Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dungeon Hack

60
10 hodnocení Platformy
Žánr:
RPG > nezařazeno *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
23.12.1993 PC
Vývojáři:
Dungeon Hack má svoju náplň plne vystihnutá v názve hry. Hra bola postavená na engine posledného Eye of the Beholder (teda sa po dungeonoch pohybujete v pseudo-3D zobrazení) a druhej edícií pravidiel AD&D. Hra prakticky nemala žiaden príbeh, len jednu, jedinú úlohu. Priniesť čarodejke akýsi tajomný Orb z hlbokého a temného dungeonu. Všetky ostatné poklady, ktoré dobrodruh v tomto podzemí nájde, budú jeho.

Na začiatku hra vygenerovala požadované množstvo poschodí a predmetov (záležalo na vybranej obtiažnosti, alebo si hráč mohol sám navoliť, ako sa bude dungeon generovať). A tak bolo preliezanie podzemí vždy trochu iné. Iná architektúra, iné chodby, avšak hrateľnosť ostávala rovnaká. Cesta cez bludisko rovno za orbom. Zbierať rôzne druhy kľúčov, dávať pozor na pasce a hľadať tajné priechody. Jednou zo zaujímavých možností hry, bola aj tzv. „skutočná smrť postavy“, čo bol rozdiel oproti ostatným hrám založených na pravidlách AD&D. Skrátka, ak sa táto možnosť zapla, všetky uložené pozície vašej postavy boli pri jej skonaní vymazané.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 55
Dungeon Hack u mě boduje hlavně tíživou atmosférou, minimálně ze začátku, kdy je nouze o proviant a s většinou potvor nemůžete na férovku. Také se při sestupu do dalšího patra jeho obyvatelé patřičně ozvou, až člověk dostává cukání k ústupu. Bude to asi jediná věc kde u mě Hack vítězí nad EoB a možná ještě s automapou, páč s takovým množstvím teleportům by to odnesl celý čtverečkovaný sešit.

Dungeon Hack bohužel táhne dolů generátor úrovní, dokážu přehlédnout desítky klíčů, které zaberou třetinu inventáře, i všechny ty komůrky 1x1 políčko, kde nic není, ale proč jsou ve spodních patrech slabší monstra než v horních? Ani si nedokážu představit, že bych hrál něco jiného než klerika, páč s kadencí 1 jídlo na 50-100 nepřátel, bych se ukajtoval k rychlému opuštění hry.

Grafika se povedla a hlavně monstra vypadají zamordováníhodně, byť by pro hru bylo asi lepší kdyby se tolik nepodobala EoB.

Pro: atmosféra, grafika, automapa, množství nastavení v generátoru dungeonu

Proti: generátor úrovní, přesněji výkyvová obtížnost, aspoň základní popisy předmětů by bodly.

+13+13 / 0
  • PC 50
Dungeon Hack - pamatuji na recenzi od Cpt.Vlada ve Score, který to jako neRPGčkář a neDungeonář pochválil. Když se mi hra dostala pod ruku, tak první pochybnost jsem měl už z recenze, a ve hře se potvrdila, že se hraje za jednu postavu a že se dungeony náhodně generují, čímž údajně (jako se obvykle podléhá těmto lžím) docílí nekonečné replayability. No kdo si pod tímto představuje, že poprvé půjde na první chodbě do prava a při dalším hraní naopak do leva a je spokojen, jak se změnilo prostředí, tak asi jo, ale je to smutné, pokud má hráč jen takovéto nároky. Ono se ve hře prakticky nezmění vůbec nic. Každá jedna úroveň se totiž skládá s náhodně poskládaných prvků.

a) Nějak rozházené bludiště, prostě náhodně poskládané chodby.
b) Hromada uzamčených dveří
c) Po různu rozházené klíče k těmto dveřím
d) Pro různu rozházené potvory.
e) Co ještě koukáte, that´s all, there is, jak se zpívá v jedné dokonalé písni od Depeche Mode :-)

Takže zapomeňte na dokonale nadesignované bludiště plné puzzlů a spletitých hádanek, které nakonec otevřou cestu dále. Je to jen, jdi, pobij, najdi klíč a otevři dveře, pokud už máš 10 klíču a pořád jsou před tebou zamčené dveře, někde se válí jedenáctý.

No a o tomhle je celá hra, nuda, nuda, nuda. Hra tímto dokonale ztratí atmosféru, přes to, že graficky bych jí neměl co vytknout, jde o typicky líbivou Beholderovskou grafiku. Jediný důvod, proč si tuto hru zahrát, jiný zde není. Zbytečné to protahovat dalšími texty. Hru lze za pár kaček koupit na GoGu v rámci AD&D balíčku od SSI, takže jako bonus k ostatním skvělým hrám od SSI ok, ale jen pro zvědavé nakouknutí se, jak vypadá chodba v Beholderovské grafice v jiné hře a to je asi tak vše. Zbytečná ztráta času.

Pro: Grafika.

Proti: Každé malé dítě navrhne smyslnější dungeon než náhodný generátor.

+12+13 / -1