Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Quake III Arena


Diskuze

« Novější Starší »
@MarezCZE (06.04.2019 17:25): Ať si každý hodnotí Call of Duty a Battlefield jak chce, to jest jeho věc :). Z mého pohledu je to s Quakem 3 zkrátka takto, tečka. Hodnocení jsem mu dal myslím dost vysoké, slušných 75%, které v mé hodnotící stupnici značí velmi solidní hru, nikoliv však top kousek v žánru (tam bych třebas spíše zařadil ten první díl série, který mi toho nabídl mnohem více než tento).
@Isair (06.04.2019 13:18): Tady se tak bezne hodnoti Call of duty a Battlefield, tak proc ne i Q3 a UT. No v kazdem pripade, z meho pohledu byl vyjmecny temi drobnymi vychytavkami a naprosto luxusnim gameplayem jako takovym, stejne jako se to povedlo treba Starcraftu, ale v kategorii strategii.
@MarezCZE (06.04.2019 12:38): Nevím, jak moc velká je to z tvé strany ironie:), ale jsou samozřejmě multiplayerovky, které nabízí něco netradičního a nadstandardního a jsem schopen jim ta vysoká hodnocení dát (viz. TF 2, který krom TF classic neměl alternativu, nabízel dostatečné množství obsahu a autoři se o něj dlouhá léta pečlivě starali- třebaže to šlo časem s F2P modelem a všemi těmi klouboučky a zbraněmi trochu do kopru). Ale Quake 3 nenabízel ve své době nic netradičního, už předtím jsme tu měli skvělý DM v Quake 1 a především pak ve dvojce a stejně tak fajn botmatch se slušnou AI v Unrealu 1. Pro mě byl Quake 3 tehdy třebas strašným zklamáním, v podstatě přinesl pouze něco, co tu už bylo xkrát předtím (navíc jen jako jakýsi bonus k pořádnému singlu) a ještě neobsahoval sám o sobě dostatek obsahu na to, že se věnoval pouze tomuto segmentu (neobsahoval dostatek módů, map etc.).
@H34D (06.04.2019 09:55): To nevím, 75% se mi zdá docela fajn a adekvátních. Tu hru mám rád, nic proti ní nemám, ale zase asi bych ji nerad vyzdvihl nad předchozími díly (kterým jsem dal 90 a 80%), anžto jakkoliv se dobře hraje, to osekání o sofistikovanější single player mi tehdy a vlastně trochu i dnes vadí (jak krásně by asi mohla vypadat kampaň v tak pěkném enginu:)) a vlastně ta hra udělala z něčeho, co bylo kdysi standardním bonusem navíc (DM), hlavní obsah- ano celkem jej vypilovali, ale i tak... Navíc má hra v základu imo poměrně málo contentu, třebas zrovna těch CTF map je tam strašně málo.
Když už tam dali něco jako single player (za který jsem jinak vcelku rád- v posledku Quaka 3 hraji možná více v singlu než v mp), tak jej taky mohli o něco více propracovat, klidně tam přidat něco jako příběh, nějaké zajímavější módy, mapy... prostě těch výtek by se našlo, na to abych s hodnocením nešel do zelených čísel, celkem dost. To však neznamená, že si hru neužívám :), stále ji však beru více jako takovou blbůstku na vyblbnutí, než na nějaký větší seriózní gameplay, progamingové hraní mě zase tolik neba a v mp s kámoši ji sice asi stále upřednostňuji před vším ostatním (pořád je to asi nejlepší DM volba), ale na druhou stranu na to by mi možná klidně stačil úplně v pohodě i takový Unreal 1 (a ten ještě nabízí solidní rozsáhlý single player k tomu a i s těmi boty se tam vlastně dá solidně vyblbnout).

