Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Diskuze

@Dunemaster (04.01.2023 23:48): Sice moc tuhle sérii nesleduji takže nevím jak jsou na tom práva, ale absolutně nechápu proč neudělají remake nebo remaster Underground 1,2 a původních Most wanted. Vždyť v dnešní době se remakuje pomalu vše. A znám zrovna ze svého okolí mraky lidí co už nehrají, ale k těmhle hrám by se vrátili.
Znovu po delsi dobe rozehrano. A musim rict, ze ackoliv jsem u toho vydrzel pres 15 hodin, tech chyb je tam proste strasne moc a musim jit na 55. Tedy lehky nadprumer se spoustou chyb. Tak rad bych videl NfS vzkvetat, ale s Unbound to zase tak nejak ted stagnuje na urovni Heat, a to objektivne taky neni uplne top hra. Achjo.
@tomi2k9 (30.12.2020 17:10): Me se docela lini jak je. Myslim to za Speed zavody, ne to cerny (tmavy).

Mam to v Game Pass, nekupoval jsem to, takze spis to beru jako takove demo. Takze je to pro me takova meta. Kdyz me to do te doby vic nechytne, leti to z konzole. :)
Se zatatymi zuby pokracuji. Chci vyhrat to stare Porsche. :D

Driftovani se da nastavit v garazi postelovanim auta. Pak driftuje auto jak o zavod. :)
@Dunemaster (29.12.2020 22:07): Colin McRae: Dirt 2 je prý dobrá hra - kdyby tě tohle přestalo bavit, tak to zkus - údajně jsou tam opravdoví jezdci Rallye a je to lepší jak NFS.
Jen jsem si vzpomněl na ten osm let starý přesunutý komentář.. :)
Vy, co jste hráli na PC: Jak jste to ovládali? Mě to auto vůbec neposlouchá. Někdy zatočí hodně, někdy málo, někdy hned, někdy až se zpožděním... Naprosto neovladatelné.
Je fakt, že pokud něco opravdu hodně rychle zestárne tak jsou to právě závodní hry a tak trochu i simulátory všeho druhu.
Nicméně třeba Need for Speed: Hot Pursuit 2 z roku 2002 má stále ucházející grafiku, i na arkádu. Skoro bych řekl nadčasovou grafiku. Je také si třeba přiznat, že má např. můj neoblíbenější díl z NFS série: Need for Speed: Road Challenge (alias High Stakes) dnes moc hezky nevypadá ani na 15,6" notebooku, na rozdíl do titulu výše.

K Rally hrám, CMR 1&2 a tak trochu i CMR 2005 dnes už jsou za zenitem ale třeba takový DiRT 3 z roku 2011 mi má stále co nabídnou i v době DiRT Rally 2015.

@USER47 (06.03.2020 23:28): no řekl bych, že zrovna System Shock 2 je o dost těžší, komplexnější a složitější než většina moderních her, podle mého názoru, zrovna to srovnání s dnešními FSP není vůbec ale vůbec na místě. Moderní FPS jsou proti SS2 jednohubky.
@USER47 (06.03.2020 23:28): DirtRally jsem zkusil a to jsou skutečně extrémně hardcore závody. Tuto hru jsem odsunul na neurčito na za několik let, až budu mít zpět stolní PC a především volant.
Když to vrátím trochu k závodním hrám, tak v určitejch subžánrech se udál takovej pokrok, že už v podstatě nemá smysl hrát starý hry, jakkoli jsme z nich před patnácti, dvaceti lety byli odvázaný.

Tím myslím především okruhový simulátory a rally hry. Jakkoli tu můžem básnit o Colin McRae Rally, ve srovnání s WRC 8 nebo Dirt Rally to už nemá co nabídnout, protože je to objektivně horší ve všech směrech.

U arkád je to subjektivnější, protože se tam pracuje s více herníma prvkama, ale i tam by srovnání tehdejší a dnešní špičky asi pro starší hry nedopadlo úplně nejlíp bez pořádný dávky nostalgie.

