Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (03.08.2017 09:43): Dyť jsme se o MM6, 7, 8 bavili kdysi na rpghry.cz a tam jsem psal, že jsem ji dojel ;-) Akorát jsem od té doby trochu zmírnil svůj kritický pohled a MM8 považuji za parádně vyšperkouvanou a asi nejvíce ucelenou z celé té MM6 - 8 trilogie :-) Tehdy jsem jídost kritizoval, ale bylo to dost tím, že to byl pořád stejný engine a mně to přišlo jako nastavená kaše.
@Ringo (03.08.2017 09:37): Jade Empire je RPG s akčními souboji. Zase bych tu definici nekomplikoval. MM6 jsem nevěděl, že si dohrál. Koukal jsem jen, že si nehodnotil sedmičku. Kterou mám z té trojice nejraději já. NWN 1 je meh. Ale dvojka je hodně fajn. Holt Obsidian místo Bioware. Až na ten engine tedy...
@Jab (03.08.2017 09:16): Začít MM 6 a 8? Jak začít?? MM6 jsem dohrál snad někdy v 99 roce :-D KOTOR mám i v krabici, ale typický příklad odložené hry typu - jo, chvíli jsem hrál, zaujala, někdy se do toho pustím. Odloženo už spoustu let :-) Ty další co jmenuješ, všechny znám, zkoušeno, nezaujalo, Zaklínač a Jade empire má pro mě nezkousnutelné souboje. Je to Jade Empire ještě vlastně čistě RPG nebo už spíše akce s příběhem a RPG prvky? NWN - no tam mám trochu problém, zaujala mě na chvíli jednička coby "blbinka", kterou si zahraji schválně, protože jsem jí kdysi odmítal s tím, že se do toho ponořím a najdu tam ty skryté kouzla jako jiní. Nakonec to nebylo úplně zlé, ale odložil jsem to taky na někdy, není to úplně TOP. Spíše průměr, který některými věcmi baví.
@Richmond (03.08.2017 09:02): Já na tom nejsem o moc lépe. RPG obecně šly dolů frekvencí i kvalitou. :(

@Ringo (03.08.2017 08:54): Můžeš si zkusit lajsnout ten KotOR, Witchera 3, VtM Bloodlines, Neverwinter Nights 2 či Jade Empire. To jsou ovšem mnou preferovaná "příběhová RPG". Souboje na kola (resp. s možností pauzy a udělení rozkazů) má ale jen NWN 2 a KotOR.

A nejlepší máš začít Might and Magic 6-8. IE hry ti nutit nebudu. Seš na ně vošklivej. :(
@Jab (03.08.2017 08:44): No to právě moc není pravda, dostávám nové tituly jednou za 10 let, které možná nadchnou tím, že jde o Dungeon, ale zatím mi žádná nepřišla lepší než Dungeony z první poloviny 90. let. Bohužel. Třeba ten MM10 je fakt jako waw na první pohled, jen jsem ho měl chvíli puštěný a doufám, že to po X dlouhých letech bude to pravé. Grimrock - nebavil, Cardhalii jsem dohrál, ae dost z ní číšela snaha o oldschoolovou fandovskou věc a mnohé věci nebyly úplně dotažené. Po různu mám nakoupené různé nové hry, které jsem po spuštění s nadšením - hurá, konečně si zahraji novou hru a bude mě bavit - po nějaké te době hraní odložil a stejně se vrátil k nějaké stařešině jako že na chvíli na oddych a k těm novým jsem se bohužel už nevrátil, jak jsem původně zamýšlel tím jako že krátkým oddychem u nějaké staré klasiky, kterou jsem naopak hrá jako o život :-) Nové hry postupně vrším jakože na někdy, staré hry s chutí stále hraji. Což svědčí o tom, že nadšení sice je, ale nebaví až tak moc. Věř mi, že bych si strašně rád s chutí zahrál nějakou novou aktuální hru a sdílel s ostatními to nadšení z ní.
@Ringo (03.08.2017 08:30): Přesně! Lidi si dneska myslej, že hraní her by měla bejt zábava nebo co!

