Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Richmond (04.08.2017 19:46): Nejsem si jistý, jak to přesně funguje, tipnul bych si, že uživatelé navrhují a prochází to nějakým schvalovacím procesem, ale i tak je to často nepoužitelné.

Třeba Grid-based movement, který jsem používal na detekci dungeonů, tam mají i některé logické hry, deskovky nebo strategie (zato tam chybí třeba Paper Sorcerer nebo Swords and Sorcery - Underworld - Definitive). Kombinace First-Person + RPG vrací i věci typu Dark Messiah (super hra, ale RPG to opravdu není) nebo Enclave (což je výborná rubačka, ale opět ne RPG a ve First-Person se tam jen střílí).
@Phoenix (04.08.2017 19:44): A to tam dávají uživatelé nebo někdo ze Steamu? Kdykoliv jsem si tam chtěl dát filtr na rpg, dostal jsem tam soupis naprosto šílených her, které mají možná jeden rpg prvek.
@ad142 (04.08.2017 10:49): Najlepší je Druid v úlohe bojovníka so support mágiou.
Tzn. Silu min. 28 (ideálne 30), Dexteritu absolútne minimálnu aká sa dá dať (12) a k tomu Inteligenciu koľko výjde podľa sily. Súčet vlastností je vždy 60.
Trénovať potom skilly Attack+Defence+1 weapon skill+Mana na maximum (30), do castingu stačí pár bodov narozdiel od UUW2 kde je aj casting potrebné trénovať pomerne vysoko.

Primárne bojovať ako Fighter zbraňou a manu používať na support - Healing, Levitácia, Speed, Resist fire..... atď, vôbec kúzlami nebojovať.

@Phoenix (04.08.2017 14:45): Otázka teraz znie koľko desaťročí sa to bude patchovať.
@StriderCZ (04.08.2017 11:27): Já se taky nějak extra nevyžívám v tuhých soubojích, spíše mám rád, když si natrénuji postavy a ty těžkým potvorám předvedou, co umí. Proto asi vlastně rád i grinduji. Připravím se. Nejdu tam po hlavě a nehledám pokusy a omyly jednu jedinou skulinku, která na bosse platí.
@Bodkin (04.08.2017 11:14): Protože bylo co v té hře řešit, o čem se bavit, když ji člověk dohrál, tak si ji třeba po čase opakoval atd. Důvody jsou různé. Samozřejmě rok v kuse ji člověk nehrál, střídal ji tehdy třeba s jinými hrami, případně ji hrál 2 měsíce a pak se k ní vracel. Vlastně před pár lety jsem třeba hrál Might and Magic 1, jsem si jej celý zmapoval a zabralo mi to asi 4 měsíce. A to jsem hrál tehdy jen to. Prostě jednoduše, člověk se tomu věnoval.
Mně zase baví více exploring, samotné (těžké) souboje k tomu nepotřebuji. Málokterá hra má tak precizně vybalancovanou obtížnost jako Black Crypt.
@Ringo (04.08.2017 10:42): Jo, mne v každej fantasy RPG hre príde mág zaujímavejší než bojovník. Tá hra je potom pestrejšia s rôznymi kúzlami, ktoré smažia protivníkov jedna radosť :)

nepotřebuje toho sebou moc tahat, to jen sběratelská vášeń hráči nedá tahat sebou každou blbost, kterou stejně nepoužije

Toto v UU úplne neplatí. Si pamätám že tam bol nejaký item (tuším pavučina), ktorý sa nachádzal len niekde v prvom poschodí a potom ho bolo treba použiť niekde ďalej. Pokiaľ ho hráč zo sebou nemá a už si nepamätá kde taký item je, má zásek na dlhšiu dobu (alebo by sa musel pozrieť do návodu) :)
@ad142 (04.08.2017 10:38): Mág je určitě těžší, ale asi zajímavější. Jinak celkově je asi úplně nej, když to člověk nebere nějak powerplayerově, ale spíše si vezme pocitově, co jej bude bavit. Asi i v tom bylo kouzlo těch her, baví mě sesílat kouzla, beru mága, nebudu kombinovat, co bude nejlepší. Prostě jsem byl hozen do jámy jako mág, poperu se s mágem :-) On ani nepotřebuje toho sebou moc tahat, to jen sběratelská vášeń hráči nedá tahat sebou každou blbost, kterou stejně nepoužije :-)
@Ringo (04.08.2017 10:25): Mne hra za mága prišla ťažšia, resp. som musel viac taktizovať, na začiatku sa mi rozbíjali všetky zbrane a bál som sa aj jedného goblina. Za bojovníka som len išiel dopredu a sekal všetko v ceste (aj tých elementálov ohňa), žiadny ťažký súboj sa nekonal. Preto rozmýšľam že UU 2 budem hrať za mága... Bude to zaujímavejšie.
@Ringo (04.08.2017 10:29): Díky.

