Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

Házením jsem strávil mnoho hodin času. Prostě bratranec řekl musíš, jinak nepřežiješ další patra. A já mu pochopitelně věřil. Opatroval jsem pak disketu se sejvem jako zlatý poklad. Tehdy jsem pojem grindování neznal... Doba před internetem měla něco do sebe, informace kusé a ještě kolikrát zmatečné a nejasné.
@mazar1234 (03.08.2017 16:30): No, zdlouhavé, trik byl v kombinaci hodit a rychle zvednout při označeném ninjovi jako vůdci party. Během sekundy jsi hodil i 3x hozenou a zároveň ihned zvednutou hvězdici.
@Phoenix (03.08.2017 14:40): Ono je to ešte komplikovanejšie, je tam totiž "2x EXp trigger" a ak hra detekuje, že na družinu niekto zaútočil tak následujúcich 25 sekúnd dostáva za každú príslušnú akciu 2x EXp než pri zosielaní akcie "nasucho".
Takže ak trénovať tak určite na príšerách, je to dvojnásobne rýchlejšie.

K tomu je tam ale ďalší multiplikátor EXP z akcie a to konkrétne číslo poschodia na ktorom sa akcia vykonáva = čím väčšie podlažie tým viac EXp dostaneš za rovnakú akciu.
Presne opačne je to ale v Chaos strikes back, tam naopak toto číslo s pribúdajúcim podlažím klesá, takže v DM je ideálne grindovať EXP čo najnižšie, naopak v CHSB treba grindovať čo najskôr.

Ninju by som ale určite trénoval udieraním rukou/dagger a v žiadnom prípade hádzaním, ktoré je strašne zdĺhavé kvôli nutnosti manuálne zbierať a umiestňovať predmety do inventára.
@Jab (03.08.2017 14:33): Házení "nasucho" (tj. nikoli do potvor) ninju také trénovalo, ale proti házení do potvor nebo útokům holýma rukama to bylo výrazně pomalejší (u schodů se tak trénovalo proto, že se u toho parta nemusela pohybovat). Já jsem osobně dával přednost fighterům (i pro zadní dva členy družiny) a povolání ninja jsem měl u všech standardně tak pět levelů pod čímkoli ostatním (dokud jsem nehrál s jednou postavou).

To mi připomíná, že bych se měl konečně pustit do Return to Skullkeep
@Jab (03.08.2017 14:14): Házení hvězdic do schodů je taková trochu urban legend, ninju šlo vytrénovat mlácením potvor holýma rukama (a možná některými zbraněmi, to už si skutečně zase tak přesně nepamatuji, dával jsem přednost klasickým fighterům) a bylo to podle mého rychlejší a zábavnější (i když byl ninja samozřejmě obecně ze všech čtyř povolání na natrénování nejtěžší).

@Jab (03.08.2017 14:14): Proč bych to dělal a čutal do DM? Mimochodem pro mě vlastně DM nebyl nikdy modla kterou jsem nějak svatořečil, hrál jsem ho až v době, kdy už byly na světě z mého pohledu lepší Dungeony. A po pravdě mně asi se více líbil Might and Magic 1 a Wizardry VI.
@Ringo (03.08.2017 14:00): Ale tak... To házení hvězdic do schodů snad nemohla být zábava skoro pro nikoho. :) Pokud to byl jediný způsob, jak něčeho dosáhnout ve hře, tak DM nebo ne už se to dá a má té hře vytknout. Místo toho mi přijde, že to vydáváte za přednost. Pojď si do toho DM čutnout alespoň trochu... Uleví se ti. :)
@Jab (03.08.2017 13:56): Mně jde hlavně o zábavu, za hard core se nepovažuji ani náhodou, nejsem typ, který jede schváně hry na nejtěžší obtížnost. Mě jde spíše o složitost managementu než o nějaké frustrující na po tisícaté zabíjení neporazitelné potvory. Podle mě to házení do toho spadalo, protože jinak bys toho Ninju jen prostým pobíjením potvor na MON Mastera nenacvičil nikdy.
@Ringo (03.08.2017 13:54): Fireball trochu smysl dává. Ty hvězdice ne. Dělalo se to, páč pak šly snadno sebrat (a přitom zvýšit staty). Tužku v tom byl trénink na cíl.

