Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Door Kickers

  • PC 55
  • Android 45
Již před 4 lety jsem nechal hře poměrně zklamanou a negativní recenzi na Steamu (přepsána do spoiler značky níže). Letos jsem se rozhodl dát hře další šanci a vyzkoušet ji znovu, tentokrát na tabletu. Možná ta pauza byla nutná, protože tentokrát již vidím hru poněkud pozitivněji, a to navzdory technickým problémům hry na Androidu. Ale stále to není hra, co by mě výrazně nadchla nebo bavila delší dobu. Jedná se o poměrně příjemně hratelnou lehce nadprůměrnou repetitivní arkádu, která není úplně dodělaná a nemá dobře vyřešené ovládání.

Nebudu se opakovat ze své původní recenze, kdo chcete, tak si přečtěte dlouhý elaborát skrytý níže. Takže jen v kostce - ačkoliv se to tváří jako strategická taktická hra, tak se tak prostě nedá hrát, protože ovládání na to není uzpůsobené - nedají se editovat taktické plány a nedají se naprosto základním způsobem synchronizovat vojáci ("hoďte oslepující granát, a jak bouchne, tak vběhněte dovnitř"). Musí se to hrát jako arkáda. Tehdy jsem měl odlišné očekávání, možná proto taková frustrace; teď jsem již věděl, jak k tomu přistupovat. Jako arkáda je to poměrně zábavné. Vyrážíte dveře, střílíte, všechno v "okamžitém" režimu, vylepšujete schopnosti, odemykáte lepší vybavení. Po odehrání X hodin se ale u mě dostavila únava a pocit stálého opakování toho samého. Jednorázové mise mají sice různá prostředí (která díky pohledu zcela shora bohužel moc nevyniknou), ale stále se jede podle stejné šablony zabij teroristy/zachraň rukojmí/zabav kontraband. Navíc vaši vypiplaní vojáci nemohou permanentně umřít, takže necítíte moc tlak, dokončit stačí jakkoliv. Časem se zají.

Připravené scénáře skládající se z X misí mě bavily víc. Pořád je to samé, ale stav vašeho komanda je trvale ovlivněn výsledky, takže postřelení vojáci se v příští misi léčí a zastřelení vojáci zůstávají mrtví. Hned to je zajímavější a více adrenalinové. Bohužel scénářů je jen pár, a jejich jednotlivé mise nejsou příběhově provázané, takže to působí jako jen lehká modifikace jednotlivých misí. Za nedlouho mi to tedy opět sklouzlo do stereotypu a nepřišlo žádné oživení.

Technicky se mi na PC hra moc nelíbila, protože pohled zcela shora redukuje prostředí na geometrické obrazce, a grafika mi přišla rozmazaná (naškálovaná z nízkého rozlišení). Na tabletu nízká kvalita grafiky není vidět, ale zase se to dost blbě ovládá. Člověk si každou chvíli omylem přemaže plán pohybu, do tlačítka restartu mise v rohu se dá snadno omylem klepnout (a samozřejmě na potvrzení se neptá), a po uspání zařízení nebo minimalizaci hry jede hra vesele dál a za chvíli vám sežere baterii.

Celkově tedy slušně hratelná hra, která mě ale zklamala svým nerealizovaným potenciálem a vyloženě slabým UI. Zábavu poskytne, ale mě osobně po X hodinách začala nudit. Na mobilním zařízení se hrát dá, ale člověk často zaskřípe zuby.

Celkové hodnocení: Dobrá 

----

Původní recenze z roku 2015 na Steamu:
Door Kickers je solidní hra, a většině lidí se viditelně líbí. Ale pro mě osobně to bylo zklamání. Z upoutávek jsem se na hru strašně těšil, demo neexistovalo, a hra nedostála mým očekáváním.

Původně jsem si myslel, že to bude hodně arkádové, místo toho je to spíš logická/plánovací hra. To by nebyl žádný problém, ale vůbec se mi nelíbí implementace. V zásadě máte možnost dvou režimů činnosti: plné plánování nebo okamžitý režim.

Plné plánování

* Při plném plánování se snažíte navrhnout celou taktickou operaci (nebo alespoň většinu) dopředu, a pak jen spustíte hru a sledujete akci. Dá to práci, ale když se akce vydaří, tak je to velmi uspokojivé.
* Problémem je neohrabané ovládání a mnoho chybějících důležitých věcí. Základní příkazy typu "rozhlédni se po místnosti v 360°, zastřel nepřátele a jdi dále" jsou neuskutečnitelné. Místo toho se musíte spokojit s možností podívat se do jednoho směru, pak se kousek pohnout, pak se podívat do jiného směru, zase se kousek pohnout, ... dokud nepokryjete celou místnost. I když vás voják potká nepřítele, tak nadšeně vykonává další rozkazy včetně rozhlédnutí se úplně jinam a otočení se zády k nepřáteli (vážně?!). Po každém pohybu tak musíte používat značku "palce nahoru", aby voják nepřátele neignoroval. To se velmi rychle omrzí.
* Aspoň základní umělá inteligence by se vašim jednotkám velmi hodila, ale neexistuje, takže musíte micromanagovat úplně všechno. Takže voják jede přesně podle plánu, i když 3 metry od něj probíhá přestřelka. Voják se automaticky nezačne krýt, i když je půl metru od místa ke krytí. Někteří mohou namítat, že tato hra je právě o micromanagementu. No, OK (neočekával jsem to), ale nelze to provádět v plném plánování dopředu, protože nepřátelé se umisťují náhodně. A vývojáři vám nedávají žádnou možnost, jak inteligentně reagovat na střety s nepřáteli, jak při plánování, tak při provádění akce (viz bod níže).
* Není možné upravit plán v prostředku. Právě jste strávili 10 minut pečlivým připravováním celé akce, když zjistíte, že hned v druhé místnosti jste zapomněli zkontrolovat komoru. Takže chcete plán trochu upravit. Ale hádejte jak. Musíte od druhé místnosti celý plán smazat, přidat potřebný krok, a pak plán od toho bodu celý znovu naklikat. Připravený plán příště vprostřed upravit nejde. Tohle je tak do očí bijící nedostatek, že si ho nedokážu vysvětlit - pro mě to byla absolutní konečná v pokusech provádět plné plánování dopředu. A samozřejmě se to vztahuje i na modifikace plánu v reálném čase (když už byla akce odstartována) - nelze provést, zničí vám to zbytek existujícího plánu. Na neočekávané akce nemáte možnost zareagovat.
* Synchronizace akcí více vojáků je úděsný opruz. Takové základní postupy, jako počkání, až vybuchne oslepující granát, nejsou možné. Voják, co granát hodí, chvíli čeká (aspoň to tak vypadá), ale ostatní ne. Pokud jej hodíte za roh, a ne skrz dveře, tak nečeká nikdo. Takže musíte používat manuální synchronizaci skrz kódy ABCD. Spousta manuální práce.
* Pokud máte dva vojáky a jeden z nich má štít, hned vás napadne zjevná myšlenka. Ten se štítem půjde vpředu a bude je krýt, ten druhý se bude schovávat za ním a střílet nepřátele z krytu. Ale ne, nemáte možnost vojákům říci, aby se chovali jako skupina.

