Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poslední komentáře

Red Dead Redemption 2

  • PS4 100
Co o této hře říct ? Možná že jsem dohrál nespočet her a žádná mě nezasáhla jako tato. Možná to že nostalgicky miluji hru Max Payne 2 a považoval jsem ji roky za mou nejoblíbenější. A možná to že po dohrání této hry jsem jí udělil v mém žebříčku her první místo. O této hře bych mohl mluvit celý den a neřekl bych vše, ale zkusím to tak nějak shrnout.

Ve hře se vžijeme do kůže Arthura Morgana, pravé ruky Dutche van der Lindeho. I když si můžeme vybrat jestli jestli se budeme chovat jako hovado nebo dobrák, tak stejně má Arthur určitý charakter, který se projevuje hlavně při hlavních misích, kde nemáme moc šancí na nějaké rozhodování. Ze začátku byla cesta k tomuto hrdinovi pro mě spíš trnitá, protože sem k němu moc sympatií nechoval což se, ale postupem času změnilo a bavilo mě Arthurův příběh sledovat, a dost jsem si ho oblíbil. Celkově na internetu jsem vysledoval názory různých lidí a někteří si stěžovali na utahanost příběhu a Arthura. Ano ze začátku je hra taková utahaná, ale to se postupem příběhu změní a věřte že jak příběh správně vygraduje tak se od ně nebudete moci odtrhnout a rozhodně vám nebude Arthur lhostejný. S Arthurem se taky pojí jeho parťáci v gangu a celkově správa tábora. Když si procházíte tábor gangu tak je tam spousty interakce což mě rozhodně potěšilo a krásně to dodalo na atmosféře celé hry. Můžete s členy gangu hrát různé minihry jako domino, poker, five fingers atd... Pokud by jste chtěli být krom hlavních misí gangu nějak užiteční můžete přispívat penězi a vylepšovat tábor. A pokud chcete přiložit ruku k dílu, můžete lovit a následně nosit ulovenou zvěř ke kuchaři nebo třeba jen sekat dřevo a nosit vodu.

Lidé na Arthura nereagují jen v táboře, ale i v městech a divočině. Myslím že o téhle stránce hry toho bylo řečeno opravdu spousty a kdybych měl opakovat co již bylo řečeno o detailnosti tak by to lidi už nejspíš ani nepřekvapilo. Co mě nejvíc z téhle stránky hry potěšilo bylo že Arthurovi rostou vousy a vlasy. Další skvělá věc se týká taky oblečení, které se opotřebovává a když spadnete třeba do do bláta, je opravdu od bláta a nebo když si přehodíte mrtvé zvíře přes rameno tak košile nebo kabát bude opravdu na tom místě od krve. Co se týče krajiny je opravdu radost ji prozkoumávat. Najdete zde opravdu spousty míst. Od nádherných pastvin a prérií až po hluboké lesy nebo bažiny. Snad u žádné jiné hry se mi nestalo že bych si jen tak cválal na koni a kochal se dokonalou a nádhernou krajinou. Západ slunce nad pastvinami plných bůvolů je opravdu něco.

Co se týče zbraní je jich opravdu spousta. Od revolverů, pistolí, opakovaček a různých pušek až po luk a nebo třeba tomahawk. Zbraně si můžete vylepšovat a tím popohnat různé atributy zbraní a nebo je třeba vyčistit a pořádně si je prohlédnout. Takže si každý určitě najde svého oblíbence.

Koně slouží jako hlavní nástroj přepravy ve hře, ale super je že snima máte opravdu vztah, že jim můžete různě upravit hřívu nebo sedlo atd... Můžete si je dokonce pojmenovat. Ve hře je několik typů koní a každý typ je v něčem jiný. Jeden je rychlejší a druhý má zase lepší výdrž. Pohyby koní působí přirozeně a je potřeba na ně dávat pozor i váš kůň se může zranit nebo zemřít a rozhodně to není pěkný pohled.