Vlastně mi i přijde ujetý, že se tím házením hvězdic chlubíte, páč mně to přijde v přímém rozporu s nějakým "hardcore hraním". A úplně mi v tom uniká jakákoliv zábava. :)
@MickTheMage (03.08.2017 13:54): Jo, tak her na důchod mám a přitom si pořád říkám, budou mě vlastně v té době ještě bavit? Nebudu chtít spíše užívat ještě života než se uzavřít do snových světů na monitoru? :-)
@Jab (03.08.2017 13:52): Házení hvězdic podle mě nebylo cheatem, stejně jako sesílání fireballů zvedajících magii. Prostě co postava dělala a cvičila, v tom se zlepšovala. Byla to součást systému hry.
@Ringo (03.08.2017 13:46): Heh, tak sa zda, ze Rouge Galaxy som hral tiez. Ja, ze co mi je ten opis taky povedomy. Hral som vtedy z "vedeckych" pohnutok :) Ako vzdy, ked niekto spomenie zaujimavu hru a mam potom chut si ju vyskusat. Nuz a ako vsetko ostatne, potom ostala v mojej digitalnej kolekcii "na horsie casy" (alebo do dochodku, ak dozijem ;))
@Ringo (03.08.2017 13:48): Pokud někdo chce, tak ať grinduje. Ale házení hvězdic do schodů v DM či zabíjení těch respawnujících se krav ve Witcherovi 3 je prostě cheatování ze strany hráče a chyba v systému z hlediska autorů. Proto se mi líbilo, že to CD Projekt zarazil a potrestal a to ještě velmi zábavným způsobem. :)
@Jab (03.08.2017 13:45): Já mám tyhle cíle naopak rád, je to na volbě hráče, jestli se uzavře do plnění nekonečného a nebo se na to vykašle a zvládne to bez toho. já rád učím postavy nové věci. Nemám rád, když mě to někde limituje. Pokud má RPG omezený počet potvor např., tak mám pocit, že je to spíše adventura se souboji a expy nemají moc význam, protože jich dostanu jen tolik, kolik mi jich hra nabídne na to, aby to bylo dostačující na postup do další lokace, ale ne zase moc, aby to jakože nebylo moc lehké s dalššími protivníky. Vlastně jako by to byl adventurní prvek, splnění úkolů pro puštění do další lokace.
@Phoenix (03.08.2017 13:41): Vývoj postavy není špatný, co mě trochu iritovalo je mixování zbraní, ale taky jsem si zvykl, ale na minihry typu lov brouků nebo továrna jsem se teda vykašlal, nemám rád minihry, plním je jen z povinnosti a nejlépe vůbec :-) Celkově je RG strašně rozporuplná hra, je strašně líbivá, kreslená grafika je úchvatna (i když DQ8 ji má lepší podle mě, ale pořád je to Level 5), ty akní souboje člověk přežije a boje s bossy jsem si dokonce užíval, jde to pauznout a v pauze rozdělovat příkazy, což je fajn. Ale hra by mohla být klidně o třetinu kratší. Zbytečně se natahuje do nekonečna.
@Ringo (03.08.2017 13:35): To házení hvězdic do schodů v DM je skoro až lacinej cíl. Výborně měl tyhle in game cheaty vymyšlený Witcher 3. Poměrně dost hráčů po vesnicích vraždilo krávy, sebrali kožešiny a pak meditovali pro respawn. V CD projektu to vyřešili bovine démonem, který se objevil a Geralta prostě zabil. Další obdobné cheaty pak řešili tím, že se ve hře objevila finanční kontrola v podobě jednoho dotěrného úředníka. :)
@MickTheMage (03.08.2017 13:39): Taky ty Pokemony hraji jen jako příběh a nehoním se za nějakými speciálními featurkami pro maniaky, na to čas nemám, s živými hráči nehraji, to bym usel být celoživotní koníček, který vystrnadí všechny mé koníčky a to já zase nechci. Prostě mě tam fascinuje ten lov příšerek, držím si tam obvykle silnou nalevelovanou 6 člennou partičku, kde se snažím nahnat levely, ale je fakt, že se snažím ulovit každého, abych měl ten Pokédex splněný ceý :-) Na co jsem nikdy nebyl jsou minihry typu - křížení pokemonů, množení a pod. To vždycky tak nějak míjím, jen se na to z povinnosti podívám, ale to je tak vše.
@Ringo (03.08.2017 13:28): N64 emulátor Project64 dnes není problém, takže to klidně vyzkoušej znovu.