Okamžitý režim

* V okamžitém režimu hrajete téměř v reálném čase (vždycky naplánujete jen příští krok a pak hru odpauzujete) musíte micromanagovat všechno, ale aspoň hra dělá přesně to, co chcete - vojáci jsou správně synchronizovaní, nevbíhají do místností dokud nevybuchnou oslepující granáty, atd. Ale pokud se něco pokazí, tak je značný opruz navigovat je skrz všechny místnosti znovu, a znovu, a znovu. Nemůžete si uložit a znovu využít část předchozího plánu. Nemůžete jít nastavit polointeligentní chování a udělat je trochu chytřejšími. Takže místo, abyste strávili hodně času plánováním (což mi přijde zábavnější), tak strávíte hodně času tupým opakováním všech svých instrukcí v reálném čase mnohokrát dokola.
* Problémy okamžitého režimu by mohly být vyváženy možností nějaké formy dočasného rychlého uložení, ale to tu není. Případně možností uložit si a nahrát krátkodobé plány pro jednotlivé místnosti, ale to tam také není.

Takže celkově jsem měl pocit frustrace buď z nedostatečných ovládacích prvků při plánování dopředu, nebo z nekonečného opakování těch stejných kroků v okamžitém režimu, dokud jsem konečně nesplnil úroveň. Nedokázal jsem si to užít.

Otravovalo mě i pár technických problémů:
* Multimediální klávesy nefungují, dokud se nepřepnete do Steam overlay.
* Alt+Tab nefunguje, dokud se nepřepnete do Steam overlay. Ale i pak se to zmrví, hra je pořád nahoře, ačkoliv už není aktivní, a nejde se do ní přepnout zpět ani nikam jinam. Takže restart systému, jenom protože jste použili Alt+Tab. Může to být problém specifický pro mé prostředí GNOME.

Až na technické problémy, tak se mi ve hře líbily zvukové efekty, hudba je slušná, ale moc se mi nelíbí grafika. Za prvé, ten pohled přímo shora není moc pěkný, trocha izometrie by hodně prospěla. Za druhé, grafika je škaredá a rozmazaná, a kvalita textur (či obrázků, nebo jak to pojmenovat) je nízká. Mám nastavené správné rozlišení, ale hra vypadá jako naškálovaná a zdaleka ne tak ostrá, jak bych ji čekal.
+10

The Tower Assassin's Creed

  • Android 80
Vzhledem k tomu, že jsem už třináct let fanouškem série Assassin's Creed, nemohla mě minout mobilní hra The Tower Assassin's Creed. Tedy, pokud mám být upřímný, málem by mě minula, kdyby mi ji neukázal můj tehdejší spolužák.

Koncept hry je velmi jednoduchý a jsem si dost jistý, že byl už byl mnohokrát před tím použit. To ale neznamená, že to hru dělalo něčím horším, ještě když se rovná o hru zdarma. Viděl jsem mnoho her, které pracovaly s funkčními ustálenými mechanikami, ale i tak byly zpackané. The Tower Assassin's Creed naštěstí není tím případem. Z mého pohledu našli tvůrci tu ideální formu, jak převést herní postavy do jednoduchého grafického stylu. To samé platí i pro herní mechaniky, kde během vašeho stavění postavy šplhají na věž. Ta tématika je z toho zkrátka cítit i bez názvu, což je více, než dokázaly některé novější díly série. Líbí se mi také odemykání nových lokací, které mě vždy motivovalo pokračovat, protože mě zajímalo, jak zde bude nové město vypadat.

Těžko se mi hledá něco, co bych hře opravdu vytknul, snad jen to, že pozadí některých lokací je méně kontrastní vůči samotné věži, a tak budete mít tendenci přepínat na ty více kontrastní. Na mém starším mobilu také jednou za čas došlo k menšímu lagu, označil bych to ale za ojedinělé a nepříliš kazící samotný gameplay. Přesto bych to ale asi mohl započítat za chybu, protože si nedovedu představit důvod, proč by u hry s tak jednoduchou grafikou mělo nějaké zařízení nestíhat.

Vzhledem k tomu, že mobilní hry stále nepovažuji za takové to pravé hraní (i když se z tohoto názoru pomalu vymaňuji), jsem vždy překvapen, když mě nějaká hra na mobilní telefony zkrátka chytne. Přiznávám, že zde má velkou váhu pro mě blízká tématika, i tak si ale myslím, že při nejmenším na takového zabavení během čekání na cokoliv, je hra super.

Pro: správně použitý jednoduchý koncept, přijemný grafický design, různorodé lokace, pro fanoušky skvěle vnímatelná tématika

Proti: méně kontrastní pozadí vůči věži u některých lokací, zřídka záseky na starších mobilních telefonech

+10

Vampire: The Masquerade — Parliament of Knives

  • Android 70
Hru jsem si sice koupil hned po vydání, ale nějak jsem se k ní nedostal a i po nedávném rozehrání jsem se do ní musel během prvních kapitol celkem nutit. Ale s přibývajícími (herními) nocemi jsem se do příběhu docela ponořil. Tohle není úplně akční kousek, spíš opravdu politikaření, přemýšlení, kterou informaci které postavě sdělíte a kterou si necháte pro sebe, komu budete věrní a koho hodíte přes palubu. Má to něco do sebe, zápletka je místy celkem komplikovaná a některé momenty jsou opravdu epické. Líbilo se mi víc, než Vampire: The Masquerade — Out for Blood . Uvidíme, co před pár dny vydaný Sins of the Sires.
+10

