Děkuju vývojářům za tu odvahu experimentovat a vymanit se ze zažitých škatulek a přivést na svět něco nového. Nejde totiž jen o nějaké prázdné šílené nápady, ale chytré používání neotřelých herních mechanik za cílem vyvolat ve vás určitý pocit nebo přímo podpořit vyprávěný příběh. Mnohokrát tu v komentářích zazněl příběh Lewise, čemuž na 100% rozumím. Je to geniální příklad za všechny, který není nutno opakovat, ale kdo by chtěl detailnější analýzu, může mrknout n Game Maker's Toolkit, který ho zařadil do nejlepších 5 levelů z roku 2017 - https://youtu.be/lamAqI8v7Y0?si=rgET9qiKQ8z--tk2&t=676
Naštěstí What Remains of Edith Finch není jen sbírkou více či méně úspěšných experimentů. Je to výborně ucelený kousek s parádní potemnělou atmosférou rodinné kletby plné náznaků a dvojsmyslů. Naprosto geniálně balancuje na hraně fantazie a reality. Všechny situace lze vysvětlit jak nabízeným nadpřirozenem tak běžným lidským chováním, smůlou a neštěstím. Spolu se skvělou paletou barev, líbivou grafikou, nadprůměrným dabingem a kouzelným level designem mysteriózního domu. Ten sice nedosahoval tajemnosti Gone Home, ale cíle těch her jsou zcela očividně odlišené.
Potěšil mě i bezproblémový výkon, i když vykreslované interní rozlišení se zdálo menší.
Jediná výtka tak byla krátká herní doba. Nejsem zastáncem natahování prázdným balastem a s věkem preferuji kratší hry, ale zde si dokážu představit, že by mě dvojnásobná herní doba, která by stále byla setsakramentsky malým číslem, vůbec neurazila.
OndrejVasicek.cz
Nyxie
adam.kulhanek
Tulareanus
rikuhahl
raisen
Avathar
Hazz
Red
Cathan
Steve
miCHALupka
Pluto
Seeker
SadSadra
Dlaha1
Maillen
Zoltan
nemopbx
Filom3n
novoten
Kejtee
Bystrozraký
FreakVOE
kuthy
ripper
Martian
MortZ
montana
Paul
Garret
ještěr
LuccinyHry
Drolin
Pro: nejednoznačný příběh; herní experimenty; citově silné; stylový vizuál; nadprůměrný dabing; spousta detailů pro všímavé hráče rozšiřující lore světa a prohlubující řešení záhad
Proti: hodně krátké