Nejlépe hodnocené komentáře
Far Cry
Chicago 1930
Co si budeme namlouvat, nejedná se o žádno špičkovou hru, ale dobře se na to kouká, dobře se to poslouchá a některé mise je opravdu těžké si rozplánovat tak, aby byla úspěšná. Musím dodat, že kampaň za policii je 2x těžší než za Mafii.
Pokud jste nehráli a chcete vtipnou hru na pobavení, vřele doporučuji.
Pro: Vtip, dabing, pěkné detailní lokace, mafiánská tématika
Proti: Nevyvážená obtížnost.
Fallout 3
Daikatana
Zatímco první epizoda v Japonsku byla nesmírně temná, těžká a frustrující, tak v epizodě druhé už tomu bylo naopak. Díky relativní jednoduchosti, světlosti a osvěžující hratelnosti, pramenící z nových zbraní, nepřátel a prakticky všeho ostatního. Třetí z epizod byla opět o něco tužší, ale stále šlo o parádně zpracovanou a situovanou pasáž. Poslední čtvrtá epizoda v San Francisku na tom byla zábavou zhruba akorát, zbraněmi mě ale nijak neoslnila. Což mělo jediný důvod, můj meč, jenž byl v soubojích rychlejší a efektivnější, než většina střelných zbraní v této kapitole. V jednotlivých úrovních pramenila obtížnost z omezených možností ukládání a neustálé nutnosti s sebou vodit kolegy. V praxi se to projevovalo tak, že v průběhu hry bylo potřeba hledat ukládací kameny. Ty byly přitom mnohdy nevyváženě rozmístěny, na řadě krkolomně položených místech. Takže se nejednou stalo, že jsem měl jeden z těchto červených kamenů na dohled a šel si pro něj. Zrovna mě ale někdo přepadl, omylem jsem spadl a podobně, já si nestačil uložit a následoval game over. Následná pokažená nálada z představy opakovaně procházet tentýž úsek znovu, mi způsobovala mnohokrát frustraci a hru mi nezbylo, než vypnout a vrátit se k ní později.
I přes popsané nepříjemnosti byla Daikatana ale skvělá, k čemuž přispívaly i časté a propracované sekvence. Několik poznatků z její opatchované verze, jak si šlo výrazně ulehčit hraní. V první epizodě stačilo mnohé roboty udolat holýma rukama, když byly někde za rohem, dveřmi a podobně. Na omezené ukládání šlo několikrát vyzrát následovně: V rámci mise jsem procházel tam a zpět do předešlé úrovně. Tak se mi přepsala poslední uložená pozice a hra se uložila. Při tomto postupu bylo vždy nezbytné se, po vyčištění části úrovně, jen vrátit na začátek, takže byl-li se mnou kolega, čekal na mě na startu úrovně. A já ho tak nemusel ze zmíněného důvodu neustále brát s sebou. Stručně řečeno, nejlépe se mi hrály druhá a třetí epizoda. Z důvodů čistě nostalgických, připomněly mi totiž dvě starší klasiky, Hexena 2 a Rune. Jak známo, tyto hry se odehrávaly ve středověku a nejinak tomu bylo i ve zmíněných epizodách Daikatany. Mám zkrátka raději procházení úrovní v různých středověkých kulisách. V této střílečce od Iom Stormu jsem si ze zbraní oblíbil hlavně používání disku a meče Daikatany. Prvně uvedená zbraň byla mým neocenitelným pomocníkem ve druhé epizodě ze starého Řecka a druhá zbraň našla, z mého pohledu, nejlepší uplatnění v zasněženém Norsku ve třetí epizodě. Při hraní jsem samozřejmě neopomenul i ostatní zbraně z nabídky, jako různé kuše, kladiva, magické zbraně a v epizodách 1 a 4 i různé moderní pistole, granáty a brokovnice. Už ale nebyly tolik preferované jako ty dvě ve zmíněných epizodách.
V dnešní době, kdy už žádné střílečky ze staré školy nevychází a redakce Levelu považuje za FPS kde co, včetně Strike Force a Sniper Elite - zdůrazňuji, že nejde o čistokrevné FPS, bylo pro mě hraní této Romerovy hry velkou výzvou. Která mi dávala vzpomenout na doby dávno minulé a poskytla mi nesčetně hodin u ní strávené. V jednom totiž současné FPS oproti těm starým zaostávají, herní délce. Nikdy jsem nebyl příznivec her s pouhými pěti hodinami pařby na jeden zátah, a i proto k této hře z roku 2000 vzhlížím s respektem a nemám jediný důvod ji nesnášet, jako skoro každý, kdo si kdy zkusil alespoň její demoverzi. Děkuji tímto tvůrcům Daikatany za její stvoření, a že jsem měl možnost si ji zahrát. Dále redakci mého oblíbeného plátku o hrách patří také dík, a to za její umístění na DVDčko v čísle 93 – 10/2002.