Vampire: The Masquerade — Sins of the Sires

  • Android 55
Čtvrtá a zatím nejslabší spolupráce Choice of Games a White Wolf. Původně byly ohlášeny pouze tři tituly a tohle je takový přílepek. Ač jde po po všech těch upírských hrách odehrávajících se v severní Americe o velmi exotickou lokaci (snad ještě exotičtější, než Skandinávie v Mage the Ascension: Refuge ), příběh samotný mě nebavil a po velkou část hraní jsem měl podobné pocity jako z Common Dwarf Origin z Dragon Age: Origins . Deprese. Jinak hra má velmi špatné hodnocení na Steamu, naštěstí je tento titul poměrně krátký. Přál bych si nějaký titul z jiné řady, než V:TM, třeba právě něco s mágy...
+10

Polda 3

  • Android 75
Třetí díl mi přišel strašně zdlouhavý. Hra je opravdu delší než předchozí díly a délku hry zvyšují i minihry. Musím se přiznat, že chvílemi mě hra ani tolik nebavila.

Příběh je opět docela divoký a poměrně zábavný. Jsou tu i dobré hlášky, český humor i logické hádanky. Lokací je zde celá řada, většina je pěkně zpracována. Graficky se mi tento díl líbil mnohem více než předchozí.

Nyní je čas pokračovat ve svém maratonu Polda a poprvé spustit 4. díl.

Pro: Grafika, příběh, skvělý dabing, množství prostředí a osob.

Proti: Podle mě příliš zdlouhavé, některé minihry.

+10

BitLife - Life Simulator

  • Android 70
Osobně stále preferuji hraní her na konzoli nebo počítači, jednou za čas ale přeci jen vyzkouším nějakou tu mobilní hru, abych našel něco na zabití času ve vlaku. BitLife působí na první pohled poměrně obyčejně. Pokud se do něj ale ponoříte, zjistíte, že se jedná o dosti unikátní záležitost.

Podtitul Life Simulator je u této hry opravdu na místě. Dá se říct, že jsem ve hře nenašel v podstatě nic, co by mi neumožnila. Vše je samozřejmě zjednodušeno na kombinaci jednoduchého grafického a textového rozhraní, to ale u mobilní hry tohoto typu vůbec nevadí. Velmi se mi líbí, že každá číst života vámi vytvořené postavy reprezentuje vlastně to, co člověk může zažít. Také musím ocenit, že většina událostí má v reakci na vaše akce vždy odlišný výsledek. Jeden příklad za všechny - udeříte ve škole spolužáka. Může to jít nahlásit a máte problém. Nebo to neudělá a vy si tím vydobudete nějaký ten respekt. Může se také ale bránit. A nebo je tu malá šance, že jste právě narazili na naprostého psychopata, jenž vás zničí tak, že vaše hra skončila. Jako poslední bych vypíchl detaily, které mohou mít místy až naučný efekt. Hra bere v potaz třeba to, kde vaše postava žije, a to má vliv i na to, zda například vaši rodiče musí platit za školu.

Největší nevýhodou hry je na druhou stranu fakt, že přes všechny možnosti to zkrátka nejde hrát dlouhodobě. Jakmile si vyzkoušíte prožít ideální život a otestujete pár vašich smyšlených scénářů, začne hra trochu zaostávat. Většinou se k ní pak dlouho nedostanete, dokud vás nenapadne zase nějaký šílenější scénář, který by mohl úplně změnit život vaší postavy. Také mi úplně nesedí, jakým způsobem vás tvůrci lákají na sociální sítě. Je to sice vymyšleno tak, aby to bylo součástí gameplaye, působí to ale spíš nuceně a místy i otravně.

BitLife - Life Simulator si rozhodně zaslouží ocenění za svou komplexnost a nabízené možnosti. Díky nim může být jednou z těch her, jež je ideální zahrát si během kratšího cestování, v bezpečí domova na ni však poměrně rychle zapomenete.

Pro: komplexní simulátor života, nepřeberné možnosti v každé etapě života, různé a občas překvapivé výsledky vašich akcí, smysl tvůrců pro detail

Proti: časem omrzí, sociální sítě

+10

Galaxy of Pen & Paper

  • Android 60
Po skvělých Knights of Pen and Paper 1 a 2 (KoPP) jsem se rozhodl vyzkoušet i galaktickou variantu, i když scifi tématika mi není tak blízká. 

Základ hry má podobnou šablonu jako předchozí díly, ale v mnohém ji rozšiřuje. Postavy mají kromě rasy a povolání i povahu, která ovlivňuje styl hraní. Kromě základních atributů síly, konstituce a mysli mají i atribut vjemů, ovlivňující iniciativu, kritické útoky a podobně. Primární atribut postavy lze použít v rozhovorech k ovlivnění výsledku, což je skvělá mechanika. K dispozici je přehršel schopností, konzumovatelných předmětů, vybavení i udělátek použitelných v boji.

Humor a narážky na popkulturu jsou opět nedílnou součástí hry. Hra vás občas vytáhne ze scifi prostředí do pokoje, kde s "pánem jeskyně" hrajete své dobrodružství. Úvodní lokace je jak vystřižená z Hvězdných válek. Vaše vesmírná loď má pravděpodobnostní pohon, který se zlepšuje s počtem stran kostky, kterou používáte jako motor (začínáte se čtyřstěnkou). Tady oceňuji jak referenci, tak vtipné začlenění do tématu. Rozhovory mají často humor okatý a přehnaný, ale mě prostě v této sérii her sedí.

Ačkoliv zatím píšu samá pozitiva, tak jsem celkově odehrál jen několik hodin. Celkově bych své dojmy shrnul jako "příliš mnoho". Příliš mnoho všeho. Hra hodně nabobtnala do schopností postav, inventáře, atd, ale neodpovídá to možnostem hraní na telefonu. KoPP byly ideální na půl hodinu hraní v mhd, ale GoPP už nejsou. Systémy jsou složitější a rozhraní je titěrné, aby se to tam všechno vešlo. Po nějaké době už mě nebavilo mžourat na miniaturní písmo a snažit se přečíst vyskakující popisky, co se mi zrovna schovaly za palec. Na tabletu nebo na PC s myší by se to jednoznačně hrálo lépe. Tam je ovšem otázka, zda by to bylo dostatečně zábavné pro delší herní sezení a ne jen krátké seance v dopravě nebo někde ve frontě. Jak mě na mobilní hraní přišlo KoPP skvělé, tak zde mě to naopak odradilo. Autoři podle mě doplatili na pokus udělat hru ve všech ohledech větší a komplexnější.

