Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Jab (09.09.2018 00:35): Milý Jabe, mně mantinely nikdo opravdu vymezovat nemusí, opravdu nevím, proč tady vytváříš tyto naprosto nesmyslné konstrukce. Nějak jsem si nevšiml, že bych byl k čemukoliv burcován, napsal jsem k tvému rádoby vtipu dva kratičké řádky a ty tady vymýšlíš nějakou story o mantinelech a panáčkování.
Dungeon Hack by se nikdy nemohl v žádném žebříčku dostat před Chronotrigger, to je holý nesmysl, pokud to někdo udělal, tak si o tom myslím své. Chronotrigger považuji hned po FF7 za nejlepší japonské RPG vůbec a z těch evropských mu konkuruje taky málo co.
@Artran (07.09.2018 13:45): Já jsem v té hře, jak jsem to hrál, nezemřel. Takže nějaké povinné umření jsem tam nějak neřešil. Jinak já jsem prostě hru zhodnotil jako hru bez toho, abych předjímal úmysly autorů nebo co to jako má být. Za žádných těchto předpokladů tu hru nepovažuji za kvalitní. Pokud bych měl každé rogue like hře vytknout totéž, budiž, proč by ne?
Osobne by som vsak Chrono nestrkal do jedneho vreca s dungeonmi. To je vazne ako porovnavat kompot. Ked uz by som to s niecim porovnaval, tak je to sada neskorsich Bioware hier - cez Jade Empire, Kotor az po Mass Deffecty. A tam samozrejme si bude Chrono viest viac nez slusne. Ale aspon je porovnavany s porovnatelnym :) (s dodatkom, ze pokial sa bavime o veciach, ktore su viac menej hratelne nativne na PC)
@90210 (08.09.2018 11:37): Něco na tom samozřejmě je (první věci, které člověk (do)hraje, mu vytvoří jakýsi etalon), ale i když jsem jako první dungeon dohrál Eye of the Beholder, tak mu 100 nedám (narozdíl od jiných, které jsem dohrál později).

Umět si přiznat, že věci, které Tě k žánru přivedly, nejsou ty úplně nejlepší, není zase tak nepřekonatelný problém, pokud ovšem člověka zajímá dotyčná problematika jako celek spolu s její historií, filosofií atd.
@MickTheMage (08.09.2018 11:14): Hodne zalezi timingu kdy hru hrajes. Pro me je nejlepsi RPG Baldur's Gate, protoze jsem to hral jako novinku a byla to po tezkych dungeon crawlerech prevratna a skvele hratelna outdoor zalezitost. Drolin hral jako decko Chronotrigger, tak na to rad vzpomina. Kdyby hral tehdy Technomage: The Return of Eternity, tak by tady pri kazde prilezitosti oslavoval Technomage.

@Richmond (08.09.2018 11:31): No, v podstate to je dungeon pro celou rodinu, opravdu prijemna zalezitost. BTW hral jsem to svym tradicnim uspornym zpusobem a dohral jsem to (na easy) bez jedineho spanku, lecil jsem se za prachy a jel jsem tezkej hack&slash.
Jsem si ještě vzpomněl, že ve Score psali (posměšně?) o Dungeon Hacku jako o dungeonu pro celou rodinu :)))
O Demisi jsem dlouho snil, když vyšla recenze ve Score, ale tenkrát byla alespoň pro mě nesehnatelná.
@MickTheMage (08.09.2018 11:14): Co se týče gamedesignu a scénáře podle mě Chrono nemá konkurence. Dělá vše dobře, má charisma a ještě je nadčasový (na rozdíl od řady jiných klasik). Podle mě není problém Chrono označit jako nejlepší rpg historie, a to kvůli univerzálnosti - líbí se každému.
Me ten koncept Dungeon Hacku nezni zle, koneckoncu podobnym principem si ziskal nehynouci slavu Doom. Behani po nudnych chodbach, zabijeni priser a hledani klicu:)
@Psyx (08.09.2018 01:22): Na Demisi si pamatuju z recenze ve Score, vypadalo to graficky trochu odpudive.

@Ringo (06.09.2018 20:26): Onehdy jsem narazil na nejakej zebricek TOP 10 nejlepsich cRPG vsech dob a Dungeon Hack byl v TOP 10. Musim rict, ze me vubec nebavil na zacatku a musel jsem to parkrat rozehravat, ale jakmile jsem od 5.patra zacal nachazet poradnej gear, tak me to fakt bavilo. Dokonce jsem dal dohromady celej set brneni a mel diky tomu pernamentne zakouzlenej detect magic. Generator levelu samozrejme ma svoje mouchy, ale neprislo mi to az tak hrozny.

