Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 65
Ctvrty dil Atlantis se vraci ke korenum, pro mne osobne mozna vic, nez je zdravo. Na jedne strane se vraci i Pierre Esteve jako skladatel, bohuzel mi tentokrat jednotlive melodie prisly hodne nevyrazne. Stejne tak byl opusten koncept nekolika navzajem nesoumernych svetu, ve kterych je potreba neco vykonat, aby se otevrela cesta do sveta dalsiho a vracime se k linearnimu stylu jednicky. To by taky nebylo spatne, kdyby se nevratila i nutnost do zblbnuti opakovat urcity postup, dokud se nepovede spravne (bludiste v lese - 2x, plizeni mezi strazemi, utnuty pri nespravnem kroku kratkym vystekem, ktery je otravny uz napodruhe, natoz jej poslouchat porad dokola).

Paradoxne se mi nejvic libil uvod, ale s postupujici dobou me hrani bavilo cim dal tim min. Zajimave je i pouziti hlavni postavy zaroven i jako vypravece - komentatora deje. Opet navrat k jednicce (dvojka ani trojka, pokud si vzpominam, vypravece nemely, v jednicce byla navic vypravecka, ne protagonista Seth). Zapomenout bych nemel ani na vice ci mene otravne minihry, casto napodobujici klasicke hry - Pong mixnuty s Arkanoidem, Frogger, Snake, opet otresne Towers of (H)Annoy nebo divosi strilejici ostepy. Nejvic se mi libila prvni, kde se jezdilo po mape a vyhybalo se cervenym mistum.

Taky mam trochu problem usporadat si jednotlive udalosti, ktere vedly ke zkaze Atlantisu: zatimco v jednice za vse mohl uzurpator Creon, zde se objevuje motiv sopky a zrada ve vladnouci rodine.

PS, i zde se objevuje onen motiv letajici lodi...:-)
+16
  • PC 70
Atlantis: Evolution jsem si pořídil zhruba asi před rokem v levných knihách, bohužel jsem se poté k hraní nějak neodhodlal, tak jsem se to snažil napravit alespoň nyní.
Zpočátku, mě hra moc nenadchla, připadala mi docela nezáživná až amatérská, naštěstí se postupem času začalo vše zlepšovat a já se do světa nové Atlantidy pohroužil více.
Za zmínku stojí určitě vcelku kvalitní a zajímavý příběh, který zpočátku není sice nic extra, a chvílemi jsem si říkal, že s hraním seknu, ale od druhé poloviny už začínají jednotlivé zvraty a v závěru příběh velmi pěkně vyvrcholí a hráč ho jen s údivem sleduje. Obtížnost hry není příliš vysoká a určitě bych hru s klidným svědomím doporučil i hráčům začínajícím v tomto žánru. Vesměs největší problém spočívá v hledání správné cesty v lese a sbírání několika předmětů, které můžete na první pohled přehlédnout, vše ostatní (tedy jejich používání) už bývá téměř vždy jednoduché a logické.

Po technické stránce hra na tom není špatně, graficky je vcelku povedená, tedy hlavně se povedl herní svět, který mi mírně připomínal svět ve hře Albion, čili jako jeho fanoušek jsem byl velice nadšen. Po hudební stránce hře též není co vytknout, každá skladba přesně vystihovala určitou lokaci/situaci a pěkně lahodila uchu. Bohužel po zvukové stránce je hra na tom hůře, tedy ruchy okolí nejsou špatné, ba dokonce se docela i povedly, ale hůř jsou na tom ostatní zvuky , tedy například pokud hodíte kámen na zem, nevydá žádný zvuk, pokud hodíte kovovou matici na kovový sud, zase žádny zvuk a to mne trochu zaráželo, přitom tady si mohli tvůrci se zvukem často pěkně vyhrát.

