Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Dink Smallwood

Dink Smallwood HD

17.10.1997
20.09.2010
24.11.2010
58
67 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
freeware (dříve placená hra)
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Činnosti jako jsou krmení kachen a prasat nejsou pro mladého farmáře Dinka Smallwooda to pravé ořechové. Jeho snem je stát se slavným hrdinou. To se stane realitou, když nějaký zlotřilec zapálí jeho rodné stavení a v krutých plamenech uhoří i jeho matka. Dink se tedy vydá do světa, plný zármutku i odhodlání dostát svému osudu a pomstít smrt své matky.

Dink Smallwood je izometrické RPG, nabízející pestré prostředí plné vesnic a lesů, královský hrad, tábor goblinů a samozřejmě nějaké ty dungeony. Zabíjením potvor a plněním questů se vám zvyšuje level. Dink se umí dobře ohánět zbraněmi, dokáže se však naučit i několik kouzel (například známý Fireball).

Hra byla původně určena pro komerční trh, avšak nedokázala uspět v konkurenci hitů jako je Diablo, a tak byla v roce 1999 uvolněna jako freeware. Dink Smallwood byl inspirován slavnými hrami typu Zelda či série King's Quest. Spolu s hrou je ke stažení také editor herního prostředí, ve kterém si můžete vytvořit jak nové questy, tak i nového hrdinu s vlastním příběhem. 16. prosince 2011 byla vydána nová verze Dink Smalwood HD, určená jak pro Windows a Mac OS, tak i pro mobilní platformy (Android, iOS).


Poslední diskuzní příspěvek

@Junglista (komentář): Tak mi stačilo si jen přečíst komentář a hned se mi ta hudba ze hry vybavila a nemůžu se jí zbavit. Děkuju pěkně :D ale hned bych si to znovu zahrála, jak u toho člověk nemusí tolik přemýšlet tak se u toho dá příjemně odreagovat (hlavně u okopávání kachen)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 40
K Dinkovi jsem se poprvé dostal přes herní časopis Excalibur, kde byl obsažen na cd jako plná hra a v popisku byl neuvěřitelně vychvalován. Neváhal jsem tedy a Dinka ihned nainstaloval.

Zpočátku jsem byl překvapen jistou "originalitou", jedná se o mírně "arkádové" izometrické RPG, které se ovládá pouze klávesnicí, nic podobného jsem v minulosti nehrál. Bohužel počáteční nadšení rychle odeznělo a začal jsem objevovat pouze samé neduhy, první věc co mě zarazila byly neuvěřitelně infantilní rozhovory, sice se hra snaží tvářit jako parodie na klasické rpg hry, bohužel se jí to opravdu moc nepovedlo. Dalším velkým záporem je velmi jednoduchá obtížnost, pokud máte postavu alespoň trochu vytrénovanou, tak nenarazíte na jediný tužší souboj. Další nevýhoda je opravdu malá variabilita předmětů, ve hře můžete najít pouze několik druhů mečů a luků, ještě k tomu se od sebe liší pouze způsobeným zraněním. Další zápor je absence duchaplného příběhu, retardovanější "příběh" jsem tedy skutečně už dlouho neviděl. A když k těmto všem záporům přidáme ještě velmi krátkou hrací dobu (během pár hodin je po všem), tak z toho vyjde jedno z nejhorších rpg co jsem hrál, opravdu nechápu, jak toto mohlo být kdysi komerčním titulem, přitom ale jistý potenciál měla, jen si s tím mohli dát autoři více práce. (hra je neskutečně odfláknutá).
No útěchou může pouze být, že dnes je již freeware a neustále se dělají další dobrodružství, které kdykoliv můžete stáhnout z oficiálních stránek hry, některé "kvalitu" původní hry několikanásobně překonávají.

Pro: Dnes již freeware, můžete si stáhnout další (ne)oficiální dobrodružství.

Proti: Rozhovory, Příběh, Variabilita předmětů, Délka hry....

+23
  • PC 50
Dink není nic jiného než jakási PC pocta hře Legend of Zelda (1986) a dá se říct, že to je indie hra z doby, kdy indie hry ještě nebyly v módě. Dohromady hru dali 3 lidi (klasika - programátor, grafik a někdo kdo splácal hudbu) a pár měsíců po vydání, ke konci roku 1999, už byla prohlášena za freeware - beru to tedy opravdu spíš jako hru od nadšenců a ne od profi týmu.

Se zmíněnou Zeldou to má společného několik věcí - svět rozdělený na matici obrazovek, které se po opuštění restartují, soubojový systém, zvyšování max. životů pomocí srdíček, tajné podzemní lokace, které objevíte jen když metete do všech stromů na obrazovce firebally, atd. Příběh následuje farmáře, klasického losera, který se chce stát hrdinou, takže putuje od vesnice k vesnici a koná hrdinské skutky. Hra je v první polovině opravdu spíš adventurou, kdy se snažíte přijít na to, co udělat a souboje potřebujete jen na nabrání určitého množství peněz, abyste se dostali dál.

Ke konci hry ale začíná převažovat RPG část hry a na poražení závěrečného bosse (btw ten vypadá opravdu jak z nějaké freewarovky, protože tam hlavní tvůrce hry použil svojí fotku) je třeba nagrindovat spoustu zlata, koupit nejlepší vybavení a získat co nejvíce zdraví / bodíků do skillů. Ovládání na klávesnici je místy krkolomné, ale jinak naprosto schůdné.

