Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Poklad 2

Poklad

35
2 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > textová adventura *
Forma:
freeware
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
1985 Spectrum
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.fuxoft.cz/
Poklad je jednou z nejstarších dochovaných her vytvořených na našem území, tzn. v Československu. Má ji na svědomí legendární František Fuka, který ještě předtím vytvořil několik her na počítač VIC-20 - ten ovšem prodal spolu s veškerým softwarem neznámo komu a hry se nedochovaly.

Poklad 2 vychází ze hry pro počítače ZX-81 se jménem "Poklad", což byla ale hra přeložená z angličtiny a nelze ji tedy považovat za českou. Na internetu také koluje hra od Fuxoftu se jménem "Poklad" z roku 1984 - to je ovšem jakási betaverze právě Pokladu 2 a kvůli bugu před poslední obrazovkou ani nejde dohrát.

Hra samotná je klasická textovka, v níž máte za úkol najít 5 kusů pokladu, přičemž se pohybujete po mapě 4x5 políček se třemi patry. V cestě hráči stojí různé překážky jako je třeba had, lev, či nutnost v podzemí svítit lampou. Hra končí, jakmile hráč získá všechny kusy pokladu.


Poslední diskuzní příspěvek

Psyx: btw Podraz 3 jsem zrovna přidal, tak můžeš napsat koment i tam ;)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • Spectrum 50
Úvodem, nejsem pamětník, v té době jsem neuměl ani chodit natož zadávat příkazy do řádku. Ale přesto ve mně Poklad 2 vyvolává vzpomínky, jak jsem o řadu let později patlal svojí první hru, 40-ti odkazovou textovku v QBasicu pomocí návodů z ábíček. Nesrovnávám, Poklad je na tom mnohem líp.

Poklad 2 samozřejmě dnes působí těžkopádně i na freeware. Jakkoliv jsou příkazy k ovládání jednoduché, trvá poměrně dlouho dostat se z jedné strany mapy na druhou. Hádanky mají do logiky daleko a navíc se předměty používají často tím, že se prostě položí na zem.

Nicméně se mi líbilo bloudění/kreslení mapky, omezený inventář, takže člověk nesyslil a navíc jsem měl chvílemi pocit, že na mě hra mluví.

Pro: mapkování, mluvilo to, bezzákysové

Proti: ovládání, logické překážky

+10+10 / 0