Rogue Galaxy mě nejdříve hrozně chytlo, ale po hodině dvou mě to zase pustilo kvůli bojům a vývoji postavy, ale asi tomu dám ještě někdy šanci.
@Ringo (03.08.2017 13:35): Prave tam je to zamaskovane do celkovej hratelnosti a zas ja to nikdy nejako netaham do zblaznenia. Dostanem sa na koniec, porazim miestnych majstrov a odhalim plany zleho Timu *dopln nazov* :) Ked chces hrat proti zivym hracom a ucastnit sa specialnych challengov, potom potrebujes silny grind. Ale na beznu hru, som v Pokemonoch nikdy nejako negrindil.
@MickTheMage (03.08.2017 13:28): Žádné v pořádku, jako VIP zatlač na nové (žánrové) diskuze!

@Ringo (03.08.2017 13:28): Ha :). To já se vyvaroval Pokemonum nebo Kingdom Hearts kvůli obsahu, ale jinak věřím, že to budou kvalitní hry. A DQ8 někdy tedy rozehraji, ale her je bohužel moc... :). A N64 je roky bez problémů, horší to je s DreamCastem (aneb klenot Segagaga a jeho bohužel nedokončený překlad) a 3DSkem.

A když jsem u překladů, snad se někdy dokončí "kultovní" Moon: Remix RPG Adventure...
@MickTheMage (03.08.2017 13:31): Tak ti Pokemoni jsou ale čistý grind :-D Tam to nevadí? Já grindování rád i nerad. Vždycky mě štve, kolik času to sežere a že už by to chtělo posun dále, ale přitom pak večer stejně sednu a grinduji v jedné lokaci o 106 a těším se na další level. a on to nebyl jen fenomém jRPG, když si tak vzpomenu, kolik hvězdic jsem naházel do schodů v Dungeon Masterovi 1 a jak jsem se nsažil v 6. levelu u Kenku v EOB 1 dosáhnout u všech postav 9. levelu, to byly hodiny a hodiny grindu :-)
@Ringo (03.08.2017 13:28): Problem mnohych jrpg je v tom, ze maju hrozne radi grind, a to je vec, ktoru (po realtime subojoch) nemam vo svojich hrach moc v laske. Teda ak nie je ten grind nejako sikovne zakamuflovany, co niektore hry dokazu. :)