A aby nás někdo nepodezíral z tématického úletu od Albionu.
Albion je také grindovací RPG, bohužel trpí tím, že souboje (podobně jak v Abermoonu a Amberstaru) jsou takové na strategické obrazovce, což velice zpomaluje herní tempo.
Prostě bych uvítal větší zkušenosti ze souboje při jejich menším počtu.
@StriderCZ (04.08.2017 10:24): Postava je hodně o preferenci, já si vybral mága, protože jsem rád hrával za kouzelníky (dnes třeba naopak často volím rogue charaktery a nebo dokonce fightery, za které jsem nehrávával, ale zjišťuji, že je to nejjednodušší cesta). Takže pro začátek v Uu - buď fighter a nebo mág. Podle toho, jestli raději kouzíš z poza buka firebally a nebo se raději vrháš do vřavy s mečem. Fighter má větší sílu, více unese, takže nebudeš bojovat s dilematy, že už nemůžeš do inventáře dát tuhle zajímavou věc, protože už ji neuneseš a budeš přemýšlet, co vyhodíš.
@Charllize (04.08.2017 10:18): Cywe... Ty seš fakt dobře arogantní. A to ti píšu jako někdo, kdo je tím sám postižen. Jen snad v sofistikovanější formě. Páč ta tvoje argumentace je fakt úlet. :)
@ad142 (04.08.2017 10:22): Já to dohrál za mága. Kouzlící systém s runami tam byl náhodou fajn. Samozřejmě krokovací dungeon s čtyřmi postavami bude v soubojích vždycky více taktičtější než když člověk pobíhá s jednou postavou a stačí občas prostě jen správně rubat. Já jsem v UU teda umřel vícekrát, ti ohniví elementálové ke konci dali zabrat.
@Ringo (04.08.2017 10:15): Docela si mně navnadil, a pustím se odznova do UU.
Prosím tě, napiš mi v kostce jen jakou postavu (statistiku) do začátku, abych později nelitoval, že jsem při výběru udělal základní chybu.
@Ringo (04.08.2017 10:15): No, dizajn levelov má UU výborný, srší nápadmi, tam nieje o čom.

Mne osobne tam predovšetkým vadil súbojový systém, ktorý ma vôbec nebavil (DM ho mal minimálne o triedu zábavnejší) a aj nízka obtiažnosť bojov. Vôbec som sa do žiadneho manuálu pozerať nemusel, ani som si neplánoval štatistiky a za celú hru som zomrel cca 3x.

