Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Rage 2

  • PC 70
První díl jsem dohrál dvakrát a hodně se mi líbil a proto jsem se rozhodl jít i do dvojky, ale hned na úvod musím říct, že se jedná o dvě velmi odlišné hry s naprosto jiným přístupem.

Pokud se někomu líbil Mad Max, Far Cry: New Dawn a bavila ho akce v novém Doomovi, tak tomu bych hru doporučil, ale zároveň bych doporučil počkat, protože samotná hlavní kampaň zabere bez nadsázky tak 3 hodiny plus nějaké 2 zabere přejíždění po mapě a zbytek vyplňuji monotónní vedlejší aktivity. A podle mě se nevyplatí do toho investovat přes 1000 Kč v době vydání, pokud opravdu nespěcháte a nechcete to mít za každou cenu.

S Mad Maxem to má společné vedlejší aktivity. Po mapě jsou rozeseté tábory, kde máte za úkol všechny pozabíjet nebo místa, kde máte najít archu na vylepšení dovedností nebo kde najdete novou zbraň. V každé oblasti jsou pak bedny s krystaly a bedny se součástkami nebo materiálem, které též hledáte dobrovolně. Je to stereotypní, ale motivuje vylepšování postavy a vozidel stejně tak jako to bylo v Mad Maxovi. S Far Cry: New Dawn to má společné, že jsou oboje frenetické akční FPS, kde se v open worldu pohybujete a sbíráte body na to vylepšení (což má i ten Mad Max). Ale pokud jde čistě o tu samotnou akci, tak ta se nejvíce podobá novému Doomovi až na to, že tu střílíte převážně lidské protivníky nebo humanoidní menší mutanty a obludy tu jsou jen jako bossové. Ale musím dodat, že ale při ráně z brokovnice zblízka tu i dokonce protivníci lítají jako ty menší zombie a impové ve zmíněném Doomovi. A zbraně jsou si hodně podobné. Celkově ten pohyb hlavní postavy je identický a máte z toho hodně podobný pocit, ale tady mě ta akce bavila více.

Pak tu jsou také závody a hra nabízí několik vozidel, které si můžete upravovat, ale vše je volitelné. Já upřímně odemknul jen 4 vozidla a vylepšil trochu pouze jedno z nich. Na úpravu je třeba sledovat konvoje a ničit je a vždy si pak jít doplnit munici do města. Také zbraně jsem neměl úplně všechny, i když jsem archy procházel. A zbraně jsou tu taky jakou součást vedlejších aktivit. Pokud pojedete čistě hlavní linku, tak na konci budete mít stejně pouze jen pistol, samopal a brokovnici.

Co se pak týče hlavních misí, tak ty jsou čistý koridor, ale znovu se budu opakovat, že akce je skvělá, takže to vůbec nevadí a pořádně se vyblbnete. Jen zamrzí ta krátká herní doba, že to projdete takhle opravdu za ty tři hodiny. Tam, kde jiné hry mají úvod, tady už jdete na hlavní misi. Člověk si pak myslí, že se něco pokazí a hra se teprve rozjede, ale smůla.

Pak zamrzí grafika, která mohla být lepší. Nepřišla mi vyloženě škaredá (ony dnes hry už celkově vypadají hezky, když jde o AAA titul), ale prostě mohla mít detailnější textury a lépe propracované modely. Když se ale nepozastavujete tak jako celek působí barevně a není zase tak hrozná. Navíc jen kvůli grafiky se hry nehrají, i když já sám přiznávám, že jsem na ni úchylný a uvažuji o přechodu na RTX 2070.

Celkově bych to shrnul tak, že já sám jsem u hry strávil 12 hodin, protože akce je skvělá a plnil jsem dost vedlejších aktiv a vylepšoval si postavu, ale samotná hlavní náplň je hodně krátká a doporučil bych počkat, až hra spadne na nějakých 500 Kč, protože i přes tu skvělou akci je vedlejší část hodně monotónní a jde tu hlavně jen o to střílení.

Pro: akce, vylepšování postavy

Proti: krátká herní doba, asi trochu grafika

+29 +30 −1

Days Gone

  • PS4 --
Upřímně jsem původně vůbec nechtěl psát komentář, ale Days Gone mě naprosto dostalo a už dlouho jsem neudělil tak vysoké hodnocení, takže jsem se nakonec rozhodl nějak ucelit své dojmy a hru zde celkově zhodnotit.