Ah, Pokemoni, tych som sa nahral. Co mi pripomina, ze som nedokoncil Sun, mal by som oprasit to 2dsko :) A este mam niekde rozohrane aj XDcko, vlastne.
@Drolin (03.08.2017 13:23): N64 se mi blbě emuloval, ale to bylo kdysi, teď už na to mám comp a měl by být i dokonalejší emulátor, tak možná WP2 zkusím :-) DQ8 je boží, grinduje se sice, ale to mi nevadí a myslím, že to není až tak hrozné. Rogue Galaxy mě štvalo koridorem, oproti volnému světu v DQ8 je to několik kroků nazpět, k tomu rubanice, ale přeci jen to nejde jen tak umlátit a člověk musí pauzovat a taktizovat. Ale ke konci je hra dost úmorná, jsem ve finální lokaci už několik let a pořád chybí odhodlání to dorazit :-D Jinak co je ohledně konzolí nejhorší je to, že jsem propadl Pokemonům a mám jich nakoupených plno a ony pořád další vycházejí na 3DS jak zběsilé :-) Dohrál jsem z toho jen pokemon Platinum :-) kde vezmu čas na Black, Black 2, Pokemon X, Saphre, Moon.....hrůza :-)
@Ringo (03.08.2017 12:59): S konzolemi snad budou. Také mě zajímají více, zvláště éra PSX/PS2 a jRPG klenoty. Xenosagu mám skoro nejvýše v nutnosti zahrát, podobně tak DQ8 (jen se bojím často zmiňovaného grindu ala FFVIII). Suikoden asi jen stačí ve druhém dílu, Rogue Galaxy bylo ze začátk uzajímavé takže také rád někdy dohraji.

Ale vrchol japonského designu 90. let vidím u Wonder Projectu 2.
@Karasman (03.08.2017 13:09): Ta diskuse se tam v této sestavě ale nerozvine, protože tím fakticky skončí, přetneme vlákno. Opravdu by to chtělo diskusi jen o RPG/Dungeonech když už. Ve všeobecné diskusi se do toho připletou jiní s jinými tématy. Tady se vlastně krásně rozvinulo, kdo Albion jo, proč, kdo ne a proč a jaké jsou další preference hráču těch, co Albion mohou, těch co nemusí atd...
@Karasman (03.08.2017 13:09): Tam už jsou jiné diskuze. Mimo jiné, určitě je pro mě lepší když je diskuze takto u hry (jakkoliv obecná o žánru i mimo něj), než v diskuzi jako "Všeobecně o hrách" kde skončí s příchodem nového tématu. Tady naopak se může rozšiřovat do potřebných vod a prohloubit zase znalosti uživatelů.

Jedinou alternativou je přidání diskuzí o žánrech, tedy "Všeobecně o RPG". Nevím kde je tolik let problém.
Pánové, nechcete se s tím opravdu přesunout do diskuze "Všeobecně o hrách"?
@Charllize (03.08.2017 13:04): Já na ty Shin Megami Tensei jsem trochu alergický už od dob SNESových dílů. Nejnechutnější jsou kobky typu metro, obcházíš nejprve jednu stranu nástupiště a pak se vracíš druhou stranou nástupiště toutéž chodbou. Nesnášel jsem to :-D A všechny ty hry mají jak přes kopírák.

@Bodkin (03.08.2017 12:47): Překvapivě budu s tebou averzi na Grimrock sdílet :-) Raději si zahraji starý poctivý kreslený Eob 1, 2, 3 a nebo rovnou i DM než novodobou kopii DM a navíc tak hnusně naleštěnou, kdo kdy viděl takhle naleštěné kameny v kobce:-) Jinak ty japonské dungeony etrian Odyssey nebo Shin megami bych moc ani s kobkařinami západního typu nesrovnával. v těch japonských dungeonech je totiž ta chodba určena jen na to, abys tam potkal tisíce potvor k nagrindování. Vždycky mi to od japonců přišlo jako forma jRPG tactics. Prostě jen orientované čistě na boje. Jo, v Etrian Odyssey si hráš poctivě kreslí na čtverečky mapu, asi jediné lákadlo, které mě k tomu kdysi na nějakou tu hodinku přitáhlo, ale jinak to byl jen souboj, souboj, souboj, návrat do města, souboj..... no, i když ty staré Wizardry 1 - 5 asi fungovaly vlastně taky takhle :-) Ae prostě není to šmejdění po zdech a hledání tlačítek, pák, plošinšek, tajných zdí a pastí jako v krokáčích typu Dungeon Master.
@Ringo (03.08.2017 12:59): ja se snazim, ale narazim na dost tvrdy odpor:) Ale ono se to asi zmeni az tu bude regulerni konzolova sekce.

