Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

The Turing Test

  • PC 55
Logická tuctovka bez výraznějších mechanik. Úvodní lokace vypadaly k světu a zapůsobilo prohlížení předmětů, například lze vidět otisky prstů, když natočíte hrníček proti světlu apod. Ale to rychle vyprchá, neboť s předměty nelze nic pořádného provádět. Puzzlové levely hrají všema barvama, bohužel jsou jinak celkem prázdné až sterilní, vždy jen pár spínačů a mechanismů. Obtížnost puzzlů spadá mezi jednodušší, i nejtěžší mi trval asi 10-15 minut a jen asi třikrát jsem se dostal do mrtvého bodu a musel restartovat problém (zbytečně dlouhý loading mimochodem).

Příběh, vlastně jeden dlouhý rozhovor hlavní protagonistky s AI správcem, je naporcován mezi všechny úrovně. Nezaujal mě a až mockrát jsem si říkal, kde jsem už tohle slyšel, nicméně oceňuju závěr, který překvapil.

Pro: decentní grafika a audio

Proti: krátké a působící jako "easylevel pack" v jiných podobných hrách

+20

Doki Doki Literature Club!

  • PC 80
Zkusím bez spoilerů, ale kdoví jak se to vyvrbí...

Neopakovatelná školní harémovka. Zprvu zklamání, chybí aspoň jedna brejlatá, což bych teda u literárního klubu čekal! Nu což, budu muset vystačit s ohraným složením: kamarádka z dětství, dvě něco-dere a rozumná "kajčó". Dá rozum že jsem si vybral rozum. Teda Moniku! Bohužel věci v klubovně nešly podle představ a ani lepou básní jsem se jí dvořit nemohl... Přišlo i pár nedorozumění, nic co by nespravila New game a já začal mít pochyby. Avšak nepřestal jsem doufat. A i osud tomu chtěl, nebo někdo jiný?, že to nakonec s Monikou klaplo! Romantika hadr.

Pro: trochu jiná VN, grafika - hlavně efekty

Proti: každý přečtený komentář před zahráním snižuje dopad hry

+14

The Overdreamer

  • PC 55
Nevýrazná adventura, která mě ale pomocí slušného tempa dokázala na čtyři hodinky udržet před monitorem. Bohužel zde nevládne hororová atmosféra, jakou jsem očekával, možná úvodem, rychle ji však potlačí hopsačkové pasáže a všudypřítomné savy. Bezútěšnost se nedostaví, vzpomínám na vás Catlady a Detention. Avšak abych byl spravedlivý, líbil se mi unikátní prvek proměny v mouchovité stvoření a v závěrečné rozlehlé lokaci The Overdreamer nabídne i pár nápadů a bizarních momentů (krmení víly).

Pro: plynulý průběh hrou aniž by hádanky byly vysloveně jednoduché, proměna v mouchu

Proti: skákačkové pasáže, rozdělení na hodně menších místností (otravné načítání)

+10

Killing Room

  • PC 80
Skvělá béčková řežba z českých luhů a sídlišť. Jak jsem po Zigguratu zjistil, podobní FPS-roguelite kříženci mi přesně sedí. Trocha toho tančení kolem pastí zatímco mě z dálky bombardují sněhuláci. Špetka toho modlení, aby se konečně objevila kachnička a né další budka pro sebevrahy. Samozřejmě opáčko ze slovníku nádavek, páč umírání přichází často a kolikrát nečekaně. A v neposledku se mi líbil i drsnější humor, který hlavně v popiskách předmětů sedí.

Ano, některé negativní předměty jsou skutečně nemilosrdné a občas jste nuceni se slzou v oku dopajdat (při předmětu amputace doslova) k nejbližšímu explozivnímu barelu a ukončit to brokovnicí. Ale opatrným postupem se dá podobným čárám přes rozpočet vyhnout. Tudíž největší zlo pro mě byla technická stránka (engine?), poklesy fps (obzvlášť nepříjemný úsek byl kolem 6. bosse), asi dva pády do Windows a zasekávání postavy v okolních předmětech - v boji to většinou znamenalo smrt, mimo boj to bylo smutnější, že se mi v jednom případě ani nepovedlo z té skříně vysoukat a bez možnosti hnutí z místa jsem byl nucen restartovat postup.

Pro: balanc mezi náhodou a učením správného postupu, humor, solidní množství předmětů, fungující systém popularity.

