Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Nejlépe hodnocené komentáře

Need for Speed Payback

  • XboxX/S 65
Tahle závodňárna má poměrně dobrý jízdný model a a hezký vizuál. Co je ve hře divně nabalancované je systém tuningu aut. Po splněni závodu dostane výběr si ze tři jakoby karet, u kterých přesně nevíte co obsahuje a po vybraní dostanete nějaký tuningový díl, který vám po jeho nahrazení vylepší vlastnosti daného vozidla a někdy vám daný díl může kromě vylepšení i něco zhoršit. No, přišlo mi , že asi v druhé půlce kampaně byly díly za závody úplně k ničemu nebo vylepšovali vozidla jen velmi mírně. Díly se dají kupovat i v tuninigovych servisech, které často, ale obsahovaly taky nic moc nevylepšující díly. Hra má příběh i s cutscenama. Scenáristicky je to takové průměrné až podprůměrné, ale technicky se na cutsceny hezky dívá a je to takové příjemné zpestření klasického závodění. Systém misí mi docela dost připomněl třetí Mafii. Konkrétně tak, že musíte hrát určíte závodové mise aby se vám odemkla příběhová mise. Upřímné zde tenhle systém sedí mnohem více než ve zmiňované Mafii. Jenom je škoda, že misí s cutscenáma není více. Celkově hra není kdovíjaká a má značně chyby, ale hraní mě po většinu času celkově bavilo. Takový silnější nadprůměr.

Pro: Jízdný model, grafika, technická kvalita cutscen, příjemná mapa, akční kamera při bouračkách nepřátel

Proti: Systém tuningu, příběh, cutscen by mohlo byt více, pro fanoušky starších dílů asi až moc odlišný přístup

+6

Night in the Woods

  • XboxX/S 50
Herní výzva 2024 – 6. "Ukradené Vánoce" (Hardcore) - Dohraj hru, která se alespoň částečně odehrává během Halloweenu.

Jedným slovom? Zbytočné. Celkom ma zaskočilo ako veľmi mi to nesadlo. Zvlášť keď vidím toľko nadšených reakcií.

Mali ste niekedy skvelý nápad na film? Pravdepodobne áno. Malé percento z vás to môžno skúsilo pretaviť do písania scenára. No a pri tom drvivá väčšina ľudí príde na to, že nie sú žiadny Quentin Tarantino. Toto mi napadlo počas prvých dvoch hodín hrania. Scenáristi hry Night in the Woods však zrejme nemali pri sebe nikoho, kto by im dal úprimnú spätnú väzbu. Dialógy sú o ničom, miestami až infantilné. Opustené dejové linky som od určitého momentu prestal počítať. Hovorím si, aspoň sa oplatí čakať na tú geniálnu zápletku, ktorú autori proste museli zhmotniť do herného diela. No, neoplatí. Záver je absolútne "antiklimatický" a ničím výnimočný. Paradoxne, boli to práve dialógy, ktoré ma začali v druhej polovice baviť viac. Preberali sa temnejšie a dospelejšie témy, ale vo výsledku to aj tak nikam neviedlo.

Hrateľnosť tiež nič mimoriadne. "Rozdvojené" dialógy nemajú prakticky na nič vplyv. Minihry sú bez nápadu a repetitívne, loading screen-y na každých 10ich metroch sú na facku. Nech mi nikto nehovorí, že medzi dvomi obrazovkami, kde sa nič nedeje, potrebujeme v dnešnej dobe 5-sekundový loading screen. Hudba fajn, dabing žiadny. Grafika síce má svoje osobitné čaro, ale žiadny zázrak to nie je. Autori hry Pentiment ju však uvádzajú ako inšpiráciu pri tvorbe ich vizuálu. Za mňa jediný neochvejný argument, ktorý ospravedlňuje existenciu Night in the Woods.