Ale zase je fakt, že som hru dohral až na druhý pokus, po 12 hodinách som išiel odznova, pretože za mága s nízkou silou sa to nedalo :) Toľko skvelého lootu a ja som nemohol nič brať....
@Jab (04.08.2017 10:07): no vidis to uz ses dost stsrej aby ses pridal na stranu kam patris a nechal to mladsim. A argumentace vekem? Je to dost otrava ale dela to ve spouste veci poradek. Navic kazdy kdo neco pamatuje a mluvi o tom to dela, akorat nekdo je vic slunickovej a nekdo min:
I kdyz. Mojemu kolegovi z prace je 34, hry hraje 20 let a nekdy mele takovy hovadiny jako kdyby mu bylo 12 , tak to mozna s tim vekem nebude tak horky.
@StriderCZ (04.08.2017 10:07): vždycky jsem byl nejvíce na tahové a krokovací dungeony, takže W7 je král, ale když jsem si zahrál Ultimu Underworld, tak to byla asi první hra, u které jsem si mohl říci, že ta hra se nejen hraje, ale i žije. Oprostil jsem se od toho, že je to scrollovací, od toho, že souboje probíhají docea akčně (pořád naštěstí záležeo jen na statistikách, ne na tom, jestli se správně trefím mečem třeba do krku potvory) a našel jsem tam nejlepší design levelu, který považuji za nejlepší dodnes. Ty jeskyně, pskalní převisy, propasti, náhorní plošiny. Tehdy jsem si uvědomil, že tohle do placky v krokovacích duneonech být nemohlo. Samozřejmě krokovací dungeony stále považuji za nej, ale ta Ultima Underworld fakt vyčnívá. Hlavně jednička. A grafika byla a je taky super, atmosféra se dala krájet. Specifická, nezaměnitelná. Ultima 7 a Ultima Underworld 1 jsou nejlepší hry, jaké Origins stvořil a asi bych je bral na pustý ostrov.
@Ringo (04.08.2017 10:11): Já si právě vzpomínám, že si to měl opravdu za ryzí rubačku. Což je trefné i mimo. Postavu tam musíš kvůli vyšším obtížnostem naplánovat a podle "buildu" lovit i "gear". Nicméně tohle platí od druhého dílu až.
@ad142 (04.08.2017 09:12): Jsem na tom stejně, UU mně nikdy nechytla, možná to bylo tím, že už byla 3D a ne klasický krokovací dungeon (což se pro mně rovnalo pojmu RPG).
Navíc jsem začínal na Amize, a tak nikdy z pochopitelných důvodů) nevyšla.
@Jab (04.08.2017 09:56): ty mě vždycky pobavíš hláškou zkus nebo začni u věcí, které mám desítku let nazpět za sebou :-D Diablo je rubanice, grind by mě tam i bavil, jako v Path of exie, aleto rubanicové hraní, to fakt musím mít náladu na totální vypnutí mozku.
Asi záleží jak je grindování uděláno. Třeba herní základ Diablo II je na něm postavený. Zábavnou formu grindování jako součást herních mechanismů převzala celá spousta současných her (maskované sběrem materiálu na craftění, nekonečnému množství harampádí k následnému prodeji)
Třeba v M&M VI bylo pobíjení tisíců nepřátel součást velkolepé zábavy. S tím, že ze začátku jsi měl pouhopouhý luk, ale později...Déšť meteoritů nebo Dračí dech.
@Jab (04.08.2017 08:09): Vymezování vůči mladším hráčům je silné slovo, mě by na jejich mistě strašně vadilo, že jsem nezažil tu dobu devadesátek, ikdyž je jasné, že na jejich místě bych si to neuvědomoval. Hry v krabicích, s hutnými manuly, byly hry, o kterých hráč snil, chtěl je mít ve sbírce, když ji získal, byl to poklad. Věnoval se hře třeba rok. A dneska? Rychlopařba, zahrát rychle co bylo recenzováno ve Score a druhý měsíc už nová várka, co bylo v minulém čísle už je staré. Připadá mi to jako konzum seriálu s tisícem dílů, koukneš a zahodíš. Z her se vytratila fanasie, protože je cíleno ne většinovou populace s nespecifikovaným koníčkem. Kdysi měli nadšenci do počítačů a her obdobné specifické zájmy jako sci-fi, fantasy atd. Dnes chce každý pokud možno nejrealističtější grafiku. Sice je to sci-fi a fantasy, ale ne herního charakteru, ale spíše filmového, takže co zkousne konzument v kině za dvě a půl hodiny mu servírují i do her, aby se cítil jako doma. Kdysi to bylo více takové řekněme knižní.
@Jab (04.08.2017 07:48): Hele ty kecale, za 20 let budes nekde detem u skoly vypravet jak si hral baldurs gate a vysvetlovat jim jak to bylo vic nez co maji ted a jak si byl desne hardcore. To ze v dobe kdy lidi hrali DM jako novinku se tvoji rodice jeste neznali a ty z toho mas trauma ze jsi u toho nebyl a mas potrebu tuhle zcela zasadni dobu porad stavet na vedlejsi kolej neznamena ze za 20 let nebudes z her na kterych si herne dospel delat uplne stejnou udalost jako pametnici delaji ted ze starych dungeonu. A ani nahodou mi nerikej ze to delat nebudes, protoze budes. Leda ze bys prestal hrat. :)
@Ringo (04.08.2017 09:53): Tak kdybys hvězdic házel na terč, tak ještě ok. Ale kua do schodů? Jinak jestli tě grindování bavilo, tak zkus to Diablo 2. Imho budeš nadšenej.
@Jab (04.08.2017 07:48): chyba hry to není. Je to tvoje nepreference, to je celé. mnohé hry jsou na grindování přímo stavěné a je to účelem. Dělat opakovaně nějakou věc, aby ses naučil nějaký skill. Kdyby se třeba v jRPG negrindovalo, tak hru dokončíš s několika málo naučenými skilly a unikne ti spousta dovedností, které se postava může naučit. Dokonce některé formy New Game + soužily k dogrindování, když to hráč nestihne během základní hry. Takže neplést cheaty a bugy s něčím ,co je účelem a jen proto, že tebe to nebaví, tak to považuješ za bug nebo cheatování. Už tu byl zmíněný Quest for Glory, tam jsem se taky nagrindoval jak blázen, házení kamením a pod. Nebylo to všechno nutné k dokončení hry, jen jsem prostě chtěl, protože mě bavilo sledovat, jak se postava zlepší.
Heh, ja som sa hádzaním hviezdic v DM nezdržoval, síce som o tom predtým niečo počul, ale povedal som si že to budem ignorovať (nebavilo by ma to). A hru som nemal až taký problém dohrať, obtiažnosť súbojov bola OK, najväčší problém robili niektoré puzzly a záseky.... Ale, veď aj o nich to je :)