@MickTheMage (07.09.2018 14:32): Mne to tusim na konci 2. levelu na konci vygenerovalo nejakyho myšáka, na kteryho platily jen kouzelny zbrane, ktery jsem nemel, takze jsem kolem nej musel probehnout. Jen pro zajimavost jsem to hral s multiclass fighter/cleric a pro fanousky AD&D - jde tady sesilat kouzla 9. levelu, coz pak bylo mozny snad jen v Baldurových gatích 2.
Patra v Demisi jsou pevně daná, pouze potvoráci se spawnují náhodně. Smrt hrdinů není permanentní, aspoň ne v základním nastavení, jen je potřeba pro mrtvolu zajít s jinou postavou a ve městě pak oživit (všichni vaši vytvoření hrdinové sdílí stejný dungeon). Ještě tam možná (na 25%) byla nějaká další možnost se ztrátou statů/goldů, ale to už se mi nejspíš slívá s něčím jiným :)

Edit: Tak proclo 25%, dá se dokonce oživit i bez vyslání záchranného týmu, jen hráč ztratí zlato, zestárne a má šanci na snížení statů.
Imho takoví zkušení hráči jistě s perma death hráli. Přece si to nezjednodušovali jak nějací new breed casualové!
@Ringo (06.09.2018 20:21): Jistě, ale to, cos napsal v komentáři, bys mohl vytknout i NetHacku. V Roguelike je standardně level design na nízké úrovni, protože se počítá s tím, že herní kvality spočívají na jiném principu. Tím principem je přece právě permadeath. Kdyby šlo v Nethacku po úmrtí postavy zvolit load, tak to také bude nuda. Stejně tak zde. Možná ne taková, protože NetHack je sakra propracovaná hra, ale rozhodně jde loadování po smrti postavy proti smyslu roguelike. Takže, čestně, hrál jsi Dungeon Hack s permadeath nebo ne? :-) Dungeon Hack sice není tak propracovaný jako Nethack, ale rozhodně je to v rámci roguelike žánru zajímavá hra, která přináší do té doby pro roguelike asi nejlepší grafiku a také pravidla AD&D. Už jenom proto si zaslouží jisté uznání. Ty jsi k té hře naprosto nespravedlivý, protože jí vytýkáš něco, oč autoři ZJEVNĚ neusilovali. Nejde tvrdit, že ti to je fuk. S tímhle přístupem bys mohl začít Doomu vytýkat, že nemá tahové souboje. Jako jasně, herní mechanismy roguelike mi obecně nemusí být blízké, ale pak se zkrátka tomu žánru budu obecně vyhýbat. Nebo v komentáři napiš PROČ je Dungeon Hack tak špatný roguelike (oproti Rogueovi, Nethacku, Angbandu, Omeze atp.) a já ti dám plus :-) Hráči, kteří chtějí dalšího Beholdera nebo obvyklou kobkařinu s hádankami atd. by se Dungeon Hacku spíš měli vyhnout!

@Richmond (06.09.2018 20:25): Nethack x Dungeon Hack + Náhodně generované mapy + možnost permadeath. Už nevím, co by mohlo být zjevnější, že jde o roguelike :-) To, že je permadeath volitelná, je určitě jen z důvodu, aby se to lépe prodávalo, protože se casual gameři permadeath děsí. To ale neznamená, že hrát bez permadeath je plus. V roguelike je to přesně naopak a hratelnosti to ubližuje.
Mně Dungeon Hack přišel v tomto smyslu i jako urážka Net Hacku. Prostě jak je zábava na bodě mrazu, tak jakékoliv úmysly nedávají smysl.
[neexistující komentář]: Sorry, ale mínus, ten tvůj komentář je úplně mimo (nic osobního :). Srovnávat Dungeon Hack s Beholdery je jako míchat hrušky z jabkama. Dungeon Hack byl ze strany SSI pokus o přístupnější roguelike a měl by být srovnáván se zástupci tohoto žánru (Net Hack atd.). Smysl ho má hrát pouze se zapnutým parametrem Character Death Real.
[neexistující komentář]: Je nějaký rozdíl mezi puzzlem a hádankou? Pokud ano, dalo by se to nějak uvést na příkladu?