Ale žerty stranou... Ty dostáváš stále těch pár dungeonů (Grimmrock, Carhalia, MaM X). Pro mě a další nadále dělají kecací izometrické hry (Numenera, Tyranny) nebo podobné casual RPG (Pillars of Eternity). Není tedy nikde problém (za mě jen v málo titulech vrcholové kvality). A stěžovat si, že RPG se dělají pro široký okruh zákazníků je o vzhledem k výše uvedenému úsměvné. Zvláště když oba tak či tak dostáváme tituly, které nám vyhovují. Byť v malém počtu.
@Richmond (02.08.2017 18:45): Je to tak, první půlka 90. let byla naprosto nejlepší. Trochu lituji, že jsem v ní teda ignoroval SNES coby tehdy podřadné hraní na konzoli, tehdy člověk vlastně ortodoxně bojoval i proti amize jako PCčkář a naopak, něco, co si dnešní hráči asi ani neumí představit, ale i to tehdy mělo své kouzlo :-) Ale aspoň jsem si po roce 2000 díky zběsilé pařbe nádherně kreslených SNESovek (Final Fantasy 6, Chronotrigger, Tales of Phantasia, Star Ocean, Romancing SaGa 3, Lufia 2...) tu první polovinu devadesátek trochu prodloužil:-) Prostě na trilogie EoB, Ishar, Arkanie, na Might and Mafgicy, Wizardry 7, Lands of Lore 1, Black Crypt, Stone Prophet, Stonekeep, Dungeon Master 2, Betrayal at Krondor, Amberstar, Ambermoon, Albion, Dark Sun, Ultimu 7, ultimu Underworld 1, 2....na to dnes nenavázalo prakticky nic, jsou to věci, které dnes pakticky nemají nástupce a když už nějaký přijde, tak se musí hodně snažit, aby se aspoň malinko přiblížil a dokázal udělat tu atmosféru.
@StriderCZ (02.08.2017 19:21): ad " Většina vývojářů začínajících někde v garáži totiž vyrůstala na AD&D, počítač prakticky realizoval jejich vize."

Přesně, byly to hry dělané hráči pro hráče. Dneska je to průmysl, který se snaží uspokojit potřeby všech. Z hraní sestala rutina, běžná součást života a hry jsou dělány tak, aby touto běžnou součástí života mohli žít všichni, i ti, co by v devadesátkách zřejmě nehráli.
@orromis (02.08.2017 14:48): Lol, nehrál, dohrál jsem Dunu 2, Dunu 2000, Warcraft 1,2, Starcraft, hrál jsem nějaké ty Command and Conquery, Warcraft 3 a pár dalších. Když je to nestíhačka, tak je to hovno o strategii, ale o tom, jak rychle to uklikáš nebo jak se naučíš klávesovíé zkratky. do kliká rychleji, vyhraje.
No tvl pánové, 187 nepřečtených příspěvků v Albionu, skoro jsem se radostí rozplakal a vy tu řešíte takový 3,14čoviny... :(
OK hosi, diskusia o RPG fajn, ale az zacnete preberat filmovu tvorbu, v tom pripade sa presunte do prislusneho miesta ;)
@StriderCZ (02.08.2017 20:58): Hvězdný prach je super, to se holt pozná kvalitní předloha.

@Charllize (02.08.2017 20:16): NWN 2 jsou fajn (herně jsem byl spokojenější než u jedničky, která byla tak nějak moc mulťák), ale ten engine je pekelný, to mi hru téměř znechutilo. A Storm of Zehir měl výborný nápad (tak nějak návrat ke kořenům, partička chodí po světě, ale neřeší záchranu zeměkoule), ale to provedení ...
Mimochodem koukám na film Hvězdný prach . Přijde mi asitak dvakrát lepší a vtipnější než fantastická zvířata a kde je najít...
Albion jsem bohužel taky nedohrál...v dungeonu pod sídlem vrahů mi začalo docházet jídlo. Bylo docela drama se prokousat k východu (nemohl jsem si dovolit bojovat). V posledním dungeonu mi tak ale chyběly nagrindované zkušenosti...
@Richmond (02.08.2017 19:50): Ne ne, jen mě překvapilo že si ne(do)hrál Albion :). To bych nečekal.