Ale co se mi na hře poměrně dost líbí je, jak si pohráli s AI každé z postav- s každou hraje trochu jiným způsobem, používá jiný způsob pohybu či upřednostňuje jiné zbraně a má s nimi rozdílný skill.
Heh, až teď jsem si všiml, že už v původním Quakovi 3 jde týmu také rozdávat příkazy, akorát se tak neděje přímo ve hře pomocí kláves jako v Team Aréně, ale z hlavního menu a nejde je rozdávat jednotlivým botům, ale všem najednou. Nicméně jakmile se vzdáte leaderství týmu a převezme ho nějaký bot, tak docela solidně dokáže rozvrhnout bránící/útočící síly a už se o ten tým nemusíte starat, takže nakonec celkem v klidu.
Sice jen na duely, ale přesto hodný zmínky je mod SpiterBot, který nabízí lepší AI. Boti umí strafejumping, časují předměty a lépe volí zbraně...
Ale je fakt, že na Nightmare hraje už v původním Quakovi ta AI na CTF mapách o dost lépe a agresivněji oproti hardcore obtížnosti. Dokáže využít situace a ve správnou chvíli zaútočit a podpořit vás v boji, už si konečně nepřipadám jako jediný užitečný člen týmu. On i teda v DM hraje dost odlišně, zajímavé, jako kdyby tu AI pro tuhle obtížnost komplet překopali.
Je docela škoda, že nejsou ty CTF mapy (či jim podobné) dostupné i v TDM s tím, že by se každý z týmů spawnoval ve své bázi, což by mi přišlo asi o něco zajímavější/zábavnější, než hra na klasických DM mapách, kde se všichni spawnují náhodně.

Ale teda musím říct, že Xaero je na nightmare pěkná kurva a pyšní se možná až příliš strojovou přesností a reflexy s railem. Bez srabácké taktiky "schovat se za jeden z "pilířů" s rocket launcherem a čekat až přijde" bych ho asi nedal.
@Isair (21.03.2019 18:08): Jo, ty power upy byly v podstatě jen o Guard / Doubler. Ale dal se využít i Scout, jen ten Ammo regen na piču, to je fakt. :) Nové zbraně nebyly nic extra, ale líbily se mi nové areny a myslím, že to bylo i trochu těžší než Q3A (na nightmare).
@H34D (21.03.2019 17:53): Team Arena je OK (jak už jsem níže psal), tam jdou rozdat botům příkazy attack/defense/follow etc., ale s původním Quakem je v CTF problém, všichni si hodí na začátku defense a člověk aby vlajku dobýval sám.

Mě osobně Team Arena nesedí převážně kvůli těm novým power upům, které mi přijde že kdysi čistou hratelnost zbytečně překombinovávají a jsou i celkem nevyvážené (takové Guard mi přišlo děsně overpowered například, zatímco Ammo regen proti zbytku příliš slabé). Ani ty nové zbraně mi nějak nesedí (a mají fakt hnusné modely), snad jen tu kopírku flak cannonu z Unrealu bych bral i do původního Quaka, ta byla docela zábavná.
@Isair (21.03.2019 17:01): Zvláštní, na problém s AI si fakt nepamatuju a to jsem se s botama nahrál možná i tisíc(e) hodin. Zejména Team Arena na tom byla moc dobře, obecně jsem nikdy nepochopil, proč se na ten datadisk tak nadávalo.
Docela škoda té Bot AI v CTF mapách, kdy všichni z vašeho týmu brání vlajku a v útoku vás nepodpoří (a nepřátelský tým to má zpravidla taky striktně rozdělené například na 2 útočicí, 4 bránící členy), jsem si chtěl trochu zablbnout v CTF, ale kvůli té AI se to moc nedá, po netu CTF taky pořádně nikdo nehraje. V tomhle bude asi lepší volba Unreal Tournament. Asi na to bude nějaký mód, ale i tak...

