Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Tom Clancy's Rainbow Six 3: Raven Shield

  • PC 90
No, dal jsem BINGMANOVI minus, ale to jen proto, že to cítím jinak! U týhle hry jsem strávil hodně času, nutno podotknout, že příjemně. Kombinuje v sobě prvky (brutální) akce, stealth, plánování a milovníci zbraní si taky přijdou na své, protože jako ostřílenej vlk mohu prohlásit, že se reálu velmi blíží, a to nejen jejich „projevem“, ale i vším s tím spojeným – zásobníky musíte přebíjet sami (doporučuju i vypnout info o jejich stavu, které si musíte klávesou zvlášt zobrazit), nesčítají se, závěr zustává vzádu, prázdná pistole nevystřelí a zárověn sebou cukne, opakovaným přebitím získáte jeden náboj navíc, efektivitu střelby a samotných náboju ovlivnuje několik faktoru spojených s příslušenstvím, které si na zbran mužete namontovat – od přesnosti danou delším drážkou v tlumiči zvuku, až po její stabilitu nebo naopak nižší výkon užitím podzvukových střel, což se ráže 45ACP s pistolovou hlavní netýká a předurčuje ji tak jako hlavní záložní zbran hned vedle Beretty. Nepřišel jsem na nic technického rázu, co by stálo ze poznámku, dokonce jsem si vytvoři týmy s podobnou výzbrojí a skillem jednotky, abych si v pruběhu kampaně udělal slušnou statistiku efektivnosti jednotlivejch zbraní, mezi ty nejlepší pak patří tradičně přesná a výkonná puška M16 s možností střelby dávkou, což je v hektických momentech na krátkou vzdálenost přímo zásadní, dále pak proslulé samopaly HK MP5A4 nebo UMP 45, ke kterým jsem se uchyloval pokaždé, kdykoli nepomáhala ani následná optimalizace do detailu vyracovaného plánu, ačkoli jde třeba jen o vobyčejnej lov extremistu, co nemají ani v umyslu něco vyhodit do vzduchu, jsou jen po uši ozbrojení a převyšují vás počtem. I na první obtížnost ze třech jsou rychlí jako blechy, taktizují, zabírají opěrné body, mezi kterými se přemistují v závislosti na vaší poloze, disponují stejným arzenálem jako vy, takže bez ztrát se to pokaždý neobejde, zvlášt, když máte zachránit rukojmí v tmavé místnosti, kde po odstřelení dveří uprostřed stolu leží jen tak rozsvícená baterka, na kterou směřujete utok místo toho, abyste zastřelili rukojmí vedle. Jediného, čeho jsem v pruběhu hry moc nevyužil, byly střely dům-dům, protože neprojdou rovně ani přes drátěnej plot a tenoristi jsou stejně většinou na lehko. Umělá inteligence, jak už jsem zmínil, je na vysoké urovni, co mi vadilo, bylo, když se někde na straně otevřely dveře a nikdo nestihl včas zareagovat, protože se idioti pořádně nepokryli, pozitivum je, že se alespon nestřílej navzájem, i když Vám tam občas někdo „vleze“.

Moje kampan probíhala tak, že jsem nejprve celej mokrej zkoušel, co dovedou všechny ty hračky, kterých je přehršel a k lehkým kulometum nebo odstřelovačkám se ani nedostal, nakonec jsem vzdal i pokusy o instalaci patche, který by odstranil těch několik nepodstatných chibiček na kráse a přidal další zbraně, abych si později sestavil tým složenej z lidí příslušnejch vždy k jedné zbrani a k barvě týmu a po několika neuspěšných pokusech skončil u plánování a bavil se jejich opakovanou projekcí z pohledu jen pozorovatele! Protože každou misi jsem chtěl dohrát bez ztráty kytičky kvuli statistice, stala se z toho později rutina, která latku obtížnosti posunula ještě o kousek dál, takže si to příště mužu klidně zopáknout na obtížnost Hell, přestože znám mapy nazpamět – což je taky základní premisa uspěchu v týhle hře a dohrát misi nanečisto je tady asi vopravdu nesmysl. Dohromady jich je asi 15, z toho se 3 opakují (ale jsou zajímavější), 4 jsou pak perfektní, 6 jich podle mě neurazí, 3 jsou vo ničem, když se jen tak prostřílíte, a 2 mě vyloženě sraly, když mi nesedly většinou interiéry nebo postrádaly tu strategickou stránku vjcy, proto se level design opět ukázal jako jednou z hlavních kvalit! Rozhodně se u mě ale neprojevil nešvar provázející osmdesátkové hry, kdy ke konci se snažím dobrat konce, abych to měl už za sebou, možná proto jsem celou serii (i s datadiskem Athena Sword) hrál nepravidelně necelej rok a určitě se k ní budu ještě vracet. Posun od prvních dvou téměř identických dílu je tady nesmazatelně znát, třeba v sedmé misi, kde se musíte tiše infiltrovat do hnízda drogového kartelu, napíchat tam telefony a nepozorovaně zase zmizet, jsem si už nemusel najít hned cheat na neviditelnost, ale s přehledem jsem využil lokalizátoru tepu srdce a po několika pokusech byl z zase pryč.