Celkové hodnocení: Dobrá
+10

Legends of Runeterra

  • PC 70
  • Android 80
Nejsem moc hráčem deck-building her, takže nemám nijak zásadní přehled a je dost možné, že mě na Legends of Runeterra uchvátily mechaniky, které jsou i jinde běžné. Nicméně pro mě je tahle hra prostě překvapivě dobrá a chytlavá. Po prvních pokusech na PC mě to zase tolik nebralo, ovšem na mobilu jsem se do toho zcela ponořil a hraju prakticky denně.

Nejvíce cením rozvíjení a navázání na lore League of Legends, a také výborné přenesení oblíbených hrdinů a jejich specifických vlastností, schopností a mechanik do zcela odlišné hry, kdy se podařilo u každého hrdiny zachovat jeho specifika.

Hratelnostně je to velmi svižné (jeden zápas na 10-20 minut, akorát moje cesta autobusem do práce :) ), mechaniky se pořád doplňují, meta se balancuje. To čeho bych se obával nejvíc je deck-building samotný a nutnost investovat do nových kartiček. Ovšem docela dobře stíhám vše kupovat za nafarmenou ingame měnu a solidní aktuální balíčky si nastahuji z Mobalytics a pak už jen doupravím dle libosti.

Slabší momenty jsou asi jen některé herní styly, kdy protihráč například tahá pořád dokola hromadu karet a aktivuje nějaké efekty a dost otravně zdržuje, nebo třeba když opustí hru a čekáte dlouhé minuty než vám hra uzná vítězství. Kromě toho ale parádní záležitost jednak na hardcore competitive strategizování, ale i na casual rychlovku, když máte čtvrt hodinku prostor.
+10

Marvel Snap

  • Android 80
Marvel Snap jsem se i přes spoustu reklam, které byly opravdu všude, dlouho vyhýbal. Ale po jeho úspěchu na The Game Awards jsem si říkal, že by to přece jen asi za zkoušku stálo. A taky stojí!

Ano, jedná se sice o zas další kartičkovou hru, ale je to něco úplně jiného, než na co jsem v tomto žánru doteď narážel. Pravidla si osvojíte během pár minut a pak už jen s každým dalším zápasem pilujete svou taktiku. Odemykání nových karet je ze začátku celkem rychlé, ale ne moc na to aby jste jimi byli přehlceni a nevěděli co jaká dělá. A díky stálému přílivu nových hráčů vás hra spolehlivě páruje s hráči s podobným postupem ve hře a nestane se tak, že by jste hráli proti někomu s výrazně lepším balíčkem než je ten váš.

Ale tím dle mě největším plusem této hry je délka jednotlivých zápasů, která se pohybuje okolo 3-5 minut. Pokud už vás tedy nebaví znovu a znovu scrollovat Instagramem nebo Redditem, když zrovna sedíte v autobuse, nebo v čekárně můžete si jen rychle zapnout Snap. Riziko, že zápas nestihnete dohrát než budete muset uklidit telefon je minimální.

Denní a season pass mise jsou pak jen pomyslná třešnička na dortu, která vás může přesvědčit hrát jiným způsobem, než jste zvyklí a získali jste tak herní měnu. Ta ale slouží pouze k vylepšení vizuálu vlastněných karet a není tedy třeba se obávat toho, že by platící hráči měli výhodu nad ostatními.

Marvel Snap je tak výbornou, nenáročnou, ale chytrou mobilní hrou na vyplnění volných chvil.

Pro: Délka zápasů, Systém odemykání nových karet

Proti: Lehká repetetivnost, která se ale dostavuje u každé karetní hry

+10

Lost Lands: Dark Overlord

  • Android 85
Na prvotinu studia FIVE-BN Games jsem se těšila, protože jsem od nich hrála už Darkness and Flame: Enemy in Reflection a dost jsem se bavila. Vzhledem k tomu, že se jedná o první hru studia, čekala jsem, že bude mít své mouchy. Byla jsem ale docela mile překvapena.

Co se týče příběhu, byla jsem v roli matky chlapce Jimmyho, který se ode mě trochu vzdálil a u nedalekého stromu se otevřel jakýsi portál a vtáhl ho do zvláštní země. Jako správná matka jsem ho samozřejmě následovala. Je jasné, že Jimmyho unesly pryč temné síly, zde v podobě posedlého trpaslíka a hrozilo mu nebezpečí smrti. Jala jsem se tedy hledat stopy a plnit úkoly, abych ho zachránila.

Prostředí hry je rozděleno do tří pasáží, nejdřív jsem běhala po lese, pak v horách a nakonec ve vzdušném zámku. Vše pěkně plynulo, úkoly byly těžké tak akorát, někdy když jsem byla v koncích jsem si vzala hint.

Vzhledem k tomu, že jsem hrála na Androidu, měla jsem možnost si buď koupit mince nebo je získat tak, že se podívám na reklamu. Popravdě mi přišlo rychlejší kouknout se sem tam na jednu reklamu než si hledat návod někde na YouTube. Většinou šlo o to, že jsem někde něco přehlédla, takže bych to asi zvládla i bez nápovědy.

Někdy bylo otravné, že u úplně každého rébusu chyběl nějaký díl, který jsem nejdřív musela najít. Jasně, že to tak bývá, ale alespoň v jednom z pěti úkolů, mohlo být vše pohromadě bez hledání. Příběh byl celkem poutavý a ještě na něj navazoval bonusový level, což mě potěšilo. Určitě to nebyla moje poslední hra od tohoto studia.

Pro: Délka, hratelnost, příběh

Proti: v každé skládačce chyběl dílek

+10

Mega Man 2

  • Android 60
Mega man je další z plošinovek 90. Let, které pamatuju z Nintenda, ale dohrál jsem ji až teď na starší kolínka na telefonu. Chrabrý robot Rock je z vůle dr. Lighta vyslán potlačit vzpouru doktora Willyho zosobněnou 8 různými roboty reprezentujícími jak zemské živly tak živelné moci spoustané člověkem.