Případně jaké konkrétní hádanky v dungeonech jsou vaše oblíbené či je považujete za nejobtížnější (kdyžtak se vyhněte spoilerům)?
@Drolin (04.09.2018 15:23): Dink Smallwood jsem uz v minulosti ohodnotil 30%, hral jsem to na gymplu a mam pocit, ze jsem to dokonce i dohral, bohuzel jsem nesehnal ten slavny mod s Milli Vanilli, jednim z nejlegendarnejsich pribehu v dejinach pop music.

https://www.youtube.com/watch?v=RdSmokR0Enk

@Jab (04.09.2018 15:19): Vim, ze to jsou jiny typy RPG, ale hrat za zenskou a jeste k tomu upirku, to by asi bylo obtizny pro moje tradicni pojeti role playe.:) Hledam hru s rychlou prijdu-odejdu hratelnosti a pro tohle jsou hack&shash RPG fajn.
@90210 (04.09.2018 15:05): To asi nemá smysl srovnávat. Redemption je řežba. Bloodlines nepochybně také. Jen jinak. Ale výhodu má v atmosféře (to je ale asi individuální) a hlavně v parádaních questech. Vem Malkavianku a směle do toho. ;)
@Jab (04.09.2018 10:05): Ja to dokonce mam na nejakym DVD, ale zubace moc nemusim, nechce se mi za ne hrat a radeji bych je zabijel. Setting tedy evidentne neni pro me. Zkousel jsem to na par minut kdysi rozehrat a docela dlouho jsem hral i Vampire: The Masquerade - Redemption, coz byla docela fajn diablovka, tam jsem to dotahl az do nakazeni vampyrinou, pak jsem se na to vysral, coz je docela vypovidajici.

@ugraugra (03.09.2018 23:24): FYI jsem dohral Ultima VII: The Black Gate, asi nejslavnejsi a nejlepsi dil cele serie.
@90210 (03.09.2018 21:36): Ten DS (nemyslím ten shit Dungeon Siege) tam mezi těma zmíněnejma hrama svítí jak maják! Jedna snad z 5 her, kde jsem uvažoval o první stovce, díky bugům to ale zaslouženě 100 nebylo :)
Tak dohrano, nakonec to byla docela zajimava hra a jakysi predchudce Diabla pro zaryte dungeonisty. A 5% nahoru za skvely outro.;0)
@Phoenix (20.08.2013 10:17): Je to tak. Roguelike se nehrají kvůli detailnímu designu úrovní, ale kvůli replayabilitě a resource managementu. Hrát to např. bez permadeath nemá moc smysl. Pak jde o to, že se po každém úmrtí (kterých je mnoho) vygeneruje nový dungeon a člověk se ho nemůže naučit dopředu, takže jde o obecnou strategii přežití.
@mazar1234 (20.08.2013 09:35): jj, náhodný generátor málokdy vyrobí něco tak uvěřitelně jako člověk (s čestnou výjimkou Nosferatu: The Wrath of Malachi, tam to opravdu fungovalo, ale mám podezření, že negenerovali náhodně celý barák, ale jen něco). Nicméně při hraní Rogue/Angband/whatever si na nelogický design dungeonů stěžuje málokdo. Ono to patří k danému subžánru, ale pokud člověk čeká něco jiného (výborně ručně nadesignované dobrodružství), tak bude zákonitě zklamaný.
@Phoenix (20.08.2013 09:19): Tak vies no, rucne nadizajnovane dungeony vs randomly generated.... ono to tak asi muselo dopadnut, zober si otrasne generovane v Daggerfalle. Alebo generovane mapy v Heroes of MM, tie mapy su tiez vzdy slabsie nez rucne vyrabane.

Hack som skusal a presiel som niekolko poschodi ale potom ma to uz uplne prestalo bavit a nikdy som ziadnu liniu nedohral. Aj ked nejkae tie napady tam boli, ale proste ta hratelnost bola slaba a rychlo onudila.
Dungeon Hack na Hardcore Gaming O Dungeon Hacku jsem vždy uvažoval jako o nástupci série EoB a ne o úkroku stranou směrem k Rogue. Odtud zřejmě pramení mé lehké zklamání (zajímavých nápadů je ve hře přehršel, nicméně série EoB je opravdu dost odlišná).