Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Need for Speed

  • PC 60
Přijde mi, že série jako jsou Need fo Speed, Call of Duty, Assassins Creed a ještě pár dalších, jsou kritizované už čistě z principu kvůli své recyklovanosti. Ale upřímně oživení by podle mě prospělo pouze třetí zmíněné sérii. Need for Speed má totiž u mě status arkádových závodů, přičemž je tu i druhá odnož, kde se pár dílů příklání více k simulátoru. Call of Duty je u mě zase charakteristické jako arkádová zběsilá střílečka. Nevím, ale vyhovuje mi, pokud tyto dvě série zůstanou takové, jaké jsou, protože přílis velký odklon by z nich už mohl dělat úplně jiné série.

U série Need for Speed mě zaráží ještě jedna věc. Spousta lidí říká, jak jsou starší díly o tolik lepší a jak jsou ty nové naprosto debilní, ale nikdy neřeknou v čem přesně. Jen taková samoúčelná kritika a to se mi nelíbí. A když čtu komentář pod sebou, kde jeden uživatel kritizuje tupou koridorovost u závodu, to si mám představit, co? To jako Undergroundy nebo první Hot Pursuity neměly? To až tenhle díl najednou takový nesmí být a starší mohly?

Upřímně. Need for Speed 2016 pro mě není nejlepší díl celé série a mám k němu řadu výtek, ale pokusím se vysvětlit proč to tak je a co konkrétně mi na hře vadí.

Začnu ale tím pozitivním. Úplně to nejlepší na celé hře je asi grafika. Ta je úchvatná už na nejnižší detaily. A na nejvyšší vypadala ještě o něco lépe. Je tu sice jeden režim vyhlazování hran, který ji celou rozmaže a někomu se to nemusí líbit, protože hra přijde o spoustu efektů, ale tenhle efekt rozhodně zapínat nemusíte.

Co je už však horší, jsou hardwarové nároky, které jdou spolu s technickým zpracováním. Já sice na své GTX 1060 neměl žádné problémy, ale majitelé slabších karet už budou muset trochu snižovat. Přesto hra však vypadá skvěle i na ty nízké detaily. Horší je tu ale jedna věc a to nestabilita, kde je lepší mít hru na SSD disku. Když jsem ji hrál poprvé a měl ji na normálním disku, tak se mi na řadě míst propadlo auto mapou a když mě to po dlouhém loadingu vrátilo na mapu, tak jsem zjistil, že čas běží dál. U časovek už bylo nemožné to dohnat. U závodů jsem ztrácel docela dost na soupeře. Nejlepší způsob byl zastavit a čekat, až se načte mapa. U závodní hry docela super, že musíte zastavit a čekat jako blbec. Tohle si nepohlídat je podle mě u AAA hry docela nezodpovědné. Rozhodně jsem totiž nebyl sám, kdo měl tento problém. A záleželo hlavně na to disku, protože snižování detailů a nic jiného nepomáhalo. Sestavu jsem měl GTX 1060 6 GB VRAM, core i5-4460 3,2 GHz, 8 GB RAM.

Nejdůležitější věc u závodní hry je asi jízdní model. Tady bych to popsal asi tak, že oproti Rivals a některým starším dílům je trochu těžkopádnější a ruční brzda je tu pomocník na rozdíl od Rivals nebo Hot Pursuit především jen v driftovacích soutěžích. Ale přesto auta zatáčí lépe a jsou ovladatelnější než v Most Wanted 2012 či v Run. Takže jízdní model mě výrazně neštval a dalo se to hrát.

Oproti Rivals mě i potěšilo, že poldové tu nejsou tak otravní. Navíc jejich auta jsou ze startu pronásledování výrazně pomalá, takže jim hned ujedete a na mapě při volné jízdě jich tu ani moc není a jsou spíše na pár předem určených místech. Rozhodně tu tedy neplatí, že tu potřebujete Bugatti Veyron, abyste odejli policejnímu traktoru, který ještě před chvíli oral pole, jako to bylo v Most Wanted 2012. Nevýhoda tu je jen ta, že někdy musíte plnit určité úkoly s poldy a vyhledávat je. Raz se mi stalo, že na těch určených místech jsem je nenašel a jezdil jsem jak debil hodinu, než jsem na nějakého narazil.

Vozový park je tu jinak slušný. U tuningu se tu dá taky vyhrát, i když mi to někdy přijde zvláštní, že vás hra nechá tunit Lamborghini Aventador a pak že se vás stejně drží nějaký mamlas v Nissanu. Ale nad tímhle nějak u závodních her nepřemýšlím a nepovažuju to jako minus.

Největší zápor vidím asi v tom natahování a to je taky hlavní důvod, proč mám tak nízké hodnocení. Přece jen mi to už ke konci přišlo stereotypní a hra byla o něco delší, než by pro mě bylo ideální. Sice je tu ta motivace v tom tuningu, ale to mi přišlo málo a pořád to nebylo tak dobře zpracované jako v nepřekonatelném NFS: Underground 2. Nevím, nějak už mi scházela motivace v poslední třetině hry. Možná mapa mohla být trochu pestřejší, nevím. Jinak pro ty, kterým to vadit nebude, tak je tu ještě Prestige mod. Ale ten je nepřiměřeně těžký. Když jsem v původní hře u driftu dojel na prvním místě s dvojnásobným skóre oproti druhému závodníkovi, tak tady to byla asi jedna třetina toho, co jste potřebovali na bronz. Jinými slovy, pokud jste jezdili v původní hře na prvním místě, tak v prestige to klidně mohlo znamenat, že jste poslední. Takže jsem se hned na to vykašlal, že to nemá cenu.

Další zápory vidím v nemožnosti pozastavit hru. Nepřeskočitelné animačky, když jsem to pak s odstupem času hrál podruhé a nechtěl je už sledovat. Nepřehledné menu a na začátku zjišťování, jak se hra vypíná. Jezdit dvě hodiny s tím, že to chcete vypnout a nevíte jak, je docela na pytel.

Závěrem bych napsal asi to, že Need for Speed 2016 není vyloženě špatnou hrou. Graficky je to povedné, jízdní model se dá, ale v poslední třetině už podle mě hra ztrácela dech a chyběla tam nějaká větší motivace a možná i mapa mohla být trochu pestřejší. Taky zamrzí trochu horší optimalizace a nedoladěnost v podobě některých nepříjemných bugů jako je např. propadávání se mapou. Vozový park není špatný a tuning na chvíi zabaví, i když Underground 2 to rozhodně není. Pokud máte rádi závodní arkády a nemáte odpor k sérii NFS už čistě z principu, tak byste hře šanci dát mohli. V opačném případě to nemá smysl. NFS 2016 není ten úplně nejlepší díl.

Pro: grafika, vozový park, nějaký ten tuning, poldové nejsou tak otravní

Proti: hře ke konci dochází dech a přichází stereotyp, optimalizace, nepříjemné bugy, nemožnost při jizdě pozastavit hru, nepřeskočitelné animačky, ze začátku nepřehledné menu

+15