Čo na záver? Nič nebolo vyslovene zlé, ale nemám ani mnoho slov chvály. Možno si hovoríte, že "ukecané adventúry" proste nie sú môj žáner. Omyl, napr. na spomínaný geniálny Pentiment nedám dopustiť. Iste, jedná sa o indie záležitosť od malého štúdia. Lenže obdobne veľké štúdio prinieslo svetu indie hru Hades a pýta za ňu podobnú sumu peňazí. Holt, žiadnu poľahčujúcu okolnosť pre zdvihnutie totálne priemerného hodnotenia som nenašiel.
+6 +8 −2

Quantum Break

  • XboxX/S 65
Tak. Tady se něco soudruhům z Microsoftu nepovedlo. Po dohrání Quantum Break, jsem měl smíšené pocity. Ptáte se proč? To je jednoduché. Hrál jsem na konzoly Xbox Series X, ale to je jedno. Jde o to že za celou hru vám hra představí 6 různých protivníků. Myslíte že je to málo ?? To si pište. Dál co mě zklamalo bylo locknuté FPS na 30 a 720p. Ano aji na XSX. Co se týče bugů, tak jsem narazil za celou hru, asi jen 3x. Co se týče Ul protivníků, tak ti byli průměrní, žádná katastrofa, ale i žádný zázrak. Jediné co mě tak chytlo byl příběh a cutscény s doprovodem, ze stejnojmenného seriálu. Ale taky se dostanete do situace, kde si budete říkat, co mám dělat. Ale při pomoci youtube, nebo přemýšlení u slivovice na to přijdete. A co bossfight ? Bossfight je trochu podprůměrný. Pán malíček to asi nemá v hlavě v pořádku, když na vás pošle lehčí protivníky a vy ho dvakrát snipnete. Takže za mě bossfight nepovedený. Ale jinak jsem přešel hru, bez jakýkoliv problémů.

Pro: Příběh, Cutscény, Vedlejší postavy, Schopnosti

Proti: Bossfight!!!!!!!, Tahá vás za ručičku, nebo někdy je to na slivovici, Locknuté snímky.

+5

Sonic Adventure

  • XboxX/S 60
v tomto diele Sonica som objavil asi kuzlo 3D plosinoviek so super rychlym jezkom a jeho kamaratov. aj ked na vyber mate zo siestich postav, najviac mi sadol prave modry hrdina, aj to napriek nemotornemu ovladaniu (to ale moze byt xboxovym gamepadom, netusim ci launchove platformy to mali podobne)...z coho vsak prameni moje nizsie hodnotenie je to, ze som pri hre trpel motion sicknessom, takze sa mi to dohravalo len velmi velmi tazko

Pro: postavy

Proti: ovladanie (xbox S verzia)

+5

Marvel's Midnight Suns

  • XboxX/S 70
Těšil jsem se na Xcom z Marvel Universe, nakonec se z toho vyklubala vynikající karetní hra s zajímavým a zábavným průzkumem Abbey a okolí (starý kostel na kraji lesa, kde hrdinové tráví čas mezi misemi) a velmi rychle nudnou, opakující se interakcí mezi hlavní postavou a ostatními hrdiny, kdy s nimi cvičíte, sledujete filmy, vodíte je na svá oblíbená místa v přírodě, řešíte, koho mají oblíbeného, koho ne a čtete a posloucháte tuny většinou zoufale nezajímavých dialogů.
Bohužel tato poslední část je nutná k levelování kooperace mezi hrdiny a tím pádem lepší šance v misích. Ale po pár hodinách jsem to začal nenávidět a pokaždé když za mnou dolezl Blade, že bude další sezení čtenářského kroužku, který založil, aby balil Captain Marvel jsem chtěl prohodit ovladač mou drahou televizí.
Mise jsou super, efekty a útoky jednotlivých karet jsou skvělé, bavilo mě objevovat další karty, upgradovat Abbey, příběh byl pro mě dostatečně zajímavý a průzkum hubu je zpracovaný taky zábavně, i když odměnou jsou nejčastěji nové skiny pro hrdiny. Ale prostě ta kecací část, která zabírá víc než polovinu hry mě dlouho před koncem hru zkazila a já už se jenom snažil dostat co nejrychleji na konec.
Midnight Suns mohla být super hra, kdyby dali tvůrci důraz na karetní bitvy. Je to velká škoda, že se rozhodli výrazně upřednostnit jinou část. Líbilo se mi, že je důraz i na hrdiny, kteří nejsou notoricky známí ze současné vlny filmů a rád si zahraju pokračování, ale pouze v případě, že dost tvrdě omezí dialogovou část.