A Ambermoon stáel figuruje v mých plánech, i Fate... a snad i ten Grimoire a řada dalších. Tolik jsem dungeonů nehrál, ale pokud ano, tak to byla herní nirvána (viz Dungeon Master 2).
@Jab (02.08.2017 20:20): Mozna budu za kacire ale me se libil i Storm of Zehir, ten napad s tou mapou sveta mi prisel tenkrat takovej osvezujici a nelinearni. Vubec jsem tenkrat necekal ze by do hry tohohle druhu neco takovyho mohl nekdo dat. Bylo to takovy hodne dobrodruzny:) Mohli by udelat treti dil. Me se libila i jednicka. NWN mi prisli vzdycky takovy svobodnejsi nez jiny DaD hry, kde me vzdycky nejvic sralo to desivy sevreni stolnima pravidlama.
@Richmond (02.08.2017 20:04): NWN 2 jsou fajn, pokud prekousnes desivou AI partaku. Nikdy nezapomenu jak jsem v nejakem dungeonu vesel do mistnosti plne nejakych nepratel a trpaslik (uz jsem zapomel jmeno, ale je to ten rvac z prvni hospody na rozcesti) se zaseknul o roh zdi a ackoliv jsem uz pobil vsechny co tam byli porad rval...na neee, zabte jee..a absolutne nic s nim neslo udelat. prosel jsme cely dungeon bez nej a kdyz jsem sel kolem porad tam rval, mam dojem ze kdybych to ted znovu nahral bude tam jecet jeste ted. Bugsidian proste :)
Ad post 2k RPG - náhodně mi vypadl (z mého pohledu dost podezřele Charllize-style) žebříček na RPG fan. /OT
@Richmond (02.08.2017 19:54): Imho spíše než Pilíře... (které jsou fajn, jen už tady takové hry byly). Pokud si nehrál NWN2, tak tam bych viděl slušnou šanci, že tě chytnou. Problémem je tam ale ten engine. Ale můžeš to vzít jako výzvu pro hardcore hráče. Já jej zvládnul překousnout a hra se mi moc líbila.
@Jab (02.08.2017 19:52): jo táák :) No mám to spojený se vším, co nemám na rpgčkách rád :) A nepočítám tam třeba Pilíře aby bylo jasno, na ty se pořád ještě těším, i když jsi měl trochu zošklivil. Já mám na mysli spíš hry od Bioware z poslední doby.

@7c (02.08.2017 19:51): PRst na tepu doby se snažím držet v práci :) Ve svým volňáskově se radši nořím do hlubin. Momentálně pár okamžiků před dohráním klenotu z roku 1982 ( i když pc-booter verze je z roku 87) Nirvána jak prase! :)
@Drolin (02.08.2017 19:48): Ty máš hodnocený Amberstar a Ambermoon? :) Já už teĎ jedu vše od počátků. Takže až dojedu Ambermoon (Amberstar mám zdárně za sebou, byl skvělej), pak Albion. Jako já ho kdysi hrál nějakou dobu, ale to se nedá počítat. To samé Ultimy....Snad se doplazím k U6/7/8, na což se těším ani nevíš jak.
@StriderCZ (02.08.2017 19:42): Ech, tak to pak není správný blockbuster. Ten má zabavit a mít alespoň nějakou elementární kvalitu. A jako třebas Andromeda byla graficky fakt trapas. Ne lokace, ty jsou nádherné. Ale ty animace postav... V enginu Half Lifa 2 by vypadaly lépe.
@Jab (02.08.2017 19:34): Nesouhlas...grafiku- triky jsoz dělány digitálně- tzn na jedno brdo. Souboje jsou také stejně nudné, příběh předvídatelný. A že by filmy byly bez chyb? Obvykle jsou velké filmy na tom obdobně jako jídlo v McDonaldu- dopředu víš, co dostaneš
@StriderCZ (02.08.2017 19:21): No, právě že moc nepřipomínají. Grafiku totálně podělá většina AAA produktů, soubojový systém bývá nudný, příběh na houby a je to prolezlé "broučky". Naopak bych řekl, že výroba AAA RPG titulů/blockbusterů se hodně povážlivě zasekla. A třebas od Bioware (potažmo Bethesdy) už je vlastně ani moc nečekám. :/