Co víc říct ? Za mě nejlepší hra co jsem měl tu čest hrát. Děkuji ti Rockstare. Ještě jsem u žádné hry nezažil takové emoce jak tady. Smích, slzy, napětí, radost, smutek, strach, nepříjemnost, radost a hlavně takovou zábavu jsem nezažil u her roky. Povinnost pro každého hráče. Za mě nejlepší hra co jsem měl tu čest hrát.

Pro: Vše co bylo výše řečeno.

Proti: Nic, za mě nejlepší hra.

+22 +24 −2

Gothic II: Night of the Raven

  • PC 100
Nejlepší RPG ever jsou pro mě první dva díly serie Gothic. Věčná škoda, že se tvůrci hry vydali od třetího dílu, skrze trilogie hry Risen ( snad s vyjímkou prvního Risen) a hry Elex ku mainstreamu, kdy přidali companiony a podobná zjednodušení hry, ale to odbíhám od tématu hry - Gothic.

Gothic 2 působí zezáčátku jako datadisk ke Gothicu 1, jak byl původně také zamýšlen. Po čase se to ale zvrtl ov obrovské RPG, Gold Edition obsahuje datadisk Night of the Raven, který rozšiřuje příběh ve hře a obtížnost velmi znatelně zvedá. Původní Gothic II byl velmi jednoduchý.

Hře nemám co vytknout, snad krom komplikovanějšího nastavení češtiny do hry, podobně jako u prvního dílu.

Pro mě nejlepší RPG.

Pro: datadisk přidal na obtížnosti

Proti: zakončení hry

+11 +13 −2

Tormentum - Dark Sorrow

  • PC 85
Úžasná point and click adventura ve výtvarném stylu H.R. Gigera. Ani tu není přespříliš rozhovorů. Možnost voleb, co ovlivňují konec hry a puzzly, které nejsou nikterak těžké.

Po dlouhé době hra tohoto žánru, která mne zaujala.

Chystá se druhý díl na rok 2019

Pro: výtvarný styl

+12

Desperados: Wanted Dead or Alive

  • PC 100
Desperados! Legendární hra silně inspirovaná commandos serií se vrací díky updatu s podporou aktuálních systémů, úžasné je, dostat po 17 letech takový update. Update obsahuje mimo jiného i bonusovou misi, která byla jen v demoverzi hry, tudíž k 25 původním misím máte ještě jednu navíc.
Miluju tenhle žánr a po nedávném hraní Shadow Tactics jsem si jen uvědomil, jak moc mi hry v tomto stylu chybí a jsem moc rád, že práva na Commandos vykoupila společnost Kalypso a tak se snad můžeme těšit na nové díly! :)

Pokud chcete hrát hru v CZ, včetně demoverze! Stáhněte si https://uloz.to/!DzMPCnvol72l/texts-res - v popisku návod
+14

Kingdom Come: Deliverance

  • PC 80
Nahráno 103,4 hodin (bez dlc)
Kingdom come: Deliverance... hra na kterou jsem se velmi těšil, hra která mě velmi bavila a zároveň velmi štvala, až nudila, paradox?