Inak asi budem za kacíra, ale ja mám Dungeon Mastera o niečo radšej ako Ultimu Underworld 1 a to ma ani k jednej z týchto hier neviaže žiadna nostalgia :)
@Jab (04.08.2017 08:09): Dneska by mně to taky už tolik nebavilo, taková byla prostě doba.

Stran toho vymezení- spíše to byla doba, kdy jsem od piráta (nebo bratrance, což ale vyšlo na stejno) dostal pár disket a ... (třeba Ishar II jsem hrál ve francoužštině)
Žádný manuál, nebyly návody na netu, youtube průchody hrou, nebyly tabulky na vše možné (kde nalézt nejpříznivější ceny v obchodech, nejlevnější trenéři) a pod.

Navíc tehdy hry tvořili zkušení hráči AD&D, kteří za sebou měli hromady zkušeností z deskových her. Tím že hráli svou vlastní hru stále dokola již při tvorbě, tak obvykle přestřelili obtížnost. Nezdržovali se nějakým tutoriálem nebo vysvětlováním herních pravidel.
.
@StriderCZ (04.08.2017 07:59): Oukej. Mně přijde fér říci, že tenhle styl hraní by mě nebavil. A troufám si říci, že by to tak bylo u hodně lidí, přičemž to i dává smysl. Čili pokud se někteří pravověrní hráči dungeonů vymezují proti mladším generacím, jak by něco nezvládli, tak je fér říci, že sami podstupovali podobné blbinky, aby se dostali dále.
Cheat to je a není. V tehdejší době jsem to jako cheat nevnímal, byla to pro mě prostě nutnost. Seznam cheatů vycházel v každém čísle Excalibru, či Score a obvykle se jednalo kódy do her typu nesmrtelnost v Doomovi a pod.

Jistě házení hvězdic dalo výhodu v pozdější fázi hry, ale za cenu tvrdé práce (mně to zabralo vždy cca týden času).
A to si vem, že jsem DM dohrál na Amize i na PC.
Chtělo to plné soustředění, obvykle jsem si před myš postavil nějakou pevnou překážku abych docílil jak maximální rychlosti házení, tak přesnosti při sbírání padlých hvězdic.
Představivost pracovala na plné obrátky, a dokud jsem neměl všechny členy na Master, tak jsem si prostě nedovolil jít dál.
@Karasman (04.08.2017 07:26): Však v poho. Jen jsem psal, co z toho vyplývá či potenciálně vyplývá. Taková repetitivní činnost asi nikoho nebavila. Pokud to hra vyžadovala pro další postup, tak je to chyba hry.

Pokud si tím chtěl zjednodušit hráč postup, tak je to věc/chyba hráče, který se tím částečně připravil o ten pravý požitek z hraní "hardcore" dungeonů, které nebyly mainstream a pro každého a trestaly každou chybu, takže nebyly pro děti a dnešní mládež. Slova to mnohých z vás. Jen vám to dávám trochu "sežrat". Chápu, že se utěšujete, že hardcore zážitek pro vás leží v něčem jiném. Ale ne u každého. Tak je to takové zajímavé schizma. Jestli následovat tykev nebo botu... :)
@Jab (03.08.2017 14:33): Tak s tou urban legend máš rozhodně pravdu. Já si vlastně ani nepamatuju, že bych za ninju hrál (do dvěří jsem ale myslim rubal, to jó). Ale rozhodně bych to nebral jako nějaký podvádění, prostě se takhle trénovalo. V Quest for Glory 4 jsem taky pořád dokola šplhal po laně a následně se šel vyspat, abych to opakoval pořád do zblbnutí, abych si vytrénoval sílu...