Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Sniper Elite 4

Sniper Elite 4: Italia

75
9 hodnocení Platformy
Žánr:
akce > 3rd person akce *
akce > stealth akce
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
14.02.2017 PCPS4XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://sniperelite4.com/
Sniper Elite 4 přímo navazuje na třetí díl této odstřelovačské série, kdy se opět v kůži amerického agenta OSS Karla Fairburna tentokrát přesouváme z afrického kontinentu (1942) do prosluněné Itálie (1943) plné přímořských měst, velkolepých struktur a rozlehlých lesů. Karlovým cílem je pomáhat italskému odboji, kteří urputně usilující o svržení fašistické vlády. Ovšem úspěch této mise je nesmírně důležitý, neboť v Itálii se vyskytla nová hrozba pro spojence, která ohrožuje uskutečnění operace Den D a úplné osvobození Evropy.

Hra oproti předchozímu dílu nabízí rozsáhlejší a detailnější mapy, u kterých si hráč může opět uplatnit jak plíživý, tak i rázný postup. Nechybí X-Ray kamery zasažených cílů, které jsou nově rozšířeny nejen na zabití odstřelovačkou, ale také na zabití výbušninou nebo při útoku na blízko. Novinkou je i ruční nastavení středu zaměřovače, který si hráč seřídí na základě vzdálenosti k cíli nebo podle aktuálního větru. Lze také využít různé římsy, po kterých může hráč lézt a shazovat nepřátele dolů (pokud stojí v blízkosti nad ním).

Podobně jako v předchozím díle i zde lze projít příběhovou kampaň až ve dvou lidech. Hra kromě PC vychází také na PS4 a Xbox One.


Poslední diskuzní příspěvek

Garret: Fajn. Ale hlavně mě zaráží ta pomalu klesající cena. No, herní krizí teď chvíli trpět nebudu. ;-)

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Sniper Elite 4 je pokračovanie v pravom slova zmysle. Tretí diel naoko veľmi pripomína a je vidieť, že autori sa nesnažili o žiadnu revolúciu. Namiešaný koktejl je však stále veľmi zábavný.

Hlavným pozitívom hry sú veľké otvorené úrovne, vďaka ktorým má zmysel plniť hromadu vedľajších úloh a výziev, pretože sa často ponúkajú hneď viaceré možnosti vyriešenia danej situácie. Môžete sa všade plížiť, potichu likvidovať nacistov a odlákať ich hodenými kameňmi alebo vyvolaním rozruchu v diaľke. Môžete tiež nabehnúť do budovy a začať všetko kropiť samopalom, alebo zase z diaľky vystrieľať celé stanovisko ostreľovačkou. K tomu máte aj viaceré druhy mín. Keď si správne namiešate herný postup, kampaň vás len tak neomrzí.

Po čase však začnete vnímať limity umelej inteligencie. Na normálnej obtiažnosti im trvá príliš dlho, kým si vás všimnú, preto odporúčam rozohrať na hard. V rámci možností ale dokážu spolupracovať v menších skupinkách a reagujú aj na hluky. Nepriatelia sú však celkovo príliš hlúpi a po čase som začal kalkulovať, že do ďalšieho úkrytu môžem prebehnúť, pretože za tie 3 sekundy behu voľným priestorom ma aj tak stráž nezaregistruje natoľko, aby spustila alarm.

Prostredia sú v rámci Talianska pomerne rozmanité. Prejdete si slnečným pobrežím, malebnou dedinkou, tmavým lesom aj zasneženými horami. Graficky hra podľa mňa spadá k priemeru dnešnej veľkej video-hernej produkcie. Ozvučenie je celkovo priemerné a hlavne zo zvukov zbraní som príliš nadšený nebol.

Celkovo tu teda máme podarenú akciu, v ktorej nájdu uplatnenie rôzne herné štýly. Hlavná príbehová kampaň zaberie len približne 12 hodín, ale vďaka znovuhrateľnosti a viacerým dodatočným módom(survival, online coop, kompetitívny MP) to až tak nevadí. Škoda nevýrazného príbehu s prázdnymi postavami a dialógmi. Túto hru treba brať ako arkádové ihrisko s hromadou nacistov, ktorých môžete rôzne likvidovať.