Hru trápí nedodělanost a to nejen technická. Přítomné bugy, které kazí dojem ze hry, například problikávající, dokreslující se textury v nepředrenderovaných videích (kvůli vaší zbroji) bych přehlédl, ale bugy typu, že po rozhovoru s quest npc hra spadne a tudíž musíte věc řešit tak, že npc zabijete a vezmete mu q item touto cestou, je smutné. A takových věcí tam je víc.. ano, hru lze dohrát, ale najdou se místa, které neuděláte kvůli takovým bugům podle sebe.
Mám odehráno 100 hodin a splněno 90+% achievementů. Chybí mi jen některé, na které je potřeba rozehrát novou hru a nebo achievementy, které mám prostě bugnuté.
Ale dobře, bugy budou časem (snad) opravené, bohužel nedodělanost trápí hru i jinde a to: Ve hře neklade krom lidí nic odpor, tudíž souboje jsou repetivní tím spíš, že jsou ovlivněné jen zbrojí a počtem nepřátel. Vlci v lese? Nejsou, tedy nejsou vidět, jen slyšet. Medvědi? Nejsou. A že by kanec kladl odpor? Ne, při zasáhnutí šípem před vámi začne utíkat stejně jako srnka.
Co hlavní příběh? Ten je také nedodělaný, ale nechci spoilerovat.. snad jen podotknu, že byly původně plánované 3 akty, hra se nakonec rozrostla..bohužel obsahuje ale "jen" akty dva. Na zakončení příběhu abychom si počkali na dodatečný obsah, nebo spíše další díl.
Obtížnost? Hra není tak těžká, upřímně nevím, na co si většina stěžuje, soubojový systém mě baví, hrál jsem s lehkou zbrojí, abych měl hru záměrně ještě těžší. Lukostřelba je zpracovaná skvěle, to, že chybí zaměřovač bylo skvělé rozhodnutí, skillování lukostřelby má svůj smysl a opravdu, přibližně od 5. levelu to není problém.
Questy jsou většinou skvělé, krásně napsané a užil jsem si je, ale určité questy jsou šíleně zdlouhavé, například quest giver vám řekne, ať příjdete až za dva dny, v zápětí opět za další dva dny. Některé questy jsou časově omezené, což je sice realistické, ale mě to spíše otravovalo a nutilo udělat určitý quest co nejdřív, aby náhodou neskončil - nevíte kolik na něj máte času a pokud vezmete quest, na který musíte umět číst a přitom číst ještě neumíte.. hned máte dva dny v háji jen učením četby.

Celkově mě hra.. emmmmm. ale joo, bavila. Ale čekal jsem víc, hra má větší potenciál. Jsem rád, že u nás vznikla hra, která dokáže konkurovat větším RPG a hru doporučuji, jen to chce trpělivost. :)

Pro: lesy!

Proti: bugy, (ne)zakončení prvního dílu

+16

Little Nightmares

  • PC 70
Pěkná, ale velice krátká hra. Hra typu Limbo a Inside, dohráno máte za večer, max dva večery ( 3-4 hodiny) doporučuju koupit jedině ve slevě.

Proti: herní doba

+3 +6 −3

Dark Souls

  • PC 85
A tady začala legenda! Hratelné i s klavesnicí a myší!! Stačí stáhnout neoficiální patch.. Nebo si pořídit remaster!!

Pro: vyšel remaster s ovladáním pro PC verze zcela OK

Proti: původní ovládání PC verze opravdu špatné

-2 +4 −6

Dark Souls II

  • PC 85
Druhé Dark Souls je bráno jako nejhorší díl serie, no.. pro mě to byl díl, kterým jsem Souls hry začal brát a nejspíš to pro mě hraje velkou roli, protože mě druhé Dark souls neskutečně baví i dnes!!

Díky Dark Souls jsem narazil od dob Gothica na hru, která neni hned jednoduchá jako ostatní moderní RPG. Ale psát tu o tom, jak jsou Dark Souls těžké opravdu nemá smysl. Hra není těžká, hra jen vyžaduje přístup hráče, aby si na ni zvykl, stejně jako u Gothic. hra je temná, hra je depresivní, hra má příjemnou atmosféru.. a velkou roli zde hraje znovuhratelnost. Nikdy jsem nebyl na anime nebo jakékoliv japonské hry, tato tematika šla obloukem..než jsem si zahrál Dark Souls. Nepoužívám controller, druhé darksouls jsem dohrál pomocí klávesnice a myši.. z prvu jsem používal makra v autohotkey a je to v pohodě hratelné.

