atlantidy, rajsky vypadajícího místa.

K ráji to má ale daleko - obyvatelé trpí pod brutální tyranií pětice bohů, všude jsou šmírovací sochy, stráže s laserovými pistolemi a sami lidé přijímají svůj útlak jako samozřejmost. Curtis není revolucionář, chce jen domů, ale osud a jeho podoba s bohem smrti ho ženou do konfliktu s Bohy. V průběhu hry se podíváme do vesniček, džungle i oblačného města, ke konci přijde i nějaké to cestování časem a duchařina a i když jsem ten konec moc nepobral, zvraty a odhalení co si tvůrci připravili jsou více než slušné a nechybí ani návaznost na konec Atlantidy. A hlavně příběh jede od začátku do konce bez zbytečných odboček.

Grafika je stále stejná, ale mnohem vyhlazenější a tentokrát je zase nad čím se kochat. Ať už je to exotická Nová Atlantida plná podivných rostlin, cize vypadajících staveb nebo luxusní oblačné sídlo bohů, plné techniky skloubené s přepychem. Ke grafice se opět přidává spousta animací, jen hudbu jsem přiliš nezaregistroval.

A jsem u hratelnosti. Jak jsem říkal, Atlantis je návrat ke kořenům, což bohužel znamená i bloudění v džungli a hledání skrytých předmětů (klíč, dvě části kladky) a spoustu běhání mezi stejnými místy tam a zpátky (celý oblačný palác). Vrátilo se i skrývání se před strážemi, což mě zrovna nepotěšilo. Tvůrci to ale zjednodušili jinde a to zásadně. Všechny náročné puzzle, na které v předchozích dílech člověk nepřišel ani s návodem jsou pryč. Namísto nich se objevují primitivní počítače a v nich primitivní minihry (tanky, had, raketka, pong). Jelikož jsem podobných her na 8bitech hrál kdysi tuny, neměl jsem s tím problém.

Vypuštění puzzlů je radikální krok a je mi jasné i podle zdejšího hodnocení, že to spoustu hráčů naštvalo. Já osobně se nezlobím, protože jsem poprvé v sérii pocit, že hraji tradiční adventuru a nejsem úplně blbej. Bavilo mě sbírání disků, skvěle jsem si užil hrát za ducha, který nemůže moc ovlivnit okolní svět. Díky vymizení záseků děj i hratelnost odsýpají rychle kupředu a já musím uznat, že jsem se slušně bavil. Přestože je to už počtvrté vlastně totéž.

Pro: Konečně zase parádní příběh, úžasné lokace podpořené skvělou grafikou, jednodušší obtížnost.

Proti: Návrat bloudění a strážných, pro někoho absence puzzlů.

+14