Začnu první kritikou a tím, co se mi na hře nelíbilo, protože toho není moc. Nejvíce mě štvalo vypadávání textur, které se mě ze začátku netýkalo, ale po postupném odemykání mapy se mi to stávalo čím dál častěji a hru jsem často musel restartovat. Dále jsem narazil na pár bugů jako vypadnutí objektu, 1 propadnutí mapou nebo výskok do vzduchu a následné úmrtí. Pak zničená finální animačka, kde byl nutný restart hry a pak ukazatel jedné příběhové mise na 94%, přestože jsem vše kompletně splnil (hledal jsem poctivě na internetu a opravdu vše splněno).
Pak bych mohl ještě napsat, že mě ze startu štvalo neustálé doplňování paliva do motorky, ale o to větší radost jsem měl z upgradování nádrží, takže to vlastně ani nemůžu kritizovat.

A teď k tomu, co se mi líbilo. První čeho si člověk logicky všimne, tak to je grafika. Ta je opravdu nádherná a pokud mi zrovna nevypadávaly textury, tak to řadím mezi ty nejhezčí hry, co jsem na PS měl možnost hrát. Spolu s pěkně navrženou krajinou a v kombinaci se survival prvky ve hře to pak jen pořádně posiluje celkovou atmosféru.

Přiznávám, že hra má spoustu stereotypních vedlejších misí typu - dojeď zabij, unes a zajmi, vyvraždi kemp nebo stopuj cíl a zabij či osvoboď rukojmí a zbytek zabij. Všechno určité variace na to samé. Ale mně to nevadilo. Jde o to, že si tím získáváte reputaci u ostatních kempů, čímž se odemykají nová vylepšení motorky, možnost kupovat více vybavení a také získáváte zkušenosti na vylepšení dovedností své postavy. Mě to hodně motivovalo a plnil jsem tak všechno potřebné, abych se pořádně nabouchal a proto jsem nějaký stereotyp vůbec neřešil.

Dále také hra nabízí Nero Pointy, kde si vylepšujete další vlastnosti postavy, pak tu jsou hordy, které je ale lepší likvidovat až ke konci hry a dále tu jsou různí tuláci, které můžete po mapě zachraňovat. Není to nic originálního, ale jak už jsem řekl, tak motivace je velká. A je to hlavně i díky tomu, že hra má lehce nadprůměrnou obtížnost a za každé vylepšení budete rádi, protože se bude hodit.

Kdyby šlo ale pouze o to, tak bych hře neudělil tak vysoké hodnocení a tím se dostávám k tomu hlavnímu a to je příběh. Nebudu tady spoilerovat, ale je to ten největší tahač. Nikdy nevíte jak na tom jste a pořád se chcete dostávat dál a zjišťovat, co se vlastně stane. Něco tušíte a něco nevíte a někdy vás hra překvapí, že tohle jste vlastně vůbec nečekali. A to je to, proč hru takhle vysoko hodnotím. Vcelku to pak hře dodává tu hutnou atmosféru, kterou jsem již zmínil a v tom prostředí se cítíte, jako byste toho byli součástí. Alespoň u mě to tak bylo, když jsem na dlouhé hodiny nevěděl o tom okolním nudném reálném světě.

Celkově se navíc vedlejšáky objevují průběžně při plnění hlavních questů, takže si to můžete dávkovat rovnoměrně a nikdy se to nezvrhne na pouhé plnění vedlejších questů a ignorování hlavní příběhové linky a to se mi hodně líbí. Každá ta linka má něco do sebe a tohle je podle mě nejideálnější řešení. Na jednu stranu si vylepšujete skilly a plníte to vedlejší a na druhou se stále prokousáváte příběhem a zjišťujete, co se bude dít dál.

Závěrem bych napsal jen to, že už jsem dlouho nehrál nic tak kvalitního a hra mě opravdu dostala. Jen bych doporučil hru updatovat a hrát v nějaké novější verzi. Někdo třeba bugy a určité problémy mít nemusí, ale spousta hráčů je má. Ze startu jsem také na žádné moc nenarážel, ale v pozdější části hry jsem narazil na některé, které patří k těm otravnějším. Ale ani to mě neodradilo dohrát hru kompletně a otevřít následně i skrytý konec. Jen pokud nespěcháte, tak bych možná počkal na pár dalších updatů, než bych do hry šel.

