Hned na úvod musím sdělit, že tohle byla ta nejlíp vypadající hra, co jsem dosud hrál. Ty nádherně vykreslené scenérie měst, krajiny, pobřeží, staveb, jeskyní... jsou dechberoucí. Když se k tomu navíc přidají snad všechny myslitelné barvy v těch nejkrásnějších lokacích, tak je to opravdu na minuty kochání. Ale přirozeně jsou tu i ošklivé a pochmurné lokace, ale i v nich je co objevovat a pozorovat ty krásné detaily. Udělal jsem si během hraní o parník více screenshotů, než v kterékoliv jiné hře, a to už něco znamená, protože mě většinou moc nebaví na to tlačítko sahat :) Proto je trochu škoda, že se ve velké většině jedná o věci s kterými se nedá nijak interagovat, sáhnout si na ně, ale jsou spíše jen kulisou. Hra je prostě koridorovka, i když se, díkybohu, už ty koridory místy rozšiřují a někdy je možné se proběhnout i po ploše velikosti několika fotbalových hřišť, v tom se od jedničky hra posunula.
Hra začíná prakticky hned po konci předchozího dílu a stále tak je potřeba vyřešit Hugovu nemoc, která má následky pro vše živé v okruhu kdovíkolik kilometrů. Putování je poutavé a postupem hrou se objeví plno myslitelných lokalit. Asi nejvíc se mi líbilo na rozkvetlém ostrově u větrných mlýnů, tam byl svět ještě v pořádku (na chvíli). Amicia se zlepšila ve svých schopnostech a byla radost je všechny využívat, i když tedy zběsilé přepínání a přemýšlění, co teď zrovna použít šlo určitě vyřešit líp. Hrou jsem procházel spíš tím drsnějším způsobem, protože jsem často zkoušel stealth, ale když se něco zvrtlo a zrovna mi Amicia neumřela pod rukama, tak jsem se snažil přes stráže a zlé chlápky dostat i tou hrubou silou. Bylo by fajn, kdyby takový průchod hra reflektovala a na konci by mi dala nějaké rozhřešení jako třeba v Dishonored, ale to je jen takový nevýznamný nápad.
Po dohrání jedničky jsem si dal Huga jako svého avatara na Steamu a nechávám si ho tam stále. Je to hrozný sympaťák a v jádru úplně normální asi šestiletý kluk se svými sny, naivitou a pohledem na svět. Proto je občas těžké pozorovat, co se mu děje. Jsem ale rád, že se to na konci "povedlo" vyřešit. Ale až takhle jsem to nečekal, jeden kámen a bylo. Příběh je tedy uzavřený, ale stejně by mě zajímalo, co dělala Amicia třeba za 10 let potom. Každopádně se jedná o jednu z nejlepších her se sourozeneckým vztahem.
Největší zápor hry vidím v přežití Lucase, už dřív jsem čekal, kdy mě opustí, ale ne, musí tam být furt. Takhle plochou a nezáživnou postavu jsem snad ještě nepotkal, takže je dobře, že pokračování není a asi nebude :)
Ale na ten spin-off Resonance: A Plague Tale Legacy se těším moc. Protože Sophie je naopak ta nejlepší postava v celé dvojce.
Pro: nejkrásnější vizuál, Hugo, cestování po lokacích, příběh, sourozenecký vztah
Proti: Lucas, combat je občas nemotorný