Dark Souls společně s hrama Gothic patří mezi mé nejoblíbenější hry vůbec.
+7 +8 −1

Dark Souls II: Scholar of the First Sin

  • PC 100
Druhé Dark Souls je bráno jako nejhorší díl serie, no.. pro mě to byl díl, kterým jsem Souls hry začal brát a nejspíš to pro mě hraje velkou roli, protože mě druhé Dark souls neskutečně baví i dnes!!

Díky Dark Souls jsem narazil od dob Gothica na hru, která neni hned jednoduchá jako ostatní moderní RPG. Ale psát tu o tom, jak jsou Dark Souls těžké opravdu nemá smysl. Hra není těžká, hra jen vyžaduje přístup hráče, aby si na ni zvykl, stejně jako u Gothic. hra je temná, hra je depresivní, hra má příjemnou atmosféru.. a velkou roli zde hraje znovuhratelnost. Nikdy jsem nebyl na anime nebo jakékoliv japonské hry, tato tematika šla obloukem..než jsem si zahrál Dark Souls. Nepoužívám controller, druhé darksouls jsem dohrál pomocí klávesnice a myši.. z prvu jsem používal makra v autohotkey a je to v pohodě hratelné.

Dark Souls společně s hrama Gothic patří mezi mé nejoblíbenější hry vůbec.

Pro: Datadisk přídal na obtížnosti

+7

Gothic 3

  • PC 55
Gothic 3.. co o něm napsat, doporučit nebo ne? Gothic a Gothic II jsou pro mě nejlepší RPG, Gothic je pro mě srdcovka a každý díl jsem hrál několikrát. Gothic 3 ale nejméně.. Tedy pokud nepočítám Arcania the Gothic tale...

Miluju Gothic, miluju ho natoliik, že jsem s třetím Gothicem tehdy pořizoval nový PC..a se čtvrtým Gothicem, který již nebyl od piraní opět nový PC. To jen pro úvod.

Třetí Gothic byl dlouuuho ve vývoji, tak dlouho, že jowood musel na piraně tlačit s vydáním a nemám jim to za zlé, už byl několikrát odložen. Piraně chtěli udělat velkolepý svět, obrovský svět a to jim prostě nejde.. Hra postrádá příběh, konec druhého dílu vyložene zapne obrovské očekávání, jak to dopadne ve třetím díle.. a jak to dopadne? Ono vlastně tak nějak nijak a to je právě ono. Když opomenu optimalizaci, všechny bugy, které vyřešili fanoušci se svým CM patchem. Ta hra je prostě prázdná, něco ji chybí.. a co to je? Chybí ji hlavní zaporák? Přitom nazačátku je právě onen očekávaný záporák to nejlepší. Hra je ve výsledku dones tamto, přines tohle. Přesto je to stále slušná hra, ale nese název Gothic.. a tudíž ji nemohu doporučit.

Velké plus je za hudbu. To ale nestačí.

Pro: je to gothic, hudba

Proti: Hlavní záporák??? Příběh?? Bugy, nedodělanost... ostuda serie (Gothic 3 datadisk a Arkanii do serie nepočítám)

+6 +8 −2

Commandos 2: Men of Courage

  • PC 100
Klasika, druhé Commandos jsou pro mě nejoblíbenějším dílem serie a to i co se týče konkurenčních titulů, jako Desperados nebo Shadow Tactics.

Nejsou tak hardcore jako první dvě commandos hry, ale stále nejsou tak easy jako desperados 2, Helldorado nebo commandos 3. Druhé Commandos jsou prostě tak akorát a já se k nim rád vracím!

S modem Destination Paris hra opět ožila a nabrala výrazně na obtížnosti. Kam se poděli PYRO STUDIOS? Proč nepokračují v této serii?.. kdo ví..