PS: Lucifers Call, Digital Devil Saga a Dragon Quarter patri mezi moje nejoblibenejsi. Suikoden mi taky nikdy nesednul.
@Drolin (03.08.2017 10:51): Okami jsem nezkoušel, já vlastně i na tom PS2 vyhledávám takový ten oldschool nádech, Dragon Quest 8 je tam moje modla :-) Xenogears série luxus, vlastně kdyby existovaly na PS2 jen 4 hry - DQ8 a Xenogears trilogie, tak by mi jen kvůli těmto čtyřem stálo za to tu konzoli mít. Jinak Shadow of the Colossus jsem nehrál. U Ps2 mám DQ8, FF10, FF10-2, FF12, Star Ocean 3, Tales of Abyss, Grandia 3, Xenosaga 1, 2, 3, Wild Arms 3, 4, Rogue Galaxy, Romancing SaGa 1 (remake), Unlimited SaGa, Valkyrie Profile 2, Shadow Hearts 2, 3, Romance of the three Kingdoms 7, 8, 10, Nobunagas ambition Iron Triangle. Měl jsem i Shin Megami Tensei jako Lucifers Call (dojeto do finálního souboje) a Digital Devil Saga 1, 2, ale ty jsem prodal, nelíbily se mi. Dlouho jsem hrál Suikoden 5, ae ten mě málem unudil k smrti, tkaže taky prodáno i se Suikodenem 4 :-) Taky jsem docela daleko dojel Dragon Quarter, ale taky prodáno, přišlo mi to nic moc. Tak, to byl tady takový offtopicový výlet do PS2 éry :-D Škoda, že se tyhle stránky vůbec nevěnují japonským hrám :-)
@Richmond (03.08.2017 12:28): Ano, to je pravda, já mám poněkud jiné 'nároky' a to co označit jako zábavnou nebo nedej bože dobrou hru.

Grimrock byl úplně zbytečný, člověk si klidně mohl místo toho jít hrát původní DM nebo LoL nebo EoB.

Kdyby místo toho vykrádal nějaké vyvojově vyšší 'dungeon' (Albion, Stíny nad Rivou... a třeba ten Skeldal) tak bych byl supernadšený. DM po padesáte první a navíc s mizerným vývojovým systémem hrát nepotřebuji. To přenechám někomu, kdo potřebuje hrát to samé pořád dokola.

A Realtimové boje v dungeonech jsou lame a smrdí a jsou moc akční a mají je rádi jen retardi a autisti!
@Bodkin (03.08.2017 11:52): Za těch pár let už jsem vysledoval, že moje rpg preference se brutálně liší od Tvojí, skoro bych řekl, že jde o úplnou negaci (viz např. tvých 10% u Ultimy 4). Takže pokud ty dungeony v seznamu chválíš, musím si dát dvojnásobný pozor! Grimrock je hnusnej graficky, ale pořád hratelně poctivej dungeon.
@Drolin (03.08.2017 12:00): fajn:) Ale klidne je odinstaluj a dej si tam Abbys/Babel duo. Je to to same jen lip udelane/doladene. Pro staromilce umoznuje i zapnuti interfacu z Generation XTH. Navic posledni dva dily XTH se prekladu nedockaly a uz asi ani nedockaji, cele to na sebe pribehove navazuje.

Pak urcite doporucuju Stranger of Sword City ( je i na PC). Jen je skoda ze vylepsena revisited verze se zatim do evropy nedostala, jen amerika a japonsko. Ray Gigant je pekne udelanej ale je moc easy, na druhou stranu je idealni pro zacatecniky. Mind Zero vzdalene pripomina Personu, ale je to dost klam. Ale dungeon cast neni vubec spatna.