Obecně mi přijde, že ty nářky na to, jak jsou hry dnes lehký, zjednodušený a já nevím co ještě, jsou takový věčně opakovaný klišé, který není moc pravda. Stejný nářky se opakujou už dvacet let, a přitom se na komplexitě her nic moc zásadního nemění, naopak se možná zvyšuje. Takovej System Shock 2 má pověst těžký a složitý hry, protože v roce 1999 jsme byli všichni nezkušený jelita, přitom to není o nic mechanicky komplexnější nebo obtížnější než půlka novejch FPS. To samý strategie nebo RPG. Valná většina starších her rozhodně není tak hluboká a komplexní, jak nám to připadalo, když nám bylo 15 a ještě k tomu jsme neuměli kváknout anglicky.

Jo, a Mafie ani Vietcong nejsou nijak složitý hry. Obě jsou poměrně prostý lineární akce, maximálně maj občas trochu blbě odladěnou obtížnost některejch pasáží.
@DEU (06.03.2020 22:04): Celkově přístupnější a pohodlnější hratelnost ať už jde o ovládání vozidel, střelbu nebo samotný pohyb postavy. Mnohem živější a detailnější město s lepší atmosférou. Příběh nechci říct lepší, ale rozhodně svým podáním víc vtáhl do děje i díky své filmovosti a samozřejmě grafice, kdy postavy mají i nějakou tu mimiku a uvěřitelné emoce ve tváři a dá se s nimi tak víc sympatizovat. Vůbec Mafia 2 je jak hrát film, poměrně strhující zážitek, který jsem u první Mafie nikdy nezažil.

Nicméně tohle je z mé strany konec, jako moderátor bych vůbec takový offtopic neměl podporovat, tak to utnu dokud to jsou čtyři příspěvky, protože Mafia je na DH ožehavé téma a až tohle ostatní uvidí, tak to tu zaspamují rozhořčení fanoušci jedničky. Zpátky k NFS.
Já bych řekl, že pravdu máme v podstatě všichni, akorát se na to každý díváme ze svého pohledu a životních zkušeností. :)

Fritol má pravdu v tom, že my ze starší generace co zažila skutečné zlaté časy NFS I-Porsche, na NFS nazíráme jinak než ti mladší co naopak za zlaté časy považují NFS Undeground 1&2 a také v tom, že Nintendo, byť se tváří jako family/děti device je ve skutečnosti paradoxně spíše pro nás, starší generaci. :) Ostatně osobně po něm stále pokukuji a letos to asi prubnu. Když už mě i učitel AJ říká, že má doma 4x Nintendo Switch.... :)

DEU zase trefil tu reklamu, youtubery a influencery. To je stejně sranda, cca před rokem jsem ani nevěděl co slovo influencer znamená.
Je fakt, že dnes už i děcka v 17-18 mají poměrně dost peněz aby si koupili jakoukoliv hru, to za mých mladších let standardem rozhodně nebývalo. Stačí mě 17 letý synovec na střední technické škole, za brigádu přes léto jako číšník a cokoliv co bylo potřeba v horském hotelu na Valašsku si vydělal hezkých 20+ tis.
Doma se mu válí herní Acer notebook i5H a GTX 1050 4GB a stejně na něm hraje max. World of Tanks, z her co tak asi nejvíc znám. :)