Proti: technické zádrhely, menší počet typů místností a prostředí, některé zabijácké předměty, většina nezákladních zbraní a jejich perky mají nízké využití

+12

The Incredible Adventures of Van Helsing II

  • PC 65
Učesanější jednička, díky stejnému enginu a lehce zrecyklovaným kulisám by ji jeden měl za datadisk. Avšak stále jsem si užil nenáročné klikání na rozmanitá monstra, rozdělování bodíků do obohaceného stromu schopností, držkující společnici a nezatoulal se ani humor. Polevily úmorné spawnovačky (když pominu město na začátku a pár bossfightů) a tower defense minihra doznala balancu. Nové aktivity v doupěti mě tolik nezaujaly (trénování velitelů/vojska a chiméra), ale beru je jako vedlejšáky.

Stabilní zábava, stejně jako jednotka.

Pro: pořád to má unikátní Van Helsing atmosféru, parťačka, humor, import postavy, úpravy spíše k lepšímu

Proti: Catharina nedostala nové skilly, trochu kratší než předchozí díl

+8

Menzoberranzan

  • PC 45
Né úplně co jsem očekával, hned úvodní úkol "hraní si na hasiče" vypadá slibně, ale podobných momentů je ve hře minimum. Menzo rychle spadne do klasického průzkumu čtverce po čtverci a oklikávání údů dobrodruhům.

Hrdinové do party působí zajímavě, avšak nedostanou v liduprázdných chodbách moc příležitostí k vyniknutí. Plus se na můj vkus v partě příliš střídají, jednomu se nechce do podzemí, jeden zradí apod. Vadilo mi neustálé přepínání mezi volným pohybem a čtvercovým. Čtvercový se snáze ovládá (až na sbírání předmětů), nicméně některá místa se dají projít pouze ve volném. Taky bych uvítal více hádanek a tajných chodeb, aby se jinak nevýrazné bloudění aspoň trochu okořenilo.
+8

Poklad 2

  • Spectrum 50
Úvodem, nejsem pamětník, v té době jsem neuměl ani chodit natož zadávat příkazy do řádku. Ale přesto ve mně Poklad 2 vyvolává vzpomínky, jak jsem o řadu let později patlal svojí první hru, 40-ti odkazovou textovku v QBasicu pomocí návodů z ábíček. Nesrovnávám, Poklad je na tom mnohem líp.

Poklad 2 samozřejmě dnes působí těžkopádně i na freeware. Jakkoliv jsou příkazy k ovládání jednoduché, trvá poměrně dlouho dostat se z jedné strany mapy na druhou. Hádanky mají do logiky daleko a navíc se předměty používají často tím, že se prostě položí na zem.

Nicméně se mi líbilo bloudění/kreslení mapky, omezený inventář, takže člověk nesyslil a navíc jsem měl chvílemi pocit, že na mě hra mluví.

Pro: mapkování, mluvilo to, bezzákysové

Proti: ovládání, logické překážky

+11

The Fall of the Dungeon Guardians

  • PC 70
Těžké The Fall of the Dungeon Guardians vyloženě doporučit, ačkoliv se u mě kloní k těm lepším dungeonům z poGrimrocké vlny. Až moc záleží, jak vám sednou souboje. Na nižších obtížnostech probíhají poloautomaticky víceméně bez taktizování a na vyšších, kdy už hráč potřebuje pauzovat a kombinovat skilly, jsou zas zbytečně dlouhé (monstra mají tisíce životů).

Ke slujolezení určitě patří radost z průzkumu mapy a odhalování každého jednotlivého políčka. Tady Pád prošel, level design není špatný, poměrně dost tajných, jen hádanek mohlo být víc. Navíc se mi líbí možnost, kdy si musím na každém patře odemknout automapu. Takže ve výsledku si člověk užije lehké bloudění (víc se sžije s terénem) a zároveň na konci patra vždy vidí co vynechal, může doobjevit a s klidem opustit lokaci.

Neutrální poznámky - nemá respawn monster/grind, postrádá hlad a žízeň, čeština - sama se mi do hry nacpala, ale je solidní a ani jsem nemusel přepínat do angličtiny kvůli nepochopení hádanky/důležitého textu.