Ovládání jinak nemá chybu, at už z pohledu vlastní osoby nebo ostatních týmu – Rainbox Six 3, jak je dobře známo, přišel s revolučním ovládáním zbytku komanda přes zaměřený kurzor na cílovou oblast jednou klávesou a neexistuje rozkaz, který by vám scházel, jediné povely Alfa, Bravo, Charlie, Zulu si už někam dáte – já je měl vedle výklonu v řadě za klávesami X a C, a stopku pak již tradičně na G, když tam nejsou žádný granáty, night vision se mi pak vešlo na Caps pod mapu, kterou tentokrát už tolik nevyužijete, protože o terenu musíte mít přehled a oceníte spíše možnost přepínání mezi jednotlivými týmy, abyste věděli, kde se nalézá – k tomu dobře slouží i systém checkpointu, které vám do rádia hlásí. Vubec mi nevadilo, že během akce nemohu upravovat plán a nevím, zda li k tomuto kroku v některém z pokračování vyvojáři přistoupili, ale považuju to za charakteristiké specifikum typické právě pro serii Rainbox Six, stějně tak jsem si oblíbil striktně definované 2x2 pozice určené pro výzbroj (2 x zbran, 2x granát nebo výstroj např. plynová maska), které si mužete libovolně volit, nic vás nelimituje, od začátku máte veškeré vybavení a jsem rád, že noční vidění je pak standardní součástí výstroje stejně jako jinde NEbyla optika. Hra se pak mění v taktickej ráj a v multiplayeru to musí bejt opravdu něco, když zaminujete polovinu mapy a pak s prstem na detonátoru pokrytí ostatními členy gangu čekáte na blížící se záchrannou jednotku. Menu je pak ukázkou vrcholu preciznosti, která tuhle gamesu definuje asi nejvíce a tak mi nakonec ani nevadilo, že jsem tam nenašel replay jako v Rogue Spear, kde jste si akci mohli znovu přehrát včetně občas hodně povedených scén a zároven jej uložit.

Přečtete to po mně? Mně už se nechce, dyžtak mi dejte taky minus!

Pro: v komentáři

Proti: v komentáři

+10 +11 −1

Gunship!

  • PC 100
Kromě toho, že nemužete ovlivnovat poruběh války (ale kdo by to od simulátoru čekal?) a každou misi musíte bezpodmínečně splnit, tak to nemá chybu! Vopravdu detailně zpracovanej simulátor, kde se mužete posadit do kokpitu jedné ze tří nejmodernějších bitevních helikoptér určených pro přímou leteckou podporu. Mise samotné mi dost splývaly, v jedné bylo víc tanku, ve druhé zase lítadel, ale mužete si nastavit kde co i během mise, takže se nezaseknete hned na začátku kampaně. Těch je tam 5 (pět) a jsou rozděleny podél fronty, kterou váš regiment brání nebo v případě ruského agresora (který si určitě nespočítal, že nemá dost vojáku pro invazi do Evropy jako za Gorbačova) napadá! A přišlo mi, že nároky na ztráty, které mám zpusobit s jednou helikoptérou (nepočítám křídlo), jsou poněkud přehnané. S 16ti raketama a kanonem 20 lebek pod kabinkou normálně nestačí! V realu by to bylo bez šance, když vás sundá první projektil. Ale to přikládám špatné znalosti terénu a rozmístění jednotek. Když máte čas, tak si mužete před akcí vedle brífingu vypracovat trasu plnou checkpointu jako v Rainbow Six, a pak letět na jistotu. Dokonce je tam lokalizace aktuálního jazyka (američtina, angličtina, němčina a ruština) podle toho, za koho hrajete. Takže, když to shrnu, na svý si přijde každý. Pro náročné, i ty méně! Ale na šipkách si to moc neužijete. Chce to aspon lepší bezdrátovou myš, abyste hned po startu s Tigrem nešli do spirály!

