Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (08.08.2017 21:59): Tyhle drogy chci taky!

@Bodkin (08.08.2017 21:43): V hypotetickém případě, že šlo opravdu o alespoň částečně vážně míněnou otázku (a ne o důsledek sledování Bong Appétit): Řešení je prosté - Sira a Frost Avalanche (natrénovat na maximum). Dokud nemáš Avalanche, trénuj předchozí skupinová kouzla. Jinak grind je zabíjet potvory na mapě, sbírat semínka na kouzlení a trénovat kouzla (do maxima).

Jinak jsem zjistil, že Albion nemám na disku, taky mám nutkání ho znovu rozehrát (našel jsem jen Albion_x86...).
@Bodkin (08.08.2017 21:43): První dungeon je sklep, kam tě pošlou pro zásoby ty kočkošmoulové, co zapomněli bejt modrý, takže nešli full-avatar. Logicky ses probral z kómatu pár sekund zpět, tak co taky s tebou. Co považuji za důležité, tak na Torontu můžeš získat pistoli. Akorát musíš ignorovat asi dvě stě hlášení, že se musíš dostavit do lodi. A pak ještě udělat strašnej heist, kdy schováš tu pistoli do schránky, aby tě s tím stráž nechytla. Celé to obejdeš a vyzvedneš si jí. A pak ztroskotáš s letadlem, páč moc neumíš lítat. A pak tě pošlou do toho sklepa, kde jsou první tuny příšer, který jsou vlastně nesmrtelný. Akorát že ty máš lejzrovou pistoli, takže jsou v prdeli. A pak už bude vše jen dobré. :)

P. S. Oni ti nechtějí poradit, páč chtějí, abys si zkurvil sejvy třebas vyhozením pískacího pomeranče, který dostaneš od skřítka pod lopuchem. A potřebuješ jej v závěru na odražení invaze alienů (tzn. lidí). Protože to je na tom to hardcore. A to je nejlepší, když to musíš celé opakovat. Grrr... Grrrrrrrrrrr! Grrrrrrrrrrrrriiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiind!
Ok, nevím proč jsem dostal chuť znovu se pokusit o Albion a chci se tady zeptat.

Co mám udělat, abych opět nevytuhnul v prvním dungeonu na druhém ostrově, protože všichni zešíleli a jsou silnější než já?

Kde grindit?

Thx, thx... podpíšem vám čo budete chciet'!
@Richmond (08.08.2017 09:58): Grind ve hrách je pro jednoduchost, činnost, kterou je hráč (často nucen) opakovaně plnit NEBO které se dobrovolně či né-tak-dobrovolně oddává, protože je to potřeba (je to tak snazší). Jako příklad uvedu, když mi Mazar radil jak hrát Darklands, že prvních pár let mám ve městě chodit v noci mezi přístavem a parkem a nechat se napadat bandity, za což jsem leveloval a dostával peníze za vybavení.

Hele, těžení kostiček v minecraftu, abys z nich pak mohl stavět je pro někoho zábava, pro jiného grind.
Vybíjení Boss dungeonů kvůli lootu je pro někoho zábava a pro jiného grind.
Čtení Charllizeho příspěvků je pro někoho zábava, pro jiného grind.
Házení hvězdic do schodů (jak to psali tenkrát ve SCORE) je pro někoho zábava, pro jiného grind.
Prozkoumávání celé mapy a sběr všech itemů je pro někoho zábava, pro jiného grind.
Proklikávání všech dialogů ve hrách je pro někoho zábava, pro jiného grind.

Když někdo o něčem řekne, že je to zasranej grind, tak tím myslí, že ta činnost ho nebavila a bylo jí tam až příliš mnoho.

Ono je to ještě komplikovanější, protože můžeš mít grind dobře udělaný nebo špatně udělaný. A to není tím, jestli tě ta opakovaná činnost baví či ne, ale jestli je nutná pro dokončení, nebo ne.

Fallout 4 to má celkem dobrý, tam jsou 'sidequesty', které se donekonečna opakují a jsou jen k tomu, aby si člověk zastřílet a zalootoval a když je člověk nechce dělat, nemusí. Příjde si pro ně jen, když je opravdu chce.

Špatně to je, když musíš týden čistit dungeony pořád dokola, abys dostal něco (item, zkušenost), díky které se ti otevře cesta k bossu a konci hry. Nebo třeba ve Final Fantasy máš náhodný souboj každých 20 sekund v 'bojových zónách' každý souboj je zanedbatelný. V podstatě ta hra uměle natahuje hrací dobu tím, že se musíš prokousávat něčím, čím se prokousávat nechceš.