6 robotů znamená šest úrovní, které je třeba prostřílet a proskákat až právě k jednotlivému bossovi(robotovi) dané úrovně. Po ukončení každého z nich je Rock obdařen jeho zbraní a tudíž je možné si nejen pro různé bossy vybrat tu správnou munici. Jakmile jsou všichni plecháči na zemi, dostane se na souboj se samotným doktůrkem. Novinou je Quickmanův bumerang a jakási přenosná lékarnička.  Veskrze průměrná záležitost, za hodinku, dvě není co řešit, pracuje se stejnými principy jako v předchozí jedničce – 60 %.
+10

Block Breaker Deluxe 2

  • Android 40
Hry stavící na konceptu Arkanoidu mne nikdy moc nebavily, ale rozhodl jsem se, že dám v rámci Retro klubu dalšímu klonu této hry šanci. 

V prvé řadě potěší, že se jen nehraje jedna úroveň za druhou, ale je zde kampaň. Ta je rozdělena do několika oblastí s tím, že v každé z nich hráče čeká nějaký protivník, se kterým se utká v rámci poslední úrovně oblasti v boss fightu. Dále je zde obchod, kde je možné za kredity získané z úrovní nakupovat vylepšení. Já jsem zde hojně využíval především životy navíc. Bohužel jsem ale při psaní komentáře zjistil, že je port na Android oproti originálu ochuzen o několik věcí. Je zde bohužel jen 5 lokací oproti původním 8, dále se v příběhu soupeří stále proti stejné soupeřce a hlavně oblasti s výjimkou té úplně poslední vůbec nekončí boss fighty. Přitom právě ten jediný boss fight v podobě variace na Space Invaders byl pro mě tou nejzábavnější věcí na celé hře.

Co se týče samotného hraní úrovní, je to jako klasický Arkanoid. Některé plošinky mizí hned, jiné se přebarvují, do něčeho se musí střílet jen z určité strany, některé se zase hýbou. Pak tu jsou klasické bonusy, které nějakým způsobem ovlivňují chování míčku či hráčovy desky. Asi nejdůležitější pro mě bylo více kuliček najednou, ohnivé koule a nebo naváděná raketa hodící se především na poslední plošinky, které se mi nedařilo kuličkami trefit. Kromě bonusů z plošinek padají i věci, které škodí. Ty jsou označené červeně, takže je hned jasné, co brát a co ne. Jenže co čert nechtěl, dost často se mi stávalo, že jsem musel v místě dopadu škodícího bonusu zrovna vybírat míček.

Hraní mne bohužel zase tak moc nenadchnulo. Bylo to celkově krátké a Android verze navíc s ochuzeným obsahem.
+10

Šachová hra

  • Android 50
Po příjemném zážitku s Důkaz 111 jsem se rozhodl si na dovolenou "přibalit" i Šachovou hru a přestože jsou zde ohlasy zatím nadšené, já nadšený moc nejsem.

Aby nedošlo k mýlce, je to stejně dobře profesionálně odvedená práce, zvukově je to vyladěné, namluvení je perfektní. Problém mám s tím, že Důkaz 111 byla nesrovnatelně komplexnější hra. Důkaz byl v podstatě takový audio gamebook bez bojů, akorát to nebylo fantasy nebo sci-fi, ale napínavá detektivka.

V Šachové hře odpadá nadšení ze zcela nového typu zážitku, to je jasné dopředu. Problém tkví v tom, že celá koncepce je přespříliš jednoduchá. Kdyby se schéma znázornilo graficky, tak je to asi zřetelnější. Začíná se lineárně, jako prostá audiokniha, po asi 5-10 minutách se objeví poprvé jediný herní prvek, musím říct zajímavý, kdy při ztmaveném displeji mobilu musíte podle sluchu vybrat na neznámém místě displeje variantu pokračování příběhu, kterou chcete. Čím jste prstem blíž, tím je možnost zřetelnější a hlasitější. Jenom moc podle té zvukové nápovědy nevíte, co se stane, nebo co to vlastně znamená.

Možnosti jsou obvykle 2, ve dvou případech 3, někdy je to dokonce jen jedna možnost. Po asi sedmi takovýchto akcích přichází druhá část hry, kdy jste de facto zkoušeni, jestli jste dávali pozor a hra se vás ptá na nějaký detail z toho, co jste vyposlechli. Podle toho, jestli jste se víc pletli, je pak horší konec, pokud jste se trefovali, je tam smířlivější konec. Když se spletete, slyšíte část příběhu nejdřív blbě, ale pak vám hra pustí stejně tu "správnou" variantu.

Zásadní problém pro mě tkví v tom, že možnosti, které zvolíte v první části hry, nemají na sebe vůbec žádný vliv. Zvolíte při prvním rozhodnutí možnost A, při druhém možnost B, při třetím třeba zase možnost A, a je to úplně jedno. Kdybyste nejdřív zvolili možnost B, potom možnost A, tak když jako třetí rozhodnutí zvolíte znovu A jako poprvé, tak od prvního průběhu nenastane žádný rozdíl, přehraje se to úplně stejně. Příběh je tedy interaktivní vyloženě minimálně.

Stopáž je velmi kratičká a vybízí k opakovanému hraní. Jenomže na rozdíl od Důkazu, či interaktivních filmů typu Late Shift, je to pouze o tom, že si zkusíte jinou možnost, ale vlastně se nic jinak nestane. Takže ano, druhý průchod může být kompletně jiný, ale nedává vlastně moc smysl, proč tomu tak je. To, že mám nějaké možnosti v Důkazu, jsem chápal, dělám nějaké rozhodnutí, mění se potom vývoj, situace, stane se něco jinak. Tady tomu tak není. Třetí průchod už bude nutně velmi podobný těm dvěma, pouze v těch dvou situacích si můžete zkusit tu třetí možnost. To je vše.

Naivně jsem si prve myslel, že když budu volit zvukové nápovědy, kde je například hraní na piáno, hlavní postavu nasměruju do kariéry klavíristky, naopak že ty ostatní možnosti povedou například k rodinnějšímu životu. Realita je taková, že příběh je prostě pevně daný a v jeho vrcholu se vždy objeví tatáž klíčová scéna v autě.

Co se týče samotného příběhu a myšlenky, to se tváří na první pohled jako hlavní klad hry. Jeden moment je překvapivý a napínavý. První průchod je hezky v takovém oparu, že moc nechápete, o co jde a pointa tento dojem dokonale obhájí.