Pro: Příběh, atmosféra, vylepšování postavy a motorky, grafika

Proti: vypadávání textur a některé bugy

+22

LEGO City Undercover

  • PC 70
Lego City Undercover je pro mě zatím nejlepší hra z této kategorie Lego her, přesto bych ji však nedoporučil nikomu, kdo už nějakou Lego hru hrál a nelíbila se mu, protože pořád staví na základním konceptu, akorát přidává pár věcí navíc, kde patří hlavně sandboxové pojetí.

Další novinka, alespoň pro mě, je sbírání dvou typů kostek. První jsou klasické body a fungují tu víceméně jako peníze, za které nakupujete auta a nové postavy. Druhým typem jsou kostky, za které stavíte různé objekty. Ty lze získávat jak rozbíjením objektů, tak hledáním speciálních kostek a tím mě hra naštvala hned ze startu.

Hned z kraje totiž bude po vás chtít hra postavit trajekt za více než 10 000 bodů a co se týče speciálních kostek na stavění, tak jsou tu dva typy. První s hodnotou 1000 bodů a druhý typ je o trochu větší a má hodnotu 10 000 bodů. Na to hra mohla ze začátku trochu více upozornit a tu kostku za 10 000 mi hodit více pod nos a ne kolem mě hodit pár kostek za 1 000. Vyhnul bych se tak totiž zdlouhavému ježdění po městě, rozbíjení okolí a ušetřil bych trochu času. Ta za 10 000 byla trochu dál na takovém stožáru a našel jsem ji až později. No každopádně to je jen takový detail, který mě už tak moc neštve.

Když už jsem zmínil sandbox, tak tu samozřejmě můžete jezdit v řadě různých aut a pilotovat i helikoptéry nebo jetpack. Ovládání je arkádové a poměrně jednoduché, takže problémy jsem s ním neměl. Štvalo mě akorát to, že jsem nenašel možnost změnit klávesy na ovládání vozidel. Není tu klasické "wsad", ale plyn přidáváte písmenem "j" a brzdíte "k". Jinak je ale hra jednoduchá, takže to není zase takový problém si zvyknout.

Co se týče samotné náplně hlavních misí, tak tu jsou dva typy. První je klasika jako z předešlých dílů. Plus je tu i to sbírání kostek na stavění, protože někdy je potřeba během mise něco postavit, abyste se pohli dál. Ale vždy je tam dostatek velkých kostek, abyste neprodělali. Pokud máte zásobu, tak to můžete přeskočit, ale přijde mi to škoda, protože ty kostky se budou hodit na stavění různých budov, dep, mostů apod. po celém městě. Ještě bych mohl dodat, že hra je jinak výrazně lehčí než předešlé díly, protože vás přímo upozorňuje, kde máte jaký předmět donést, takže žádné záseky nehrozí. V minulých hrách jsem právě díky tomuto často bloudil a nevěděl jak dál.

Druhým typem misí jsou jízda po městě, což znamená dojet někam včas nebo někomu rozbít auto a chytit ho. Obtížnost je jinak příliš snadná, ale to mi nevadilo. Jde tu spíše o tu odlehčenou zábavu.

Co se týče herních mechanik, tak postupně hrou odemykáte nové obleky a tímpádem i nové vlastnosti pro průchod hrou. Tehdy to bylo spíše tak, že každá postava měla nějakou vlastnost. Tady máte jednu postavu a přepínáte mezi těmi obleky. Můžete být civil, policajt, zloděj, horník, kosmonaut, zahradník, hasič a stavebník. Pak tu jsou ještě bokem další vylepšení jako třeba kung-fu, které trochu vylepší boje a to je vlastnost celkově pro všechny, která se neváže k žádnému obleku. Samozřejmě nic složitého, ale ty boje pak působí trochu lépe. Na poměry lego hry je to docela fajn zpestření.

Díky sandboxu vás také hra motivuje v řadě dalších vedlejších aktivit a prozkoumávání města. Co se týče stavění po městě, tak je tu asi 65 staveb po celém městě. Taky tu jsou po městě i různé menší minimise jako hašení ohně nebo ulovení ryby a hození medvědovi, abyste mohli postavit stan. Takové menší ptákoviny. Většinou je za to nějaký menší bonus a nejvíce asi potěší ty větší kostky s body na stavění. A k nim se také postupně dostáváte lépe, jak v průběhu hry odemykáte už zmíněné obleky.

Humor je docela fajn, i když začátek byl podle mě více ujetý. A zbytek asi klasika, kde po čase he hra vždy stereotypní, takže člověk u toho nevydrží celé hodiny. Přesto je to ale už chytlavější než předchozí hry snad i díky tomu stavění a hledání kostek, které trochu motivuje. Není to prostě jen o tom procházení jednotlivých misí, ale hra se toho snaží nabízet trochu víc.