Btw - grind znamená brousit/mlít a má vlastně dvě podoby. Buď ty můžeš grindit hru (pro loot, exp, what, ever), nebo hra může grindit tebe (ubíjet nudnýma kouskama).

A ano, chodit do práce nebo chodit srát je vlastně grind. O to horší, když tě to nebaví. Prostě je to vopruz (a tímto zavádím, že herní negativně braný grind = vopruz).

Ty přestřelky v The Order 1886 byly hrozný opruz.
'Diskuze' na DH jsou vždycky hrozný opruz.
Charllize je hroznej opruz.
Dělat slepičku a kohoutka ve Witcherovi 3 je taky vopruz.
Číst moje přemoudřelý kecy je totální vopruz.
Psát je je ještě vetší.

V podstatě je grind jako sex. Když to děláš z vlastní vůle tak je to fajn. Když je ti to vnuceno, tak je to blbý no.
@Charllize (08.08.2017 10:25): je to o chamtivosti EA a neschopnosti Bioware. IE hrám nasazuješ psí hlavu zbytečně. Mě to nedojme, páč vím, že to je úplná blbost. Krom toho pro to, co jim předcházelo, nijak nepláču. IWD, BG 2 a PST jsou tři velmi rozdílné hry na stejném enginu. Žádná jedna lajna téhož nebo evoluce jedné ke druhé. IWD jsou ty tvé dungeony MK2, BG 2 potomkem BaK a PST je pokusem o skloubení RPG a Adventury. Bez kombinovaní předmětů. Zato s dialogy tak rozsáhlými a kvalitními, že celý žánr adventur může jen blednout tiše v koutku.

Když může Obsidian vydat New Vegas a NWN 2 a CD Projekt Witchera 3, tak Bioware může taky. Evoluce jsou jen kecy, páč si cítil, že novodobí Bioware troglodyti potřebují berličku.
@Jab (08.08.2017 10:22): protoze umim rozlisit vec obecnou a vec osobni. Rozumis, ja kourim a mam to rad ale obecne vime ze to je spatne:)

Me ty hry bavily, a prave posledni da nebo me se tech infinity okovu uz celkem schopne zbavuje.

Taky to moje remcani porad hlavne smeruje k dungeonum, takze to ze se mi libi andromeda s tim nema moc co delat. A kdyz uz tak to smeruju na lidi jako ty ktery andromedu oznacuji za upadek aby vedely kde to ma koreny a ze mozna kdyby evolucni vetev nesla cestou infinity bylo by herne lip:)
@Jab (08.08.2017 10:04): ne neni. Ale evoluce tehle her dosla az tam kde zanr rpg mame ted. Vsechmo porad podle mustru infinity, falloutu a dalsich. Dungeony vymrely prestoze nabizely odlisny pohled na vec. Jedina Bethesda se toho jakz takz drzi, proto treba mam jejich hry rad. Dneska se rpg rika i asasinum, pac proc ne, v jejich podhoubi je ten mustr o kterem pisu nahore. Ale aspon zaplatpanbu se upousti od merek dobra a zla to totiz zacinalo bejt tak otravny a pitomy ze to svet nezazil.
@Jab (08.08.2017 06:49): je to problem daneho cloveka a subjektivita je predkladana jako nazor obecny a v dnesni dobe to lidi neumi rozlisit. Grind v nejake hre ktera je tim stylem udelana neni spatne, jen nemusi kazdyho bavit ale za to ta hra nemuze.
Bavi me jak od vsech her ocekavas aspekty ktere povazujes za dulezity. Ne, nikdy to tak nebude. Dungeony maji nejake principy a jsou takove jake jsou a pro mnoho lidi maji vetsi hloubku nez zpropadene infinity hry ktere nam pri zpetnem pohledu byl cert dluzen.
@Charllize (07.08.2017 23:21):@Charllize (08.08.2017 00:16): Já nevim, ta dnešní mládež si snad myslí, že hry mají být zábava nebo co!

@Charllize (08.08.2017 00:51): Super, tady to už doznáváš. Tak příště nebuď geront. O tom, zda je něco/grind zábavný či "strpitelný" rozhoduje vícero faktorů. U grindění souboji samotný soubojový systém a k němu příslušná variabilita nepřátel. Dejme tomu, že někdo má už dnes nízký "annoyance" práh a něco nepřekoná a to ač jej čeká posléze odměna (dobré zakončení či alespoň kvalitní pokračovaní děje). Problém je za mě v tom, že většina dungeonů jsou herní Potěmkinovy vesnice a tak nic vlastně nenabízí. Krom paradoxně pěkné kreslené grafiky. Herní systém je o hloupém real time klikání na meče. Příběh se vejde na pár řádků nebo vůbec není a můžeš si jej dohledat "na netu". Družníci jsou parta naházených / ze stěny sundaných randomů. Prostředí je stále stejná stěna s drobným barevným reskinem. Monstra se liší jen ve statistikách (tj. není třeba využít případnou variabilitu dovedností). A ty slavné hádanky pak nemají s logikou moc společného a hledáš jen, které dvě plošiny ze 40 je třeba zatížit, aby se otevřely dveře dále.... Čest výjimkám.