K těm propracovanějším, složitějším hrám v historii. Nevím nevím. Taková Forza Horizont nebo Motorsport je propracovaná dost a pokud bych zabloudil do svého oblíbeného žánru leteckých a jiných simulátorů, tak tam jsou dnešní hry mnohem složitější než byly v devadestátkách. Dnes se kdejaký simulátor bije do prsou: ultra-realistický. A to doslova. Kdo to zvládne může jít rovnou lítat. Tedy až na mou výtku k MIA a KIA a pocitům, viz diskuze k simulátorům.
@DEU (06.03.2020 21:30): Vietcong je možná má vůbec nejoblíbenější hra a s klidným srdcem ti řeknu, že to je z dnešního pohledu docela meh a hry jsou dnes mnohem dál. Stejně tak budu zastávat nepopulární názor, že Mafia 2 > Mafia. A to je první Mafia hra mého dětství. A stěžovat si v době, kdy hernímu trhu vládnou Souls-like hry, že hrám chybí obtížnost a výzva, mi už pak přjde jen úsměvné. Co myslíš tou zdravou atmosférou moc nechápu, nicméně dnešní hry jsou lepší ve všech ohledech, ne jen ohledně grafiky. Sorry, ale z tebe mluví takové dědkovství trochu, nostalgie... Myslím, že my dva se neshodnem no. :) Jsem sice mladý, ale vyrůstal jsem na NES, PS1 a DOS hrách a ač k nim cítím jistou nostalgii, tak furt jsem toho názoru, že nové hry jsou lepší a lepší. Což samozřejmě neznamená, že dnes odmítám hrát staré hry.
@Fritol (06.03.2020 19:18): Můj pohled na věc je, že hry se dělají převážně pro publikum věkem odpovídajícímu základní a střední škole. Tato skupina je nenáročná, nezkušená a bude hrát prakticky cokoliv. Hlavně to, co tlačí jimi sledování YouTubeři, influenceři, případně co jim koupí rodiče na základě reklamy. Věková skupina 30-40 let si prošla hrami prakticky od počátku a může srovnávat. Rozhodně se v ní najde víc zastánců old school hardcore hraní z 90. let. Požadavky na kvalitu her vzrostly? Pokud pro Tebe platí, že kvalita = jen parádní grafika, pak ano. Ale posaď dnešní dítě například k první Mafii, Vietcongu a podobně složitým hrám. Dohraje ji tak jedno z deseti. Z her se vytratila hloubka, obtížnost, výzva a zdravá atmosféra. Vše je takové na první pohled krásně na oko vypadající, ale to je vše. Pod pokličkou se skrývá průměrnost, spíš podprůměrnost. Ve hrách pro jednoho hráče je hráč veden za ručičku, volnost je minimální. Hlavně moc nepřemýšlet. Přičítám to i vývoji her primárně na konzole, kde na ovladači nelze nidky hrát tak komplexně, jak na klávesnici a myši.

"Když tenhle hip-hop-trap-whatever budou hrát denně v rádiu, tak to prostě budou poslouchat i čtyřicátníci." V mém případě toto neplatí. Nejsem ovce, která slepě hltá kdejaké srágoroviny z rádia jen protože je to dnes "cool" a sexy. Pokud někde v rádiu toto slyším, ihned přepínám na jinou stanici. A pokud nemohu přepnout, odcházím. Musel jsem kvůli tomu před lety i odejít z práce.

@USER47 (06.03.2020 19:22): Tak nějak. Představa, že 30-40 letá věková skupina tvoří majoritní podíl hráčů ve Fortnite, League of Legends, Dota 2, Overwatch a piští u toho jak prasata před zabitím je víc než úsměvná.
Jako možná na to nahlížím příliš jednoduše a samozřejmě usuzuju taky jen z mé sociální bubliny, ale proč by někdo cílil hry na skupinu hráčů, která je věčně bez peněz. Když se podíváte na hrané reklamy ačkových her, tak v nich jsou převážně dospělí lidi. Teenageři jsou vesměs jen u Nintenda, protože ti se furt tváří jako family friendly vydavatel. A paradoxně i po těch Pokemonech a Mariovi skočí spíš čtyřicátníci než dnešní puboši.

A jak říká Rapier, mladí chtějí hrát spíš Fortnite než nějaké NFS. Chtějí hrát na PC nebo mobilu, protože tam mohou hrát zdarma.

A nemyslím si, že problém NFS je v kvalitě nových dílů, ale spíš ve stárnoucích generacích, které značka NFS zajímá. Prodeje jim dlouhodobě klesají ať zkoušejí co chtějí, Heat na tom bylo tak zle nejspíš, že v podstatě rozpustili Ghost Games, přitom to dle recenzí bylo jedno z nejlepších novodobých NFS. Mladé ta značka tolik nebere, arkádám kraluje Forza Horizon, což je možná i tím, že si ji koupil každý majitel Xboxu, a jinak frčí spíš simulátory nebo aspoň něco, co si na ně hraje.