Jo, a grafika už by taky mohla trochu pokročit, i když je to pořád na pohled celkem pěkné ale to už je asi vše. Podle mě si hra zaslouží těch 70%.

Pro: sandboxové pojetí, což nabízí minimise nebo stavění objektů po městě

Proti: nemožnost změnit ovládání vozidla, po čase stereotypní

+11

Need for Speed

  • PC 60
Přijde mi, že série jako jsou Need fo Speed, Call of Duty, Assassins Creed a ještě pár dalších, jsou kritizované už čistě z principu kvůli své recyklovanosti. Ale upřímně oživení by podle mě prospělo pouze třetí zmíněné sérii. Need for Speed má totiž u mě status arkádových závodů, přičemž je tu i druhá odnož, kde se pár dílů příklání více k simulátoru. Call of Duty je u mě zase charakteristické jako arkádová zběsilá střílečka. Nevím, ale vyhovuje mi, pokud tyto dvě série zůstanou takové, jaké jsou, protože přílis velký odklon by z nich už mohl dělat úplně jiné série.

U série Need for Speed mě zaráží ještě jedna věc. Spousta lidí říká, jak jsou starší díly o tolik lepší a jak jsou ty nové naprosto debilní, ale nikdy neřeknou v čem přesně. Jen taková samoúčelná kritika a to se mi nelíbí. A když čtu komentář pod sebou, kde jeden uživatel kritizuje tupou koridorovost u závodu, to si mám představit, co? To jako Undergroundy nebo první Hot Pursuity neměly? To až tenhle díl najednou takový nesmí být a starší mohly?

Upřímně. Need for Speed 2016 pro mě není nejlepší díl celé série a mám k němu řadu výtek, ale pokusím se vysvětlit proč to tak je a co konkrétně mi na hře vadí.

Začnu ale tím pozitivním. Úplně to nejlepší na celé hře je asi grafika. Ta je úchvatná už na nejnižší detaily. A na nejvyšší vypadala ještě o něco lépe. Je tu sice jeden režim vyhlazování hran, který ji celou rozmaže a někomu se to nemusí líbit, protože hra přijde o spoustu efektů, ale tenhle efekt rozhodně zapínat nemusíte.

Co je už však horší, jsou hardwarové nároky, které jdou spolu s technickým zpracováním. Já sice na své GTX 1060 neměl žádné problémy, ale majitelé slabších karet už budou muset trochu snižovat. Přesto hra však vypadá skvěle i na ty nízké detaily. Horší je tu ale jedna věc a to nestabilita, kde je lepší mít hru na SSD disku. Když jsem ji hrál poprvé a měl ji na normálním disku, tak se mi na řadě míst propadlo auto mapou a když mě to po dlouhém loadingu vrátilo na mapu, tak jsem zjistil, že čas běží dál. U časovek už bylo nemožné to dohnat. U závodů jsem ztrácel docela dost na soupeře. Nejlepší způsob byl zastavit a čekat, až se načte mapa. U závodní hry docela super, že musíte zastavit a čekat jako blbec. Tohle si nepohlídat je podle mě u AAA hry docela nezodpovědné. Rozhodně jsem totiž nebyl sám, kdo měl tento problém. A záleželo hlavně na to disku, protože snižování detailů a nic jiného nepomáhalo. Sestavu jsem měl GTX 1060 6 GB VRAM, core i5-4460 3,2 GHz, 8 GB RAM.

Nejdůležitější věc u závodní hry je asi jízdní model. Tady bych to popsal asi tak, že oproti Rivals a některým starším dílům je trochu těžkopádnější a ruční brzda je tu pomocník na rozdíl od Rivals nebo Hot Pursuit především jen v driftovacích soutěžích. Ale přesto auta zatáčí lépe a jsou ovladatelnější než v Most Wanted 2012 či v Run. Takže jízdní model mě výrazně neštval a dalo se to hrát.

Oproti Rivals mě i potěšilo, že poldové tu nejsou tak otravní. Navíc jejich auta jsou ze startu pronásledování výrazně pomalá, takže jim hned ujedete a na mapě při volné jízdě jich tu ani moc není a jsou spíše na pár předem určených místech. Rozhodně tu tedy neplatí, že tu potřebujete Bugatti Veyron, abyste odejli policejnímu traktoru, který ještě před chvíli oral pole, jako to bylo v Most Wanted 2012. Nevýhoda tu je jen ta, že někdy musíte plnit určité úkoly s poldy a vyhledávat je. Raz se mi stalo, že na těch určených místech jsem je nenašel a jezdil jsem jak debil hodinu, než jsem na nějakého narazil.