Pokud za to hra stojí, tak překonám i dočasnou ztrátu drajvu. Například když už jsem byl v Planescapu "učtený", tak jsem šel smažit Diablo 2. Když mě to mlácení potvor po palici nudilo, tak jsem šel zase s radostí číst. Spousta z těch "klasik" si ale nic takového ode mě nezasloužila.
@Charllize (08.08.2017 00:16): To je ouplně šokantní, že někoho může bavit grajndit (třeba jet bossy v diablu 2 dokola, dokud nepadne správná runa) a jinej člověk dostane infarkt při představě, že by dělal víc záchran obydlí ve Falloutu 4, než je potřeba pro aktivaci osvobození hradu.

A teď si představ, že někomu jedna instance může přijít zábavná (zrovna pečlivě čistím všecičko ve Falloutu 1, abych měl vytrénované small guns a měl prachy na útočnou brokovnici) a jiné ne (představa, že bych jel jednoho bosse dokola v Diablu 2 aby mi padlo co potřebuju mi příjde totálně na palici)
@Red (07.08.2017 23:59): nazyvej si to jak chces, ale ve skutecnosti to je herni princip dany hry, a bud ho prijmes nebo ne. To ze si to nekdo potrebuje pojmenovat grindem aby to omluvilo jeho neschopnost/lenost/atd nic nemeni na faktu ze to je porad featura dany hry. Akorat dneska kdyz se rekne grind tak to automaticky lidi povazuji za neco co je spatne, coz je blbost.
@Charllize (07.08.2017 23:21): Tak v Diablu jsem nikdy neměl pocit že bych se dostal na nepřítele na kterýho nemám kvůli úrovni. V sérii final fantasy naproti tomu jsem likvidoval po cestě všechny nepřátele s prstem v nose abych zjistil že na bosse jich musím posekat 10xtolik a to je to otravný co nazývám grindem.
@7c (07.08.2017 23:05): co se tyce her, pouziva se casto poslednich par let. Nevzpominam si ze by si nekdo pri hrani diabla v dobe kdy vyslo stezoval ze musi grindovat:) zabijet nepratele/sbirat material atd je potreba, aby se clovek dostal dal, byl lepsi, silnejsi a mel vsechno co potrebuje a to je to co lidem vadi, chteli by to hned, jenze bez prace nejsou kolace. A uplne nejlepsi je kdyz nekdo rekne ze tim ztraci svuj drahoceny cas, to bych ho hned bil po hlave telefonim seznamem :)
Albion jsem dohrál až na potřetí, někdy před Vánoci roku 2002, každopádně vřele doporučuji. Bylo to tehdy moje čtvrté dohrané RPG (po F2, MM6 a MM7).
@Charllize (07.08.2017 22:55): Netuším jak v české terminologii, ale jinak je to standardní slovo, které může mít pro někoho negativní konotace. Grind může být prakticky všechno (často přehnaně) .-) A (IMO) škoda hry, kde je ho málo.
@90210 (07.08.2017 21:54): Já to ale nemyslel negativně - jen prostě že v Albionu nebyl problém opakovaně grindovat, pokud člověk chtěl (nekonečny respawn nepřátel). Popravdě mě teď nenapadá hra, kde by byl nějaký otravný grind (ok, napadá - RE Revelations - Tower of Doom event) - takže znovu, RPG hra, kde by byl nějak otravný grind (asi mám v tomhle směru nízký práh bolesti).
@90210 (07.08.2017 22:12): Um... Pokládáním pastí ale v BG2 nic netrénuješ. Házením hvězdic do schodů v DM 1 ano. A vícero lidí to takhle dělalo. A dokonce je to prej bavilo. :)
@Jab (07.08.2017 22:05): Jj, IMHO s tim prisel ten Cerv, to byl fakt expert.

Je to asi podobny, jako kdybych o BG2 nekolik let psal, ze nejlip se trenuje opakovanym pokladanim a deaktivovanim pasti a mladi debilove z redakce, kteri to nikdy nehrali, by to nasledne dalsich 15 let pouzivali do vsech clanku, retrem pocinaje po 20 nejlepsich hernich momentu konce. No nesralo by te to?