NFS by imo prospěla totální změna konceptu. Je jedno jestli se tam člověk honí s policajty nočním městem nebo v supersportech po exotických lokacích... furt je to ta stejná nezajímavá arkáda. Když už arkáda, tak by to chtělo trochu zburnoutovatět třeba :) Nebo aspoň mně by se to tak líbilo.
@mazar1234 (06.03.2020 20:45): zcela nepochybně, mám pocit, že Fortnite tam přesně patří. Tak jasně lidé okolo 30 + už mají peníze a jsou ochotní za hry utrácet. Singleplayer nikdy nevymře a pokud ano, tak budu hrát jen staré hry.
Jak říká má nejstarší dcera, taťko zase hraješ ty hry z minulého století? :)

No jo no co se dá dělat, na tu postavu z Fallout 4 starou 210 let ale nemám. :)

@PavelU (06.03.2020 21:02): ten CRC 2005 je takový zvláštní, nějak to divně vypadá na širokoúhlém monitoru. Taky je občas jezdím na starším laptopu ale něco mě tam chybí. Asi mě víc baví Mobil 1 British Rally Championship.
Staré automobilové závodní simulátory byly fajn. Co jsem se jich napařil. Problém je, že se neustále mění HW a SW, to ty hry degradovalo do nepoužitelného stavu. A na to navázané požadavky na obraz a rozlišení. Do ledna 2018 jsem se těch her držel, Na Win732bit brnkačka. Od té doby zkoušen jen Hot Pursuit 2, který komplikovaně na Win10 šel, ale jiné starší díly mi blbly.

Důvod k těmto hrám mám prostý, Propásl jsem je v době vydání, mají zde pěkné hodnocení, jsou považovány za kvalitní, bavily mě. Jen tak pro ten pocit jsem si je občas pustil. Jako soudobé novinky jsem hltal řadu závodů, které doplatily na StarForce. Na Steamu je z toho jen zlomek. Nejlepší byla ale jedna značka od Microsoftu, RalliSport Challenge.

Need for Speed III: Hot Pursuit, Need for Speed: Porsche 2000, Need for Speed: Hot Pursuit 2, Need for Speed: Undergroud, V-Rally 2: Expert Edition, GTi Racing, Cross Racing Championship 2005, World Racing 1 a 2. Různé Coliny a Rallye. Bejvávalo.

Dnes mám na disku jen V-Rally 2: Expert Edition, CRC 2005 a GTi Racing.
@Rapier (06.03.2020 20:27): Ja mám pocit, že skôr dnešní mladíci sú hlavne "online PvP" a Battle Royal a Dota-like a pod., (nebavím sa o záchodových mobilných hráčoch) ale aj tak mi príde, že ten trh 30+ je stále dosť veľký na to aby sa ukázalo, že "singleplayer games are dead" je úplná hlúposť.
Taky si myslím, že drtivá většina hráčů her má mezi 20-25 lety. Nicméně Fritol (očividně mladší generace) má ale asi pravdu v tom, že AAA tituly na konzolích a PC jsou dělány pro věkovou skupinu 30-35 let.
Každopádně co jsem tak vysledoval ve svém širokém okolí, tak puberťáci (rozuměj mezi 15-25) dnes hrají hlavně na tabletech a telefonech ty kraviny co tam vycházejí. Čest výjimkám. Občas jsou tam i dobré logické hry.
Pokud nehrají na tabletech a telefonech, tak zaručeně hrají na PC v prohlížeči různé moderní RPG hry (kde frčí kostičky) anebo, a to je možná ještě horší, hrají ještě větší kraviny typu: Fortnite, apod. což mě naprosto míjí. Něco jako Doom nebo Age of Empires jim neříká zhola nic.

Nové díly NFS na mě dojem neudělaly.

Občas se najde nějaký slušný díl, jako např. Need for Speed: Hot Pursuit (2010), a možná i ten poslední díl je svěží vítr do série. Problém NFS série je především v tom, že kdysi to byl na PC pojem. Kdo nehrál NFS I, III, IV, Porsche (90 léta 20 století pro ty mladší) jako by nebyl. Svého času to byla vskutku královská zábava. Na PC v podstatě neexistovaly lepší závodní hry, pokud vynechám Colin McRae Rally apod. kousky, případně formule kde se PC vždy dařilo.

Dnes je na PC, a také u nás již hodně rozšířených konzolích, tolik konkurenčních titulů, že upřímně kdo by si dnes vzpomněl na nějaké nové nicneříkající... NFS s výjimkou toho jednoho mladého klučiny co se pořád v diskuzi k simulátorům a závodním hrám ptá co si myslíme o každém novém dílu NFS a který je odvařený z Need for Speed: Underground 1&2. :)

NFS šel do kopru už s prvním Undeground dílem, nicméně to byl asi poslední díl z NFS který jsem hrál déle než chvíli. Nevím možná jsem zestárnul ale moderní NFS (občas nějaký zkusím u kamarádů na konzolích) mě už nic neříkají.

