Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Elminage Gothic

Elminage Gothic: Ulm Zakir to Yami no Gishiki

Opera House •  Pleocene •  Starfish SD •  Laughing Jackal (PC)
24.05.2012
18.09.2014
53
2 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

V časoch dávnych a ešte dávnejších, bojovali pradávne božstvá o kontrolu nad ľudstvom. A ako každá vojna i táto ničila životy a prinášala utrpenie. Veľkí bohovia zahnali temné božstvá skrz vieru ľudí. Na oplátku za ich vieru, bohovia sľúbili ľuďom svet mieru a prosperity. Tak bola uzatvorená dohoda medzi ľuďmi a veľkými bohmi. Vďaka tejto zmluve bol temným božstvám, navždy uzatvoreným vo vnútri ich sveta temnoty, znemožnený vstup do sveta ľudí. Ľudia uctievali bohov z vďačnosti za prosperitu, ktorú prinášali a svet vstúpil do obdobia mieru. Nič však netrvá večne...

Elminage Gothic pochádza z dlhej série japonských dungeonov, ktoré svoju inšpiráciu čerpajú zo série Wizardry. Hráč tu ovláda šesťčlennú družinu, ktorú bude viesť systémom podzemí, chodieb a tajomných zákutí až za porazením „veľkého zla“. Avšak družina nemusí byť len jedna. V hre máte na výber z celého spektra tradičných i tých menej tradičných povolaní a rás, z ktorých si môže hráč zložiť svoju družinu. Z jej zloženia vyplýva, ako sa bude postavám dariť pri preskúmavaní podzemia.

Súboje prebiehajú na ťahy. Hráč vyberá postavám jednotlivé akcie a tie sú potom – na základe poradia vypočítaného z „pohyblivosti“ postavy – vykonané.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Elminage patří k hrám, jaké si člověk podle obrázků snadno zařadí mezi tuctovky a zakoupí maximálně na herní sucho. Budiž i můj případ. Nicméně jak jsem se dokopal k rozehrátí, první dojem zůstal na prvním podlaží a dál už jsem byl unášen cepováním postav a špeluňkováním. Opravdu rozsáhlý a v některých směrech unikátní dungeon s pestrým bestiářem a velkou chytlavostí. Jeskyně jsou přes meh grafiku zajímavé, velká škála překážek, propadadla, dezorientující plošiny, zapastičkované truhly u kterých nevíte, jestli vás zkamení, sežerou manu či vás teleportují na dno podzemní řeky pro smrt. Úplně jsem z toho zavzpomínal na Demisi.

Avšak pokud se člověk chce do Elminage ponořit, musí překonat řadu nestandardních prvků. Máme tu: omezenou mapu přístupnou pouze přes konzumáče a kouzla, oškubaný inventář postav, snižování statů postavám při novém levelu (to je naštěstí vybalancované pro dlouhodobé hraní a s každým mínusem přichází šance na plus příště). A asi největší nahodilost, bojová iniciativa, jako by nestačilo, že jsou ve hře plošná kouzla, která pokud RNG vyčíslíčkuje, dokáží vyřadit celou skupinu hrdinů třeba spánkem či paralýzou, navíc je tu vždy šance na překvapení, což znamená volné kolo pro všechny nepřátele, rovná se prakticky prohraný souboj. Jen slabou útěchou může být fakt, že vy monstra můžete překvapit taky.

A to co mi vadilo asi nejvíce na celé hře, adventuření. V RPG mám rád, když aspoň hlavní úkol dává smysl a vím kam jít, co udělat. Tady člověk občas tápe, neaktualizuje se mu úkol v deníku, třeba bez větších vodítek hledat chlápka v jeskyních a on se tam v jednom patře krčí v tajné místnosti. Stejně tak jsem se snažil dlouhé hodiny otevřít dveře v dolech, zkoušel různé kombinace aktivních míst na patře, poučen hledal tajné a až zoufalé řešení, najmout si ve městě postavu zloděje, mě posunulo dál. Fuj.

Obtížnost. Ano, hra se s hráčem nemazlí, ale pokud jste zvyklí si občas projít RPG na nejtěžší obtížnost, tak o moc tužší Elminage není. Ukládat můžete kdekoliv mimo boj, můžete měnit postavy pokud se vám nelíbí, a vždy případně doexpit levely. Avšak grindování bych se tolik nebál, sám jsem hrál bez návodu (měnil pár postav během hry za užitečnější) a základní hra mi trvala zhruba 110 hodin, z čehož jsem čistě grindoval tak 15h, zbytek herní doby jsem vždy řešil úkol, hledal cestu dál nebo aspoň doprozkoumával kouty map.

Na japonskou hru mi stylizace přišla ukočírovaná, nárazově se objeví bojový sněhulák či podobná ujetost, ale většina stvoření se očividně hlásí k temnotě a ladí se zbytkem atmosféry. Myslím že si hru užijí hlavně hráči starších rozsáhlých RPG, co mají dostatek trpělivosti a překonají seznamování se hrou.

Pro: rozsáhlost, radost z průzkumu, pestré kulisy a bestiář

Proti: nutnost občas vyměnit jednu z postav pro další postup, některé úkoly mi přišly až moc nejasné, horší navigace skrz menu (ale dá se zvyknout), hodně prvků není ve hře řádně vysvětlena a hráč musí hodně zkoušet

+22