@Charllize (07.08.2017 22:08): Fakt? Tak to ten mozkovej kratas asi radil na vice frontach.:0)
@7c (04.08.2017 18:01): V Albionu to chtelo potrenovat predevsim pred vstupem do toho 10-ti patrovyho dungeonu na ostrove Gragotel. Nabrat Mellthase, jit mlatit valecniky do prusmyku a prozkoumat cely ostrov a do dungeonu jit az v momente, kdy parte nepratelsky ladene osazensvo na povrchu uz nedelalo problemy. Byl tam mensi gap, kdyz sel hrac hned do toho dungu, tak to pekne schytal. Po zbytek hry uz nejaky zbesily grind nebyl nutny. Jinak nekde jsem cetl zminku o grindovani v Quest for Glory. Tam v zasade stacilo par minut lezt na strom a jakmile tam hrac vylezl, tak uz to vetsinou nebylo nutne trenovat dal. Zadnej velkej grind tam nevidim, vse bylo otazkou minut.

@Ringo (04.08.2017 10:42): Celkem souhlas, kazdopadne pokud uz musim hrat za jednu postavu, tak nikdy za obyc plecha nebo cistyho maga, ale nejradeji mam nejaky mix postavy, ktera se umi mlatit i kouzlit. Prijde mi, ze si jako hrac hru vic uziju, kdyz si zkusim jak system kouzleni, tak boj.

@Jab (04.08.2017 09:56): Njn, hazeni hvezdic do schodu v DM aneb jeden z nejvetsich mytu ceske herni a herne-novinarske historie. Nekdo ze Score (a tipoval bych Cervinku) s touto nebetycnou pizdovinou prisel a nasledne se to v souvislosti s DM neustale omilalo jako znamka toho, ze tu hru vlastne nikdo nehral. Ostatne co k te hre asi tak muzou napsat lidi jako Bludr, Tucek nebo nedejboze Bilek, kteri ji v zivote nehrali. Proste pouzijou ten samej blabol, kterej se pouzival uz 20 let. Proste bes.

@Ringo (03.08.2017 09:47): TO je zajimavy, protoze MM8 je bez diskuze nejvetsi rychlokvaska z cele novodobe trilogie, kdy se uz nikdo ani neparal s nejakym slozitejsim vytvarenim map, obyvatel mest, nebo portretu postav a zvuku. Nastesti ten system je natolik dokonalej, ze me to i tak bavilo ooravdu hodne a nahoru to vytahla i ta netradicni povolani a fakt, ze je to suverene nejkratsi a nejlehci dil, ale je snad bez diskuze, ze co se tyce propracovanosti, tak osmicka stoji daleko za sedmickou a sestkou. Sedmicce jsem dal asi vyssi hodnoceni, ale zpetne za nejlepsi dil povazuju sestku, to je dokonaly HC RPG zazitek, jeste umocneny tim propojenim s HOMM2 a navazujicim HOMM3.

@Jab (02.08.2017 01:41): Nojo, pekna vzpominka. Starneme.:0) Na Sigil jsem ja osobne chodil, kdyz jsem chtel pokecat o IE / Bioware hrach a na rphhry jsem chodil pokecat o oldskool dungeonech. Ty svety se bohuzel moc neprolinaly, na rpghrach me vadil odmitavej pristup k novejsim RPG a na Sigilu zase az na par vyjimek velmi mala orientace ve starsich RPG a starsich hrach obecne.
@Richmond (07.08.2017 21:50): Já si stejně nedělám naděje, že mi v příští diskuzi zase nevyčteš, že jsem určitě žádný vlastně nehrál...

Spoustu těch her jsem si pamatoval z dětství jen. Každým dalším nově odehraným dungeon tak v sobě toho malého kluka vraždím. :)
@Jab (07.08.2017 21:48): jo taaak, jsem to blbe pochopil :-) Ale stejne mi furt nejde na rozum, proc to pokousis porad dokola. Ja zkusil diablo a dungeon siege a hnede jsem vedel, ze je zle. Dal jsem se v tomhle oboru netrapil.
Asi to bude poslední dungeon/RPG, které budu zkoušet z období před rokem 1997. Nemá to pro mě smysl. Zkoušel jsem jich už dost a dost. Ještě jsem přemýšlel o World of Xeen, DM2, LoL, UU2... Ale pustím to k vodě.
@special_plan (04.08.2017 20:21): jj, tam už jsem dnes byl ... a byl jsem líný to číst. Takže to chápu tak, že když daný tag přidělí dostatečný počet lidí, tak se objeví u hry.

Už to v manuálu čtu (naposledy jsem hrál Enclave před deseti lety), každopádně bych ji za FPS neoznačil, byť jde celá hrát v pohledu první osoby (Steam má zvlášť tagy FPS a First-Person).

EDIT: A překvapivě se to ve First Person nehraje úplně špatně.