Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Chicago 1930

Chicago 1930 : The Prohibition

70
80 hodnocení Platformy
Žánr:
strategie > real-time strategie *
akce > taktická akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
17.11.2003 PC
Vývojáři:
Spellbound
Oficiální stránky:
http://web.archive.org/web/20140529215436/…
Strategie u nás vydaná s kompletní českou lokalizací (o dabing se postarali např. Miroslav Moravec, Tomáš Hanák nebo Jan Přeučil) je situována do amerického podsvětí v době prohibice, kdy proti sobě stojí dvě znesvářené strany: mafie a policie. Každá ze stran má v čele svého vůdce (Don Carmine Falcone a šéf policie) a hráč se ujme jejich prvních mužů. Na straně organizovaného zločinu je to Jack Beretto a na straně prohibičního oddělení Edward Nash.

Hráč má možnost vyzkoušet si hru za oba tábory, přičemž vždy řídí tým pěti postav, které mají vlastní specializace. Při bitevní vřavě je zde volba "Slow Motion", která hru zpomalí a tím zpřehlední situaci na bojišti. K dispozici je 20 misí s různorodými úkoly.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 75
Veľmi zaujímavá hra z obdobia finančnej krízy, skorumpovanosti a mafie. Zahráte si za kladnú aj zápornú stranu-policajtov a mafiánov. Na hre je zaujímavý hlavne príbeh, ktorý skončí dosť nečakane, ale nechcem vám prezradiť nič viac. Naopak najväčšie negatívum hry je umelá inteligencia, ktorá za veľa nestojí. Napriek tomu sa jedná o nadpriemerný titul.

Pro: príbeh, grafika, ozvučenie

Proti: AI, relatívne krátka herná doba

+21
  • PC 70
Her zasazených do období 30. let 20 století, v době, kdy v Chicagu vládne mafie, korupce a prohibice je poskrovnu a proto jsem tento mix rpg a akce viděnou z isometrického pohledu přijal s povděkem. Hra se dělí na hodné (FBI) a zlé (Mafie) s možností výběru, za které začnete hrát jako první. Za každou stranu je to celkem 10 levelů s drobnými rozdíly v pravidlech hry, ale to je v konečném výsledku jedno (později vysvětlím).

Co se hře opravdu povedlo je detailní grafické ztvárnění prostředí té doby od úplných prkotin, jako jsou květiny ve vázách přes nábytek po automobily, zbraně a oblečení, což neplatí o renderovaných filmečkách, které jsou jak již zmínil Caelos, hnusné. Rozhodně plus je i dobová hudba, zvuky, prostředí, ve kterém se děj odehrává, humor, hlášky a povedený český dabing. Co ovšem začíná jako pěkná příjemná hra se záhy, po cca pěti odehraných kolech, mění ve stereotyp, jak v použití správné strategii pro dokončení levelu, tak i v náplni jednotlivých úkolů. Postupem dobou strávenou ve hře zjišťujete, že si vystačíte jen s 1 až 2 ovládanými panáčky, i když jich budete mít na výběr daleko víc a jakmile se dostanete k nejlepší zbrani (Tomík) ve hře, tak už není co řešit a k dokončení hry to bude stále stejné, dojít a vystřílet (popřípadě zabít save, load, save). Za určitý počet zabití, kdy jste u toho viděni (mafie) nebo zatčení „nevinného“ (FBI) je postih v podobě zatčení té dané persony a nemožnost ji dále používat, což také není problém, jelikož jich bude na skladě mraky, nebo odkráglujte toho kdo vás viděl a jede se dál. Dalším mínusem, a to mě dost vytáčelo, je někdy nemožnost vidět, následně zaměřit a vystřelit na ty (a to jsou tři kroky daleko), kteří vidí vás a bez problémů vás killnou. Ještě jednu věc bych zmínil, a to, že se mně po spuštění hry ztratili všechny uložené pozice a tudíž jsem to musel rozehrát znovu (ale také to mohlo být i něčím jiným, něž chybou ve hře) a také to, že když se hraje v pořadí FBI-Mafie, tak hra mě na konci hry vždy spadla (Windows 7 64 bit.). Dále hra disponuje jakýms takýms zpomalením času, což při použití ještě více snižuje již tak nízkou obtížnost.

Ale jinak je tento herní koktail vskutku příjemnou hrou s bez problémovým chodem a obstojnou délkou.

Pro: grafika, hudba, zvuky, Tomík, hlášky

Proti: stereotyp, zbytečný výběr postav

+20
  • PC 80
Původnímu konceptu Commandos se ve své době přiblížilo pouze vývojářské studio Spellbound, a protože na všech pět titulů série od Pyro Studios i přes mírně klesající kvalitu nedám dopustit, musel jsem vyzkoušet i konkurenci. Po skvělých Desperados byl pro mě Robin Hood zklamáním, a tak jsem se obával, aby na tom Chicago 1930 nebylo ještě hůře. Desperados se tento mafiánský počin sice nevyrovná, o zklamání se však hovořit určitě nedá.