Zásadní problém ale vidím v tom, že je zde záměrná či nezáměrná ale za to velmi silná "inspirace" příběhem knihy/filmu Zápisník jedné lásky. Ve své podstatě jde o úplně stejnou pointu i téma, což mi na hru vrhá dost stín, protože obsahová stránka v této hře je jistě to nejdůležitější.

Podstatným kladem je, že na rozdíl od Důkazu, po vás tahle hra nechce žádné peníze. Další velký klad je možnost přeskakovat jednotlivé části, takže další průchody už nezaberou tolik času, když slyšíte to, co už jste slyšeli.

Takže Šachová hra stojí za vyzkoušení, ale koncept Důkazu mi seděl mnohem víc. Tohle je opravdu jen iluze hry. Když to člověk zhodnotí jen jako ozvláštněnou audiopovídku, respektive spíše rozhlasovou hru, vychází z toho rozhodně lépe, než jako hra, to by ovšem musela být obsahově originálnější.

A o šachy vlastně skoro vůbec nejde :-)
+10

Knights of Pen and Paper 2

  • Android 85
Výborné pokračování první hry. Pokud započítám i DLC, tak je hra celkem dlouhá (delší než předchozí hra). Třídy a schopnosti postav jsou příjemně různorodé. Slabou stránkou hry je design nepřátel a některé únavné soubojové prvky (aplikace efektu na všechny nepřátele trvá dlouho). Ale celkově jsem si hru velice užil.

Celkové hodnocení: Výborná / Nářez

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2016 v angličtině na Google Play).
+10

Battle Chasers: Nightwar

  • Android 60
Předlohu jsem neznal, ale líbil se mi grafický styl, tak jsem se rozhodl Battle Chasers: Nightwar vyzkoušet. A byl jsem příjemně překvapen. Narazil jsem však na nepříjemný zádrhel, takže jsem do hry investoval jen cca 5 hodin.

Svět se skládá z mapy světa, kde chodíte po cestičkách, z kobek a jiných průzkumných oblastí, kde ovládáte postavičku napřímo, a z tahových soubojů. Zdá se to jako mišmaš, ale poměrně se mi to líbilo. V podzemí v reálném čase se můžete snažit nalákat k sobě jen část nepřátel, a zároveň na ně můžete použít rychle nějaké schopnosti, aby pak byly tahové souboje jednodušší. Zároveň tam jsou nějaké logické hádanky, úkoly a podobně. Nepřátele zpočátku neznáte, ale čím více jich porazíte, tím více se odkrývá podrobný bestiář, kde pak vidíte, co přesně mají za schopnosti. V soubojích bych hodně vyzdvihl koncept overcharge, tzn. dočasná mana, která se nabíjí základními útoky a po souboji zmizí. Nemáte tedy důvod s ní šetřit, a přidává to pěkný prvek do vaší strategie. Zvlášť dobře to funguje s konceptem, že váš život ani magie se nikde ve hře automaticky nedoplňují, kromě odpočinku v hostinci nebo zvýšení úrovně (případně poměrně vzácných lahviček), takže se snažíte hodně magii šetřit a naopak hodně využívat overcharge (a to i na léčení). Super nápad.

Kořisti z nepřátel není moc, což je příjemné, neřešit pořád inventář. Vypadne většinou pár surovin na výrobu (crafting), bez čehož bych se teda obešel, a občas nějaký předmět. Zároveň je ve hře minihra rybaření, poměrně zajímavě vymyšlená, ale poněkud hůře se hraje na displeji mobilu (je špatně vidět, kterým směrem ryba míří), a taky bych se bez ní obešel.

Celkově jsem tedy měl příjemný zážitek a čekal bych, že hru ohodnotím někde mezi 70 - 80%. Důvod, proč jsem hru poměrně brzy opustil, byl systém ukládání v souvislosti s hraním na mobilu. Hra má pouze automatické ukládání, které se spouští jen při jistých akcích (např. dokončení souboje), ale ukládací ikonka tam jen nenápadně rychle problikne. Takže vlastně nikdy dobře nevíte, kde máte poslední uloženou pozici. Aby to bylo ještě složitější, v kobkách (což je velká část hry, a jedna kobka může trvat klidně několik hodin) se sice také ukládá, ale při vrácení do hry stojíte opět nahoře na mapě před kobkou. Můžete do ní vlézt znovu, a dříve vyčištěné místnosti jsou prázdné, ale musíte celou kobku znovu proběhnout, abyste se vrátili zpět na původní místo (za předpokladu, že vůbec víte, kam běžet). Zároveň ne vše se pamatuje, například je nutné opětovně zatáhnout za páku pro zvednutí mříže, atd. Člověk si není jistý, jestli se zapamatoval nebo ne změněný stav nějakého questu, jestli se započítalo přečtení nalezených knížek, atd. I když si člověk myslí, že zná pravidla ukládání, tak nezná, nebo je to rozbité, protože některé souboje jsem stejně musel zopakovat, zatímco jiné ne. Na počítači bych nad tímto upřímně dementním systémem skřípal zuby, ale přežil bych ho. Ale pro mobilní hraní je tohle peklo. Pokud jedete v MHD a co 10 minut potřebujete pozastavit hru, protože vystupujete, nebo vám někdo volá nebo píše, potřebujete zjistit další spoj, atd, tak to poslední, co chcete, je dát "uložit a skončit", a pak opět a opět probíhat od začátku celou kobku. Jenže pokud to neuděláte, jenom se přepnete do jiné aplikace a hru necháte na pozadí, tak nastává ještě horší situace. Pokud se zrovna mobilní systém rozhodne ji na pozadí zabít, tak přijdete o veškerý postup od posledního "uložit a skončit". Automatické ukládání se na disk nezapíše, a prostě přijdete a kus postupu. Když se mi to stalo, tak jsem vážně zuřil. Přitom v mobilním světě je úplně normální, že se hra sama uloží, jakmile ji přepnete do pozadí, není to žádná raketová věda. Jen Battle Chasers na to zvysoka prdí. Nepochopitelné mi to přijde už jen kvůli tomu, jak pěkně je jinak ten mobilní port udělaný. Pěkně se to na displeji ovládá, písmo je čitelné, je prostě dobře zvládnuté. Až na ukládání, které jsem hůř zpracované asi ještě neviděl, zvlášť na mobilu.