Pro: komplexné mapy, možnosť rôznych herných postupov

Proti: AI, zvuky zbraní, príbeh

+14+14 / 0
  • PC --
Na Sniper Elite 4 jsem se těšil jako na máloco. Otevřené mapy byly velkým lákadlem a rozhodně jsou tím nejdůležitějším, co posouvá tuhle hru z šedivého průměru. Celkem osm misí, přičemž každá má hrací dobu kolem dvou hodin, k tomu hromady vedlejších úkolů a pro masochisty i výzev (např. zabíjet nepřítele každé dvě minuty, zlikvidovat dvě válečné plavidla jednou kulkou, používat jen brokovnici atp.). Bohužel se mi pokazilo in-game počítadlo herní doby, ale tipoval něco lehce přes dvacet hodin. A to je pomalu dvojnásobek třetího dílu.

Po chvilce rozjímání jsem sáhl po druhé nejvyšší obtížnosti, která se od té nejvyšší liší mj. tím, že lze libovolně ukládat. Samozřejmě jsem měl automaticky vypnutý HUD s ukazateli čehokoli, včetně health baru, GPS nebo minimapy. Ačkoli hra dovoluje HUD a obtížnost celkově vyladit přesně podle toho, jak to hráči vyhovuje, jedna věc na HUDu vypnout nejde - počítadlo zkušeností. Je to hlavní důvod, proč jsem hru nejprve refundoval s tím, že ji prostě hrát nebudu, protože celý ten immersion dostává do zadele poté, co mi po každém zabití naskakují na obrazovku hromady zbytečných informací o množství zkušeností a to né někde v dolní části obrazovky, ale pěkně uprostřed, abych to jakože nepřehlédnul!

HEADSHOT +60xp! Infantry kill +200xp, GHOST +20xp, NO ASSIST +60xp, RIFLE KILL +100xp. 440XP! To si tam příště ty hlavy rebelionské příště můžou vrazit i zvukový doprovod, ať to má pořádné grády!

Fcuk dat.

Nakonec jsem to se skřípěním zubů přetrpěl a naučil se to ignorovat, ale jestli to ti troubové nechají i v dalším díle, z vysoka se jim na to vyseru. Takhle si kurvit svůj "snipeří" master-piece, to už chce pořádnou dávku debility. On opravdu SE4 patří k tomu nejlepšímu, co Rebellion zatím vyprodukoval. Místy jsem si připadal jako ve 3rd person Commandos, radost ze hraní rostla s každým tiše odpraveným náckem. Mapy jsou pěkně, i když trochu účelově, nadesignované. Možností je hromada, člověk si to může servírovat přesně tak, jak mu to vyhovuje.

Stealth sice né vždy funguje úplně bezchybně a čas od času mě dokázalo nasrat, když jsem šmiknul nácka nožem a ten, protože mě viděl asi tak 20 pikosekund, stačil vyvolat poplach v celém svém sektoru skrz dvě zdi betonového bunkru. Výdrž nepřátel, resp. poškození zbraní, není taky vždycky úplně košér a rána z winchersterovky do hrudi čas od času nácka tak akorát povalila na zem. Samopaly jsou z účinností taky naštíru, ale to už je takový trademark všech Sniper Elite her.

Technicky to celkem ujde, engine už má svoje nejlepší za sebou, ale hra vypadá dobře. Postava Karla se pohybuje pořád tak nějak stejně prkenně a vůbec to smooth movementu ubisoftích her to má hodně daleko, pro potřeby her to ale není nijak rušivé. Hudba už ale rušivá je, její vypnutí tak pro mě bylo nutností. Dovolil bych si vypíchnout jen takovou drobnost směrem k technické stránce - engine zřejmě nedokáže pracovat se dveřmi, jinak si nedovedu představit, že ve hře žádné nejsou. Tedy jsou, ale ty nikdy nejdou otevřít. Všude jinde jsou prostě jen zárubně. Maličkost, ale bije do očí.

Krátké rozhovorové intermezza před každou misí mají poněkud groteskní charakter, hlavně kvůli hereckému výkonu některých zúčastněných (nebudu jmenovat Anyu), zakončení bylo příšerné, ale lze nad tím mávnou rukou. O odstřelu škodné je tahle hra především a to dělá dobře.

Hodnocení: ✰✰✰✰
+9+9 / 0