Jelikož jde o starší kousek, měl jsem trochu problémy se spuštěním, nebo lépe řečeno se sekáním, ale jedním prográmkem se mi tento nedostatek podařilo brzy odstranit. Nejprve jsem si zvolil cestu zločinu, a až poté přišla na řadu spravedlnost (ne zdejší zabanovaný uživatel, ale policie) a nedokáži si představit, že bych to hrál obráceně. Příběh totiž plynně navazuje a opačným pořadím bych si zbytečně zkazil herní zážitek.

Jack Beretto, s nímž jsem začínal, byl chlapík, jež se nebál ničeho a další členy týmu jsem až na výjimky v podstatě nepotřeboval. Uměl se bít a postupem času i obstojně střílet, což byly dvě nejdůležitější vlastnosti. Edward Nash měl sice taky slušnou střelbu a charisma, důležité pro vyšetřování, na maximu, ale boj zblízka se rovnal nule, a tak jsem na omračování nepřátel musel využívat jiné muže zákona.

Moji muži měli celkem pět vlastností, které se vylepšovaly jejich používáním nebo nacházením různých bonusů. Boj z blízka jsem používal neustále, střelbu už méně a házení jen občas, ale první pomoc nebyla potřeba vůbec, protože se vždy snažím vše vyřešit bez újmy na zdraví mých svěřenců a charisma bylo kromě vyšetřování úplně k ničemu, takže nechápu, proč nebylo u mafie nahrazeno nějakou jinou důležitější vlastností.

Kromě úplně poslední mise jsem se snažil každou mapu vyčistit omračováním a následným svazováním/zatýkáním, takže jsem si hraní trochu ztížil, ale bavilo mě to daleko více, než jen všechny postřílet. Za policii jsem navíc nemohl zmlátit kohokoli na potkání, jako tomu je u mafie, ale bylo třeba počkat až se gauneři nějak prohřeší, abych je mohl omráčit, zatknout či zastřelit. S Berettem jsem omračoval a svazoval i civilisty, ale s Nashem bych za to byl pokárán.

Vůbec jsem nečekal, že mě bude hra za policii bavit více, než za mafii, ale bylo tomu tak. A to nejen kvůli vyšetřovatelským misím, ale i díky českému dabingu, protože Moravec a Hanák se mi poslouchali lépe, než Přeučil s Molčíkem. Trochu mě mrzelo opakování lokací, ale má to své logické opodstatnění, protože nejprve mafie zabírá celé město a následně ho policie čistí od těchto zločinců.

Dalším nedostatkem je neviditelnost nepřátel na mapě tak, jako tomu obvykle v těchto hrách bývá, a tak je třeba se k nim přiblížit na určitou vzdálenost a zapamatovat si jejich pozice či trasy. Být tohle v Commandos, tak je to nehratelné. Přesto mám však v plánu vyzkoušet i Desperados 2 a Helldorado, abych se pak mohl v klidu vrhnout na hry od Mimimi.

Pro: příběh, hlavní postavy, vylepšování vlastností, policejní část, český dabing

Proti: opakování lokací, neviditelnost nepřátel na mapě

+13
  • PC 85
Zábavná hra, která mne chytla. Hezký, detailní design úrovní, vtip, dabing, hudba. Videa jsou hnusné.
Co si budeme namlouvat, nejedná se o žádno špičkovou hru, ale dobře se na to kouká, dobře se to poslouchá a některé mise je opravdu těžké si rozplánovat tak, aby byla úspěšná. Musím dodat, že kampaň za policii je 2x těžší než za Mafii.
Pokud jste nehráli a chcete vtipnou hru na pobavení, vřele doporučuji.

Pro: Vtip, dabing, pěkné detailní lokace, mafiánská tématika

Proti: Nevyvážená obtížnost.

+11
  • PC 100
Chicago 1930 je snad jediná hra z mafiánského prostředí která mě kdy bavila. Přišel sem na ní naprostou náhodou a jsem za to rád. Tady se také vývojáři pěkně vyřádili a krásně vyobrazili Chicago na počátku 30. let 20. století. Na jednotlivých postavách i misích taky odvedli kus dobré práce a celá hra vás naprosto vtáhne do té doby a do prostředí města plného korupce a nájemných vražd. Okusíte jaké to je být chladnokrevným mafiánem nebo nepodplatitelným agentem FBI.
Ať už jste mafián Jack Beretto nebo agent FBI Edward Nash, děláte vlastně to samé, najímáte si lidi, zjišťujete fakta a snažíte se splnit všechny úkoly zadané vašimi nadřízeními aby jste došli svému cíli. A nejlepší na všem jsou velmi dobře vymyšlené proslovy, které vám před jednotlivými misemi říká vás nadřízený či Don. Zejména dialogy Dona Falcona nadabované Janem Přeučilem nemají chybu.

Jediným zádrhelem na této povedené hře vidím pouze první misi jak za mafii, tak za policii. První mise za mafii je krátká a dost nezáživná. První mise za policii sice není krátká, za to ale zbytečně dlouhá, protože než najdete všechny vodítka k jejímu dokončení tak si vytrháte všechny vlasy a rozmačkáte myš.

Pro: Prostředí tehdejšího Chicaga, postavy, dialogy

Proti: první mise za obě strany

+8