Pro: široká škála obtížností, zajímavý systém mapování, specializování postav a jejich využití v boji

Proti: nic mě nenapadá, jen ty rozporuplné souboje

+11

Siralim

  • PC 75
Zajímavá pokémoní grindovačka. Pestrost potvor a nekonečně se generující svět může snadno na pár desítek hodin udržet pozornost. A to i bez příběhu, pokud nepočítáte poměrně dlouhý (skoro jako kampaň v normální hře) tutoriál seznamující vás s možnostmi báze, vylepšováním a chovem nohsledů. To vše funguje jak má.

Na Siralimu mě asi nejvíc vadí fakt, že celá říše sílí s vámi, tudíž nemám pocit kdovíjakého progresu. Když potvory nalevluju o 100 úrovní, pořád můžou zemřít v prvních patrech dungeonu. O to víc mrzí, že z těch stovek monster co máte v nabídce, většinu ani nevyzkoušíte a nakonec použijete jen pár. Páč vylepšit každou jednotku od první úrovně zabere čas a dívat se jak pár prvních desítek soubojů umírá na jednu ránu, aniž by se vůbec dostala na tah, je utrpení.

Pro: Hodně potvor k rekrutu, hromada možností jak je vylepšovat (zbraně, enchanty, chov), hra je navržená na stovky hodin hraní (číslíčka u všeho se nekontrolovatelně zvyšují)

Proti: Vyzkoušel jsem jen 12 potvor z 200, generování úrovní se celkem rychle okouká.

+5

Detention

  • PC 65
Asi nejsem jediný komu Detention od pohledu připomíná povedenou adventuru Cat Lady. I zde je hratelnost dost osekaná, takže bezzákysové puzzly a poloprázdný inventář neodvádí pozornost od samotného příběhu. Situace Taiwanu v šedesátých letech mě zprvu tolik nezaujala, naštěstí se ale podivnosti daly rychle do pohybu a mohl jsem si užít unikátní hororovou atmosféru, jakou znám spíš z asijských filmů než her. Napětí výrazně zesiluje povedený audio doprovod.

Detention je poměrně krátká adventura, nicméně působí uceleně a na to jak ze začátku člověk tápe v souvislostech, postupně do sebe dost věcí zapadne.

Pro: příběh, atmosféra, hudba, zvuky

Proti: krátké, hádanky mohly být těžší

+11

Dungeon Hack

  • PC 55
Dungeon Hack u mě boduje hlavně tíživou atmosférou, minimálně ze začátku, kdy je nouze o proviant a s většinou potvor nemůžete na férovku. Také se při sestupu do dalšího patra jeho obyvatelé patřičně ozvou, až člověk dostává cukání k ústupu. Bude to asi jediná věc kde u mě Hack vítězí nad EoB a možná ještě s automapou, páč s takovým množstvím teleportům by to odnesl celý čtverečkovaný sešit.

Dungeon Hack bohužel táhne dolů generátor úrovní, dokážu přehlédnout desítky klíčů, které zaberou třetinu inventáře, i všechny ty komůrky 1x1 políčko, kde nic není, ale proč jsou ve spodních patrech slabší monstra než v horních? Ani si nedokážu představit, že bych hrál něco jiného než klerika, páč s kadencí 1 jídlo na 50-100 nepřátel, bych se ukajtoval k rychlému opuštění hry.

Grafika se povedla a hlavně monstra vypadají zamordováníhodně, byť by pro hru bylo asi lepší kdyby se tolik nepodobala EoB.

Pro: atmosféra, grafika, automapa, množství nastavení v generátoru dungeonu

Proti: generátor úrovní, přesněji výkyvová obtížnost, aspoň základní popisy předmětů by bodly.

+16

We Are The Dwarves

  • PC 60
Trio trpasličích vousáčů má něco do sebe, takové akčněji pojaté Commandos v atraktivním prostředí nehostinné planety. Zhruba třetina hry spočívá vyloženě v opatrném plížení mezi hlídkami nepřátel a jejich tichou likvidací, a že to není lehké, domorodci si všímají každé kaluže krve či pohybu křoví, a v případě většího podezření ihned svolávají půlku kmene... Load. Akčních pasáží je více a odsýpají rychleji, nicméně ani zde se neobejdete bez základní taktiky, rozdělování větších skupin nepřátel, bojů kolem léčitelských koulí apod.