Škoda, že tu není rozdělování příkazů jako v Team Aréně, která mě moc nebere kvůli těm nevyváženým novým power upům a zbraním a (až na výjimky) nic moc mapám.
@CeBrk (23.11.2017 17:37): Zkus si dát Major. S kulometem přesnost 70 %, což je na DM17 vražedné snad ještě víc než ten Xaero.
Na Xaera mi pomáhalo se schovávat za sloupem nebo skákačkou. Ale rozhodně to není triviální.
Zdravím zdejší ostřílené borce. Měl bych na vás jednu otázku. Před několika týdny jsem si z nostalgie tuto hru opět nainstaloval a zajímalo by mne, jestli se někomu z vás daří porazit ve skirmish boty na obtížnost nightmare v mapě DM17? To samo o sobě není až tak moc těžké a samotnému se mi to občas daří. Ale ještě nikdy se mi to nepodařilo, když si mezi boty dám i Xaera (většinou hraji se čtyřmi či pěti boty). Ta svině vždy vyhraje :-). Zrovna před chvílí jsem si myslel, že už to mám. Mám nastavený frag limit na 20 a už jsem měl 18 a Xaero za mnou 15. A zase mi to uniklo :-)
Včera jsem poprvý vyhrál na obtížnost NIGHTMARE! Neuvěřitelný. Před pul rokem jsem na tom testoval myši, poskočil jsem hned o jednu obtížnost - na hardcore, a občas si to od tý doby pustil. Několikrát jsem skončil těsně druhej, třetí, tak jsem si řekl, že je už dám. Ty kráso. Špičková hra. Musíte taktizovat, bejt rychlí, přesní, předvídat, znát prostor, mít odpovídající technické vybavení... však to znáte. Na nějaký otočky ve vzduchu jsem už moc starej.
Kdyby chtěl někdo příležitostně duelit, dupu nakopat, tak hlásim cumback ke QL :)
ne to neni ono ale jinak diky. takhle.... videl jsem to na videu na youtube ucil jsem se strafejumps a v tom videu mel nekdo takovou tabulku, ktera merila rychlost pohybu hrace i uhel a rychlost mysi. potrebuju to prave na ten strafe
ahoj shanim programek - utilitku, ktera meri rychlost pohybu jak hrace tak i pohyby mysi. nekde jsem to videl uz je to dyl a ted uz jsem to nemohl najit ani nevim jak se utilitka jmenuje prosim poradte diky.
Bezvadná hra. :) Teď momentálně hraju ten Quake III arena live.. či jak, se to jmenuje.. ;)
To ste mali proste všetci smolu na spoluhráčov. Ja hrávam QL a vlastne je to momentálne jediná hra, čo hrám. Sám viem svoje o tom, keď chytíte príšerný tým a tá hra vážne nestojí za veľa. Avšak stále sú tam duely a FFA. Čo sa týka Clan Areny a CTF, treba sa to najprv naučiť hrať (na FFA a dueloch) a potom na vyšších leveloch sú poväčšinou normálnejší hráči, ktorí už aj počuli o niečom takom ako "týmová spolupráca". Za ten čas, čo to hrám som tam stretol aj množstvo Čechov a Slovákov, ktorých síce osobne nepoznám, ale v hre ich môžem považovať za kamošov a hra s nimi je naozaj výborná (hlavne tie výnimočné okamihy, kedy sa stretneme cca dvanásti v jednej aréne, preberieme nejaký chudzí server, keďže slovenské a české tam nie sú a potom tam hráme sami, taký zážitok z hry želám všetkým hráčom :))
Btw: viem, že reagujem tak trochu oneskorene, akurát som nemal dosť času a na DH som dlhšie nezavítal :)
Teda neviem, aký názor máte vy, ale viete si niekto predstaviť ako mohol vyzerať singleplayer v Quakevi 3? Podľa mňa by to bola bomba.
Mám podobné zkušenosti jako MCZ, naposledy jsem to hrál cca půl roku zpátky a znovu se mi do toho opravdu nechce.
MCZ: Tak pul az trictvrte roku zpatky. Ja hral pouze Clan Arenu a ta je v dnesni dobe nehratelna. Hraje ji totiz dohromady v Evrope tak sto lidi a ti to hraji kazdy den, takze se nechytam no.
marwel - Já nehraju fotbal od té doby, co ho začal hrát Beckham.
marwel: to jest od kdy?

