Dishonored není zrovna veselá hra. To jsem tedy věděl už z dřívějška, ale když jsem ji teď hrál po letech znovu, přišla mi mnohem depresivnější, než jsem si ji pamatoval. Možná se ze mě na stará kolena stává větší cíťa, protože všudypřítomný ekonomický, sociální a morální úpadek na mě hodně zapůsobil.
Ponurá atmosféra města bojujícího se smrtící nákazou na pokraji zhroucení by se dala krájet a bylo tak jenom na mně, jestli celou situaci ještě zhorším (zabíjením), nebo se následky katastrofy budu snažit zmírnit. Jelikož rád hraju hry stylem bez zabíjení, volil jsem druhou možnost a měl jsem ze svého mírumilovného postupu ještě větší radost než v Deus Ex. Jsem moc rád, že to hra nereflektuje jenom třemi různými konci, ale i reakcemi ostatních na mou osobu.
Je tedy pravda, že schopností by mohlo být pro takový nezabíjecí postup trochu víc, ale koneckonců jsem stejně používal hlavně blink a zlepšení vidění, tak co. Ke konci už jsem trochu s dohráním pospíchal a nechtělo se mi s postupem moc babrat, tak jsem využíval i zpomalení času, které opravdu leckteré situace výrazně zjednodušilo. Nejsem si úplně jistý, jak bych se bez něj v posledním levelu obešel, tam už to bylo co se zabezpečení týče docela brutální.
Rambo stylem jsem to nikdy nehrál, ale dle videí na Youtube se touto cestou se schopnostmi dá taky slušně vyřádit, když má člověk trochu fantazie.
Prostředí a svět Dunwallu se mi taky moc líbily, špína, mor, krysy, velrybí olej a jeho ne zrovna humánní získávání, temné náboženství, kontrast chudoby a luxusu, steampunk... to se projevuje mimo jiné i v promluvách NPC, např. v jedné úrovni posluhovačka říká něco jako "Řekne ukliď to, tak to uklidím, řekne přines to, tak to přinesu, řekni svlékni se, tak se svléknu... tuhle práci potřebuju..." Atmosféra zvládnuta na jedničku, brrrr!
Taky mě potěšily možnosti voleb i v nepovinných misích, jako třeba volba, zda zachránit místního krále podsvětí, nebo ho nechat sníst místní obdobou Baby Jagy.
Příběh mi do hry seděl, není nějak extra rozvětvený, ale to myslím vůbec nevadí. Hráč nejspíš odhadne, jak se to celé povine dál a že revoluce ráda požírá své vlastní lidi... a že to často odskáčou ti bezbranní. Na mě to zkrátka emocionálně fungovalo, mnohem víc než druhý díl.
Herní výzva 2025 - Zločin a trest (HC)
John Mirra
ArmJohn
Vashek
Releon
danny21
Le0nidas
sagittario
adam.kulhanek
Jumas
ghost
P.Ace
Toaleťák
S4TW
Kashikoi
Vodny
Eleanor
DuDu008
TheHofi
Globster
ještěr
AlieN
Maximus
PavelU
MarezCZE
patolog
Chuck
Tulareanus
Dominon1000
Pro: Silná atmosféra, volnost ve stylu hraní, grafická stylizace a povedený příběh.
Proti: Nojo no... ona i tady je ta umělá inteligence nepřátel na mizerné úrovni.