Pro: Mise, průzkum hubu, příběh, grafika

Proti: Nutné/nudné dialogy mezi postavami

+5

Max Payne 3

  • XboxX/S 80
Nie je to vôbec zlé, ale ani náhodou to nemá atmošku prvých dvoch dielov. Tie boli temné, hnusné, depresívne, pesimistické, brutálne noir a miestami dokonca až hororové (hlavne jednotka). Tu nič z toho nie je a dostávame klasickú akčnú hru v modernom kabátiku s cool video strihmi a efektami. Pravdaže, tento posun je legitímny a tvorcovia nemali žiadnu povinnosť nadväzovať na štýl predchodcov. Ale aj tak ma to trochu zamrzelo.

Zaujímavým paradoxom je, že som si kvôli trojke Maxa Payna dobehol prvé dve hry, aby som v príbehu netápal, ale v skutočnosti na ne trojka vôbec nenadväzuje a bez problémov ju zvládnete aj bez nich (napríklad taká Mona Sax je tu spomenutá akurát v jedinej vete, ak som správne zachytil).

To ale, samozrejme, neznamená, že by Max Payne 3 bol zlou hrou a pokiaľ hľadáte v rámci možností priamočiaru akčnú oddychovku, ktorá ale nie je úplne blbá a miestami dokáže trochu potrápiť, tak je to ideálna voľba. Príbeh síce nepatrí k nejakým originálnym výtvorom, ale nič nekazí a Payne je stále drsňák. Akurát ku koncu sa hra už trochu ťahá, keďže je to stále len „choď tam a vystrieľaj všetko, čo sa hýbe“. Prijal by som aj kratšie cutscény.

Pro: grafika, akcia, hlavný hrdina, príbeh

Proti: ku koncu je to už trochu nudné, odklon od atmosféry prvých dvoch dielov nemusí sadnúť každému

+5

Mortal Kombat 1: Khaos Reigns

  • XboxX/S 85
Toto rozšíření obsahuje pokračovaní kampaně + 6 nových hratelných postav. Samotná kampaň mě příběhově bavila o něco více než rozšiřující kampaň, co byla k minulému díl Mortal Kombat. Z hlediska nějakých novinek tu nic není a vše je jako v původní hře. Což vlastně nevadí, jelikož zaklad je zábavný, jak z gameplayového, tak z technického hlediska. Co se týče zpracovaní postav a hraní za ně, tak Mortal Kombaty jsou v jedné věci unikátní. I když se v nových dílech vracejí postavy, co byly v minulých dílech vizuálně a hratelně jsou přepracované, takže hraní za ně je o něco jiné. Což je velký plus, jelikož spousta jiných sérií arénových bojovek má gameplay za navrátivší postavy většinou pořad stejný. Největší změna tam většinou bývá to, že postavy mají nové oblečení, případně vzhled celkově. Mimo tří návratů postav (Cyrex, Sektor, Noob) jsou tu i nové postavy, které vychází z licencí. V tomhle momentu už vyšel pouze Ghostface. Terminátor T-1000 a Barban Conan vyjdou později. Musím říct, že Ghostface je zpracován vskutku kreativně a zajímavě z hlediska comb, intra/outra a fatalit. Upřímně když ho srovnám z licenčními postavami, co byly v Kombat packu 1, tak mi to přijde o úroveň jinde. Co je asi největší bolístkou Khaos Reigns je cena, která je poměrně vysoka. Já ho koupil v 50% slevě, s kterou už mi obsah přišel adekvátnější. Závěrem, pokud vás bavila původní hra, tak vás bude bavit i rozšíření, ale za základní cenu se to asi moc nevyplatí.

Pro: Základní gameplay je pořad povedený, příběh, gameplay za postavy z minulých dílu je částečně přepracovaný, zpracovaní Ghostface

Proti: Je to zkratka rozšíření původní hry a ne samostatný nový zážitek, cena

+5

Sniper Elite 4

  • XboxX/S 80
Hra má vizuálně pěkné mapy, které jsou velké tak akorát pro potřeby jednotlivých mísí. Je příjemné, že jednotlivé hlavní nebo vedlejší objecty můžete plnit ve vámi sympatickém pořadí. Gun play je tu špičkový a samotné střílení ze sniperky je silně zábavné. Parádně jsem si užival x-ray zpomalovačky prostřelení nepřátel, jelikož technicky je to hodně dopilované. Vyprávění příběhu je tu pomalu a je to spíše do počtu. Někomu by asi vadilo, že hra není nijak dlouhá, ale dle mého kdyby byla třeba dvakrát delší, tak by se gameplay někdy v druhé půlce začal ohrávat. Není to úplně GOTY hra, ale jako zábavná sniper střílečka to prostě funguje na výbornou.