Humor je místy opravdu trochu trapný, ale podle ohlasů jsem čekal něco daleko horšího. Jediné opravdu WTF momenty jsou s hrdinovou tetičkou, kdy je nejprve možné u ní doma podněcovat domácí násilí a následně jí po smrti manžela navrhovat, aby spala ve stejné posteli.

Poměrně mě zaráží místní komentáře a diskuze:
"jen klávesnicí ovládané RPG?" - však to bylo v 80. a 90. letech poměrně normální
"Herní doba asi 12 hodin" - já to bez jakékoliv dřívější znalosti dal do 6ti hodin
"Dalším velkým záporem je velmi jednoduchá obtížnost" - nic extra těžkého to není, ale pokud člověk negrinduje, tak jsou souboje poměrně dobře vybalancované
"hra je neskutečně odfláknutá" - mě přišla dodělaná a promyšlená - herní svět a NPC dokonce reagují na proběhlé události
"sedlák musí pomstít smrt své matky" - zaprvé je to spoiler :) a za druhé není se na kom mstít, protože její smrt byla nehoda
"Inspirace sérií Quest for Glory je zjevná" - s QfG to má společného akorát to, že to je kombinace adventury a RPG. Jak jsem říkal, daleko blíže to má k Zeldě.

Jelikož je hra nabízena jako freeware a ještě v přepracované HD verzi, kterou jsem i dohrál, budu v hodnocení spíše pozitivní (i přes tu strašnou hudbu, kterou jsem po chvíli musel vypnout). Není to nic světoborného, ale podobných her na PC moc není a na jedno odpoledne mě to příjemně zabavilo. A usekávání hlav kachnám je tady prostě top!
+21
  • PC 50
K Dinkovi jsem se taky dostal díky Excaliburu. Tenkrát byla doba, že člověk prostě zkusil všechno, co mu přišlo pod ruku, ať už to byl shit nebo ne. Do které skupiny bych zařadil Dinka? S tím dodnes váhám.

Jasně, kdo předtím hrál nějaké RPG, tak mu tahle hra musela přijít k smíchu. Já ale ne, tak jsem se do ní pln zvědavosti pustil. Začátek je zdlouhavý, Dink je prostě vesnický balík, který je líný jak vandrák a jediné o co se stará je, jak sbalit sousedku, které se ovšem dvoří rytíř, takže náš lůzr nemá nárok. Po pár základních úkolech se dostanete z vesnice a hurá do světa kydlit draky a příšery. Příběh už tenkrát stál za nic, herní svět byl dost nudný a repetitivní (kromě pár lokací) a hra byla protkána humorem, který byl ve většině případů vtipný asi jen pro autory. Nesmím zapomenout na naprosto PŘÍŠERNOU uječenou hudbu v podobě mid souborů, která by probudila i mrtvolu.

Hra má ale i světlé stránky. Jednoduchou hratelnost - jen pár zbraní a kouzel, takže pro začátečníky, jako jsem byl já, to bylo tak akorát. Několik questů bylo docela zajímavých (ano, kachny). A taky tajné lokace, protože na silnější zbraně se muselo hodně grindovat, tak jsem do zblbnutí chodil sem a tam a likvidoval stále stejné potvory na stejných místech a většinou náhodou nebo nepřesně vypuštěným fireballem jsem objevil nějakou jeskyni nebo průchod.

V dnešní době asi nemá moc smysl s Dinkem ztrácet čas, ale já si ji jednou za pár let pustím a proběhnu, abych si připomněl, jak jsem s tímto žánrem začínal. Ale nějaký herní zážitek v tom rozhodně nehledám.

Pro: Jednoduchost

Proti: Hudba, "humor"

+17
  • PC 70
Když jsem poprvé hrála tuhle hru, bylo mi asi 12. Hrozně mě Dink chytnul, za tu dobu jsem ji dohrála nejméně 3x a teď, když jsem ji znovu po několika letech našla, nemohla jsem si odpusit zapnout ji znovu.
Je pravda, že je to opravdu primitivní RPG, ale to je na tom možná to kouzelné.

Pro: Spousta tajných oblastí, humor, zajímavě stupidní příběh

Proti: Málo zbraní i kouzel, po čase stereotyp, ovládání

+14 +15 −1
  • PC 70
Nebudu předstírat, že hra mě nebavila. Nejsem tu od toho abych se svezl s většinou. Dink Smallwood byl jedním z prvních RPGček co jsem kdy vůbec hrál, spolu s Hexplore a tenkrát to pro mě byl obrovský zážitek. Fakt je, že ovládání bylo neskutečně zvláštní. Šak jen klávesnicí ovládané RPG? Na to jen tak nenarazíte. Ale což, vše je jednou poprvé. K samotnému příběhu bych se také příliš nevyjadřoval. Už jenom proto, že jsem příběh příliš nevnímal a snažil se spíš plnit úkoly, které mi byly svěřeny. Daleko zábavnější mi pak přišlo pobíhání po mapě, kuchání do krav a slepic. Nakonec se u toho většího hodnocení budu držet, protože je Dink Smallwood důležitou součástí mého herního života a nedokázal bych si odpoustit, kdybych ho ohodnotil hůř jak sedmdesátkou. Tenkrát mě to bavilo.

Pro: část mého dětství, pohádková atmosféra

Proti: příběh, souboje, ovládání

+11 +12 −1