Battle Chasers tedy na mobilu selhávají, a na plnotučných herních platformách jsou vhodné spíše pro lidi, kteří si mohou vyhradit na hraní spíše delší časový úsek, než kratší, ale celkově jsem z nich měl (až na vyjmenované problémy) velmi příjemný pocit. Mimo mobil bych dal hodnocení vyšší.

Celkové hodnocení: Dobrá
+10

Velvet 89

  • Android 90
Rychlá, skvělá a dobře stylizovaná hra. Dozvíme se myšlenky různých osob (věk, pohlaví, povolání) co si tito lidé myslí o komunistické straně. Někteří chtějí převrat, někteří se bojí o svou budoucnost (zejména dělníci, horníci a lidé ve Straně) a někteří lidé jsou v rámci protestů jako tajní agenti VB, kteří se těší až si všechny podezřelé osoby vyslechnou a zatknou.

Nechci se pouštět do politické situace, která na Databázi nemá co dělat. Já rudý teror nezažil a jsem opravdu rád, že naší předci a mnozí uživatele tady na Databázi pomohli nám mladším ročníkům k tomu, abychom se mohli narodit v demokracii.

Tahle hra je skvělé memento na dobu rudé záře nad Československem. Ve hře jsou i doprovodné videa z demonstrací proti vládě.

Pro: Skvělá stylizace této hry, zejména grafika a zvuky. Nápad na hru. Ostrava

Proti: Až moc krátké

+10

Cardinal Quest

  • Android 55
Cardinal Quest je taková RPG jednohubka, vhodná pro někoho, kdo nikdy nehrál žádnou roguelike hru a ještě vhodnější pro hraní na mobilu, což jsem přesně učinil. Takže můj komentář vychází z Android verze, doufám, že PC verze se moc neliší, sice jí taky vlastním, ale instalovat a zkoušet se mi nechce...

Příběh stojí za starou bačkoru. Nebudu nic naznačovat, abych zbytečně nespoiloval, ono se ani naznačovat nedá, buď o příběhu pomlčím a nebo ho vyžvaním celý, nic mezi tím není možné. Příběh je totiž podán jednou větou na začátku hry a jednou větou na konci, tím to hasne. Každopádně se jedná o klišé, jakých jsme viděli milión...

Tvorba postavy se omezuje pouze na její výběr: bojovník, mág, zloděj. Nic jinak nenastavujeme, neupravujeme ani nepojmenováváme, vyberem hrdinu a šup do dungeonu. Postava je charakterizována šesti vlastnostmi: Health, Attack, Defense, Speed, Spirit a Vitality. Některé vlastnosti jsou zvyšovány při levelování, což se děje automaticky na základě sbírání zkušeností za zabité potvory. Jiné vlastnosti si zvyšujete pomocí výbavy. Asi bych měl zmínit i to, že postava má i počet životů, konkrétně dva, ale ani jednou jsem zatím nenarazil na možnost, si nějak počet životů zvýšit. Pokud o oba životy přijdete, tak hra samozřejmě končí a začínáte od začátku.

Jednotlivá patra dungeonu jsou náhodně generovaná, kompaktní, relativně malinká. Podle popisu je v PC verzi 10 pater, Android verze končí v osmém. Vaším úkolem je patro vymlátit, posbírat výbavičku, kouzla, najít schody a slézt o patro níž a znovu. Zpět nahoru se již dostat nedá, takže dolů se leze vždy až nakonec. Výbavička se nachází v truhličkách, ze zabitých potvůrek nic nedostanete. Postavu můžete vybavit zbraní, brněním, helmou, rukavicemi, botami a šperkem. Kromě truhliček zde naleznete ještě kouzla jen tak poházená na zemi. Na kouzla je pět aktivních slotů, ostatní si můžete syslit v inventáři, kde ovšem mohou trochu překážet, v inventáři totiž moc místa není, ale ani není moc potřeba. Hra automaticky vyměňuje horší výbavu za lepší, a horší předměty automaticky prodává. Pokud to není jednoznačné, zda je výbava horší (různé vlastnosti), tak nechá předmět v inventáři. Za prodanou výbavu získáváte zlaťáky, které jsou ovšem naprosto k ničemu. (Prý snad bude tato fíčůrka využita až v pokračování hry...). Samo o sobě se to nehraje špatně a skutečně to dokáže ukrátit nějaké to čekání. Hra se navíc dá přerušit a uložit, takže není nutné dopředu přemýšlet, zda budu mít čas na dohrání, což zabere tak odhadem 45 minut.

Obtížnost hry se podle mě odvíjí od zvoleného charakteru. Ačkoliv je samotnou hrou pro nováčky doporučován bojovník, mě se s ním hru dohrát nepodařilo. Zato s kouzelníkem jsem to zvládl hned na první pokus a skoro jsem nešáhl na lektvary, až mi ta nevyváženost obtížnosti přišla do očí bijící. Skoro bych zapomněl, na lektvary máme ještě dalších pět speciálních slotů, takže ty se v inventáři nemotají.

Grafika je záměrně pixlovatá, na mobilu to nevypadá špatně, na PCíčku to ale asi není ono. Zvuky nic moc, ale hudba je výborná, až mě to překvapilo. Suma sumárum, dobrá, hra na ukrácení nudy, která by ale ještě šla vylepšit, respektive dodělat...

Pro: Hratelnost ze začátku, Přístupnost, Hudba

Proti: Nedodělanost (peníze k ničemu), Nevyvážená obtížnost, Příběh

+9

The Room

  • PC 70
  • Android 60
Na The Room jsem byl celkem zvědavý, byla mi doporučena jedním z výtvorů Steam labs. Hru jsem nakonec hrál jak na PC, tak i na smartphonu (android), ale ještě rád jsem se vrátil k PC verzi. Možná za to může velikost displeje mé postarší Xperie, ale asi jsem příliš odkojen klasickými obrazovkami na to, abych si hru užil na tak malém prostoru.