Pro: Grafika, různorodost map, zpracovaní prostředí, gun play, x-ray záběry, technické zpracovaní

Proti: Příběh, slabší uměla inteligence nepřátel, slušelo by více druhu zbraní

+5

Rise of the Tomb Raider: Blood Ties and Lara's Nightmare

  • XboxX/S 75
Sice je DLC docela krátké, ale jako oddychovka to jde. Hezké doplnění další skládačky v minulosti Lary. Určitě doporučím.
+4 +5 −1

Halo: Spartan Assault

  • XboxX/S 60
Nebudu lhát, ale tohle jsem spustil jenom proto, že mi chybí jediná hra do herní výzvy a bylo to dost krátké na to, abych to letos stihl :)

Je to tuctová plošinová střílečka, bez jakýchkoliv prvků navíc. Kampaň je krátká, obtížnost nerovnoměrná mezi misemi. I přesto všechno jsem si to užil jako takovou odpočinkovou hru před Vánocemi. Systém vylepšení na základě XP z minulých kol mi přišel úplně divnej, ale stejně jsem žádné nepotřeboval.

Pro: snad jen Halo téma

Proti: délka, neinovativní, nerovnoměrná obtížnost

+4 +6 −2

Mortal Kombat 11: Aftermath

  • XboxX/S 90
Aftermath pokračuje přímo po konci původní hry a musíme trošku více pomoci

I když hra využívá arény a de facto i kus příběhu z původní kampaně, bavil jsem se náramně, nový hrdinové opět mají svěží schopnosti. Příběh měl spád a napěchovaný napětím a nemohl jsem přestat hrát, dokud neskončil.

MK11 a Aftermath není nic nového, žádná revoluce, ale používá osvědčený recept a vaří velmi dobře, že tenhle nášup zhltnete na první dobrou. Dobrý pocit zaručen.

Pro: grafika, příběh, nové postavy

Proti: nic nového pod sluncem, klasika

+4

Submerged

  • XboxX/S 50
Úplně obyčejná, až nudná lezečka, která se asi chtěla inspirovat Larou. Hrajete za sestru nemocného bratra, kteří spolu utekli od násilného otce a místní divnotvorové vám nakonec zachrání život. A to je celé, víc příběhu, ani hraní tam prostě není. Po dvou hodinách sem měl hotovo, ale aby to hře nebylo líto, dohrál jsem nepovinné věci na 100 %. Takže celkem asi 4 hodiny. Na večerní odpočinek to ušlo, ale na opakované hraní to určitě není.

Koupil jsem za 33 Kč a reálně to větší hodnotu nemá.

Pro: lezení, průzkum

Proti: délka, repetitivnost

+4 +5 −1

Star Wars: The Force Unleashed

  • XboxX/S 55
Můj největší problém s hrou je level design. Nevábný, nudný, nezajímavý. Soubojový systém už je na tom lépe. Je v něm poměrně dost možnosti na hru dané doby. Přesto je často souboj poměrně nezáživný. Velice musím pochválit mechaniku hýbaní s předměty pomocí síly. Ovladatelnostně a fyzikálně je to velice vyladěné. Zase u tohohle mě mrzelo, že se tu třeba síla nevyužívá nějak kreativně na nějaké puzzly. Je to škoda. Grafika hry je pro dobu kdy vyšla velmi obstojná. Quick time eventy nejsou rozhodně na takové úrovní jako starší díly God of War, ale je to zajímavé zpestření mezi klasickými souboji a hlavně bossfighty. Co se týče bossfightů, tak jsou zábavné akorát by jich ve hře mohlo být o něco více. Celkově takový slabší nadprůměr, ale pokud máte rádi Star Wars, tak to stojí aspoň vyzkoušet.