Pro: ubraní na obtížnosti oproti prvnímu dílu

+12

Batman: Arkham Knight

  • PC 65
Ajaja, zpackaný start této hry nebude její největší problém. Rocksteady nám naservírovali dvě skvělé Batmanovské hry, Arkham Asylum byl parádní, Arkham city také.. o to víc mě mrzí Arkham Knight, dokonce i prequel na zpříjemnění čekaní na třetí díl, Arkham Origin mě snad bavil více, něž tento titul.

Finále arkham serie se nepovedlo, batmobile, tak vyzdvihovaný herní prvek mě spíše unudil k smrti, souboje v batmobilu jsou nudné, bossfighty? Kde jsou sakra bossfighty?! Velkolepý hype kolem hry, velkolepé předešlé díly..a tak špatné zakončení. Pěkná grafika, slušný příběh, na Arkham serii.. ale ten gameplay.. hru jsem dohrál, ale nebavilo mě dojet všechny vedlejší mise, tudíž jsem se nedočkal credits.. a proč? Protože vedlejší mise v batmobilu jsou šilené natahování hry a jak jsem psal výše, je to nuda a otravné. Škoda.

Pro: Příběh

Proti: Kde jsou boss fighty? :( batmobile

+10

Shadow Tactics: Blades of the Shogun

  • PC 90
Dočkali jsme se!! Po dlouhé době je tu Commandos-like hra! Hurá, těchto her je jako šafránu a těch co za to stojí, snad ještě méně. Vyjmenuju tyto hry dle zábavnosti v pořadí: Commandos 2, Desperados, Shadow Tactics, Robin Hood, Commandos, Commandos BeL, Commandos 3. Třetí místo? No paráda. A to jsem vyjmenoval téměř všechny tituly tohoto herního stylu (alespoň ty, co za to stály.. hry jako Commandos 4, Desperados 2 a Helldorado, Chicago 1930 mě nijak nezaujali)

Shadow Tactics mi udělali obrovskou radost, takovou hru jsem vyhlížel léta a doufám, že bude pokračovaní! Hry tohoto typu nejsou mrtvé, díky MIMIMI productions za ní.
+4 +8 −4

Max Payne 2: The Fall of Max Payne

  • PC 95

Studio Remedy opět ukázalo svůj talent v noirové střílečce Max Payne 2, kterou provazí opět tragický příběh, a tím nemyslím příběh špatný, ale příběh plný utrpení již od počátků v prvním díle. Druhý díl nadále rozmotává INNER CIRCLE, proto se můžete opět těšít na postavy jako Alfred Wooden, vrací se nám staří známí v podobě Vladimira Lema, jenž poskytl v prvním díle Maxovi arsenal zbraní, který potřeboval, aby si mohl vyřídit své účty s členkou inner circle, Mrs. Horneovou. Vrací se nám také Mona Sax, nebo Vinnie Gognitty!! Jedná se o starou hru, tudíž se nevyhnu menším spoilerům. Nicméně plottwist Vám neprozradím :)

Po prvním díle byl Max zbaven všech obvinění díky dohodě s Alfredem Woodenem, to ale neznamená, že se dostal z depresí. Nechal se přiřadit zpět z protidrogové jednotky na detektivní činnost, jelikož korporace Aesir stojící za výrobou drogy Valkyra byla zničena. Co bude dál? Hra se zabírá do hlouby Maxovo tragické lovestory a odhaluje více scénaře, kdo všechno stál za vraždou jeho rodiny.

Doporučuju všem, kteří ještě hru nehráli, i na její léta má co dát, oproti dnešním střílečkám.

Pro: atmosféra, noir

+11

Max Payne

  • PC 100

Its Payne! Maximální bolest, název vystihující celou hru. Lékárničky v podobě antidepresiv.
Silně atmosferická akční hra, kte které se rád vracím.

Doporučuju každému, kdo miluje akční TPS, stéží najde lepší titul. Hlavní hrdina je skvostně namluvený, hlášky Maxe Payna jsou skvostně napsané. Hudba od Kärtsyem Hatakkaou je nezapomenutelná - především theme song!! Atmosféra je díky všem těmto kombinacím velice hutná.