Jinak že hru dělalo pár lidí na koleni... To mě k dungeonům také přitáhlo. :)
Proč mám rád staré RPG, dungeony? Většina vývojářů začínajících někde v garáži totiž vyrůstala na AD&D, počítač prakticky realizoval jejich vize. V konečném důsledku pak počítač zastupoval Pána jeskyně. Na hrách té doby to zanechalo nesmazatelnou stopu. Třeba při hraní prvního dílu Might&Magic jde přímo cítit s jakou láskou Jon Van Caneghem hru psal (po večerech, v ložnici, manželka byl korektor a tester...tomu říkám romantika.
Dnešní hry neodmítám, stále miluji velké otevřené RPG, oceňuji profesionálně odevedenou práci, ovšem hry stále více připomínají velké Hollywoodské blockbustery.
@Richmond (02.08.2017 18:45): @orromis (02.08.2017 14:48):
Nevěř mu, je to blázen! Nejlepší to samozřejmě bylo v druhé polovině devadesátek! :) Ale tak... I poté vyšlo několik super RPG. VtM:Bloodlines, KotORy, Jade Empire, NWN 2, FNV, Witcher 3. Ten žánr se cca drží. Ale dobré RPG vyjde za mě cca jednou za dva roky a výborné klidně za deset. To je ta hlavní smůla a ta frekvence by měla být daleko větší. Která polovina devadesátek byla více RPG zaslíbená je pak okrajová věc, neb to je minulost a my jako hráči musíme vzhlížet ke světlým zítřkům. :)

Jo Mateej určitě a myslím i Heinmann psali ty nejlepší recenze na RPGhrách. Ale do diskuzí se zapojovali méně. Nebyli tak hádaví jako my ostatní. :)
@Charllize (01.08.2017 23:46): "nejvetsi prusvih co muze hrace ktery zacinal hrat na kalkulacce postihnout je kdyz zahnije nekde v devadesatych letech." - no to přece není tak, že člověk dobrovolně strká hlavu do písku a odmítá nové věci. Taky zkouším novinky, ale stejně nakonec zjistím, že ty 80. a 90. rpgéčka (bavím se teď čistě o tomto žánru) mi sednou víc. Graficky (upřímně nesnáším nebo v lepším případě jen toleruju grafiku nové doby a to včetně Grimrocku, kde je vše nasvětlená zadnice a není rozeznat unikátnost), hratelností a především atmosférou. Hrozně moc se mi líbí, že je nutné prostudovat papírovej tlustej manuál, protože jinak se spíš tápe. Prostě není to o odmítání předem, občas hlava vykoukne na povrch, aby zjistila, že se zase může ponořit zpět do temných vod historie.

@Jab (02.08.2017 01:41): Sigil mě úplně minul, já chodil (a chodím) na Mageo, Oldgames, Elemirovy stránky a dřívávějc právně na rpghry, kde mi dodnes chybí někteří uživatelé - hlavně Heimann (ten mě našrouboval červíka do hlavy ohledně glodbox her, Mateej, který má svůj blog o těch ještě starších a akčnějších goldboxech anebo Manali.

@Phoenix (02.08.2017 11:39): Napsals to pěkně. Já možná Dark Souls (zkratka DS je vyhrazena přeci pro Dark Sun!!) jednou znovuobjevím, nic nevylučuju :)

@orromis (02.08.2017 10:58): Bylo to MNOHEM lepší v těch 90.letech (první půlka) než dnes a to o světelné roky, nostalgie s tím nemá nic společnýho :)

@Drolin (02.08.2017 11:57): Určitě, ale obecně mi jde u her o zážitek z příběhu, atmosféry nebo schopnosti přejít nějaké překážky (puzzle, hledání lepších předmětů atd.) - jo to hledám v rpgčkách taky, akorát ten příběh mám mnohem radši, když je v pozadí. Atmosféra, výzva v podobě puzzlů a soubojů mám o stupínek výše. Ideální je skloubení všeho, ale takových her, kde je vše přítomno v té nejlepší formě, moc není.

