Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@H34D (27.12.2020 21:26): to jo, ja v mladsich letech taky byl spise multiplayer typ. hraval sem CS:Source,Trackmani nations, CS1.6, chvili i Unreal:Tournament s Quakem 3,,..... Ale vyrostl sem z toho, uz me zajima jen single a to opravdu jen hra sam za sebe, takze ani COD: MW si poradne neuziji protoze mne vadi to ze vedle mne mam tym.
@Bravewolf (27.12.2020 21:23): Já tě v podstatě chápu, ale sám sis odpověděl - problém je v tom, že sis něco představoval a ta představa nebyla naplněna, ergo se nejedná o problém samotné hry.

A mimochodem zrovna u CS jsem stejně jako u Quake 3 strávil stovky hodin hrami s boty a to boti v CS jsou naprosto strašní oproti brilantním botům v Q3. Ty hry mě zabavily mnohonásobně déle než nějaký singl v Quake 1, či 2. :) Takže je to subjektivní, stačí říct, že tebe tenhle styl hry prostě nebavil, nemusíš tvrdit, že tenhle styl hry je špatný a nemělo to tak být. :)
@H34D (26.12.2020 14:17): jenze proste u Quake 2 byl single pruchod hrou, ktery sem si uzil a tak sem si predstavoval ze bude single i u tretiho dilu. Kdyby se Quake 3 Arena jmenoval jen Quake Arena, nemam nejmensi vytku. Takhle je to jako Counter Strike kde jaksi hrat sam s botama aspon pro me nema dlouhodobe smysl.
Je mi jasné, že jsem popudil zdejší fanoušky. Tak předně můj příspěvek byl v prvé řadě reakce na uživatelé níže, co psal že single player Q3 stojí za starou belu (volný překlad). Má pravdu stojí, a za tím si stojím pro změnu zase já.

A silně mě to připomíná dobu kdy jsem s kamarády trávil v MP Battlefield 2 stovky hodin online hraním , Battlefieldy téměř nahradily Q/UT v online, dnes otěže přebírají battle royale games, a jeden kamarád mě říká že dohrál single player Battlefield 2. A já na to, on tam nějaký fakt je? Ano byl: asi jako v Q3, boti. Proti gustu....každopádně osobně nepovažuji prohánění botů po mapách za znak single player hraní, spíš nahrážky offline tréningu.