Obtížnost se mi zdá vyšší, což by nebyl problém, kdyby za to z části nemohlo ovládání, nakliknout nepřátelskou jednotku se nepovede ani na několik pokusů, panáček mezitím jen stojí a nechá si ohryzávat všechny končetiny. ZaplaťCthulhu za pauzu, tam už si člověk pětiklikama naplánuje, co je potřeba. Ale občas nepomůže ani ta pauza... probodnutí ze zálohy, stalo se mi to několikrát, plížím se za netušící hlídkou, dostanu se přímo za jeho lákavá záda a i když mi vyskočí ukazatel pro ukončení jeho mrzkého domorodého života, hra vyhodnotí můj klik jako normální útok, nepřítel přežije, zavolá posily... Load.

Audovizuál je fajn a vývojáři hru stále záplatují, byť mi přijde, že jen snižují obtížnost místo toho aby opravili chromé naklikávání jednotek a bugy, kdy jsem i přes vyčištěný level nemohl pokračovat dál... Load.

Pro: Každý trpaslík umí strkat nepřátele přes okraj útesu jiným způsobem; prostředí; pauza (!?)

Proti: Neohrabané ovládání; podivně vybalancované léčení/armor; pár různorodých bugů

+12

Pixel Heroes: Byte & Magic

  • PC 70
Dokážu si představit, že většině hráčům Pixel Heroes: Byte & Magic nesedne, jako kauzál hříčka trpí na permadeath, zatímco pro otužilejší hráče má málo obsahu a rychle spadne do předvídatelné smyčky: vzít úkol ve městě, 3 náhodné události, 7 bitek, boss, 3 náhodné události a znovu. Mě ovšem udržela ideálně nastavená obtížnost s důrazem na správu inventáře a nesourodý popkulturní humor.

Pro: množství hrdinů, humor

Proti: málo obsahu na hru založenou na znovuhratelnosti, slabá AI nepřátel.

+8

Dota 2

  • PC 80
Těžko uvěřit na jak dlouho se dá zabydlet na jediné mapě. MOBA her jsem hrál coby na vlasech Homera Simpsona napočítal, tak nemám moc srovnání, ale na Dotě mě fascinuje pestrost hrdinů a tím i množství způsobů, jak zbořit nepřátelskou základnu. Právě kombinace akce (rychlých prstů a orientace v boji) se strategickými prvky (volba předmětů, efektivní využití mapy/hrdiny) mi dává svobodu hrát Dotu osobitě a volbami mít dopad na výsledek zápasu.

Moje hodnocení může někomu připadat dost nízké vzhledem k počtu odehraných hodin, ale bohužel né každá hra se povede, vlastně docela často se to mění z 5v5 na 1 proti 9. Nejspíš daň za zmíněnou rozmanitost a rozdělení rolí, páč někdo preferuje teamfighty, někdo zákeřný splitpush a někdo by nejradši 30 minut zabíjel neutrální potvory v lese. Takže nic nového, multiplayerovou hru mi kazí ostatní hráči :)

Pro: Skutečný Free to Play model, rozmanitost hrdinů, předměty mají aktivační schopnosti, hra se stále updatuje.

Proti: Doba osvojování základů a celkově časově náročné, míchání sólo matchmakingu s týmovým, hra se balancuje podle profíků, takže někteří hrdinové to mají na pubu těžké.

+6

Hero Siege

  • PC 50
Na pár hodin dobrý: svižná akce se slušnou 2D grafikou, pro mě zajímavé postavy, zavzpomínal jsem na Diablo a taky to má koop u jednoho počítače. Jenže s narůstajícími hodinami jsem pochopil, jak osekané a nevybalancované Hero Siege je. Vývojáři se každou chvíli snaží hru updatovat, ale připomíná to kočku, co se snaží zahrabat čerstvé hovno na koberci, ať tou packou hrabe sebevehementněji, její prezent se v čokoládu nepromění.
+4

Reus

  • PC 80
Rozverná strategie, u které jsem překvapivě proseděl haldu času. Na začátku hry čučí 4 titáni pokaždé na stejně holou planetku, ale pokaždé se hra rozjede jiným směrem. Zvláčňování planetky funguje podle mých představ a nabízí solidní množství surovin a jejich kombinací. Postupné odemykání zdrojů (možností) není pro každého, byť mně to pomohlo zkoušet rozličné strategie.

Poznámka, Reus není až tak oddechový, jak se tváří, to poznáte po neúspěšném splnění projektu, jakmile vaší vypiplanou vesničku popadne válečné běsnění. Pro mě příjemné zjištění.

Pro: Grafika, ideální obtížnost, suroviny a jejich kombinace

Proti: Žádné scénáře - pořád jedna a ta samá planeta, odemykání zdrojů pomocí výzev (?)