První hra co ukázala BULLET-TIME v herní podobě, prvek který můžeme znát například z filmu Matrix.

Pro: atmosféra, noir

Proti: na widescreen třeba sehnat patch

+13

Gothic

  • PC 100
Nejlepší RPG ever jsou pro mě první dva díly serie Gothic. Věčná škoda, že se tvůrci hry vydali od třetího dílu, skrze trilogie hry Risen ( snad s vyjímkou prvního Risen) a hry Elex ku mainstreamu, kdy přidali companiony a podobná zjednodušení hry, ale to odbíhám od tématu hry - Gothic.

Gothic je úzasná hra, srdcovka. Pamatuju, kdy byla přidána k časopisu Level nebo Score a já se s ní tak poprvé setkal, Z prvu mě odrazovalo ovládání, na které si ale velmi rychle zvyknete. Gothic je témné RPG a na podobný feeling jsem narazil až po dlouhé době a to u serie DARK SOULS - hra Vám nabízí otevřený svět hned zezačátku, jediné co Vám stojí v cestě jsou monstra, tudíž záleží na vašem skillu.



Pro mě nejlepší RPG.

Pro: atmosféra!!

Proti: Hře nemám co vytknout, snad krom komplikovanějšího nastavení češtiny do hry(steam verze), podobně jako u druhého dílu.

+10 +11 −1

Gothic II

  • PC 100
Nejlepší RPG ever jsou pro mě první dva díly serie Gothic. Věčná škoda, že se tvůrci hry vydali od třetího dílu, skrze trilogie hry Risen ( snad s vyjímkou prvního Risen) a hry Elex ku mainstreamu, kdy přidali companiony a podobná zjednodušení hry, ale to odbíhám od tématu hry - Gothic.

Gothic 2 působí zezáčátku jako datadisk ke Gothicu 1, jak byl původně také zamýšlen. Po čase se to ale zvrtlo v obrovské RPG, Gold Edition obsahuje datadisk Night of the Raven, který rozšiřuje příběh ve hře a obtížnost velmi znatelně zvedá. Původní Gothic II byl velmi jednoduchý.

Hře nemám co vytknout, snad krom komplikovanějšího nastavení češtiny do hry, podobně jako u prvního dílu.

Pro mě nejlepší RPG.

Pro: Svět, atmosféra, návraty :))

Proti: Zakončení je oproti jedničce mnohem slabší

+9 +10 −1

Myst IV: Revelation

  • PC 70
Myst IV je unikátním případem niche produktu , kterého se ujalo jedno z největších herních studií všech dob a kterému se podařilo vytvořit mamutí AAA projekt, jaký (opět v mantinelech žánru) naprosto nemá obdoby. Tohle mamutí monstrum je Phantasmagoria nultých let jednadvacátého století, která se tísní na DVOU DVD discích. Fanušci a pamětnící mohou plesat nad průlomovostí jedničky a krásou Rivenu, ale Revelations (spolu s Exile) si svou vizuální působivost skutečně zachovaly až dodnes. Totéž platí o hudebním doprovodu (byť ten se mi více líbil ve trojce).

Tato série se nikdy nepyšnila používáním inventáře, nicméně zde autoři věnovali hráčům alespoň nové ovládací prvky či nástroje. Kromě v popisku zmíněného fotoaparátu (a k němu přibalené prohlížečce fotografií) hráč v první lokaci získá i náhrdelník, ukazující více i méně důležité události a dobrodružství ze života téhle vypečené rodinky, kolem které se celá série točí. Tím se zároveň i oživuje poměrná monotónnost předchozích dílů, kdy se jednotlivé zlomky příběhu musely pracně luštit z denníkových záznamů. Flashbacky jsou většinou pouze aurální, ale sem tam se hráč dočká i obrazu.