Hra prej mimochodem zahrnuje 85 typu ruzných zbraní a 114 ks techniky, a taky jsem se obtěžoval hodit parametry hlavních stroju do tabulky, tak doufám, že za to budou nějaký body!

Havoc Apache Tiger
Rychlost 320 km/h 290 km/h 290 km/h
Dostup 5700 m 6500 m 4000 m
Výkon 2200 HP 1700 KW 1300 KW
Hmotnost 8000 kg 5100 kg 3000 kg
Hmotnost plná 11500 kg 9500 kg 6000 kg
Dolet 450 km 480 km 800 km
Počet ??? ks 700 ks 200 ks
Cena 16mil E 60mil E 40mil E

Pro: Super grafika, super zvuky, super hudba, prostě Gunship! Jo a ještě animačky, bez kterých by to nebylo tolik super

Proti: O ničem nic nevím.

+11

Commandos 3: Destination Berlin

  • PC 70
"Dále mě zklamala obtížnost, která, i když je vyšší než u většiny stejně starých her, byla nastavena zase o stupínek níže, než v předchozím díle a tím se dostávám k hlavnímu záporu této hry, kterým je krátká herní doba." Tak to jsem dobře v prdeli. Tuhle hru, protože ji mám doma, už rozjíždím asi potřetí a nikdy jsem neudělal ani jednu první misi. Zvládnul jsem první kolo výcviku, ve druhým mě zabili před ambasádou, kam se nevím jak dostat… fakt se snažím k tý hře vytvořit vztah, už mi ani nevadí ta jakási 3D grafika, která je vlastně bonusová, když začnete otáčet kolečkem myši, nebo vlezete do interiéru budov, kde se odehrává další trochu jiná hra, pochopil jsem i to, že každý unese v batohu spoustu věcí a specialistou zustává jen na některé z nich - dává to celkem smysl, ale nebaví mě to hrát, přitom se tolik snažím a jednička (demo) byla kdysi u nás fenomén!
+4 +6 −2

V8 Challenge

  • PC 70
Jé, muj první komentář pot hrou, to zase dostanu nějaký body, tak si na něm dám záležet: Jsem celej šampionát dojel s fcí zabranující prokluzování kol, protože to samozdřejmně hraju na klávesnici, a ted jsem zjistil, že je to bez ní (tý funkce) mnohen lepší a dá se to v klidu udržet na trati. Další duležitý vliv, který ovlivnuje chování vašeho vozu v zatáčkách a hlavně na mokru, je nastavení síly brzd, přesněji jejich poměr mezi nápravami, s čímž si před závodem mužete pohrát stejně jako s gumama, který jsou na výběr jednoduše tři, není to HC simulátor. Co mě příjemně překvapilo, byla jednoduchá grafika, optimalizace HW a v podstatě je tam další minimum věcí, které musíte nastavovat, abyste vyrazili na trat! Zkoušel jsem třeba zajet Adeline a porovnat časy s Race Driverem 2, ale pocit z jízdy je uplně jinde. Mně osobně vyhovuje tahle verze, protože jízdní model se dost liší od jiných simulátoru a rozhodně to není taková arkáda! Takže tak.

Hledal jsem nějakou starší klasiku, která by se dala na rozdíl od např. GP3 hrát a zárověn trochu vypadala a voila - jsem nadšen! Závody V8 jsou zajímavé už tím, že vám na tradičních okruzích nabídnou velkoobjemové speciály ne nepodobné těm z nascaru a díky polovičním právum EA si je budete moct zajezdit i na okruhách ve Švédsku.