+14

Paper Sorcerer

  • PC 70
Všichni jeskyňáři instalujou MaM 10, jen Psyx musí na poslední chvíli místo letité značky sáhnout po neznámém indie titulu. Ale že bych litoval, se říct nedá. Paper Sorcerer mě ihned čapnul a přes mírnou monotónost, mě taktické souboje nepustily až do závěrečných titulků. Grafika zajímavá, avšak vzhledem k téměř neměnícímu se prostředí, není ani zdaleka využitá, jak bych si představoval.

Bavilo, ale zároveň musím varovat, hra není pro každého, v náročných soubojích hráč stráví 90% času plus je znát, že ji tvořil pouze jeden člověk. Současná verze obsahuje množství menších bugů, tuhle nejde otevřít truhla, tady se nepřidá předmět do inventáře. A nejde vypnout hudba. Nezbývá doufat, že to pořeší záplaty.
+13

Shadow Warrior

  • PC 80
Jo, jo, jo, není to vůbec špatné. Mám rád Hard Reset i původní Shadow Warrior a zde je vidět, že podobné spojení může fungovat na výbornou. Hlavní roli obsadila kamarádka katana, s níž jsem porcoval nepřátele rychleji než sushi kuchař na cracku. Ostatní zbraně jsou taky fajn, avšak když nelítaj končetiny, zábava klesne na polovic.

Grafika na mě působí parádně, ale občas jsem zanadával při náhlém poklesu fps, to snad pořeší záplaty. Úrovně se vinou poměrně lineárně, i tak je ale prostor na hledání tajných zákoutí a přiznávám, deníčku, moje průzkumnické srdíčko zaplesalo nad easter eggy. Někoho může odradit, že často souboje přejdou do vln v uzavřených arénách jako je tomu u Painkillera.

Pokud bych měl vypíchnout nějaký zápor. Tak v první řadě hlas hlavního hrdiny, který mi nezní asijsky a ve srovnání s původním "kňouravým" Lo Wangem - slabota. A humor, né že by byl špatný, spíš ubral na otáčkách a chybí mi šovinistické průpovídky k dámám.

Pro: Katana, svižná akce, vylepšování zbraní, uspokující průzkum lokací, grafika, humor, příběh.

Proti: Hlas hlavní postavy, OP léčení a chybí multiplayer (těžko říct jestli vyloženě zápor).

+31

Sanctum 2

  • PC 70
Hernajz, takový příklon k akci jsem nečekal, to už skoro ani není TD. Monstra se naučila útočit a hráče často nezachrání ani autoheal. Maximální počet postavitelných věží na mapu je 10, trapných 10! Ale tolik jich stejně většinou člověk nepostaví, neboť za vlnu dostane almužnu sotva na jednu věž. Když jsem u toho, bakšiš po každé vlně spadne v krabičce k energetickému jádru, kam se za ním člověk musí pokaždé belhat, proč proboha? A to ani nemluvím o multiplayeru, kde se sebrané peníze nedělí mezi hráče a kdo je čajzne první, vyhrává... teda má na půl věže (tady se nejspíš počítalo s pokročilou komunikací a strategií hráčů).

Na druhou stranu se opět vývojářům povedlo dát dohromady velice pěkné mapy, graficky i bludišťově. Hlavně ty výlety do exotické divočiny, doprovázené příjemným soundtrackem, stály za to. Specializace charakterů a perky fungují taky na výbornou. S příběhem to tak slavné není, ale aspoň si člověk může oblíbit nějakou postavu bez ohledu na její schopnosti.

Edit: Tak dnešní večerní záplata to trochu zachraňuje (víc peněz z vln, dělení peněz mezi hráče, maximum věží zvednuto na 15), bohužel už mám dohráno.
+10

Super Sanctum TD

  • PC 55
Graficky povedené, změna pohledu ničemu neuškodila a staří známí (nepřátelé, věže a občas i celé mapy) vypadají k světu. K atmosféře mi výborně sedí jednoduchá retro melodie (zvuky naopak rychle dostaly útrum). Jako oddechovka to není až tak zlé, obtížnost ani těžká - ani prstvnosová, a u odemykání perků/schopností člověk vydrží až do konce, aspoň já vydržel. Při srovnání s konkurenčními TD si však dokážu představit lepší vybalancovanost, méně otravných bugů a hud co nebude překážet.
+5