@Ringo (02.08.2017 12:26): relatime strategiím jsem nikdy na chuť nepřišel (když nepočítám třeba budovatelské). Ale mám jednu výjimku a to jsou grand strategie od Paradoxu, kde jsem si vždy nastavil pauzy po určitých událostech, obdobích a měl jsem to tak trochu jako tahovku :) U realtimovek mi vadilo, že nemám o všem přehled, o každé jednotce, že někde účtočím a souběžně bez možnosti to vidět, se odehrává na jiné straně mapy něco jiného důležitého. RTS ale osobně považuju za důstojného bratříčka tahovek, byť jako wargamista jsem ostře orientován na ty tahy (viz moje deskovky).
@Phoenix (02.08.2017 13:06): Toto štatisticky nereálne failovanie/úspech riešili výrobcovia (slováci) u Vaporum, kde podľa ich vyjadrení si hra čekuje, že aké hodnoty padajú a ak by aj hra náhodne nahádzala nejaké anomálie tak ich to upraví a eliminuje, aby sa práve nestalo, že s 95% sa 3x po sebe netrafíš, alebo naopak že s 5% sa 3 krát po sebe critical trafíš.

Každopádne taký X-Com by vedel rozprávať o pravdepodobnosti :-D
@Phoenix (02.08.2017 13:06): Ano, samozrejme, tak sa to da skontrolovat, aj ked IMO, pre bezneho hraca je to tazkopadne - to je aj koktail paranoie - uniformne rozdelenie pri malo pokusoch nie je "pekne" uniformne, kontrolovat to je tazkopadne, plus hra ako Toee je znama ako notoricky zabugovana.

Ohladom co8, nie som si vedomy nejakych zmien v RNG, viem ze v povodnom Toee sa menil RNG pri Patch2, ale to je vsetko, pokial viem.
@Phoenix (02.08.2017 13:06): Tak realitu v turn based strategiích vs realtime jde krásně vysvětlit. V turn based prostě má každá část fronty příkazy, v realtime má jen ta část, kde zrovna člověk kouká a zbytek bojiště se chová naprosto svévolně. co je tedy realističtější? Na oko sice realtime, ale na příkazy rozhodně Turn based :-) A strategie by neměla být nikdy o reflexech :-)

Prolínání akce s RPG jsem myslel to, že většina krokovacích dungeonů, které nebyly na tahy, tak měla sice intervaly na útok zbraní a seslání kouzla, ae byla možnost prchat a někdo by skoro za akci mohl chápat i klikání přes ikonky zbraní, byť se jimi jen spouštěl výpočet, tak kdo neklikl, tak neudeřil. Potud je to v pořádku, ale vysvětlovat si RPG, že člověk hraje roli tím, že se naučí doopravdy virtuáně máchat sekyrou místo aby to nechal na postavě, jejíž osudy řídí a na jejich statistikách, jejichž zvedání je hráčovým úkolem, to mi přišlo vždycky ujeté. Jinak já nic proti Dark Souls obecně nemám, asi to bude spíše světlá výjimka dnešních her, byť rozhodně není pro mě. Není to díky ovládání můj žánr.

jinak s nějakými těmi FPS mám taky zkušenosti, ae hraji jen ty příběhové (Outlaws, Dakr Forces...) a hraji je stejně skoro jako dungeony, takže profi hráč těcho her by si asi řekl, že to hraji jako prase :-) Nikdy se to nenaučím ovládat tak, jak bych měl, ale prostě mě na tom baví třeba ten příběh a prostředí. Tak se s tím občas trápím.
@Bodkin (02.08.2017 13:03): Jej. Na dva týdny dostal i ten slipknot a ještě pár dalších. Ale imho taky celkově kolem pěti. Permaban ale mají opravdu jen tři.

Rudax nám poskytnul kdysi návod, jak na něj, ale ten jsme nevyužili. :)

"Já zůstávám věrný IE 6, jaké stránky nejdou tímto prohlížečem otevřít jsou pro mě tabu"

Pak udělal scénu a odešel sám.

Jinak Dalcorovo heslo jsme samozřejmě uhodli. Imho vícero z nás. :) Yachi pak psal/spamoval na Sigil vožralej. A těch týdenních banánů měl více.

P. S. Jo. Tak 3 lidé dostali perma ban a 5 dočasné bany v rozmezí 1-2 týdny, vždy rozhodoval celý Sigil team. To mi přijde úměrné. Nicméně my jsme si o hodně více moderovali diskuze, a co se občas objeví tady, jsme tak asi včas zarazili.