A hlavně proč hráč nějaké nepovedené NFS co těží jen z původní značky, když tu máme vynikající Forzy Horizont a Forzy Motorsport. Konkurence si pro změnu vystačí s Gran Turismo 6/Sport anebo DriveClubem.
30-40 je možná nejpočetnější skupina, když zahrneš všechny mobilní casual kraviny, který lidi hrajou na záchodě či v metru. Hlavní target audience pro AAA tituly bude rozhodně mladší.
@DEU (06.03.2020 18:30): Troufám si tvrdit, že AAA hry se dělají primárně pro skupinu 30-40, v USA je to tuším nejpočetnější skupina hráčů. A taky si nemyslím, že všichni starší lidi jsou nějakým způsobem uzavření v hudebním vkusu. Vidím to na okolí. Osobně asi zatím nemůžu příliš soudit, ale mé oblíbené žánry se v průběhu života docela měnily a stále se mění. Tady jde však o to, že drtivá většina lidí poslouchá prostě to, co je populární, ač to možná ze své sociální bubliny nevidíš. Když tenhle hip-hop-trap-whatever budou hrát denně v rádiu, tak to prostě budou poslouchat i čtyřicátníci.

No a s tím, že AAA hry jsou reskiny a remastery, nemůžu souhlasit už vůbec. Jasné, EA, Ubisoft, Activision... No furt tu je Capcom, Squeenix, Sega, částečně THQ nebo Nintendo a u nich bych tohle rozhodně netvrdil. Požadavky na kvalitu vzrostly, jen si imo moc zaslepený nostalgií. Ale to je na delší a offtopic diskuzi.
@Fritol (06.03.2020 16:53): Tak už mi není patnáct, ani dvacet, dokonce ani třicet :) Hry se dělají v drtivé většině se zaměřením pro věkovou skupinu 12 - řekněme +-25 let a tam by samozřejmě nepochodili s podobnými hardrockovymi skladbami, protože mnou zmíněná věková skupina tyhle styly nezná a hlavně, zejména v USA, to je až na světle výjimky jen pseudo rap a pseudo hip hop. Ono by samozřejmě šlo do her dát i starší muziku, ale vývojáři už by tolik nevydělali, kvůli vysokým autorským poplatkům. Pro ně je jednodušší zahrnout do hry hudební startupy a dnes jich drtivá většina dělá pseudoelektrorap a podobné. Herní průmysl sklouznul v AAA studiích k reskinováním předešlých dílů (téměř celá EA) nebo k remaserovaní starších kusů (téměř všichni ostatní). Snad jen Rockstar ještě jakž takž myslí na hráče a ne jen na naplnění kapes akcionářů. Je to škoda, požadavky na kvalitu her v posledních zejména deseti letech neuvěřitelně klesly.
@DEU (06.03.2020 16:29): Hudba je furt stejná. Staré žánry zůstávají, nové žánry vznikají a stejně tak vznikají interpreti co produkují ve starém i novém stylu. Mění se jen mainstream, viz Cobot.

Navíc jsem si dost jistý, že soundtrack z undergroundů přišel starším generacím stejně nevkusný jako tobě teď tohle. Pořád se to opakuje.
@Fritol (06.03.2020 05:27): Mně zde chybí soundtracky ve stylu z prvních dvou Undergroundů. Hudba se "vyvíjí" bohužel směrem dolů. Možná ale seberu odvahu a pokud bude někdy Heat ve slevě, dám mu šanci. Ona se dá vždy pustit vlastní hudba na pozadí v externím programu.