Pro: Druhá a třetí epizoda, na dnešní poměry slušná délka a hodně tuhej souboj s bosem na konci.
Proti: První tři úrovně ve hře, nutnost v průběhu hry vodit a ochraňovat sidekicky, nemožnost neustále ukládat a z toho pramenící frustrace z častého opakování několika herních pasáží.
Chaser
Counter-Strike
Pro: Masová hratelnost, výborný engine, jak v1.6, tak Source, modařská komunita.
Proti: Výplach a´la Travian (hnus), nekonečnost, stále to stejné dokola, terminátoři a supermani v CS.
Alone in the Dark
Pro: ATMOSFÉRA, zvuk, grafika (tehdy), leveldesign.
Proti: Kamera, ale jen místy.
Need for Speed II
Pro: Velký výběr aut, dobře udělané tratě, split-screen mod
Proti: Nic mě nenapadá
Stubbs the Zombie in Rebel Without a Pulse
1)Architektura, vozidla, hudba, lidé, všechno vypadá tak, jak si v roce 1959 lidé představovali budoucnost. Graficky je to velmi pěkné, po této stránce nelze nic vytknout.
2) Vozidla, která můžete ovládat, jsou hodně netradiční, stejně jako všechno v téhle hře.
3)Příběh tam je, profesionálně nadabovaný, originální a na konci s překvapivým rozuzlením.
4) Takové "zbraně" jaké používáte v této hře jste ještě neviděli.
5) Lokace se mění a jsou ze začátku velice nápadité.
6) Některé ůkoly vás dokážou překvapit. Např. čůrání do...
Náramně jsem se u téhle hry pobavil Stubbs hází perfektní ksichty, je to frajer. Opravdu za zahrání to stojí.
Jediné proti je fakt ta stereotypnost doprovázená ke konci nudou. Ale až ke konci. Stejně to už dotáhnete do konce, jen aby jste věděli jak to dopadne.
Pro: Zábavná mlátička v pěkném prostředí s dobrou hudbou.
Proti: Stereotyp, ale ozvláštněný o různé úkoly a dá se říct i puzzly.
Jazz Jackrabbit 2: The Secret Files
Pro: hratelnost puvodniho jazze 2, nova hratelna postava
Proti: zadne animace, zadni bossove, zadny pribeh, nulova obtiznost
Heroes of Might and Magic V
Možno práve preto nechceli Nival Interactive, ktorí majú za sebou tvorbu dvoch dielov Etherlords - hier nie nepodobných HOMAM, nechať nič na náhodu a štýl hry a nápady čerpali predovšetkým z najuznávanejšieho HOMAM III.
Preto možno niekto namieta, prečo by tá hra mala byť dobrá, ak ide v podstate len o prerábku tretieho dielu do novej 3D grafiky (ktorá tiež nesadne každému)? Dôvody sú hneď dva:
1.Lebo je to skrátka HOMAM, nepoznám inú návykovejšiu ťahovú stratégiu, kto zažil ten faktor "ešte jeden ťah a idem spať", tak vie o čom vravím. Nival jednoducho pripravili novú porciu zábavy z tých najosvedčenejších ingrediencií. Máme tu hrady a upgradovanie jednotiek, existuje tu slušný balanc (narozdiel od HOMAM IV), dobýjanie hradov aj kúzlenie sa vrátilo do normálu, dokonca ani z hrdinu nie je nesmrteľný avatar, ktorý ani nepotrebuje armádu.
2.Nie je pravda, že piaty diel je bez noviniek. Okrem spomínanej 3D grafiky s čím súvisí aj zintenzívnenie dejového prežitku z kampaní pomocou cutscén v engine hry, prichádza aj jedna nevýhoda, vďaka možnosti natočenia uhlu a smeru pohľadu na mapu a 3D zobrazenia objektov sa stáva občas mapa neprehľadná a človek nemusí napríklad zbadať na mape suroviny a podobne, na celkovú orientáciu na strategickej mape si rozhodne treba zvyknúť. Azda najlepšou novinkou je zaradenie bojového "poradovníka". Počas boja je v dolnej časti obrazovky pomocou ikon zobrazené poradie v ktorom hráčove aj súperove jednotky budú útočiť a hráč si môže lepšie usmerniť svoje ťahy. Čo však nepochopím je jedna zmena v rámci stavania budov v meste: Hráčovi sa od začiatku neukazujú všetky budovy ktoré môžu byť v danom hrade postavené. Hra mu ukazuje len tie čo postavené má a tie čo si môže postaviť (napriek tomu, že nemá na ne dostatok surovín či peňazí).