Vozový park je tu jinak slušný. U tuningu se tu dá taky vyhrát, i když mi to někdy přijde zvláštní, že vás hra nechá tunit Lamborghini Aventador a pak že se vás stejně drží nějaký mamlas v Nissanu. Ale nad tímhle nějak u závodních her nepřemýšlím a nepovažuju to jako minus.

Největší zápor vidím asi v tom natahování a to je taky hlavní důvod, proč mám tak nízké hodnocení. Přece jen mi to už ke konci přišlo stereotypní a hra byla o něco delší, než by pro mě bylo ideální. Sice je tu ta motivace v tom tuningu, ale to mi přišlo málo a pořád to nebylo tak dobře zpracované jako v nepřekonatelném NFS: Underground 2. Nevím, nějak už mi scházela motivace v poslední třetině hry. Možná mapa mohla být trochu pestřejší, nevím. Jinak pro ty, kterým to vadit nebude, tak je tu ještě Prestige mod. Ale ten je nepřiměřeně těžký. Když jsem v původní hře u driftu dojel na prvním místě s dvojnásobným skóre oproti druhému závodníkovi, tak tady to byla asi jedna třetina toho, co jste potřebovali na bronz. Jinými slovy, pokud jste jezdili v původní hře na prvním místě, tak v prestige to klidně mohlo znamenat, že jste poslední. Takže jsem se hned na to vykašlal, že to nemá cenu.

Další zápory vidím v nemožnosti pozastavit hru. Nepřeskočitelné animačky, když jsem to pak s odstupem času hrál podruhé a nechtěl je už sledovat. Nepřehledné menu a na začátku zjišťování, jak se hra vypíná. Jezdit dvě hodiny s tím, že to chcete vypnout a nevíte jak, je docela na pytel.

Závěrem bych napsal asi to, že Need for Speed 2016 není vyloženě špatnou hrou. Graficky je to povedné, jízdní model se dá, ale v poslední třetině už podle mě hra ztrácela dech a chyběla tam nějaká větší motivace a možná i mapa mohla být trochu pestřejší. Taky zamrzí trochu horší optimalizace a nedoladěnost v podobě některých nepříjemných bugů jako je např. propadávání se mapou. Vozový park není špatný a tuning na chvíi zabaví, i když Underground 2 to rozhodně není. Pokud máte rádi závodní arkády a nemáte odpor k sérii NFS už čistě z principu, tak byste hře šanci dát mohli. V opačném případě to nemá smysl. NFS 2016 není ten úplně nejlepší díl.

Pro: grafika, vozový park, nějaký ten tuning, poldové nejsou tak otravní

Proti: hře ke konci dochází dech a přichází stereotyp, optimalizace, nepříjemné bugy, nemožnost při jizdě pozastavit hru, nepřeskočitelné animačky, ze začátku nepřehledné menu

+15

Max Payne 3

  • PC --
Když jsem přemýšlel, ke které hře bych mohl napsat svůj první komentář, okamžitě mě napadl Max Payne 3. Jednak, že jsem této hře obětoval čas na více než 10 dohrání, přičemž jsem si vyzkoušel všechny obtížnosti a naučil se ji prakticky nazpaměť. Ale taky kvůli tomu, že tuto sérii mám velmi rád jako celek.

Na úvod však musím říct, že třetí díl se od prvních dvou dílů velmi odklonil a to myslím především ten odklon od té temné atmosféry. Přesto má však společné dva rysy. Za prvé je to kvalitní akce a za druhé musím uznat, že ta atmosféra je přece jen pořád trochu depresivní.

Začnu samotnou akcí. Počet zbraní bych řekl, že je klasika a rozhodně neurazí. Co ale fanoušky původních dvou dílů může hned ze startu zarazit, je to, že Max už neunese všechny kousky naráz, ale pouze dvě jednoruční a jednu větší zbraň. Jak už jsem ale zmínil, tak nabídka zbraní neurazí a navíc každá má své specifické vlastnosti a nepřátelé reagují na různé zásahové zóny, takže se tu dá pěkně vyhrát.