Všem pařanům Q3 hezké svátky, osobně SP Q3 rád vynechám. Good Frag!
@H34D (26.12.2020 14:17): Tak jasně... je to spíše takové povzdechnutí nad tím, kterak by možná singl šel okořenit (a možná by i déle vydržel, byl by zapamatováníhodnější), že o něj tvůrcům nešlo a své síly směřovali jiným směrem, je mi samozřejmě jasné. V podobě v jaké singl nyní je, jej beru spíše jako trénink, než cokoliv dalšího (byť tedy finální boss na Nightmare je už hodně hardcore trénink :)). Což však nemění nic na tom, že jsem strávil spoustu hodin zápolením proti botům ve svých vlastních hrách (tím myslím "vyber mapu, nasázej si tam kolik botů je libo a hraj" :), hodně jsem se vyblbnul třebas i v capture the flag), než v samotné single player kampani, kterou sfoukneš během chvíle a krom finálního bosse ti z ní v paměti asi příliš neuvízne (koneckonců i těch pár CTF či TDM map etc. by v ní nemuselo být na škodu).
Ono ale jak tu někdo psal, tak taky zastávám názor, že paradoxně v singlu trávilo mnoho lidí mnoho hodin. Včetně mě. Byla to jiná zábav než kampaň, ale zabavili to i tak dost. A člověk se připravil na MP. Mě ta kvalita botu překvapuje do dneška. I UT byl v singlu zábavný až po kokot.
@Isair (25.12.2020 22:23): Chápu, ale kdyby byl singl odbytý, tak se vsaď, že by existovaly názory typu, že se tvůrci na to měli raději úplně vykašlat. Podle mě je lepší udělat pořádně tu část hry, na které tvůrcům záleží, než tam polovičatě cpát i něco dalšího, co není pointou hry. I historicky John Carmack u Dooma prohlásil, že příběh ve FPS je důležitý jako příběh u pornofilmu. Osobně si už vůbec nevybavuju, jaký příběh měl Quake 1 a 2 a myslím, že cokoli dalšího by u Quake 3 bylo buď nedůstojné, anebo by to naopak příliš zdrželo vývoj (přeci jen tvůrci chtěli co nejdříve ohromit svět další revolucí v grafice).
@Rapier (25.12.2020 11:20): říct o jedné z nejznámějších a nejoblíbenějších kompetitivních MP her (která se mj. v různých odnožích hraje dodnes), že skončí v propadlišti dějin, je docela silné tvrzení ;-)
Jestli mě něco mrzelo na singlu Quaka 3, tak je to do jisté míry větší propracovanost či nějaké odlišení od klasického zápolení, třebas implementování nějakého jednoduchého příběhu/příběhového backgroundu, cutscén či nějakých jiných osvěžení (nějaké módy či questy speciálně na míru single playeru) by nemuselo být vůbec na škodu. To jsem si uvědomil až při nedávném hraní, jinač je singl stále poměrně zábavnou jednohubkou takového toho typu "zapnu, chvíli zahraji a zase vypnu". Na druhou stranu není příliš "čistě multiplayerových her", které by měly implementovaný i single player (krom UT mě z hlavy asi ani jiná nenapadne), jakkoliv jednoduchý (v tom smyslu, že toho nenabízí o moc více oproti klasickému "vyber si mapu a nasázej si tam random boty"). Více jsem ocenil však pečlivost v oblasti AI jednotlivých botů, kdy vlastně každý má trochu jiný skill bez ohledu na obtížnosti, v tomhle se v ID docela vyřádili, o hláškách nemluvě (čímž je do jisté míry personifikovali).
Neřekl bych, že arénové FPS jsou mrtvé, v esportu je spíš trend posledních let ústup duelových her a zvýšení popularity týmových her. Anebo když už duel, tak battle royale samozřejmě. Ale i ty klasické duelové střílečky a strategie se drží alespoň na okraji. Např. takový QuakeCon je jedna ze stěžejních herních akcí a dokud bude QuakeCon, tak tam tradičně bude 1v1 turnaj. A pokud bude každoroční velký turnaj na QuakeConu, budou i v průběhu roku fungovat menší turnaje a ligy. Samozřejmě se to nedá srovnat s Counter-Strike, ale Quake stále žije.

Quake 3 byla dost stěžejní hra po všech stránkách, myslím, že hrou s boty strávil kdekdo více času než plnohodnotnými singleplayerovými kampaněmi v jiných FPS hrách.
@MCZ (25.12.2020 13:42): Arénové střílečky s boty typu Quake 3 asi ano (nadobro mrtvé). Trochu renesanci naopak podle mého zažívají single player FPS arénového typu, tj. nepřátelé nejsou v dané mapě "od začátku" (a neřeší bez detekované přítomnosti hráče turné The Beatles jako v NoLF), ale hráč je uzamčen v aréně, do které se "odnikud" spawnují nepřátelé a po jejich likvidaci je možné pokračovat dále.

Technologiký milník to bez debat byl, na id Tech 3 běželo kde co. Propadliště dějin to rozhodně není ve slova smyslu "kdo to dnes zná" (protože kde kdo), možná spíše ve slova smyslu "dnes (prozatím) mrtvá větev designu FPS" (což se dříve či později stane asi čemukoli).
Tak pravdou je, že arénové střílečky jsou už nejspíše nadobro mrtvé, UT zabil battle roayale a Champions se nejspíše nikdy nedostanou z early accessu.

Každopádně to byl technologický milník a na Quake 3 engine běžela snad každá lepší střílečka první poloviny 2000s, včetně toho JK2. Už jen proto bych o propadlišti dějin nemluvil, pokud se na to teda nemáme dívat optikou, podle které tam skončí každá hra včetně ostatních jmenovaných.
@Všivák (25.12.2020 13:00): to jsem chtěl taky zmínit, ale aktuální popularitu Quake Live nesleduju. Každopádně tak deset let zpátky jel samozřejmě dost. Dneska už nevím., tak jsem nechtěl plácat.
Vždyť se Quake 3 jako Quake live hraje dodneška. Proč si myslíte, že je to epizodka doby. Mě naopak přijde, že je to fenomén, který doteď žije.
@Rapier (25.12.2020 11:20): To jsou zas kecy. V roce 1999 nestal komp deset výplat. Q3 nikdo nikdy nevydával za singl. Epizoda možná, asi jako každá hra, byť s dost zásadním zářezem. Ale tak hlavně si kopnout.

Jo a jednička z vyhradami...