Pak tu taky mame Dungeon Travelers 2, ale to uz je vizualne silna kava. Ale dungeony a rozvoj postav jsou naprosto dokonale.
https://www.youtube.com/watch?v=KiWMXnHl ... z9nNBYlaCf9&index=42

No a pak Elminage, ze, hehe, hodne stesti:)

osobne jsme zvedav jestli nekdy mimo japonsko nekdy vyjde tohle.
https://www.youtube.com/watch?v=uC01_SCC ... 1QegqTesuQuCew1AEtqK
a pro lidi co by si chteli doplnit vzdelani ohledne japonske dungeon produkce doporucuju tenhle Yt kanal.
https://www.youtube.com/channel/UCADOIq00Otw_dQFPFOvFMBw
Ty hry jsou vetsinou na nejakou konzoli a nektere pouze japonsky, ale i na PC se da ledacos zahrat. Treba Wizardry Empire 2 Plus, ktery ma anglicky preklad, a ma pomerne snesitelny design na to ze to je japonska hra.
https://www.youtube.com/watch?v=iwW0I7qHAEQ
@Drolin (03.08.2017 10:16): Operation Abbys je dungeon jak remen. Prave treba tahle hra ma ke klasikam jako Wizardry nejbliz z dnesni produkce, jen to je holt japonsky a kazdej nad tim ohrnuje nos. Samozrejme pribehova cast vizualni novela je, ale urcite bych tyhle hry do tyhle kategorie neradil. Dungeony co ta hra ma jsou zarnym prikladem staroskolske tradice a uz to ze plno nocodobych hracu je jen stezi vydycha mluvi za vse:)
http://imgur.com/udc9jJA
PS: oh, pardon koukam ze Boda neohrnuje nos..fajn
Dungeonů je za poslední roky plná prdel... Demon Gaze, minimálně 7 dílů Etrian Odyssey, The Keep, Severed, Shin Megami Tensei (IV) a to jsou jen ty co jsem hrál, určitě je jich tuna o kterých jsem ani neslyše (Což vyřešil Phoenixův seznam nížel... thx)

A všechny z nich jsou zajímavější a lepší než pitomý Legend of Grimrock
@Richmond (03.08.2017 10:29): Já preferuji přesunutí do samostatné kategorie "Diskuze o RPG žánru". Pár kliků, jako tehdá u sportu.

@Ringo (03.08.2017 10:34): Také, ono PSX/PS2/DC/NGC/Wii repozitář vydrží velmi dlouho :). A například Okami si zkoušel? Nebo Shadow of the Colossus? A souhlas, těch her je pak až příliš a těch kvalitních (jako Albion nebo Chrono trigger) je jen velmi málo a tak je logické že se dostavuje nostalgie s lepšími časy. A zajímavé, Xulima mě například na rozdíl od Eschalon: Book I vizuálně nezaujala.
@Richmond (03.08.2017 10:29): Fall of Dungeon Guardians jsou podle všeho velmi zdařilé, StarCrawlers zatím nevím (ještě jsem se k nim nedostal, procedurálně generováno není vše, ale je side-questy, jestli to chápu dobře). Heroes of Monkey Tavern a Ruzar bych klidně kvalitativně srovnal s Grimrock jedničkou (byť dvojka a M&M jsou už kvůli rozsahu jiná liga).

U 7 mages jsem se dialogů také děsil, ale dokázal jsem se přes ně přenést, zrovna je by byla škoda minout (už kvůli hezkému nápadu s hudební magií).