Kapitolou samou pro sebe jsou puzzly. Na jednu stranu mi přišlo, že byl zredukován jejich počet, to je ale vyhraženo jejich komplexnostní a většinou i dost přestřelenou obtížností. Ve světě Haven se hráč pohybuje od pozorování místní fauny přes překážky vytvořené na ochranu před zmíněnou faunou až po šílenou scénu s dravcem, místní obdobou opic a jedovatou rostlinou. Bez návodu ani ránu, orientace v dzungli je navíc už klasicky špatná. Mrazivý svět Spire je na tom s orientací poměrně dobře, zde naopak si tvůrci připravili sérii problémů s energií a jejím množstvím. To vše je korunováno dalším tuhým několikastupňovým puzzlem, který je v závěru ještě ztížen časovým limitem. Brr. No a nakonec Serenia, která sice vypadá příjemněji, než předchozí zmíněné věky, ale i to je vyváženo sérií puzzlů se zvyšující se obtížností, které nepomáhá ani to, že některé elementy jsou generovány náhodně při samotném startu hry, část puzzlu má tři varianty a jeho následné pokračování může slabší jedince přimět k pomyšlení na sebevraždu, protože se můžete těšit na bludiště, časový limit, důraz na pomalý pohyb i přes zmíněný časový limit a nakonec i fakt, že potřebné NPC utíká a objevuje se na třech různých místech. A tím zábava rozhodně nekončí, protože okamžitě poté následuje puzzle v 360ti stupních, s podobným jsem se za svou hráčskou kariérou ještě nesetkal.

Tahle hra je skutečně výzva, a zůstává výzvou i při průběžném používání návodu. A poznámka na závěr – Peter Gabriel nejen, že dodal jednu píseň, ale dokonce i nadaboval jedno nikoli nedůležité NPC...
Než se pustím do pětky, bude to chtít pořádně dlouhou pauzu... A taky doufám, že hra pojede o něco svižněji, na o dvanáct let mladším notebooku trvaly některé přechody mezi jednotlivými kroky nezdravě dlouho...
+14

Duelyst

  • PC 65
Karetní hry na PC jsem nikdy nehrál. Kdysi na základce frčel Doomtrooper, později jsem čuchl k Magicu, ale ani veleúspěšný Hearthstone, který jsem zkoušel hrát v době prvního rozšíření, mě k hraní kartiček u počítače nepřesvědčil. Nepovažuji se tedy za hráče, který podobný typ her vyhledává.
Duelyst to nezměnil. Přináší sice pro mě nový aspekt - hrací plochu a na ní aktivní pohyb vyložených jednotek a navrch jej koření stylizací, mixující detailní kresbu rozhraní s pixelartem jednotek. Tento mix mi však spíš nesedl, a nezlepšilo se to ani s postupujícím časem - to nejlepší co můžu říci je, že jsem ho začal ignorovat. Celkově však jde o hru, která není úplně marná - jednotlivé frakce jsou rozmanité, přes určitý prvek náhody jde hodně o váš skill a schopnost sestavit si balíček. Nakonec, co si budeme namlouvat - hrát proti živému člověku je vždycky větší výzva a o tom je tahle hra především. Mě nechytla, ale pokud vás můj komentář doteď neodradil - možná byste měli dát Duelyst šanci. Za tuhle zkoušku opravdu nic nedáte - hra je zdarma.

Pro: zdarma nabízí spoustu zábavy

Proti: lidé, co podobné hry hrají už nejspíš své favority dávno zvolili

+16

Escape from Monkey Island

  • PC 70
Čtvrtý díl je moje premiéra, při dřívějším hraní jsem tuhle hru nedokázal nikdy sehnat. Čtverka vyšla v roce 2000, kdy klasické adventury málem vymřely, místo desítek titulů, které vznikaly v půlce devadesátých let mám vypsaných za ten rok celých 8! titulů, včetně dvou českých. Žánr experimentoval s 3D, různými pseudodoplňky a že není mrtvý dokázal v té době snad jen legendární Longest Journey.