Jak třebas psal mvp o tom holocaustu, kteří si udělali sami židé, když se chtěli mezi sebou povraždit jejich "podrasy" (a navíc platili celou druhou válku)... Na sigilu by se mu to smazalo a případně by dostal pm od moderátora či admina. Tady to proběhlo víceméně obdobně, jen to trvalo déle.
@Ringo (02.08.2017 12:26): "nicméně jsem nikdy nepochopil, proč někteří adorují více hry na zručnost oproti těm tahovým. Nechápu to hlavně u strategií, co je kouzelného na klikačce v RTS hrách."

Nejsem rozhodně odborník na strategie, dohrál jsem jich jen pár a vůbec je nevyhledávám, ale nemůže být jeden z důvodů právě to, že někomu to lépe strategicky myslí a druhý raději zapojí reflexy? A že je komfortnější si nejprve všechno naklikat a pak najednou pustit je asi jasné, ale je klidně možné, že je to na určitou sortu lidí málo akční (a krom jiného to úplně neodpovídá realitě :-) )

Jinak u čistě tahových RPG se podle mého akce s taktikou neprolíná (myslím teď skutečně čistě tahy s nekonečným množstvím času, ne nějaký ATB hybrid). Ty Obliviony mají zase tu nevýhodu, že mrť lidí řve "Vždyť jsem ho trefil, jaký miss" :-) V některých dílech Dark Souls není třeba vůbec kotoulovat (protože se hraje bez problémů se štíty nebo na dálku), k plošinovce má libovolný díl dost daleko a ovládat tělo a hlavu zvlášť mi nikdy divné nepřišlo, ale dohrál jsem stovky FPS (a nějaké další desítky TPS), tak to bude asi tím (lidi bez zkušenosti s těmito žánry asi mohou mít skutečně problém). Jediná hra, kde jsem měl problém s ovládáním, byla Die by the Sword, kde borci poněkud předběhli dobu (na Wii remote to dnes není problém :-) ). A ano, nemálo moderních RPG může být rychloklik, ale opět v Dark Souls se takto člověk nikam nedostane, protože stamina, boje jsou výrazně více taktické než by to dle videí mohlo vypadat.

@emxd (02.08.2017 12:28): RNG je možné kontrolovat celkem jednoduše. Řekněme, že mám 95 % pravděpodobnost hit, pokud hra umožňuje, tak save-útok-load, řekněme 100x za sebou, pokud se minu výrazně jinak než 5x, tak je pravděpodobné, že to mají naprogramované špatně. Co se týče ToEE, netušíš, jestli toto chování nějak měnilo Co8?

Při pravděpodobnosti zásahu 95 % se můžeš minout 3x za sebou, ale jak moc je to pravděpodobné? Řekněme, že ze sta pokusů je nějak náhodně rozloženo těch pět, kdy se minu. Pravděpodobnost toho, že budou tři a více z nich v dané řadě sta za sebou, je zhruba desetina promile.
@Jab (02.08.2017 12:48): Jj, já na to s láskou nedávno vzpomínal. Byla to prča. Ale upřímně, řekl bych že jen Ty a Sadako jste poznali z těch tří hádanek ( 1. Je gay, 2. má fetiš na leštěné brnění a 3. Poslouchá metal) jaké že to heslo bylo...

No, za tenhle incident to byl Yachi, Zakat a Já, takže to už je skoro ta jedna ruka ;)
Ed: Teda ne permaban, logicky.
@Bodkin (02.08.2017 12:40): Tys od nás dostal jen na týden či dva, když jste Dalcorovi nabourali účet! Si nestěžuj! Oproti těm šířením žvástům by se ale zabanovaní uživatelé na Sigilu dali spočítat na prstech jedné ruky. Vidím 4 a z toho 2 mají stejnou IP adresu.

Jeden z nich je Isair. Ale to byl asi jiný než ten, co je tady na DH. :) Arronax odešel sám s dovětkem, že máme všichni shořet a ze Slipknota jsme naopak chtěli udělat z legrace člena sigil teamu. Nutno podotknout, že nám to sám navrhl. :)