Někdo by si mohl stěžovat, že ty zpomalené kamery člověka zdržují od akce, ale to je podle mě zbytečné fňukání pár lidí a snaha si najít kdejakou hloupost, aby mohli hru za něco kritizovat. Tohle se totiž objevuje vždy až na konci vlny, takže to není nijak časté a iritující, ale pak je to podle mě taky příjemné zpestření, kde si člověk může zpomaleně vychutnat provrtávání nepřátel olovem a působí to dost na efekt. Navíc tohle k této sérii patří a měl to každý díl.

Na co jsem měl takový rozporuplný názor bylo hledání skrytých zbraní. Vedle toho by se dalo zmínit i hledání důkazů, ale to mi přišlo, že to ke hře více sedí. Oboje však podle mě trochu od té akce zdržuje, ale zase to není povinné a hráč se sám může rozhodnout. A pak jsou za to taky bonusy, pokud všechno najdete, takže je tu i nějaká ta motivace. Co mě štvalo, že při opakovaném hraní už Max důkazy nekomentuje a pouze to ukáže hluchou animačku, což působí blbě. Jinak další bonusy dostanete i za dohrání na nejvyšší obtížnost apod., takže je tu menší motivace pro opakované hraní. Ale jsou to spíše bonusy v podobě takových minicheatů. Zabití na jednu kulku apod.

Graficky je hra velmi povedená, i když na pár místtech mi přišla trochu kreslená a moc komiksová, ale to spíše u pár animaček. Jako celek se mi líbila a taky je hra dobře optimalizovaná, takže pokud nemáte potřebu mít 16 násobné vyhlazování hran, tak hra jede na velmi vysoké detaily i na hodně slabých sestavách a to ve full HD. Problém tu měli někteří s animačkami, že jsou plné halucinogenních efektů, ale to podle mě hře sedlo. Je to prostě otázka vkusu. Nedá se zavděčit všem.

Příběhově hra není nějak komplikovaná, ale přesto má nějaké zvraty, i když asi hned ze startu budete tušit, jak to celé dopadne. Zase tak propracované to není, ale přesto bych řekl, že na poměry akčních her je příběh docela fajn a neurazí. Postavy mi ale jinak přišly docela dementní a neměl jsem je moc rád. Jediný, koho jsem si oblíbil, byl samotný Max. Zbytek mi buď lezl na nervy anebo se jednalo o podrazáky nebo ještě větší zmetky. Ale zase o to to byl lepší pocit si to s nimi vyřídit. Ale vlastně pár kladných postav mi nevadilo. A některé vedlejší i pobavily. Jako třeba perverzák v bordelu anebo bývalý polda na dovolené. Ale tyhle si musíte najít sami a vůbec na ně nemusíte narazit.

Jinak ještě bokem bych dodal, že pokud hru hrajete opakovaně a příběh znáte, tak docela naštvou nepřeskočitelné animačky. Ony sice mnohdy po určité době přeskočit jdou, ale stejně nějakou část shlédnout musíte a chvíli to trvá. Jsou tu vlastně svým způsobem místo nahrávacích obrazovek, ale podle mě to spíš ve výsledku zdržuje.

Samotné prostředí se mi taky moc líbilo a přišlo mi poměrně pestré. Návraty do nočního New Yorku. Luxusní sídlo společnosti, fotbalový stadion, menší přístav, chudinské ghetta, autobusové stanoviště, rozbořený hotel, luxusní jachta a mnoho dalších.

Co se týče obtížnosti, tak hra není ani příliš snadná, ale ani obtížná. Navíc po zabití vám automaticky přidává lékarničky a doplní zdraví, takže ji uměle dost snižuje. Na jednu stranu fajn, když hrajete poprvé. Ale když chcete výzvu a hrajete na tu nejtěší, tak je to trochu v rozporu.

Závěrem bych asi napsal to, že Maxe Payna 3 můžu doporučit každému fanouškovi akčního žánru, kterému nevadí lineární postup hrou a umí ocenit kvalitní hru. Fanoušky původních dvou dílů může zarazit určitý odklon, kde hra postrádá tu původní atmosféru, přesto bych ale doporučil dát hře aspoň šanci, protože akční složka je podle mě pořád na stejně vysoké úrovni.

Pro: grafika, akce, prostředí, hlavní hrdina, optimalizace

Proti: nepřeskočitelné animačky a pak pár věcí, u kterých si nejsem jistý, zda to je úplně "proti" (některé postavy, hledání skrytých částí zbraní)

+23