Nejlépe hodnocené komentáře
Need for Speed Payback
Night in the Woods
Jedným slovom? Zbytočné. Celkom ma zaskočilo ako veľmi mi to nesadlo. Zvlášť keď vidím toľko nadšených reakcií.
Mali ste niekedy skvelý nápad na film? Pravdepodobne áno. Malé percento z vás to môžno skúsilo pretaviť do písania scenára. No a pri tom drvivá väčšina ľudí príde na to, že nie sú žiadny Quentin Tarantino. Toto mi napadlo počas prvých dvoch hodín hrania. Scenáristi hry Night in the Woods však zrejme nemali pri sebe nikoho, kto by im dal úprimnú spätnú väzbu. Dialógy sú o ničom, miestami až infantilné. Opustené dejové linky som od určitého momentu prestal počítať. Hovorím si, aspoň sa oplatí čakať na tú geniálnu zápletku, ktorú autori proste museli zhmotniť do herného diela. No, neoplatí. Záver je absolútne "antiklimatický" a ničím výnimočný. Paradoxne, boli to práve dialógy, ktoré ma začali v druhej polovice baviť viac. Preberali sa temnejšie a dospelejšie témy, ale vo výsledku to aj tak nikam neviedlo.
Hrateľnosť tiež nič mimoriadne. "Rozdvojené" dialógy nemajú prakticky na nič vplyv. Minihry sú bez nápadu a repetitívne, loading screen-y na každých 10ich metroch sú na facku. Nech mi nikto nehovorí, že medzi dvomi obrazovkami, kde sa nič nedeje, potrebujeme v dnešnej dobe 5-sekundový loading screen. Hudba fajn, dabing žiadny. Grafika síce má svoje osobitné čaro, ale žiadny zázrak to nie je. Autori hry Pentiment ju však uvádzajú ako inšpiráciu pri tvorbe ich vizuálu. Za mňa jediný neochvejný argument, ktorý ospravedlňuje existenciu Night in the Woods.
Čo na záver? Nič nebolo vyslovene zlé, ale nemám ani mnoho slov chvály. Možno si hovoríte, že "ukecané adventúry" proste nie sú môj žáner. Omyl, napr. na spomínaný geniálny Pentiment nedám dopustiť. Iste, jedná sa o indie záležitosť od malého štúdia. Lenže obdobne veľké štúdio prinieslo svetu indie hru Hades a pýta za ňu podobnú sumu peňazí. Holt, žiadnu poľahčujúcu okolnosť pre zdvihnutie totálne priemerného hodnotenia som nenašiel.
Quantum Break
Pro: Příběh, Cutscény, Vedlejší postavy, Schopnosti
Proti: Bossfight!!!!!!!, Tahá vás za ručičku, nebo někdy je to na slivovici, Locknuté snímky.
Sonic Adventure
Pro: postavy
Proti: ovladanie (xbox S verzia)
Marvel's Midnight Suns
Bohužel tato poslední část je nutná k levelování kooperace mezi hrdiny a tím pádem lepší šance v misích. Ale po pár hodinách jsem to začal nenávidět a pokaždé když za mnou dolezl Blade, že bude další sezení čtenářského kroužku, který založil, aby balil Captain Marvel jsem chtěl prohodit ovladač mou drahou televizí.
Mise jsou super, efekty a útoky jednotlivých karet jsou skvělé, bavilo mě objevovat další karty, upgradovat Abbey, příběh byl pro mě dostatečně zajímavý a průzkum hubu je zpracovaný taky zábavně, i když odměnou jsou nejčastěji nové skiny pro hrdiny. Ale prostě ta kecací část, která zabírá víc než polovinu hry mě dlouho před koncem hru zkazila a já už se jenom snažil dostat co nejrychleji na konec.
Midnight Suns mohla být super hra, kdyby dali tvůrci důraz na karetní bitvy. Je to velká škoda, že se rozhodli výrazně upřednostnit jinou část. Líbilo se mi, že je důraz i na hrdiny, kteří nejsou notoricky známí ze současné vlny filmů a rád si zahraju pokračování, ale pouze v případě, že dost tvrdě omezí dialogovou část.
Pro: Mise, průzkum hubu, příběh, grafika
Proti: Nutné/nudné dialogy mezi postavami
Max Payne 3
Zaujímavým paradoxom je, že som si kvôli trojke Maxa Payna dobehol prvé dve hry, aby som v príbehu netápal, ale v skutočnosti na ne trojka vôbec nenadväzuje a bez problémov ju zvládnete aj bez nich (napríklad taká Mona Sax je tu spomenutá akurát v jedinej vete, ak som správne zachytil).
To ale, samozrejme, neznamená, že by Max Payne 3 bol zlou hrou a pokiaľ hľadáte v rámci možností priamočiaru akčnú oddychovku, ktorá ale nie je úplne blbá a miestami dokáže trochu potrápiť, tak je to ideálna voľba. Príbeh síce nepatrí k nejakým originálnym výtvorom, ale nič nekazí a Payne je stále drsňák. Akurát ku koncu sa hra už trochu ťahá, keďže je to stále len „choď tam a vystrieľaj všetko, čo sa hýbe“. Prijal by som aj kratšie cutscény.
