Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Paper Sorcerer

03.11.2013
71
12 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Mocný kouzelník terorizuje svět ze své temné věže, ale jen do chvíle, než si pro něj přijdou odvážní hrdinové a uvězní ho pomocí kouzla do knihy. Hráč se ujme uvězněného čaroděje ve chvíli, kdy se mu naskytne příležitost probít se na svobodu. Ve spletitém vězení by sám nepřežil, a tak rád uvítá pomoc až tří dalších spolubojovníků.

Paper Sorcerer je nezávislé fantasy RPG, které úspěšně prošlo skrz Kickstarter a Steam Greenlight. Atmosféru hry tvoří především stylizovaná grafika, které vládne kombinace papírově-žluté a černé barvy. I když se hráč volně pohybuje v 3D prostoru, důraz je kladen na statické tahové souboje, inspirované starými RPG v čele s těmi ze série Wizardry. Dobrodružství nabízí několik desítek menších úrovní, kde kromě bojů můžete luštit hádanky, hledat tajné místnosti či potkat neutrální NPC.


Diskuze ke hře

Doposud o hře nikdo nediskutoval.


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
Všichni jeskyňáři instalujou MaM 10, jen Psyx musí na poslední chvíli místo letité značky sáhnout po neznámém indie titulu. Ale že bych litoval, se říct nedá. Paper Sorcerer mě ihned čapnul a přes mírnou monotónost, mě taktické souboje nepustily až do závěrečných titulků. Grafika zajímavá, avšak vzhledem k téměř neměnícímu se prostředí, není ani zdaleka využitá, jak bych si představoval.

Bavilo, ale zároveň musím varovat, hra není pro každého, v náročných soubojích hráč stráví 90% času plus je znát, že ji tvořil pouze jeden člověk. Současná verze obsahuje množství menších bugů, tuhle nejde otevřít truhla, tady se nepřidá předmět do inventáře. A nejde vypnout hudba. Nezbývá doufat, že to pořeší záplaty.
+13
  • PC 40
Ze hry jsem odehrál zhruba 5 hodin, bojoval jsem se třemi prvními bossy. Pravděpodobně bych pokračoval v hraní, ale už jsem prostě nemohl nadále snášet uživatelské rozhraní. Je tak špatné, že je to těžké popsat, musí se to zažít (nedoporučuji). Je to to nejhorší rozhraní, co jsem kdy ve hře viděl.

Hra samotná je docela dobrá, má rozmanitou partu, má celkem zajímavé nepřátele, a má pár netradičních konceptů jako je snižování obrany během souboje. Moc se mi líbí, že nehledě na to, jak dobré je brnění, s dostatkem snahy se jím časem prořežete. Bohužel tato mechanika není příliš vysvětlená ani dopilovaná. Celkově je však hratelnost solidní. Prostředí není příliš na výši, ale je použitelné.

Tuto hru zabíjí uživatelské rozhraní. Mám dojem, že vývojář by ve skutečnosti byl schopen navrhnout lepší ovládání (jen okopírováním přístupu z každé druhé hry dostanete 100x lepší rozhraní), jen prostě na to nemá technické schopnosti. Toto je jeho první hra a on nemá žádné reálné programátorské zkušenosti. Což potvrzuje i oficiální web: "Ultra Runaway Games byly stvořeny když se jeden člověk bez zkušeností s průmyslem či programátorským tréninkem rozhodl udělat RPG pro PC". A když si přečtete jeho komentáře na fórech, že hlasitost hudby nelze ovlivnit, protože neví jak naprogramovat posuvník, tak je to... smutné. Nechápejte mě špatně, má odvahu a vášeň, a pokud opravdu o programování na začátku nic nevěděl, tak toto je velmi dobrý výsledek. Ale to bohužel stále nedělá tuto hru hratelnou.

Uživatelské rozhraní je prostě příšerné a strávíte více času v boji s ním než v boji s nepřáteli. I tak základní operace jako zobrazení inventáře je extrémně těžkopádné a pomalé. Souboje jsou mučivě pomalé kvůli způsobu, jak udílíte rozkazy. A mohl bych pokračovat dále a dále.

Jsou zde i nějaké chyby, ale většinou jde jen o hrozné rozhraní nebo designové rozhodnutí. Například seberete plátovou zbroj, podíváte se do inventáře, a ona tam není. Co to sakra? Nahrajete pozici, zkusíte to znovu, stejný výsledek. Chyba? Ne, jenom designové rozhodnutí neukazovat vám v inventáři žádný předmět, který nelze aktuálně použít. (Alespoň tak si to vykládám, nikde to vysvětlené není). Ale jakmile budete chtít zbroj prodat, tak se "objeví". Než jsem to zjistil, tak jsem na tom ztratil tolik času...

Jsou zde i jiné technické problémy, které vás budou lehce přivádět k šílenství, ale myslím si, že většina je jednoduše způsobena nedostatečnými programátorskými schopnostmi vývojáře.

Je to politováníhodné, protože Paper Sorcerer je blízko "hrám mého stylu", ale v současném stavu ji nemohu doporučit. Možná v budoucnu nějaké aktualizace zcela překopají uživatelské rozhraní, a potom se to může stát zábavnou zajímavou hrou. Aktuálně to za to ale nestojí.

Celkové hodnocení: Nic moc

(Komentář byl původně zveřejněn v roce 2015 v angličtině na Steamu).
+7