Říká odborník na FPS co dohrál HL (bez datadisku) dvacet let po vydání. A z dalších FPS možná jen ten Unreal..? Kdyžtak mě oprav.

Já vím třeba o simulátorech kulový a tak do toho nekecám. Jen se občas kocham nad videí z YT. Ale to je tak vše.
Já nikdy neholdoval multiplayerovým hrám nebo hraní ve více lidech a i přesto jsem v Q3 strávil hodně času, prostě mě ten boj s boty hodně bavil. To samé první Unreal Tournament.

A naopak Duke Nukem 3D a kupodivu i Halflife mě nikdy moc neoslovily (mám ale v plánu si je v blízké době znovu zahrát).

Každopádně nepopírám, že můžu být výjimka potvrzující pravidlo. :)
Nalejme si čistého vína, kvák 3 vážně není single player hra, a to ani omylem. Jednička, dvojka budiž (s výhradami k prvnímu dílu), ani jeden ovšem nemá ambice soupeřit s popularitou Duke Nuken 3D, Shadow Warrior, SW Jedi Knight II, Dark Forces nebo Doom, apod.

Kvák 3 skončí v propadlišti dějin jako pouhá epizoda kdysi dávno, v dobách kdy počítače a konzole byly v plenkách nebo bych měl říci v době kdy počítače stály jak 10 tehdejších výplat obyčejných pracujících lidí (!), oblíbeného multiplayeru.
skoda ze hra je gameplayem opravdu jen pro multak a neni to provedene tak aby i singleplayer zalozeny hrac mel motivaci hru hrat, pobyhat po nudnych mapach od niceho k nicemu s botama je fakt nuda. Kdyby to bylo aspon jako v Payday, nebo mohli udelat i singleplayer kampan po vzoru druheho dilu. Takhle to beru jen jako Quake Online Arena bez te trojky
Zdarma na bethesda launcheru stačí si stáhnout launcher a přihlasit se na učet a získate ho automaticky do své kolekce 17-20.8
@MarezCZE (06.04.2019 17:25): Ať si každý hodnotí Call of Duty a Battlefield jak chce, to jest jeho věc :). Z mého pohledu je to s Quakem 3 zkrátka takto, tečka. Hodnocení jsem mu dal myslím dost vysoké, slušných 75%, které v mé hodnotící stupnici značí velmi solidní hru, nikoliv však top kousek v žánru (tam bych třebas spíše zařadil ten první díl série, který mi toho nabídl mnohem více než tento).
@Isair (06.04.2019 13:18): Tady se tak bezne hodnoti Call of duty a Battlefield, tak proc ne i Q3 a UT. No v kazdem pripade, z meho pohledu byl vyjmecny temi drobnymi vychytavkami a naprosto luxusnim gameplayem jako takovym, stejne jako se to povedlo treba Starcraftu, ale v kategorii strategii.
@MarezCZE (06.04.2019 12:38): Nevím, jak moc velká je to z tvé strany ironie:), ale jsou samozřejmě multiplayerovky, které nabízí něco netradičního a nadstandardního a jsem schopen jim ta vysoká hodnocení dát (viz. TF 2, který krom TF classic neměl alternativu, nabízel dostatečné množství obsahu a autoři se o něj dlouhá léta pečlivě starali- třebaže to šlo časem s F2P modelem a všemi těmi klouboučky a zbraněmi trochu do kopru). Ale Quake 3 nenabízel ve své době nic netradičního, už předtím jsme tu měli skvělý DM v Quake 1 a především pak ve dvojce a stejně tak fajn botmatch se slušnou AI v Unrealu 1. Pro mě byl Quake 3 tehdy třebas strašným zklamáním, v podstatě přinesl pouze něco, co tu už bylo xkrát předtím (navíc jen jako jakýsi bonus k pořádnému singlu) a ještě neobsahoval sám o sobě dostatek obsahu na to, že se věnoval pouze tomuto segmentu (neobsahoval dostatek módů, map etc.).
@H34D (06.04.2019 09:55): To nevím, 75% se mi zdá docela fajn a adekvátních. Tu hru mám rád, nic proti ní nemám, ale zase asi bych ji nerad vyzdvihl nad předchozími díly (kterým jsem dal 90 a 80%), anžto jakkoliv se dobře hraje, to osekání o sofistikovanější single player mi tehdy a vlastně trochu i dnes vadí (jak krásně by asi mohla vypadat kampaň v tak pěkném enginu:)) a vlastně ta hra udělala z něčeho, co bylo kdysi standardním bonusem navíc (DM), hlavní obsah- ano celkem jej vypilovali, ale i tak... Navíc má hra v základu imo poměrně málo contentu, třebas zrovna těch CTF map je tam strašně málo.
Když už tam dali něco jako single player (za který jsem jinak vcelku rád- v posledku Quaka 3 hraji možná více v singlu než v mp), tak jej taky mohli o něco více propracovat, klidně tam přidat něco jako příběh, nějaké zajímavější módy, mapy... prostě těch výtek by se našlo, na to abych s hodnocením nešel do zelených čísel, celkem dost. To však neznamená, že si hru neužívám :), stále ji však beru více jako takovou blbůstku na vyblbnutí, než na nějaký větší seriózní gameplay, progamingové hraní mě zase tolik neba a v mp s kámoši ji sice asi stále upřednostňuji před vším ostatním (pořád je to asi nejlepší DM volba), ale na druhou stranu na to by mi možná klidně stačil úplně v pohodě i takový Unreal 1 (a ten ještě nabízí solidní rozsáhlý single player k tomu a i s těmi boty se tam vlastně dá solidně vyblbnout).