@Cobot (06.03.2020 10:08): Dvojka je dost futuristická a dle mě nejobtížnější z mnou uvedených dílů. Grafika pro mě není nejdůležitější a ty staré díly mají pořád stejnou atmosféru. Ty dnešní nové díly jsou jak závody nějakých kosmických plavidel co se týče rychlosti. K tomu asistent, abyste se neztratili. Vypadá to všechno hrozně nepřirozeně, narozdíl od dřívějška. Snad jen Need for Speed: Shift je obtížnosti podobná Need for Speed: Porsche 2000. Call of Duty jsem hrál jen kdysi první tematicky zaměřené na WW2. Tato série jde úplně mimo mě, hrával jsem Battlefield, ale dnes už jedině old school hardcore Squad 44, Hell Let Loose či World War 3, snad ji Poláci nepodělají.
@DEU (06.03.2020 04:47): tohle je takový staromilský plakání jak byla tráva zelenější. Já už taky nejsem zrovna nejmladší a ano všechny NFS od pětky dolu (kromě dvojky, kterou jsme nikdy nehrál) jsem měl oblíbené, protože jsem je hrál přesně v tom věku pro který jsou určený i dnešní NFS. Před pár lety jsem si pouštěl svojí obklíbenou čtyřku. Hnusný a už nehratelný. Pouštěl jsem si nejoblíbenější Porsche. Tam je to trochu jiný. Nápad s evolution nebo jak se to jmenovalo boží. I ten druhej mod (kariéra testovacího jezdce?). Skvělej nápad. Ale samozřejmě grafika zestárla, sountrack si nepamatuju a tratě široky, že by se na silnici vešlo deset náklaďáků vedle sebe. Prostě dneska už taky nehratelný. Ale to Porsche tima modama hraní by bylo jedinečný i dneska o tom žádná. Śkoda, že to nějaká automobilka jako promo nezafinacuje.

Je to mainstream. Když budeš vývojář nebo spíš vydavatel, tak tam nacpeš věci co letěj v tu dobu co to vychází. Chceš prodat co nejvíc. Ano jsou vyjímky a buďme za ně rádi, které cílí i na trochu jiné, náročnější publikum, ale přece nemůžeš čekat "nemainstreamovost" od Call of Duty a NFS....
@DEU (06.03.2020 04:47): Tak ono vždycky záleží na celkové atmosféře hry. K těm nočním street závodům se něco takového imo dokonale hodí. Naopak kdyby to hrálo třeba u Flatoutu, tak se to nehodí. V tomhle imo tvůrci nijak nechybují s výběrem hudby. Nelze mít u všeho jeden žánr.
@Fritol (05.03.2020 16:48): Pravděpodobně budeš mladší kus, pro něhož Need for Speed = otevřený svět s městskými závody plnými tuningu a nic jiného. Samozřejmě jsem mohl mít smůlu na mizerné songy, ale když na tebe jako hardrockera a metalistu v menu vybafne pseudoelektrohiphop, navíc po sérii elektrotechnošíleností během zavodu, nechybělo moc a málem se mi rozskočila hlava. Hra letěla okamžitě z disku a na Originu pro sichr ještě do ignorance. Atmosféře a hudbě z období, kdy vyšly díly Need for Speed II, Need for Speed III: Hot Pursuit, Need for Speed: Porsche 2000, Need for Speed: Road Challenge a Need for Speed: Hot Pursuit 2, se tahle povrchní patlanina nemůže ničím, kromě grafiky, rovnat. Navíc ty neustále směrovky kudy se má jet. I Need for Speed: Underground mě i přes odpor k tuningu bavila víc než toto.
@DEU (05.03.2020 15:58): Dík za tu rádobyurážku hudebního vkusu ostatních. Musel jsem si trochu těch písniček poslechnotu a dost dobré, k závodění ideální. Škoda, že ve Forze s něčím takovým není radio, NFS se mi hrát nechce.
@cng (komentář): Tenhle díl je dno série. Vyzkoušel jsem jej v roce 2016 ve formě trialu. Z rádobyhudby jsem málem dostal lobotomii, animace trapně americky snobské, závody nudné, neoptimalizovaná hra. Po snad půl hodině nebo hodině hra šla z disku. Ztráta času.
@Rapier (30.05.2019 17:33): Ke tvemu komentari nemam co dodat a plne jej podepisuji. Mozna jeste pamatnou vetu z vrchni prchu: "Sterace stiraji, ostrikovace strikaji a klakson troubi." ;)

@Red (30.05.2019 18:30): Pust si spis radiodixie.cz ;). Pseudohip-hop je mainstreamem od doby nekdy po roce 2010. Tehdy umrela vetsina kapel v punk rock stylu a muzika na rockovem zakladu se dostala do pozadi. Je pravda, ze dily Need for Speed III: Hot Pursuit a Need for Speed: Road Challenge si byly vic nez podobne. Tu dynamickou zmenu mam na mysli v prubehu mnou hranych dilu.