Tak či onak je piaty diel plnohodnotným pokračovaním série a fanúšika rozhodne nemá čím sklamať a zároveň dokáže zaujať aj nových hráčov, azda najmä pre nižšiu obtiažnosť oproti minulým dielom.
Pro: zdravé jadro prebraté z HOMAM 3, "bojový poradovník", príjemná 3D grafika, dobre spracovaní hrdinovia
Proti: mierny chaos v orientácií na mape spôsobený prechodom do 3D
Tony Hawk's Pro Skater 3
Graficky to není nic moc, ale dá se na to koukat. Hudba je skvělá, navíc je fajn, že stačí přepsat koncovku souboru a můžu si hudbu ze hry vytáhnout, či si vložit vlastní. Ovládání na numerické klávesnici je na prd, z dvojky jsem zvyklý na šipky, space a c,v,b. Ale i na to se dá zvyknout, popř. připojit joypad. Ve hře oproti minulému dílu přibylo značně různých pitomostí, hlavně bonusové postavy. Darth Maul, Wolverine či bezďák a mnoho dalších, za ty všechny můžete hrát. Navíc mají ty postavy své speciální triky. Tohle je dobrý. Až odemknete všechny levely, začne hra trpět častou nemocí PC her, a sice stereotyp, respektive nuda. Pořád prostě jezdíte a skáčete.
Každopádně se jedná o zábavnou hru a doporučuji zahrát. Pro mne je druhý díl společně s o trochu horší trojkou nejlepší z celé série.
Pro: Zábavné, zajímavé lokace, hudba, bonusové postavy.
Proti: Po čase stereotyp, ucházející grafika, nerealističnost.
Pariah
Konečný verdikt? Zajímavá, zábavná, dobře udělaná hra, které musíte dát šanci a ona vás chytne a nepustí.
P.S. Opomenul jsem zmínit editor, který není nijak složitý a na chvíli zabaví.
Pro: Zábavné, pěkně to vypadá.
Proti: Plazmová puška, nikde jsem nenašel zapnutí titulků.
Hexen II Mission Pack: Portal of Praevus
Zredukovány jsou i souboje s bossy a dalšími obtížnějšími protivníky. Je ale možné si je zpestřit zajímavou taktikou, nebo způsobem nutným k jejich eliminaci. Takže se v tomto ohledu stále jedná o povedenou složku, která původnímu dobrodružství nedělá vůbec ostudu. Celkově jde o dobře zpracovaný a zábavný datadisk, v němž není hráč ochuzen ani o rozmanitě a odlišně pojaté úrovně.
Pro: Je to Hexen a i díky nové postavě se hraje stále skvěle, možná o něco líp než předtím.
Proti: Vyžaduje původní hru a pro co nejlepší zážitek, nutnost použití dvou patchů verze 1.12 a 1.17.
Wizards & Warriors
Pro: atmosféra, hádanky, rozsáhlost, originální rasy
Proti: (ne)zaznamenávání questů, pomalé přesuny mezi městy, absence odpočinku (takže budete muset občas přetrpět noční cestování)
Arkanoid
Pro: Návyková hratelnost
Proti: Až novější arkanoidy přinesly ozvláštnění, aby hra nebyla tak rychle stereotypní.
Dungeon Master
Pro: atmosféra, mumie, piplání s postavami, bloudění
Proti: grafika
Day of Defeat: Source
Pro: grafika, dobré mapy, atmosféra
Proti: zvuky, arkádovost
World of Goo
Pro: audiovizuální stránka, jednoduchost
Proti: krátkost, jednoduchost
Ghost Master
Strašení se prostě v počítačvých hrách moc nevyskytuje no a já si to pořádně užíval. Autoři si hodně dali záležet na rozmanitosti levelů takže stereotyp ve hře rozhodně nepoznáte: prostrašíte se např. nemocnicí, policejní stanicí, či mafiánskou loďí. No postupně odemknete spoustu nových duchů, odhalíte pár promlčených záhad a vyženete z města spoustu otravných lidí.
Hra, která by svým originálním tématem se spostou neotřelých herních možností mohla prorazit. Bohužel nestalo se tak.
Dalším zklamáním je pro mně zastavení vývoje druhého dílu, který by třeba v trochu lepší grafice a novějším kabátku mohl konkurovat tomu prvnímu.
Pro: Herní princip, Rozmanitost levelů, Odemykání skrytých duchů
Proti: Trochu horší grafika z pohledu člověka, Inteligence neherních postav
Pro: Grafika, tehdy netradiční design, AI, malé zlepšováky FPS žánru (rogala, stacionární zbraně, zajímavé možnosti HUDu)
Proti: Mutanti, Krieger, nechali to zfilmovat Uwe (filtra) Bolla :-)