Pro: Ovládaní síly, pro svoji dobu v pohodě grafika, quick time eventy, boss fighty, příběh ujde, pracování s lórem

Proti: Velmi slabý level design, soubojový systém mohl být lepší, síla mohla být využitá zajímavěji, celkově málo variabilní gameplay

+4 +5 −1

Tom Clancy's The Division

  • XOne --
  • XboxX/S --
Jsem moooc zklamany, mam rad edice splinter cell, tom clancys atd. ale tadle hra je neskutecne stereotypni az moooc, Far Cry jsem zkousel 2-5, ale ani jedna me nezaujala, tuto hru v singelplayeru po 2h hrani, jsem dal jeste jednu sanci, ale napalit do typka par strel a zabit ho je v klidu, ale kdyz prijde tezsi typek, napalit do nej i pres 20 strel(xbox one) zkusik jsem to 10x ale tady cesta konci, zlaty tomb raider

Pro: Grafika, zasnezene Americke mista

Proti: Stereotyp, stereotyp, neskutecna ztrata casu :-(

+4 +5 −1

Suicide Squad: Kill the Justice League

  • XboxX/S 80
Ke hře jsem přistupoval opatrně, jelikož jsem na ní slyšel názory převážně negativní. Proto mě překvapilo, jak mě hra bavila. Začnu tím, co je na hře asi nejvíc špatně. A to je live servise přístup ke hře, ke které se to vůbec nehodí. Základní kampaň se sice dá dohrát v pohodě, ale cestička ke live servise endingu tu způsobuje, že ve hře sbíráte různé materiály k vylepšovaní zbraní a gadgetu nebo pořad musíte měnit zbraně za ty s lepšíma statistikama a vylepšovat je apod. Plus je tu battle pass. Což je za mě poměrně nemístné. No když si tohle odmyslím, co by vás tu zase mohlo naopak potěšit? Třeba soubojový systém je zábavný a poměrně nevšední. Kampaň má dobrý a zajímavý příběh. Hra má velice pěknou grafiku. Trochu škoda je, že mi některé ze čtyř hratelných postav přišli silnější s lepšími schopnostmi. Zkratka mi to přišlo v tomhle směru blbě vybalancované. Líbilo se mi, že postavy jsou sympatické a to kromě hratelných i ty vedlejší. Bossfighty jsou zajímavé a pestré. Vedlejší mise jsou často repetitivní, což je docela škoda. Pro komiksové fanoušky je tu spousta postav a narážek z DC Comics světa. Asi to nesedne každému, ale i přes některé negativa by se spousty lidem mohla hra líbit více než by čekali.

Pro: Zábavný soubojový systém, příběh, grafika, sympatické postavy, bossfighty, spousta DC Comics narážek a odkazů

Proti: Live servise se ke hře nehodí, battle pas rovněž, špatný balanc hratelných postav, vedlejší mise

+4 +6 −2

Fable II

  • XboxX/S 70
Musím říct, že i když to RPG z definice je, tak opravdový výraznější RPG feeling tu chybí. Estetika hry fajn a hra je pěkně barevná. Souboje jsou zábavné. Zaujme i humornější ton hry. Vedlejší questy jsem neplnil (moc mě nebavily), až na výjimky, kdy párkrát ve hře musíte naplnit určitý věhlas ve světě, aby hráč mohl spustit hlavní quest. Příběh je poměrně slabý. Hra má sympatický soundtrack. Je tu sice zajímavější systém morálky, ale nějak silně mě to nenadchlo. Nejsilnější klad hry je samotný svět a atmosféra hry. Ještě zajímavým zpestřením je váš psí společník, který vám pomáhá hledat poklady, během cestovaní. Taková blbinka, ale potěšilo mě to. I když je vlastně relativně fajn, v ničem úplně extra neexceluje a není úplně moc zapamatelnovatelné, přesto jsem hraní nějak nelitoval.

Pro: Esteticky styl hry, barevná paleta, souboje, humor, soundtrack, svět, atmosféra, psí parťák

Proti: Slabší RPG prvky, příběh, nic ve hře není moc výrazné zpracováním

+4

Forza Horizon 5

  • XboxX/S 100
Nejlepší závodní hra, co jsem zatím hrál. Nemám srovnání s minulými díly, takže nemůžu moc posoudit, jak moc je pětka jiná/horší/lepší oproti nim. Můj zážitek jako nováčka v sérii byl zkratka velmi silný. Hra má zábavný a zajímavý jízdný model. Náplň jednotlivých závodů a disciplín je výrazně různorodá. Technicky je hra na špičkové úrovni. Grafika je nádherná. Je tu propracovaná zničitelnost prostředí a hra má zábavnou fyziku (přesto, že není úplně reálná). Samotná mapa je pěkná, uvěřitelná, propracovaná a zajímavě nedesignovaná. Líbilo se mi, že ve hře jsou i tzv. příběhové závody, které mají na začátku kraťoučké intro a někdy i outro, jenom škoda, že kvalita dialogu nebyla nic extra. Jinak za mě z hlediska zábavnosti gameplaye perfektní hra.