Marcusss: já to hrál tak rok nazpátek, ale hrozně mě to štvalo; baví mě týmové hry, ale kooperace hráčů v QL byla nejhorší, co jsem kdy viděl (v CTF!), tak jsem s tím skončil. Po půl roce jsem to zkusil na chvíli znovu a když jsem seznal, že se nic nezměnilo, rozhodl jsem se, že už nikdy více.

Jdu si dát Orchestru.
taky mi to nešlo když jsem to zkoušel řešit.když začaly stránky fungovat tak sem nepřišel jak to aktualizovat.je tam na výběr stáhnout si pbsetup.exe vybrat si hru a k ní aktualizovat pb.(quake live tam neni na výběr)pak je možnost stahnout nakej soubor kterej nevim kam nakopírovat s koncovkou html
To není nic nového. Minimálně ohledně aktualizací (nejčastější příčina vykopávání z her) je PunkBuster naprosto neschopný program. Zkus jej ručně aktualizovat (včetně profilu hry v PunkBusteru), viz jejich stránky: http://www.evenbalance.com/ (mě momentálně nechtějí fungovat).
už jste zkoušeli?já teď instaluju,prej to má bez problémů běžet v prohlížeči tak sem zvědav
Skoda ze Wilkus necte diskuze, mel by nejaky feedback, vedel by proc dostal minuska a hlavne by mi nemusel davat kontrminuska...
Parádní úvod od Wilkuse je ale: Ouha, ouha copak nám z gothic serie čouhá. Ten mě opravdu pobavil :)
Taky mám pocit že jsem to už párkrát viděl, hrozný je to ale pořád stejně.
Mel jsem pocit, ze takhle debilne zacina Wilksus vsechny svoje komentare, ale asi to postupne predelava a tuhle vysostnou frazi ma vzdy jen u toho nejnovejsiho.
Jedna z mých prvních her, která dost pobaví, hlavně v Multyplayeru. Super zbraně, super mapy. Moje nejoblíbenější mapa je ta v kyperprostoru či co to bylo:-) Doporučuji.
Nechytej mne za slovíčka, za to může včerejší pivní maraton. Za hodnocením si stojím, míň nedávám jen z úcty ke klasice.
Všech sto nás je s to pochopit, co si napsal, naopak ty sám asi nechápeš, co si napsal a proto je Bodkinovo poukázání na tvou ignoranci tak trefné. Podívej, já nemám rád sportovní hry, ale to ještě neznamená, že půjdu do diskuse k Fifě, dám ji cca poloviční hodnocení, co si zaslouží a začnu vyřváváat, jak je dementní běhat s panáčkem na zeleném monitoru a kopat do balónu.
není to krásně řečeno, jelikož nejste sto pochopit, co jsem napsal, ale co už.
Javor: Máš pravdu jen z části. Opravdu jsou dvě části her na podobném/stejném principu. Jedna z nich se Caelosovi líbí a jsou tudíž brilantní a druhá se mu nelíbí, a proto jsou dementní.

Caelos: Shadow Warrior měl lepší mulťák.
Ten ale asi multiplayer neměl, že? U onlinovek máš velkou výhodu, můžeš to hrát osm hodin denně (znám člověka který takhle propadl CS) a přesto ta hra nikdy nedopadne stejně a nemůžeš si být nikdy ničím jistý. Když jsme hrál podruhé coda všechy skripty jsem si už pamatoval a byla to už celkem nuda
Já bych dal i míň, nikdy mně nebavilo hrát po internetu. Maximálně ten Flatout. Tyhle arény a další tuny stejných her mne prostě netankujou, běháš po mapě, pic, otočíš se, pic, nuda nudoucí. Na škole jsme hráli Duka.
Caelos: Náhodou, ve škole proti spolužákům je to celkem sranda, na druhou stranu to byla jedná hra kterou jsme v prváku měli
Já měl za to, že na stejném principu stojí polovina herní tvorby.
Ja najradšej hrám Clan Arenu. FFA ma vôbec nebaví, no možno aj preto, že nestihnem zobrať dobúr zbraň skôr ako ma zabijú ;)
:). Taky se mi to podari jen jednou za cas. Ale mnohem lepsi pocit je dohrat CTF s nejvice body, nebo vyhrat TDM s nejlepsim KDR.:)
Trvalo mi to 8.3 hodin a 793 fragů, ale dnes jsem konečně vyhrál FFA. Je to úžasný pocit.
MCZ: To je skoda no. Nekde jsem ale cetl, ze se Id Software chystaji pridat do Quake live i nejpopuranejsi mody a na mapy by pak taky mohlo dojit. Co je na tom pravdy cert vi. Ja bych byl rad.:)
marwel: BFG je výrazně slabší, než v Q3A (munice je méně, kadence menší), a rozhodně neplatí, že i nováček s ní má vyhráno; už jen proto, že je použitelná jen na kratší vzdálenosti. Jinak plasma stále uplatnění má (s Quadem brutální kombinace), ale s lightning gunem se míří přesněji, to je pravda. Jinak z nových zbraní se mi líbí pouze ten minomet (dobrý na krytí při ústupu), chaingun je už fakt do počtu, nailgun zbytečnost. S komunitou máš pravdu.