Ale asi Ti nezbude nic jiného než počkat na Grimoire :-)
@Drolin (03.08.2017 10:16): Adventury mám rád, ale ono to stejně je tak, že mám tuny her, které nemám dohrané, takže mě ta absence nových her zásadně nepálí. Teď jsem na PS2 vlně, potřebuji dojet desítky RPG, jedu teď FF10-2 :-) Na Handheldech mám taky haqfo her, že spíše nestíhám:-) Co se týče nových RPg, tak ještě sázím dost na Xulimu, vypadá nádherně.
Navrhuju, aby celou diskusi admini přesunuli do Všeobecných her. Naprosto chápu, že tyhle zvěrstva sem k chudákovi Albionovi nepatří :)
@Phoenix (03.08.2017 09:49): A teď zcela upřímně. Které z toho seznamu se mohou měřit alespon s Grimrocky a MM:X? 2? 3? Bohužel nechce se mi hrát "pohodlné" nebo přímo casual dungeony. 7 mágů odmítám kvůli fejsbůkovým dialogům. Přesto nejede vlak, takto jsem zavrhnul Dragon Age, málem mi praskla žilka.
@Ringo (03.08.2017 08:54): U nových her bych se zaměřil na adventury, pokud ti vyhovují (dle hodnocení některých titulů nejspíše ano). Zde je vzhledm k vysoké kvantitě vydaných her i vcelku vysoká kvalita (jen tento a minulý rok Thimbleweed Park, Night in the Woods, Obduction, The Eyes of Ara...). Nebo snad i vizuální novely, které v některých případech připomenou klasické dungeony (Phoenixem zmíněné Operation Abyss nebo Ray Gigant).

Podle mě jde nacházet stále řadu zajímavých her, pokud se přímo nelpí na důsledném dodržování preferovaných principů.

@Phoenix (03.08.2017 09:49): Skvělý seznam :).
@Richmond (03.08.2017 09:02): Není jich zase tak málo:

Klasické western
7 Mages - nakonec velmi slušné, určitě stojí za zahrání
Castle Torgeath: Descent into Darkness - spíše akce
Coldfire Keep - původně z mobilů, ale pobavilo
Dungeons & Darkness - inspirováno King's Field sérií, zatím mi příliš nesedly boje
Fall of Dungeon Guardians Neotřelý přístup k bojům, zatím jsem na začátku
Frayed Knights: The Skull of S'makh-Daon
Grimrock - bez komentáře, renesance žánru
Grimrock 2 - v nejbližší době to chci rozjet znovu na Hard
Heroes of Monkey Tavern velmi příjemná záležitost, byť na pár hodin
Heroes of a Broken Land přijde mi to jako klasický dungeon v kombinaci s HoMM
Might & Magic X - Legacy spolu s Grimrock nejprofláklejší dungeon za poslední dobu
Ruzar The Life Stone velká spokojenost, originalita, atmosféra
StarCrawlers ještě jsem nerozjel, ale vypadá to hodně dobře
Sword and Sorcery Underworld stylem podobné prvním Bard's
The Deep Paths: Labyrinth Of Andokost o trochu slabší než Coldfire Keep
The Dungeons of Castle Madness
The Keep původně z handheldů, IMHO velmi slušné
The Legend of Candlewind: Nights & Candles nejhorší dungeon, co jsem kdy hrál
The Quest původně z dotykových zařízení, připomíná mi trochu M&M
VERLIES II - spíše Rogue-Like, nepřišel jsem tomu na chuť
Zavix Tower

Western casual
Crypt of the Serpent King průměrná casual záležitost na hoďku dvě, spíše akce
Dungeon Hero - v podstatě casual ptákovinka, ale překvapivě mě bavila

Western v přípravě
Arakion - nelíbí se mi graficky, uvidíme
Aeon of Sands - připomíná mi staré amigácké věci (hlavně Evil's Doom)
Dungeon Kingdom Sign of the Moon - velmi slibná věc v Early Access
Grimoire : Heralds of the Winged Exemplar - až tohle jednou vyjde ...
Skullstone - opět velmi nadějná záležitost
Vaporum - zajímavě vypadající steampunk záležitost

Japan style
Elminage Gothic
Serment - Contract with a Devil
Mind Zero
Operation Abyss: New Tokyo Legacy
Paper Sorcerer
Ray Gigant
Stranger of Sword City