The Need for Speed - jezdily se tri useky 1v1 za asistence policie
Need for Speed II - za me prilis futuristicke trate v prirode (tento dil mi prisel dost tezky a hral jsem jej az starsi na novem PC nekdy po roce 2000)
Need for Speed III: Hot Pursuit - stejny koncept trati na 2/4/8 kol, hudba country/techno
Need for Speed: Road Challenge - trate totozne predesleho dilu a nove, ale ve stejnem konceptu / hudba vyhradne elektro
Need for Speed: Porsche 2000 - opet useky, pripadne na kola v Monacu, hudba electro
Need for Speed: Hot Pursuit 2 - opet klasicky scenar na 2/4/8, hudba rock a hardrock
Need for Speed: Underground - vyhradne mestske zavody ve stylu Rychle a zbesile - useky ci zavody na kola, hudba hardrock az metal/nastup hip hopu a rapu
@DEU (30.05.2019 04:49): "vsude hraje dnes vsemi mainstreamovymi radii hrany pseudohip-hop. " hmm, jako já poslouchám jen Country rádio:D.... pseudohip hop už není mainstream tak 20 let?
"Kazdy dil byl jiny, trate se dynamicky menily..." No nevím, já l 3. a 4. díl tam nejen, že rozdíly aby člověk hledal lupou, ale ještě navíc mnohé tratě byly úplně stejné!
"...policie byla mnohem tuzsi, hudebni paleta slozena casto z techna, rocku, hardrocku a metalu byla casto az nadcasova." Hudba v NFS před Undegroundy byla podle mého výlučně elektronika, ale přísahat na to nemůžu, možná mi něco uniklo.

Jo a nový NFS taky nehraju :)
@CrocoRay (komentář): Zalezi, ktere NFS srovnavas. Ja jsem hral vsechny dily od zacatku serie az po prvni Undergroud. Ten jsem sice jeste dohral, ale vadilo me, kam se serie ubira. Od te doby prakticky vsechny NFS s vyjimkou Shift stavi na mestskych zavodech s nejakym podivnym pribehem. Do her jsou importovani mladi herci a vsude hraje dnes vsemi mainstreamovymi radii hrany pseudohip-hop. Chapu, ze hry jsou tvorene primarne pro cilovku rekneme 12 let+, nicmene ja mohu jako starsi hrac srovnavat a kdyz si vzpomenu na atmosferu dilu v zacatcich serie, neda se s temi dnesnimi rychlokvaskami srovnavat. Kazdy dil byl jiny, trate se dynamicky menily, policie byla mnohem tuzsi, hudebni paleta slozena casto z techna, rocku, hardrocku a metalu byla casto az nadcasova. Od Undergroundu 2 se defakto reskinuje style, ze mate ve hre otevreny svet, tuning a podobne. Uplne vymizela puvodni jednoducha myslenka zavod, turnaj, knock-out. Navic do toho jeste lootboxy. V poslednich letech uz jde vylozene o reskiny vychazejici v kvantite, nikoliv v kvalite.
Zdarec, mám trochu blbý dotaz, ale v nastavení už zkoušel manuál gears vypnout pak zapnout, ale ani hovno v dragu řadit manuálně. Klávesa zvolena, všecno po klávese zkoušel to už není možné, aby to nešlo. Mimo drag jiné úkoly to řadí samo, jen mi to píše tam shift using a nějakej bílej čtverec. .... to je co za blbost? Dík za radu.
Má ta kravina nějakej endgame? Přijde mi, že jen furt dokola jezdím to stejný, furt mi chodí nějaké přiblblé zprávy a furt jen sbírám nějaké fotky a rekordy ..
Ahoj lidi mam problém se spuštěním ( mam originál hru ) a píše mi to : Aplikaci (0xc000007b) se nepodařilo správně spustit . ´´ nevíte někdo co stím ??
Chtěl jsem napsat krátký stručný výstižný komentář, ale jak se na to dívám, tak se mi to moc nepovedlo a je to dlouhé jak prase. Už nic psát nebudu :-D

Polehčující okolnost je snad aspoň to, že hra má jen tři komenty, takže se to snad dá překousnout.
Jono, člověk by řek, že s tou roční přestávkou přijde opravdu aspoň nějaký náznak změny. A ono vůbec nic. Všechny ty Ghost hry vypadají naprosto stejně.