Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nosferatu: The Wrath of Malachi

Nosferatu: Malachiho hněv

21.10.2003
74
40 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Jakožto hlavní postava hry přijíždíte do Transylvánie do místního hradu, kde se má konat svatba vaší sestry. Namísto svatebního dortu na vás po příjezdu čeká nemilé překvapení v podobě uvězněné rodiny a nemilé tušení ohledně nastávajícího manžela vaší sestry.

Váš úkol je tedy prostý, najít vaše příbuzné a zachránit je před nehezkou budoucností. Že to zní jako ohraná pohádka? Na jejich záchranu nemáte mnoho času, půlnoc se jim stane osudnou a hodiny právě odbily desátou. Velice záhy si při téměř jistém opakování hry také všimnete, že lokace jsou generovány náhodně, což opět ztěžuje postup. Aby tomu nebylo málo, každá vámi pracně zla zbavená chodba nemusí být stejně přátelská, pokud se jí budete vracet nazpět.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Originální, atmosférická a pekelně děsivá. Nebudu zbytečně lhát a na rovinu vám řeknu, že je to asi jedinná hra, kterou jsem nedohrál do konce ani po několikátem opakování. Ať už svými hororovými prvky, nebo adventurními prvky, Nosferatu je pro mě zkrátka nepřekonatelný oříšek. Ono je problém i v tom, že v každé nově započaté hře, nebo nově nahrané části se změní umístění příbuzných. Tudiž když zachráníte někoho z rodiny, následně umřete a hru si načtete, nemůžete počítat s tím, že dotyčný bude na stejném místě. Nicméně jeden svůj klad tento prvek má - hra tím pádem nikdy nenudí a budete si představovat, že hrajete stále znovu a že hra nemá konec. Svým hororovým nádechem si Nosferatu určitě zadá s tím nejlepším svého žánru. Právě kvůli pekelně děsivé hudby a temné atmosféry jsem hru nikdy nedohrál do konce (ano, jsem strašpytel). Jako příkalad dokonalého vystrašení vám popíši scénu, na které několikrát narazíte - Jdete po tajmné chodbě, ozvou se příšerné zvuky a náhle na vás skočí ohavný upír. Stačí? Samozřejmě, že pro většinu lidí ne, ale mě, jakožto herního maniaka, kterýmu se trocha těch hororových her nedostává to stačí na vystrašení bohatě. Hru obohacuje i pár dobrých videí, např. hned úvodní intro, které na navíc opatřeno professionálním dabingem. Když se hra odehrává na hradě, musíme počítat s obrovským labyrintem - stovky místností, věže atd. Velkou pochvalu si zaslouží i perfektně vymodelovaná zbraně, jaké jsou např. krucifix, křesadlová pistole, meč a nechybí ani kůl proti upírům.

Nosferatu je skvělá hororová hra s adventurními prvky, plná dokonalých lekacích scén, temné atmosféry a neuvěřitelně děsivé hudby. Pro silnější povahy doporučuji hru hrát o půlnoci. Škoda těch bugů, jinak by mé hodnocení bylo úplné.

Pro: Skvělá grafika, temná atmosféra, děsivá hudba, lekací scény ...

Proti: Bugy ...

+21
  • PC 65
Můj druhý pokus o rozehrání Nosferatu. Poprvé jsem hodně narazil. Z toho důvodu, že jsem se pokoušel hru hrát jako všechny ostatní FPS. Ne, v téhle hře se nevyplatí prohledávat každé zákoutí, vracet se nebo často ukládat. Je to úplně zbytečné.

Už jsem v pár hrách zažil celkem šílený respawn viz. Far Cry 2, mou předchozí dohranou hru. Tohle je ale ještě o stupínek šílenosti výš. Tady se stačí jen otočit zády a monstrum se může objevit. Pokaždé jiné, přičemž na každé se hodí jiná zbraň. Je to hodně o přepínání na správné zbraně. Vždyť přece dává smysl, že vzteklého psa nezabiji svěcenou vodou, ducha kulkou atd.. Z důvodu šíleného respawnu se pochopitelně nevyplatí moc vracet.

Jelikož je hlavní náplní hry zachránit rodinu, na což máte hodinu a půl reálného času, tak se nevyplatí často ukládat. Hrad totiž obsahuje spoustu slepých odboček a jakmile sejdete z cesty, ztratíte cenný čas. Moc tomu nepomáhá trochu bludišťojidní design ani to, že členové vaší rodiny se pokaždé vygenerují trochu někde jinde při každém nahrání hry. Vyplatila se mi taktika uložení hry, prohledání velkého kusu hradu. Nahrání hry, rychlejšího postupu do určitého bodu. Ještě jednou nahrání a ještě rychlejšího postupu. Takhle se mi podařilo nakonec všechny zachránit.

Na hororovou hru je postup hrou hodně frenetický a trochu to kazí pocit hororové atmosféry. Není se moc čeho lekat, když neustále chvátáte dopředu. Můžete se na zachraňování vykašlat. Hra kvůli tomu nevyhodí game over. Budete ale kvůli tomu muset většinu hry oželit pár cenných bonusů a zbraní. Finální souboj je tak těžký, kolik zachráníte lidí. Když zachráníte všechny, je triviální. Jeho obtížnost roste z každou promrhanou duší.

Škoda, že se autoři nepokusili o víc konců a díky tomu i o replaybilitu. Hra je na jedno dohrání dost krátká. Z Nosferatu přímo dýchá nezávislá indie hra. Díky tomu jí jde odpustit nemožnost cokoliv nastavit. Nepamatuji si hru, kde bych nemohl nastavit hlasitost. Lepší než základní rozlišení 1024x768 se naštěstí dá stáhnout. Občasné zasekávání monster a zachráněných lidí se dá přežít (v Daikataně na tom byli sideckikové hůř). Spíš mi vadí, že obsah, kterého není moc, se dál nevětví, jak by se dalo čekat. A i když nikoho nezachráníte, stejně se před bossfightem dostanete do jejich kufrů. 

I tak by byla škoda se k Nosferatu nevrátit. Zasazení je podle mě skvělé a kýčovitě originální.

"Čas je relativní"

Pro: zasazení, klasicky kýčovitý design monster, temná atmosféra evokuje beznaděj, opojný pocit ze zachráněné duše

Proti: frenetický postup hrou neprospívá atmosféře, krátká herní doba, až moc rychlý respawn, jen jeden konec čili málo obsahu

+17