Pro: grafika, akcia, hlavný hrdina, príbeh
Proti: ku koncu je to už trochu nudné, odklon od atmosféry prvých dvoch dielov nemusí sadnúť každému
Mortal Kombat 1: Khaos Reigns
Pro: Základní gameplay je pořad povedený, příběh, gameplay za postavy z minulých dílu je částečně přepracovaný, zpracovaní Ghostface
Proti: Je to zkratka rozšíření původní hry a ne samostatný nový zážitek, cena
Sniper Elite 4
Pro: Grafika, různorodost map, zpracovaní prostředí, gun play, x-ray záběry, technické zpracovaní
Proti: Příběh, slabší uměla inteligence nepřátel, slušelo by více druhu zbraní
Rise of the Tomb Raider: Blood Ties and Lara's Nightmare
Halo: Spartan Assault
Je to tuctová plošinová střílečka, bez jakýchkoliv prvků navíc. Kampaň je krátká, obtížnost nerovnoměrná mezi misemi. I přesto všechno jsem si to užil jako takovou odpočinkovou hru před Vánocemi. Systém vylepšení na základě XP z minulých kol mi přišel úplně divnej, ale stejně jsem žádné nepotřeboval.
Pro: snad jen Halo téma
Proti: délka, neinovativní, nerovnoměrná obtížnost
Mortal Kombat 11: Aftermath
I když hra využívá arény a de facto i kus příběhu z původní kampaně, bavil jsem se náramně, nový hrdinové opět mají svěží schopnosti. Příběh měl spád a napěchovaný napětím a nemohl jsem přestat hrát, dokud neskončil.
MK11 a Aftermath není nic nového, žádná revoluce, ale používá osvědčený recept a vaří velmi dobře, že tenhle nášup zhltnete na první dobrou. Dobrý pocit zaručen.
Pro: grafika, příběh, nové postavy
Proti: nic nového pod sluncem, klasika
Submerged
Koupil jsem za 33 Kč a reálně to větší hodnotu nemá.
Pro: lezení, průzkum
Proti: délka, repetitivnost
Star Wars: The Force Unleashed
Pro: Ovládaní síly, pro svoji dobu v pohodě grafika, quick time eventy, boss fighty, příběh ujde, pracování s lórem
Proti: Velmi slabý level design, soubojový systém mohl být lepší, síla mohla být využitá zajímavěji, celkově málo variabilní gameplay
Tom Clancy's The Division
Pro: Grafika, zasnezene Americke mista
Proti: Stereotyp, stereotyp, neskutecna ztrata casu :-(
Suicide Squad: Kill the Justice League
Pro: Zábavný soubojový systém, příběh, grafika, sympatické postavy, bossfighty, spousta DC Comics narážek a odkazů
Proti: Live servise se ke hře nehodí, battle pas rovněž, špatný balanc hratelných postav, vedlejší mise
Fable II
Pro: Esteticky styl hry, barevná paleta, souboje, humor, soundtrack, svět, atmosféra, psí parťák
Proti: Slabší RPG prvky, příběh, nic ve hře není moc výrazné zpracováním
Forza Horizon 5
Pro: Jízdný model, náplň, grafika, zničitelnost prostředí, příjemná fyzika, design světa, mapa, přístupnost z hlediska obtížnosti, výběr písníček v rádiu
Proti: Slabší kvalita dialogu ve scénkách příběhových závodu
Unravel Two
A Plague Tale: Requiem
Pro: grafika, postavy, příběh, systém soubojů
Proti: konec
Sid Meier's Civilization: Revolution
O pár let později, ale stále v devadesátkách. Stejné město, další kamarád a u něj stále stejný kluk který nadšeně sleduje vyprávění kamaráda jenž mu ukazuje všechny ikonické hry tehdejší doby (mimo jiné dungeony), a především propracované turn-based strategie, jako např.: Master of Orion, Civilization II, Panzer General, a další.
Nyní je rok 1998 a ten kluk, nyní mladík který za své poctivě vydělané peníze z prvního zaměstnání a částečně finančním přispěním rodičů (PC neslouží jen k hraní, ale také ke studiu rodinných příslušníků na VŠ) kupuje své vlastní, vytoužené první PC.
A v té chvíli objeví kouzlo 3D akcí, RTS strategií, a leteckých simulátorů, tudíž úplně zapomene na hru s názvem Civilization. Pravda, časem zakoupí v JRC svou první originální Civilization IV Complete edici na DVD, ale marně se snaží do hry proniknout! Hra mu připadá složitá, nesmírně jej láká, ale pro nováčka není snadné do takto komplexní strategie proniknout a to i přesto, že má doma knihu od Prima Games: Oficiální Příručka Strategie Sid Meier's Civilization III.
Mezitím uplyne v řece hodně vody. Pán kluk zakoupí na PC Civilization VI Complete edition, stejně jako na konzoli Xbox, ale stále se ne a ne do hry dostat! Připadá mu příliš složitá a zdlouhavá.
