Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Day of Defeat: Source

26.09.2005
76
70 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Populární Day of Defeat se s příchodem hry Half-Life 2 oblékl do kabátku Source enginu. Ve hře zůstali pouze Američani a Němci, jinak zůstalo vše při starém. Většina starých map se předělala do nové grafiky jako Avalanche, Donner, Salerno, Flash, Lennon, Anzio, Argentan, Harrington, Coire a další. Taky přibyly některé detonační mapy, kde hráč na jedné straně pomocí náloží zneškodňuje soupeřovu techniku a druhá strana se snaží v tom zabránit. Hra měla vyjít spolu s Counter-Strike: Source, ale po dlouhých obstrukcích vyšla až za rok.


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 70
A jedeme dále. Další na řadě je DoD:S, co se týče porovnávání s předchozími díly nebo s CSkem, tak se to posunulo spíše dolů.

Kdybych se měl dostat k nějakému plusu tak první bych vypíchnul určitě grafiku, která mě velmi překvapila. Na proti předchozím dílům jsem měl docela strach ale ne, nakonec jsem nelitoval a docela si i oddychl.
Co se týče provedení map, tak zde bych dával plus číslo dvě. Pěkně provedené, rozmístěné, akorát velké a hodně zábavné.

Ovšem mezi mínusy bohužel patří zbraně. Zvuky se mi nelíbili určitě natolik, aby mě nadchli či nějak přesvědčili k lepšímu hodnocení.

Hra je docela ok, ovšem byly tam chyby, které byly na můj vkus velké a zkrátka mě to nepotěšilo. Ale 70% se i přesto shoduje k mému hodnocení.

Pro: Grafika, mapy

Proti: Zvuky zbraní

+20 +21 −1
  • PC 65
Day of Defeat má co se kvality týče sestupnou tendenci. Stařičká verze 3.1 byla i přes svou zabugovanost výborná a do určité míry i realistická (třeba oproti CS), další verze sice přinesly zajímavé vylepšení (třeba Brity), ale hra se stávala čím dál více zběsilejší. DoD:S působí oproti minulým dílům poměrně chudě, Britové nebo němečtí paragání jsou pryč, krvácení je pryč a nějaká ta realističnost je taky pryč. Na můj vkus je hra až moc zběsilá a arkádová. Grafika je celkem pěkná, ovšem zvuky jsou otřesné - střelba z STG44 zní jako když jezdíte kartáčem přes koberec :) Day of Defeat jsem hrál několik let klanově, Source verzi taky chvíli, ale už to prostě není to, co to bývalo. Dnes si raději zahraji Red Orchestru :)

Pro: grafika, dobré mapy, atmosféra

Proti: zvuky, arkádovost

+12
  • PC 65
Call of Duty,Counter Strike a Team Fortress.....co mají společného? Absolutně nic, zato DOD:S je rozporuplná směsice výše jmenovaných.
Zatímco moje master race PC dřmí v servisu, sem odkázán na low end dědečka a tak sem začal přemýšlet co bych si na něm mohl zahrát, naštěstí je tu Valve a jejich source engine a tak sem zvolil DOD:S který běží i na tom největším chcípákovi.

Ale co hra samotná jak se hraje? Určitě zabaví i když na dnešní poměry chybí některé funkce jako je matchmaking, team autobalanc,rozdělení do skupin či statistiky.

Co se týká herního balancu tak je co vylepšovat, např. ve hře je 6 tříd každá s jinou výbavou a to od těžkého kulometu až po pušku, bohužel rozdíl mezi nima není tolik znát hlavně díky malé velikosti map kde všechny cesty k cíly jsou uzké uličky a tak není moc prostoru ke skutečnému taktizování , dále také chybí třída která by doplnila munici, třída na utilitu či medik, respektivě chybí normální způsob jak se vyléčit, některé servery mají možnost doplnění životu pomocí příkazu !medic který zadáte do chatu a to samé pro munici s příkazem !restock obojí je jen záplata ale i tak důležitá.

Ve hře jsou dva oficiální režimy search and destroy a capture territory plus neoficiální gun game který znáte z CS.
V capture territory máte pět bodů které musíte zabrat, každý team začíná s jedním, zní to jednoduše ale bozužel většina zápasů v tomto režimu končí bez vítěze a to díky kombinaci mnou zmíněných problémů jako jsou malé mapy,chybějící medik a fakt, že poslední bod je prakticky hned u spawnu a to že, ztráta bodu nijak nepenalizuje a tak většina matchů probíhá tak, že se teamy přetahujou celou dobu o střed, tedy hra pak připomíná spíš TDM.
Něco jiného je search and destroy který je rozdělen na dva mody jeden s časovým limitem kdy jeden team musí zničit všechny cíle a druhý kde každý team musí ochranit svoje a zničit nepřítelovi díky čemuž zápasy probíhají rychle a některé mapy jsou povedené.

Asi si říkáte proč dávám 70% když můj text doteď vyzněl spíš negativně, velkou zásluhu na tom má komunitní obsah který víceméně svojim způsobem řeší spoustu problémů s původní hrou a hra je celkově zábavná.
Navíc i přes svůj věk audiovizuálně pěkná a ač dnes už je víceméně překonaná hrama Hell Let Loose,Post Scriptum, Red Orchestra či Day Of Infamy a starší Wolfenstein Enemy Territory je o něco více komplexnější, tak i přesto pokud hledáte komornější hru co rozjedte na všem tak Day of Defeat:Source je jednoznačně pro Vás.

Pro: Komunitní servery,obsah,mapy a lidi,nízké PC nároky a stále pěkný audiovizuál,search and destroy,gunplay

Proti: Oficiální mapy,chybí spousta funkcí které jsou dnes samozřejmostí,balanc některých zbraní,capture territory, jenom západní fronta

+6