Jinak už jsem to tu psal, ale v mém případě má prostě QL jeden zásadní nedostatek > absence lepších (fanouškovských) map.
MCZ: ja by som si určite zahral, len na QuakeLive sa nedostanemj každý deň, takže by bol menší problém (v mojom prípade) to načasovať.
Já osobně skáču po mapách pod nickou le_Erable a MCZetovu nápadu musím dát bod.
Ehm, nešli byste někdo do nějakého eventu? Našla by se prázdná CTF mapa/server, kterou bysme pak obsadili. Muselo by nás ale být dost, přinejmenším 6, abychom zabrali alespoň polovinu kapacity.
Když 5x po sobě vyhraje ten samý člověk, pokaždé s obrovským náskokem a téměř bez úmrtí, tak už to tak sporné není. Setkal jsem se s tím několikrát a štve mě to o to víc, že většinou bývám ten druhý hned za ním :-)
Spíše než počet hráčů mi vadí příliš nízký fraglimit.

To vyhazování tam ale myslím (nějaké) je, ovšem řekl, bych, že je to dost sporné; já jednou vyhrál hru s tím, že ten druhý měl o 10 bodů méně a rozhodně to nebylo tím, že bych se dostal mezi slabší hráče, ta hra byla dost tuhá a já jen měl během cca posledních tří minut kliku a získal takový náskok.

Každopádně s FFA zřejmě končím, protože už se mi fakt nedaří a nejsem schopný se pořádně soustředit. Mnohem raději pobíhám a poskakuji s vlajkou coby scout v CTF (to mi občas jde opravdu pekelně :-) ).
Osobně hraji jen FFA a pokud mi něco vadí, tak příliš velký maximální počet hráčů a absence něčeho jako "vote kick". Protože opravdu není zábavné, když se do hry připojí někdo, kdo výrazně převyšuje všechny ostatní, jen aby si honil skóre.
Hmm, tak CTF v QL není tak špatný, jak jsem se bál, až na dva podstatné detaily:

- týmy se nijak "nebalancují", a dostávat/dávat nakládačku soupeři není zrovna zábavné
- ty nejlepší mapy skoro dosahují úrovně těch nejhorších z Threewave (btw je po nich na fórech dost velká poptávka, co jsem se díval, tak snad to někdy nějak zařídí)...

Btw statistika vítězství/prohraných je absolutně k ničemu, protože se do ní počítají zápasy ze všech typů her, tj. kdejaký moula se sveze s lepším týmem v CTF a hned mu začnou naskakovat výhry, kdežto v FFA můžete být po celou hru třeba nejlepší hráč v poli, pak chvíli zaváháte, skončíte druzí a obdržíte prohru; opravdu k ničemu systém.
Na Quake Live jsem stejně jako tady. Jen nevím, jestli to ještě budu hrát, nechci být závislý :-D
Gremlin_Psyx
Tak já se přidám, ale s mým ratio 0.13 jsem ideální fragovací panák, tak mě šetřete :-)