Pro: Jízdný model, náplň, grafika, zničitelnost prostředí, příjemná fyzika, design světa, mapa, přístupnost z hlediska obtížnosti, výběr písníček v rádiu

Proti: Slabší kvalita dialogu ve scénkách příběhových závodu

+4

Unravel Two

  • Switch 90
  • XboxX/S 90
Nejdříve jsem hrál dvojku na Switchi, pak jedničku na XSX a teď jsem si dal znova dvojku na XSX. Naštěstí jsem hlava děravá a tak jsem skoro všechny hádanky zapomněl. Oproti jedničce jsou kola dosti dlouhá a někdy už jsem chtěl, ať už vážně skončí. Koncept páru proti jedničce není špatný, jeden dlouhý provázek v jedničce ale také není k zahození.Moje šestileté dítko to žere.
+3 +7 −4

A Plague Tale: Requiem

  • XboxX/S 85
První díl jsem doslova hltal, takže očekávání od pokračování bylo logicky opravdu velké. Nu a jak to dopadlo? Mohlo to být delší, ale bylo to fakt super. Krásná grafika, příběh, systém soubojů. Bylo by to lepší jako otevřený svět? Těžko říct, ale jako tunelovka to špatné nebylo. Akorát nemám rád smutné konce, takže to mne zklamalo.