PC verzi jsem hrál během dvou večerů. První večer mě to i celkem bavilo (renderované je to krásně), ale ten druhý už mi přišel dost natahovaný. Zvláště poslední, dodatková kapitola mi pořádně lezla na nervy, v čele s finálním bludištěm. Příliš mě nebaví hry s minimálním příběhem - a The Room mi přišla v tomto ohledu ještě méně vybavená, než třeba takový Safecracker: The Ultimate Puzzle Adventure. Ještě si hodně rozmyslím, jestli budu hrát sekvely (koupené je mám, holt slevy...).
+9

Forza Street

  • Android 70
Celkem zábavná hříčka na jízdu metrem nebo vlakem. Ideální je, že se soustředíte jen na to kdy pustit a sešlápnout plyn. Může to znít banálně, ale když časem narazíte na sobě rovného soupeře tak opravdu záleží na tom jak dobře se na startu odpíchnete a jestli budete mít při vjezdu a výjezdu se zatáčky perfect hodnocení. Je to občas soupeření kolo na kolo a jde o centimetry - nejvíc mi to asi připomenulo Rychle a zběsile když Dom odpálil nitro až těsně před cílem a Brianovi tak vytřel zrak. Zažívám tam podobné situace dnes a denně a vždy si vzpomenu na tuto filmovou sérii a s NOSem ještě chvilku počkám ač vidím, že mi soupeř po použití jeho už lehce ujíždí (a například v multiplayeru to bejvá stres). Samozřejmě je to především mobilní hra a u těch mám osobně rád když se dají například hrát jednou rukou nebo po mě nechtějí při cestování příliš soustředění. Grafika vypadá hezky, ozvučení je fajn a titul obsahuje dokonce achievementy na Xbox (pakliže login spárujete s tím Microsoftím) což je fajn plus. Kromě hromadění vozů vás samozřejmě čeká i jejich následný tuning a zvyšování výkonu. Ideální by samozřejmě bylo kdyby se gamesa nejmenovala Forza, to ji opravdu škodí - na druhou stranu si díky jménu najde víc hráčů (někteří možná i zůstanou). Rozhodně je velká škoda že na hře nepracovali vývojáři z Playgroundu ale nechali značku lidem z Electric Square. Ve hře mám momentálně odehráno asi 20 hodin a považuji to za fajn oddechovku kterou bych však doporučil jen lidem kteří to mají s hraním na mobilu podobně jako já - pakliže očekáváte herní zážitek nebo plnohodnotný titul tak ruce pryč, je to vyložená oddechovka ve stylu nechci přemýšlet a mít všechno rychle za sebou než mi přijede autobous na zastávku. No a mikrotransakce? Jednou za pár dní dostanete jako v každé mobilní hříčce upozornění že je sleva v obchodě (rozhodně se každou chvilku nebrodíte milionem nabídek) jinak vás tím nikdo neotravuje (nicméně jejich cenovky jsou opět po vzoru mobilu na velmi vtipné úrovni).

Pro: Závody které končí na milimetry jsou zábava, fajn grafika, jednoduché ovládání, ačívmenty, ozvučení

Proti: Příliš jednoduchá ač dlouhá a místy repetitivní kampaň, bláznivé ceny mikrotransakcí

+9

Panzer Campaigns - Panzer

  • Android 75
Vývojáři studia John Tiller Software kolem roku 2013 částečně adaptovali pro mobilní platformy tři své série válečných her: Panzer Campaigns, Modern Campaigns a American Civil War Battles. Jedná se o značně propracované tahové strategie v režimu IGO-UGO, které navzdory různým válečným etapám spojuje velmi podobný systém pravidel i ovládání. Pokud si tedy dáte tu práci a ponoříte se do obsáhlého manuálu, nepředstavuje rozehrání další série již velký problém. U tohoto typu her to potěší, protože nastudování a zvládnutí herního systému není záležitost na půl hodinky a bez jeho znalosti by hra byla jen černou skříňkou s minimální multimediální hodnotou, u které byste se rychle začali nudit. Grafika je opravdu strohá, jednotky jsou na hexové mapě reprezentovány žetony se symboly NATO. Teprve, když na nějaký kliknete, ukáže se v dolní liště obrázek patřičné jednotky s jejími statistikami. Krajina je díky jednoduchosti grafiky rychle čitelná a vy se tak můžete soustředit na vlastní hru.

Co se týče Panzer Campaigns jedná se o sérii, jejíž první díl Smolensk '41 vyšel na PC v roce 1999 a k dnešku čítá nějakých 23 dílů. Pět z nich pak byly pod stejnými názvy převedeny pro iOS a Android. K nim byl navíc vytvořený bezplatný výukový díl, ke kterému čtete komentář. Přestože se však hry jmenují stejně, jak na PC, liší se jednak jednotlivými scénáři (na mobilech jsou podstatně kratší s málo jednotkami a nejde sejvovat - na PC najdete bitvy i se stovkami tahů a jednotek) a pak některými dodatečnými funkcemi, které hraní na PC usnadňují. PC verze byly také postupně transformovány do tzv. Gold edic, které obsahují vylepšené UI, grafiku, dodatečné bitvy a množství oprav. K těmto Gold edicím je také možné stáhnout hezké grafické mody ze stránek mapmod.se.

Pravidla PC verze i těch mobilních však zůstávají vždy stejná a proto je tento výukový mobilní díl perfektním úvodem, protože tutoriály v PC verzích nejsou příliš dobře zpracovány. Zde se naopak vývojáři v každé malé výukové bitvě tzv. Panzer School zaměřili na jeden aspekt herního systému, takže výuková křivka není nijak strmá. Postupně se tedy naučíte rozdíly mezi normálním a dopravním módem, útokem a ztečí, podporou pěchoty i dělostřelectva, využívání ženistů, kteří mohou stavět a bourat mosty, odstraňovat nebo klást miny, využívání výzvědných jednotek (ve hře je mlha války) či využívání protitankových jednotek a letectva. Protože jsou bitvy krátké (kolem šesti tahů), můžete snadno experimentovat s různými vlivy na zásobování, morálku a únavu vašich jednotek, které hrají zásadní roli (samozřejmě včetně typu terénu, stoupání či počasí). Experimentování je nutné, protože zdaleka ne všechny aspekty jsou pokryty (např. vliv jednotlivých velitelství a štábní hierarchie). Detaily však najdete vždy v manuálu, který byl mimochodem přeložený i do češtiny (je ke stažení na stránkách tanciky.cz). Hra vrcholí třiceti tahovou bitvou a získat dostatek vítězných bodů, abyste dosáhli významného vítězství, není vůbec snadné.

Pro: výborné jako tutoriál, komplexnost herního systému, možnost upravit velikost lišt dvěma prsty, hra je zdarma

Proti: chybějící funkce pro vizualizaci dojezdu, dostřelu atd., slabší AI

+9