Jako největší zápor bych považoval velmi krátkou hrací dobu, kterou ještě utvrzuje relativní jednoduchost hry (čili na žádný zádrhel, který by hrací dobu prodloužil, asi nenarazíte). Dále mi vadila kolísavá hratelnost, tedy hlavně první polovina hry mě moc nenadchla a většinou se ve hře jednalo pouze o bloudění po lesích a to opravdu není zrovna nic záživného v žádné hře.
Tímto bych hru tedy doporučil spíše začínajícím "adventuristům", díky její jednoduchosti nebudou mít určitě problém hru zdárně dokončit, nebo hráčům hledajícím na poli adventur mírnou změnu ("originální" svět, odlišný příběh).

Pro: Hudba, Grafika, Příběh

Proti: Některé zvuky, krátké, kolísavá hratelnost

+14
  • PC 80
Dovolená je fajn, člověk má čas hrát a kašlat na vše okolo a tak je čtvrtý díl série Atlantis za mnou. Po nastavované kaši v třetím díle, hodnocení tady a změně vývojářů se mi do čtverky ani moc nechtělo. A ona přitom není vůbec špatná.

Ve čtvrtém díle je cítit nová krev a také pokus o návrat ke kořenům, což bohužel přináší zpět i některé otravné prvky. Začnu tentokrát příběhem, který za to konečně zase stojí. Píše se rok 1904, mladý fotograf Curtis Hewitt se vrací z divočiny, když jeho loď smete mořská bouře. Curtis je unesen na neznámé plavidlo, kde má být jako deviant převychován, ale utíká a dostává se do podzemního světa Nové Atlantidy, rajsky vypadajícího místa.

K ráji to má ale daleko - obyvatelé trpí pod brutální tyranií pětice bohů, všude jsou šmírovací sochy, stráže s laserovými pistolemi a sami lidé přijímají svůj útlak jako samozřejmost. Curtis není revolucionář, chce jen domů, ale osud a jeho podoba s bohem smrti ho ženou do konfliktu s Bohy. V průběhu hry se podíváme do vesniček, džungle i oblačného města, ke konci přijde i nějaké to cestování časem a duchařina a i když jsem ten konec moc nepobral, zvraty a odhalení co si tvůrci připravili jsou více než slušné a nechybí ani návaznost na konec Atlantidy. A hlavně příběh jede od začátku do konce bez zbytečných odboček.

Grafika je stále stejná, ale mnohem vyhlazenější a tentokrát je zase nad čím se kochat. Ať už je to exotická Nová Atlantida plná podivných rostlin, cize vypadajících staveb nebo luxusní oblačné sídlo bohů, plné techniky skloubené s přepychem. Ke grafice se opět přidává spousta animací, jen hudbu jsem přiliš nezaregistroval.

A jsem u hratelnosti. Jak jsem říkal, Atlantis je návrat ke kořenům, což bohužel znamená i bloudění v džungli a hledání skrytých předmětů (klíč, dvě části kladky) a spoustu běhání mezi stejnými místy tam a zpátky (celý oblačný palác). Vrátilo se i skrývání se před strážemi, což mě zrovna nepotěšilo. Tvůrci to ale zjednodušili jinde a to zásadně. Všechny náročné puzzle, na které v předchozích dílech člověk nepřišel ani s návodem jsou pryč. Namísto nich se objevují primitivní počítače a v nich primitivní minihry (tanky, had, raketka, pong). Jelikož jsem podobných her na 8bitech hrál kdysi tuny, neměl jsem s tím problém.

Vypuštění puzzlů je radikální krok a je mi jasné i podle zdejšího hodnocení, že to spoustu hráčů naštvalo. Já osobně se nezlobím, protože jsem poprvé v sérii pocit, že hraji tradiční adventuru a nejsem úplně blbej. Bavilo mě sbírání disků, skvěle jsem si užil hrát za ducha, který nemůže moc ovlivnit okolní svět. Díky vymizení záseků děj i hratelnost odsýpají rychle kupředu a já musím uznat, že jsem se slušně bavil. Přestože je to už počtvrté vlastně totéž.

Pro: Konečně zase parádní příběh, úžasné lokace podpořené skvělou grafikou, jednodušší obtížnost.

Proti: Návrat bloudění a strážných, pro někoho absence puzzlů.

+14