Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

DiRT Rally

82
31 hodnocení Platformy
Žánr:
simulátor > závodní simulátor *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ano
Datum vydání:
07.12.2015 PC
05.04.2016 PS4XOne
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.dirtgame.com
DiRT Rally je rally simulační hra vyvíjena v dílnách britských Codemasters Racing Studio. Vývojáři si dali za cíl vysoký stupeň realismu a tak vytvořili ve vlastním enginu Ego zcela novou fyziku vozů a povrchů. Hra dále nabízí také pokročilé nastavení vozu (sklony kol, nastavení diferenciálů a dalších) a poškození, kdy je možné například i prorazit pneumatiku.

Z herních módů hra nabízí kariéru s klasickým výdělkem peněz, nakupováním vozů a správou členů týmu a pak také rozličné online výzvy a trénink. Současně se pracuje také na online multiplayeru v režimu rallycross.

Vozový park je rozčleněn do kategorií vozů 60., 70., 80. let, skupin A a B, vozů z roku 2000-2009 a také modernějších závodních aut z ročníku 2010. Na výběr tak jsou klasiky od značek jako Lancia, Audi, Subaru, BMW, Ford, Peugeot a dalších. Celkově tedy hra čítá přes 30 vozů.

Rychlostní zkoušky hra nabízí blátivé na území Walesu, asfaltové se sněhem a náledím v Monte Carlu, šotolinové v Řecku, asfaltové v Německu, dále je tu Finská rally, která se považuje za nejrychlejší rally na světě, a jako poslední zasněžené a zledovaťelé rally ve Švédsku. Jsou tady také závody do vrchu (Pikes Peak) nebo okruhy pro rallycross. Jsou tu také dynamické podmínky při rychlostních zkouškách, které můžou probíhat jak za slunečných dnů, tak také za deštivých večerů.


Poslední diskuzní příspěvek

Naprosto nechápu, jak mám jet Walles. Jak jste měli nastavené tlumiče? Když je dám na soft, tak je to lepší, ale stejně to nepřirozeně prostě nedrží.

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Čekání na dobrou Rally hru je po dlouhých letech konečně u konce. Boční projekt Codies slaví zasloužený úspěch, i když původně chtěl být ještě něčím víc. Ale ve výsledku jsme dostali hru, která nemá momentálně konkurenci protože autoři si vzali připomínky hráčů z betaverzí k srdci. Povedl se jim poměrně příjemný průsečík mezi arkádou a simem, který nepatří ani do jednoho a přitom si ho užijí hráči obou žánrů. Hru jde s klidem jezdit na klávesnici, na gamepadu, na volantu a na všem je to zábava a odladěný. Když jsem si to pustil na klávesnici, jako bych se vrátil do časů CMR 2.0. A to není vůbec žádná urážka pro hru :)

Čím u mě hra boduje nejvíc, to je atmosféra. Graficky to není žádná sláva, ale jako celek to drží pohromadě a dobře se na to kouká. Prach na čelním skle, oslnění sluncem, jízda v hustém dešti nebo sněžení. A ty noční erzety! Parádně to vtáhne do hry a spolu se solidním ozvučením a dobrou kamerou "z palubky", tak hra nabízí hodně dobrý smyslový vjem. K tomu připočtěme opravdu dobrého navigátora, podle kterého se dá řídit a člověk nemusí ani koukat na šipky na obrazovce, jen poslouchá jeho rozpis.

Management vlatního servisního týmu, který ovlivňuje opravy, případně rychlost otevření upgradů, je pro mě zbytečnost a zaobírat se tím mě nebaví.

Nabídka tratí je poměrně bohatá, ale docela dlouho tvá, než se otevřou včechny RZ v jednotlivých podnicích. Všeobecně nemám tenhle přístup postupného otevírání obsahu rád. Jako PR přílepek tu ale zatím jsou šampionát RX a jízdy do vrchu, kdy je v obou případech málo tratí i aut a tak to ve hře postrádá zatím smysl.

Nabídka aut je solidním průřezem historií, ale neškodilo by ještě pár dalších vozů přihodit. Když se to rozhází po jednotlivých třídách a ročnících, zbydou někde na výběr třeba jen dva vozy, což mi příjde málo. Chtělo by to větší pestrost, ale chápu že je to hrozně moc práce, kterou ocení jen málo kdo.

Plusový body zaslouží komunitní část hry. Různé žebříčky, vlastní ligy implementované pohodlně ve hře, denní a všeliaké ostatní eventy, to je to, co udrží hráče u hry dlouhodobě. Je fajn, že si to v Codemasters uvědomili.

Teď se mnou asi kde kdo nebude souhlasit, ale rozhodně DR neřadím někam poblíž Richard Burns Rally. Nechápejte mě špatně, ježdění si užívám a baví mě. Ale pocit syrovosti a funkčnosti RBR tady prostě není. Auta mi přijdou jako papírové krabičky, které se sice tváří, že se nějak logicky ovládají, ale chybí v tom síla, hmatatelnost, vibrace, jaké má RBR. Vše se tváří strašně podobně, ať už jedu na šotolině nebo sněhu. Ať už jedu na sněhu nebo je tam led. V plné nahotě se to ukáže na Rally Deutschland, kdy jsou auta na asfaltu opravdu "tupá". To je moje hlavní výtka vůčí DR. Vše má sice svoji logiku, ale takovou svojskou. Když na ni ale člověk přistoupí, čekáho dobrá rally hra a i "špoupání" posuvníky v nastavení vozu se projeví.

Ale jak už jsem psal hned zkraje, je to parádní průsečík mezi arkádou a simem a odmění hezkými zážitky každého automobilově pozitvního. Pokud se k podobně postiženým řadíte, neměli byste minout :)

Pro: Atmosféra, komunitní eventy, ovladatelnost, modovatelnost

Proti: Chabé využití RX a jízdy do vrchu, chybí pocit "hmoty a setrvačnosti"

+15+15 / 0