Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Verze hry

V Německu vyšla hra již v roce 1995. Celý rok poté trvalo přeložení hry do anglického jazyka, proto se celý svět vydání této hry dočkal, až v roce 1996.

Vývoj

Slovo Albion je keltský název pro britské ostrovy. Autoři jej zvolili jako název hry, protože se vyslovuje úplně stejně ve všech jazycích.
Rasa kočkoidních inteligentních humanoidů zvaná Iskai, ve hře nemá žádné oblečení, protože mají ochlupení. Přesto zde vznikla kontroverze s nahotou, kterou museli vývojáři řešit.
Amiga:
Hra byla původně vyvíjena i pro Amigu (možná i na Amize vývoj hry odstartoval), ale po krachu firmy Commodore, byl vývoj pro Amigu ukončen. Existuje i ranné demo pro Amigu.
"Možná se budete divit, ale Albion byl z velké většiny stvořen pouze čtyřmi lidmi, tvořícími jeho základní vývojářský tým. V průběhu jeho tvorby se okolo nás motala ještě spousta dalších lidí, pracujících na úkolech menšího formátu a nižší důležitosti, jako je hudba, zvukové efekty, úvodní intro sekvence, dodatečná grafika, dodatečné programování, design manuálu, atd. Nikdo z těchto ostatních lidí neměl práci na Albionu jako 'full time job', neboli jinak řečeno svoje primární zaměstnání. Hodiny strávené prací na Albionu jsme nikdy nepočítali, ale byla jich velká, velká spousta. Spojíme-li je do dnů, dělá to něco přes dva roky práce."
Londo Mollari, 06.05.2021, zdroj: SCORE 30, str. 14, Blue Byte o Albionu a tak vůbec... Interview A. Anastasov a J. Horneman.
+8

Příběh

Součásti hry je nutnost vyřešit spor mezi lidmi a Iskai na ostrově Maine. Lze jej vyřešit třemi způsoby: 1. zabránit atentátu na Herrase, 2. nezabránit atentátu a pak je zde třetí způsob (moje osobní zkušenost): zacyklit se v rozhovorech, čtrnáct dní se plácat po ostrově, grindovat jak o život a pak si nechat (od někoho ochotného) opravit save pozici...
Takže doporučuji sejv před začátkem zahájení řešení sporu.

Dlouhá léta mi vrtala hlavou kovadlina v prvním patře dungeonu Umajo Kenta (2D) s nápisem: "My invention can change swords. You just have to do it right way! Akka". Ukázalo se, že nejde o nic záhadného. Kovadlina "pouze" zdarma překovává meče na silnější (přiložením zbraně na kovadlinu). Vyzkoušel jsem řetězec překování dýka - krátký meč - meč - obouručák. Dále zbraň vylepšit nejde, takže druhý Kamulos Gaze si tu neukováte. Na kouzelné meče nemá kovadlina žádný vliv.
Londo Mollari, 10.12.2022, zdroj: vlastní
+9
Následující bajka je o tom, kterak jsem se já, ctihodný Tom Driscoll, stal králem zlodějů. Unaven vší tou válkou, zmínil jsem se v Umajo Kenta v cechu brusičů diamantů před mužem jménem Coskon, že bych se chtěl též stát brusičem diamantů (diamond polisher). Po důkladném pokecu jsem si své původní rozhodnutí rozmyslel a Coskon se zmínil o svém známém Kemilovi, znalci jemné mechaniky, který by mne mohl vyučit v umění lámání zámků. Kemila jsem nalezl poblíž a ten mne za 15,5 zlatého za jeden bod umění naučil tomuto řemeslu až na rozumnou hranici 60/80. Věděl jsem, že je to dostačující, neb jsem tušil, že v Kenget Kamulos se nikým nehlídán nachází Thief's amulet přidávající právě 40 bodů k vlastnosti lockpick. Nyní pro mne již žádný zámek nebyl problémem.
Londo Mollari, 11.12.2022, zdroj: vlastní
+5

Hardware

Minimální systémové požadavky:
CPU: 486 33 MHZ
RAM: 8 MB
VGA kompatibilní grafická karta
HDD: 3 MB

Ostatní