Pro: grafika, postavy, příběh, systém soubojů

Proti: konec

+3 +6 −3

Sid Meier's Civilization: Revolution

  • XOne --
  • XboxX/S 90
Píše se rok 1992. V jednom panelovém bloku, v 6 patře, s výhledem na hlavní ulici s tramvajemi, ve dvou pokojovém bytě, ve třetím největším městě tehdejší ČSFR hraje jeden obyčejný kluk, jenž právě chodí do 8 ročníku ZŠ (za něj, tenkrát posledního, od té doby je tříd 9), u nejlepšího kamaráda ze třídy poprvé v životě Civilization na jeho zánovní 486 IBM PC. Již tenkrát mu hra učarovala, jenže jejich cesty se načas rozešly.
O pár let později, ale stále v devadesátkách. Stejné město, další kamarád a u něj stále stejný kluk který nadšeně sleduje vyprávění kamaráda jenž mu ukazuje všechny ikonické hry tehdejší doby (mimo jiné dungeony), a především propracované turn-based strategie, jako např.: Master of Orion, Civilization II, Panzer General, a další.
Nyní je rok 1998 a ten kluk, nyní mladík který za své poctivě vydělané peníze z prvního zaměstnání a částečně finančním přispěním rodičů (PC neslouží jen k hraní, ale také ke studiu rodinných příslušníků na VŠ) kupuje své vlastní, vytoužené první PC.
A v té chvíli objeví kouzlo 3D akcí, RTS strategií, a leteckých simulátorů, tudíž úplně zapomene na hru s názvem Civilization. Pravda, časem zakoupí v JRC svou první originální Civilization IV Complete edici na DVD, ale marně se snaží do hry proniknout! Hra mu připadá složitá, nesmírně jej láká, ale pro nováčka není snadné do takto komplexní strategie proniknout a to i přesto, že má doma knihu od Prima Games: Oficiální Příručka Strategie Sid Meier's Civilization III.
Mezitím uplyne v řece hodně vody. Pán kluk zakoupí na PC Civilization VI Complete edition, stejně jako na konzoli Xbox, ale stále se ne a ne do hry dostat! Připadá mu příliš složitá a zdlouhavá.
A pak, jednoho dne...
Těžko říci čím to bylo, pravděpodobně jej už nic nebavilo hrát, nicméně jakmile zapnul konzoli Xbox One S, do rukou vzal důvěrně známý bílý ovladač z Xbox Series, a v nabídce nainstalovaných her jej upoutal nápis:  Sid Meier's Civilization: Revolution, již nebylo cesty zpět. Teď nebo nikdy! A tak se také stalo. Ten kluk se rozhodl během necelého týdne pokořit svou první Civilizační hru vůbec.
Byl odvážný, byl urputný, byl a nebo si přinejmenším připadal jako ten zapálený pravý hráč, a hrál mnoho, mnoho hodin v kuse, dokonce i o víkendu, takže jej drahá polovička upozornila, že má povinnosti a rodinu, nicméně ta urputnost hru pokořit, to se mu musí nechat.
Vstoupil na pole neorané. Nečetl nejprve elektronický manuál ke hře jak by správně měl (ve hře není žádný tutorial), alias. Civilopedie. Místy byl dokonce zoufalý, to když se mu opakovaně nedařilo dosáhnout technologického, kulturního a především ekonomického vítězství. 
Nicméně nevzdal to, a na obtížnost King (slovy hry: A true test of your leadership skills, fair but challenging.) se naučil hru hrát, přežít první kola (i všechna další), mechaniky hry, dokonce se i občas přeci jenom podíval do zmíněné Civilopedie, a hlavně mu bylo moc fajn, protože hra je neuvěřitelně návyková!
Doslova se zasnil v okamžiku když uslyšel ikonickou skladbu Baba Yetu z Civilization IV při záboru některých spřátelených vesnic.
Ten kluk z výše zmíněného příběhu včera odpoledne zvítězil v posledním, chybějícím a údajně (dle internetu) nejlehčím, Economic Victory, a získal tak zcela zasloužený Achievement: Destroyer of Worlds.
Je mu velkou ctí, že dohrál svou první Civilizační hru vůbec, na všechny typy vítězství která hra nabízí, tzn.:
-Domination: kde není nutné zabrat hlavní města protivníků, stačí být dostatečně silný a jen se bránit.
-Technological: ach ten krásný pocit kdy skládal kolonizační vesmírnou loď na orbitě matičky Země, a pak ji s nesmírnou hrdostí na sebe, poslal stiskem tlačítka A na controlleru na planetu Alpha Centauri! Tak ten je k nezaplacení, a nejvíce ze všech 4 typů uspokojující. Možná i proto, že ten kluk měl vždy rád techniku a vesmír. A také chtěl být jako všichni kluci jeho věku kosmonautem, nebo minimálně letcem!
-Culture: sám vlastně neví jak to s Řeky přežil a dotáhl na kulturní vítězství, ačkoliv mu jiné Civilizace zabraly dvě z jeho měst, nakonec to dal s pouhými 4 městy a díky kulturnímu vlivu obrátil zpět nejen své původní města, ale dokonce i 2 města jiných civilizací.
-Economic: vyhrát bylo obtížné, zdálo se téměř nemožné, až finálně prozřel a pochopil všechny mechaniky hry, především jak funguje produkce v daných městech a na čem stojí a padá. Inu, učí se každý z nás.

Hráči sofistikovanější PC verze Civilization série by mohli ohrnovat nad hrou nos, pro jisté zjednodušení v mechanikách i jednotkách, nicméně klukovi z našeho příběhu hra učarovala posledních několik dnů právě pro svou vstřícnost, a díky ní si nyní troufá na komplexnější Civilization VI.
Ocenil také krásnou kreslenou grafiku, takovou na kterou je radost pohledět i na dnešním 4K monitoru a která nutno dodat zestárla se ctí, mezi řečí zmínil, že grafika je nadčasová, místy lehce úsměvná (poradci a vůdci civilizací), někdo by možná řekl až příliš komiksová, ale on byl každopádně spokojený!
Byl až tak spokojený, že musel konstatovat, že hra je neprávem opomíjená verze slavné PC série, ideální pro nováčky v turn-based strategiích.
A když se náš kluk z příběhu pochlubil fotkami jak pokořil na obtížnost King všechny typy vítězství ve své desko-herní skupině plné programátorů (až na něj samotného), tak se mu dostalo velkého uznání, že je frajer, jelikož většina z nich nikdy nedohrála v komplexnější verzi PC Civilization všechny typy vítězství.
A kdyby jste měli možnost vidět jeho oči, tak ty opravdu v dané chvíli zářily jak hvězdy na nočním nebi.

Pro: přístupnost pro nováčky neznalé turn-based strategií, nadčasová grafika, výborné intro

Proti: chybějící tutoriál

+3