Ale co se mi na hře poměrně dost líbí je, jak si pohráli s AI každé z postav- s každou hraje trochu jiným způsobem, používá jiný způsob pohybu či upřednostňuje jiné zbraně a má s nimi rozdílný skill.
Heh, až teď jsem si všiml, že už v původním Quakovi 3 jde týmu také rozdávat příkazy, akorát se tak neděje přímo ve hře pomocí kláves jako v Team Aréně, ale z hlavního menu a nejde je rozdávat jednotlivým botům, ale všem najednou. Nicméně jakmile se vzdáte leaderství týmu a převezme ho nějaký bot, tak docela solidně dokáže rozvrhnout bránící/útočící síly a už se o ten tým nemusíte starat, takže nakonec celkem v klidu.
Sice jen na duely, ale přesto hodný zmínky je mod SpiterBot, který nabízí lepší AI. Boti umí strafejumping, časují předměty a lépe volí zbraně...
Ale je fakt, že na Nightmare hraje už v původním Quakovi ta AI na CTF mapách o dost lépe a agresivněji oproti hardcore obtížnosti. Dokáže využít situace a ve správnou chvíli zaútočit a podpořit vás v boji, už si konečně nepřipadám jako jediný užitečný člen týmu. On i teda v DM hraje dost odlišně, zajímavé, jako kdyby tu AI pro tuhle obtížnost komplet překopali.
Je docela škoda, že nejsou ty CTF mapy (či jim podobné) dostupné i v TDM s tím, že by se každý z týmů spawnoval ve své bázi, což by mi přišlo asi o něco zajímavější/zábavnější, než hra na klasických DM mapách, kde se všichni spawnují náhodně.

Ale teda musím říct, že Xaero je na nightmare pěkná kurva a pyšní se možná až příliš strojovou přesností a reflexy s railem. Bez srabácké taktiky "schovat se za jeden z "pilířů" s rocket launcherem a čekat až přijde" bych ho asi nedal.
@Isair (21.03.2019 18:08): Jo, ty power upy byly v podstatě jen o Guard / Doubler. Ale dal se využít i Scout, jen ten Ammo regen na piču, to je fakt. :) Nové zbraně nebyly nic extra, ale líbily se mi nové areny a myslím, že to bylo i trochu těžší než Q3A (na nightmare).
@H34D (21.03.2019 17:53): Team Arena je OK (jak už jsem níže psal), tam jdou rozdat botům příkazy attack/defense/follow etc., ale s původním Quakem je v CTF problém, všichni si hodí na začátku defense a člověk aby vlajku dobýval sám.

Mě osobně Team Arena nesedí převážně kvůli těm novým power upům, které mi přijde že kdysi čistou hratelnost zbytečně překombinovávají a jsou i celkem nevyvážené (takové Guard mi přišlo děsně overpowered například, zatímco Ammo regen proti zbytku příliš slabé). Ani ty nové zbraně mi nějak nesedí (a mají fakt hnusné modely), snad jen tu kopírku flak cannonu z Unrealu bych bral i do původního Quaka, ta byla docela zábavná.
@Isair (21.03.2019 17:01): Zvláštní, na problém s AI si fakt nepamatuju a to jsem se s botama nahrál možná i tisíc(e) hodin. Zejména Team Arena na tom byla moc dobře, obecně jsem nikdy nepochopil, proč se na ten datadisk tak nadávalo.
Docela škoda té Bot AI v CTF mapách, kdy všichni z vašeho týmu brání vlajku a v útoku vás nepodpoří (a nepřátelský tým to má zpravidla taky striktně rozdělené například na 2 útočicí, 4 bránící členy), jsem si chtěl trochu zablbnout v CTF, ale kvůli té AI se to moc nedá, po netu CTF taky pořádně nikdo nehraje. V tomhle bude asi lepší volba Unreal Tournament. Asi na to bude nějaký mód, ale i tak...