Escape from Monkey Island podle toho vypadá. První co Vás naštve je naprosto PŘÍŠERNÉ ovládání. Nechápu koho to napadlo, že místo tradiční myši se bude hrdina ovládat šipkami a jednotlivé akce půjdou vyvolat tlačítky. A tak tu pomocí U používáte předměty, P je berete, E prozkoumává, I vyvolává intentář. Kombinace předmětů v inventáři je za trest, stejně tak samotný pohyb. Zapomeňte na odladěné ovládání ala třeba Tomb Raider, hrdina si dělá co chce, neustále se otáčí a když jdete někam, kam nechce, odejde pryč. V jedné pasáži mi zarputile odmítal sejít na pláž a místo toho přešlapoval na místě. Grrr!

Pokud si zvyknete na ovládání, je tu grafika. Malebná, barvičková, kýčovitá a tak přeplácaná, že stylem připomíná různé Banjo-Kazoie či podobné hry z Nintendo 64. Neříkám, že grafika je špatná, jen mi moc nesedla.

Pod tím vším je to kupodivu stále celkem poctivá adventura. Opět je tu několik ostrovů, spousta kombinací, předmětů, také spousta lidí na prokecnutí. Bez návodu a trpělivým zkoušením se dá na spoustu věcí přijít, jenže hra nehraje fér a tak dříve nebo zakysnete. Proč? Protože je tu spousta předmětů co nemají využití, spousta aktivních míst, které svádí k tomu, že zde něco udělat, ale do konce hry jsou k ničemu. V jedné chvíli jsem asi z 10 orgánů sestavil monstrozitu, který mi trčela do konce hry v inventáři a k ničemu nebyla. Pak jsou tu jasné věci, které nejdou Důkaz nevěry jedné z postav musíte chytit do ruky a prohlídnout, jinak se nedá použít. Nebo koho by napadlo, že ve škole musí ne vyhrát, ale prohrát?. A nebo i bugy kokos na Hermana zafungoval až na potřetí.

A i samotný příběh je těžce přeplácaný a smrdí nastavovanou kaší. Ano vrací se staré známé postavy (samozřejmě Stan, Voodoo Lady, Murray) i postavy dávno neviděné, je to stále celkem vtipné (růžová loď, titulování hrdiny pan Marley), ale v druhé půlce tomu dochází dech. Zatímco Lucree Island s pátráním po zloději je skvělý, Jambalaya ala turistický ráj a kritika komerce je trapnost na n-tou. Na Monkey Islandu jsou skvělé puzzle, ale i naprosto šílený Monkey Kombat, kterým končí i finále.

Jinak příběh je o tom, že nějaký australský dobrák skupuje veškeré nemovitosti, aby vyhnal piráty a dostal do Karibiku turisty, do toho je tu nový kandidát na guvernéra Charles L. Charles (jeho pravá totožnost je "velkým" překvapením), pátrání po ultimátní urážce, jedno naprosto šílené odhalení identity Hermana Toothroota atd.. A až budete bojovat v obřím opičím robotovi s obří sochou LeChucka pomocí opičích skřeků a kung-fu, budete si už nejspíše ťukat na čelo. Navíc koho by napadlo, že nemáte vyhrát, ale remizovat?. Zkrátka slátanina.

I přes otřesné ovládání, z prstu vycucaný příběh a pár neférových záležitostí se jinak herně jedná stále o docela slušnou adventuru. Jen třeba takovému Longest Journey ze stejného roku se neblíží ani z rychlíku.

Pro: V jádru stále poctivá adventura, spousta humoru a starých dobrých postav.

Proti: Ovládání klávesnicí, přeplácaný a z prstu vycucaný příběh, příliš mnoho moderních odkazů.

+15