A pak, jednoho dne...
Těžko říci čím to bylo, pravděpodobně jej už nic nebavilo hrát, nicméně jakmile zapnul konzoli Xbox One S, do rukou vzal důvěrně známý bílý ovladač z Xbox Series, a v nabídce nainstalovaných her jej upoutal nápis: Sid Meier's Civilization: Revolution, již nebylo cesty zpět. Teď nebo nikdy! A tak se také stalo. Ten kluk se rozhodl během necelého týdne pokořit svou první Civilizační hru vůbec.
Byl odvážný, byl urputný, byl a nebo si přinejmenším připadal jako ten zapálený pravý hráč, a hrál mnoho, mnoho hodin v kuse, dokonce i o víkendu, takže jej drahá polovička upozornila, že má povinnosti a rodinu, nicméně ta urputnost hru pokořit, to se mu musí nechat.
Vstoupil na pole neorané. Nečetl nejprve elektronický manuál ke hře jak by správně měl (ve hře není žádný tutorial), alias. Civilopedie. Místy byl dokonce zoufalý, to když se mu opakovaně nedařilo dosáhnout technologického, kulturního a především ekonomického vítězství.
Nicméně nevzdal to, a na obtížnost King (slovy hry: A true test of your leadership skills, fair but challenging.) se naučil hru hrát, přežít první kola (i všechna další), mechaniky hry, dokonce se i občas přeci jenom podíval do zmíněné Civilopedie, a hlavně mu bylo moc fajn, protože hra je neuvěřitelně návyková!
Doslova se zasnil v okamžiku když uslyšel ikonickou skladbu Baba Yetu z Civilization IV při záboru některých spřátelených vesnic.
Ten kluk z výše zmíněného příběhu včera odpoledne zvítězil v posledním, chybějícím a údajně (dle internetu) nejlehčím, Economic Victory, a získal tak zcela zasloužený Achievement: Destroyer of Worlds.
Je mu velkou ctí, že dohrál svou první Civilizační hru vůbec, na všechny typy vítězství která hra nabízí, tzn.:
-Domination: kde není nutné zabrat hlavní města protivníků, stačí být dostatečně silný a jen se bránit.
-Technological: ach ten krásný pocit kdy skládal kolonizační vesmírnou loď na orbitě matičky Země, a pak ji s nesmírnou hrdostí na sebe, poslal stiskem tlačítka A na controlleru na planetu Alpha Centauri! Tak ten je k nezaplacení, a nejvíce ze všech 4 typů uspokojující. Možná i proto, že ten kluk měl vždy rád techniku a vesmír. A také chtěl být jako všichni kluci jeho věku kosmonautem, nebo minimálně letcem!
-Culture: sám vlastně neví jak to s Řeky přežil a dotáhl na kulturní vítězství, ačkoliv mu jiné Civilizace zabraly dvě z jeho měst, nakonec to dal s pouhými 4 městy a díky kulturnímu vlivu obrátil zpět nejen své původní města, ale dokonce i 2 města jiných civilizací.
-Economic: vyhrát bylo obtížné, zdálo se téměř nemožné, až finálně prozřel a pochopil všechny mechaniky hry, především jak funguje produkce v daných městech a na čem stojí a padá. Inu, učí se každý z nás.
Hráči sofistikovanější PC verze Civilization série by mohli ohrnovat nad hrou nos, pro jisté zjednodušení v mechanikách i jednotkách, nicméně klukovi z našeho příběhu hra učarovala posledních několik dnů právě pro svou vstřícnost, a díky ní si nyní troufá na komplexnější Civilization VI.
Ocenil také krásnou kreslenou grafiku, takovou na kterou je radost pohledět i na dnešním 4K monitoru a která nutno dodat zestárla se ctí, mezi řečí zmínil, že grafika je nadčasová, místy lehce úsměvná (poradci a vůdci civilizací), někdo by možná řekl až příliš komiksová, ale on byl každopádně spokojený!
Byl až tak spokojený, že musel konstatovat, že hra je neprávem opomíjená verze slavné PC série, ideální pro nováčky v turn-based strategiích.
A když se náš kluk z příběhu pochlubil fotkami jak pokořil na obtížnost King všechny typy vítězství ve své desko-herní skupině plné programátorů (až na něj samotného), tak se mu dostalo velkého uznání, že je frajer, jelikož většina z nich nikdy nedohrála v komplexnější verzi PC Civilization všechny typy vítězství.
A kdyby jste měli možnost vidět jeho oči, tak ty opravdu v dané chvíli zářily jak hvězdy na nočním nebi.
Pro: přístupnost pro nováčky neznalé turn-based strategií, nadčasová grafika, výborné intro
Proti: chybějící tutoriál
Pro: Jízdný model, grafika, technická kvalita cutscen, příjemná mapa, akční kamera při bouračkách nepřátel
Proti: Systém tuningu, příběh, cutscen by mohlo byt více, pro fanoušky starších dílů asi až moc odlišný přístup