Škoda, že tu není rozdělování příkazů jako v Team Aréně, která mě moc nebere kvůli těm nevyváženým novým power upům a zbraním a (až na výjimky) nic moc mapám.
@CeBrk (23.11.2017 17:37): Zkus si dát Major. S kulometem přesnost 70 %, což je na DM17 vražedné snad ještě víc než ten Xaero.
Na Xaera mi pomáhalo se schovávat za sloupem nebo skákačkou. Ale rozhodně to není triviální.
Zdravím zdejší ostřílené borce. Měl bych na vás jednu otázku. Před několika týdny jsem si z nostalgie tuto hru opět nainstaloval a zajímalo by mne, jestli se někomu z vás daří porazit ve skirmish boty na obtížnost nightmare v mapě DM17? To samo o sobě není až tak moc těžké a samotnému se mi to občas daří. Ale ještě nikdy se mi to nepodařilo, když si mezi boty dám i Xaera (většinou hraji se čtyřmi či pěti boty). Ta svině vždy vyhraje :-). Zrovna před chvílí jsem si myslel, že už to mám. Mám nastavený frag limit na 20 a už jsem měl 18 a Xaero za mnou 15. A zase mi to uniklo :-)
Včera jsem poprvý vyhrál na obtížnost NIGHTMARE! Neuvěřitelný. Před pul rokem jsem na tom testoval myši, poskočil jsem hned o jednu obtížnost - na hardcore, a občas si to od tý doby pustil. Několikrát jsem skončil těsně druhej, třetí, tak jsem si řekl, že je už dám. Ty kráso. Špičková hra. Musíte taktizovat, bejt rychlí, přesní, předvídat, znát prostor, mít odpovídající technické vybavení... však to znáte. Na nějaký otočky ve vzduchu jsem už moc starej.
Kdyby chtěl někdo příležitostně duelit, dupu nakopat, tak hlásim cumback ke QL :)
ne to neni ono ale jinak diky. takhle.... videl jsem to na videu na youtube ucil jsem se strafejumps a v tom videu mel nekdo takovou tabulku, ktera merila rychlost pohybu hrace i uhel a rychlost mysi. potrebuju to prave na ten strafe
ahoj shanim programek - utilitku, ktera meri rychlost pohybu jak hrace tak i pohyby mysi. nekde jsem to videl uz je to dyl a ted uz jsem to nemohl najit ani nevim jak se utilitka jmenuje prosim poradte diky.
Bezvadná hra. :) Teď momentálně hraju ten Quake III arena live.. či jak, se to jmenuje.. ;)
To ste mali proste všetci smolu na spoluhráčov. Ja hrávam QL a vlastne je to momentálne jediná hra, čo hrám. Sám viem svoje o tom, keď chytíte príšerný tým a tá hra vážne nestojí za veľa. Avšak stále sú tam duely a FFA. Čo sa týka Clan Areny a CTF, treba sa to najprv naučiť hrať (na FFA a dueloch) a potom na vyšších leveloch sú poväčšinou normálnejší hráči, ktorí už aj počuli o niečom takom ako "týmová spolupráca". Za ten čas, čo to hrám som tam stretol aj množstvo Čechov a Slovákov, ktorých síce osobne nepoznám, ale v hre ich môžem považovať za kamošov a hra s nimi je naozaj výborná (hlavne tie výnimočné okamihy, kedy sa stretneme cca dvanásti v jednej aréne, preberieme nejaký chudzí server, keďže slovenské a české tam nie sú a potom tam hráme sami, taký zážitok z hry želám všetkým hráčom :))
Btw: viem, že reagujem tak trochu oneskorene, akurát som nemal dosť času a na DH som dlhšie nezavítal :)
Teda neviem, aký názor máte vy, ale viete si niekto predstaviť ako mohol vyzerať singleplayer v Quakevi 3? Podľa mňa by to bola bomba.