Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Zajímavosti

Verze hry

PlayStation 2 verze s podtitulem Revolution byla posledním titulem společnosti Bullfrog Productions (1987-2001) předtím, než Electronic Arts studio uzavřelo a rozdělilo jeho zaměstnance mezi projekty svých zbývajících britských poboček.

Obsahem v sobě tato verze spojuje Quake III: Arena (1999) a rozšíření Team Arena (2000). Sdílí s nimi totožnou náplň hratelnosti, osm známých módů a v jejich rámci klání s boty i multiplayerovou složku. Ta je zde však pouze ve formě splitscreenu, a to nanejvýš pro čtyři hráče na jedné konzoli.

Jediným obsahem navíc jsou dva skiny (Mistress a Reaper) ze série Dungeon Keeper rovněž od Bullfrogu.

Vývoj

Hra proslavila (dá-li se to tak říci) okultistický algoritmus pro rychlý výpočet odmocniny. Algoritmus míchá celočíselné a desetinné hodnoty a k tomu ještě používá podivnou magickou konstantu 0x5f3759df. Níže následuje zdrojový kód s autentickými komentáři:

 
float Q_rsqrt( float number ) 

 long i; 
 float x2, y; 
 const float threehalfs = 1.5F; 
 
 x2 = number * 0.5F; 
 y  = number; 
 i  = * ( long * ) &y;                       // evil floating point bit level hacking 
 i  = 0x5f3759df - ( i >> 1 );               // what the fuck?  
 y  = * ( float * ) &i; 
 y  = y * ( threehalfs - ( x2 * y * y ) );   // 1st iteration 
// y  = y * ( threehalfs - ( x2 * y * y ) );   // 2nd iteration, this can be removed 
 
 return y; 


Původně hra měla obsahovat tři třídy postav s rozdílným počtem životů a rychlostí pohybu.
Práce na všech botech ve hře vychází z modu Gladiator bot pro Quake II. Tvůrce modu s přezdívkou Mr. Elusive byl pro implementaci modu z Quake II do Quake III najat id softwarem.
Vývoj hry probíhal pouze v 9 lidech a trval 18 měsíců. Tvůrci Tim Willits a Paul Steed toto období označili za "the lock-up" ("pod zámkem"). Technický režisér a spoluzakladatel id software, John Carmack, označil Quake III za svoji nejoblíbenější hru, na které pracoval.
Ve hře původně místo Gauntletu měla být motorová pila. Podobně se při vývoji také zvažoval plamenomet. Dále se ve hře nachází naprogramovaný Grapling hook (přitahovací lano), ale odemyká ho až OpenArena, která vznikla na základě zveřejněného zdrojového kódu Quake III Areny.

Původně se také zvažovalo o roztřídění herních postav do tří kategorií podle "váhy" na lehká/střední/těžká, kdy každá z nich by měla specifické vlastnosti. Připomeňme, že datadisk Team Arena obsahuje určité "třídy" jako je např. Scout, Guard, Doubler, Ammo-Regen. Ty se však nachází ve hře pouze ve formě "power-upů", které je třeba na mapě nalézt a které jsou aktivní pouze do smrti hráče. Pravé roztřídění herních postav podle vlastností jako je rychlost, odolnost, či speciální dovednost realizoval až Quake Champions.

Hardware

CPU: Pentium II processor/AMD K6-2 processor
CPU SPEED: Intel 266 MHz/ AMD 350 MHz
RAM: 64 MB
OS: Windows XP/Vista
VIDEO CARD: 4 MB Video Card
SOUND CARD: Yes
FREE DISK SPACE: 70 MB

Easter eggy

Na mapě Q3DM15 - Demon Keep pokud sestoupíte na platformu těsně nad lávou, tak v levém rohu jedné z místností (kde se nenachází teleport) se v krví válí hlava jednoho z tvůrců hry - většina zdrojů uvádí Johna Carmacka, jiné Erica Webba.

Ostatní

Ve hře si lze nakonfigurovat barevný nick. Barvy jsou reprezentovány čísly uvozenými znakem stříšky ("^"), vše za touto sekvencí je vykreslováno určenou barvou. Příkladem budiž "^1Jac^3k^6al".
Hra byla zařazena do knihy 1001 Video Games You Must Play Before You Die vydané nakladatelstvím Universe Publishing.
Prodej za rok 2000 nakonec dosáhl 190 950 kusů a 8,4 milionu dolarů.
Doposud se hru podařilo nejrychleji dohrát za 21 minut a 59 vteřin. Na nejtěžší obtížnost Nightmare se doposud hru podařilo nejrychleji dohrát za 29 minut a 49 vteřin. Údaj může být ve zdrojovém odkazu průběžně aktualizován.
Rivalita mezi hrami Quake III: Arena a Unreal Tournament byla možná největší ve videoherní historii. Obě hry vyšly jen 2 dny od sebe a obě byly unikátní v tom, že byly primárně zaměřeny na multiplayer bez klasické singleplayerové kampaně. Unreal Tournament se zpočátku jevil jako vítěz, protože byl populárnější mezi běžnými hráči a více vydělal, byť technicky za Quake III zaostával. Jeden z designérů Quake III, Tim Willits, dokonce označil svoji hru za největší selhání, protože byla sice skvělá pro hardcore hráče, ale pro "ty, kteří platí" byla hra údajně téměř nehratelná. Quake III však zůstal relevantní po delší dobu, kdy zejména v esportu měl sice malou, ale stále aktivní hráčskou komunitu a dotované turnaje až do příchodu Quake Champions v roce 2017.
Hra přišla podobně jako Half-Life s kontroverzní protipirátskou ochranou, kdy cd-key, který byl vytištěn na zadní straně CD krabičky byl ověřován při připojování na server v multiplayeru. To však přinášelo problémy, kdy někteří hráči se do multiplayeru nemohli připojit, protože jejich CD klíč byly již používány piráty, kteří si pomocí generátoru klíče náhodou "vylosovali" funkční klíč. Popř. se v kamenných obchodech stávalo, že někteří zloději pouze nahlédli pod krabičku hry, CD klíč si opsali a hru nezakoupili.