Pro: netradiční, nenáročné závody od kvalitních severských vývojářu!

+5

Rally Championship Xtreme

  • PC 60
první hra, u který jsem se málem poblil, a to nemyslím nijak ve zlém - z těch skoku a pohyblivé kamery v kabině se vám vážně udělá špatně! jednou mi auto trochu táhlo ke straně a když jsem asi po 10ti minutách přepnul pohled (abych trochu vydejchal), tak mi chybělo kolo, takže destrukční systém se opravdu povedl! škoda, že jsem to hned po pár ostrejch erzetách musel zabalit a jít si hledat kýbl. přes všechny benefity výše na mě hra neudělala další výrazný dojem: od nepřehledného menu až po nastavování klávesnice ve Windowsech to pusobilo hodně nedodělaně, ted nevím, jestli se mi zvedal žaludek z toho jízdního modelu, navigátora (kterej nešel vypnout) nebo z grafiky, dokonce jsem měl tendenci nainstalovat hru znovu bez patche, jestli to není náhodou tím a nepomohlo, ani když jsem dal vyšší rozlišení! na konec mi zpusob vyhrávání v šampionátu nepřišel ani jako výzva, abych se snažil překonávat jeho šibeniční termíny a pak jsem to smazal.

Proti: krom toho v komentáři asi nic.

+6 +7 −1

Xpand Rally Xtreme

  • PC 70
hustácká hra, zvedám na 80, kde pro mě bylo největší motivací postupné dokupování náhradních dílu a opravování škod v závislosti na tom, jak jste si vedli v závodě! v tomto konceptu se nedá hře nic moc vytknout, nabízí širokou paletu možností a nastaveníček pro váš zakoupený vuz, který je nutno pořát vylepšovat, abyste stačili silnějším soupeřum! není to pak takové ježdění po lesních stezkách jako jinde, ale zároven i managment šampionátu, který tomu dodává další rozměr! co se týče samotného fyzikálního modelu, tak je z mého uživatelského hlediska přijatelný, hlavně auto drží lesklou stranou nahoře, ale i efekty jsou ucházející, grafika nebo destrukční model se taky povedl. vlastně mě nenapadá nic, co bych musel tomuhle relaxačnímu simulátoru rally vytknout, možná, že mě na druhou stranu nic přehnaně nenadchlo, ale to už tak s auty bývá. dalo by se závěrem říct, že v porovnání s konkurencí a po té době, co mi zaprášené CD leželo v šuplíku, překonalo moje očekávání!

Pro: manager

+4

NHL 2002

  • PC 40
Proč jsem z cédéčka udělal plašítko na strom? Protože oproti 01 obsahuje minimum změn a většinou jsou k horšímu: nelze vystřelit na bránu při rozehrávce, hru otravují nesmyslné animace zákroku brankáře, který jinak neumí předvést pořádný rozštěp, nesložíte ho (tak často) pukem – což jsem často využíval (ačkoli tahle technika se nerovná automaticky brance, protože musíte odražený puk dorážet) nebo přepnutí pohledu, když se uvolníte, kterej vám znemožní střelit tutovej gol! Je toho určitě strašně víc, ale nechci se touhle nastaveninou dále zabývat, protože i přes její podobnost s předchozím dílem mě ani nebaví hrát. Takže muj verdikt je: nejodfláklejší díl s minimem změn a většinou k horšímu, proto jsem také cédéčko pověsil ven!

(šlo spíše o reflex s následkem pádu, než sražení střelou, což je častý omyl, protože pád následoval i bez kontaktu s pukem – pozn. aut.)

Pro: grafické zpracování ledu.

Proti: obsahuje jen minimum změn.

-3 +1 −4

NHL 99

  • PC 70
NHL 99 je sračka. nevím, co se Vám na tom muže líbit. je to jen mezistupen mezi legendárními hokeji, jakými bylo NHL 98 a 2000 - do jeho nástupu to nikdo nehrál, jen já jsem párkrát zkusil demo, než jsem šel na autobus do školy, ale pořád se přesvědčoval o tom, že je to krok zpátky! stejnej krok udělalo AE v roce 2002 s HNL 03, které jakoby tomuhle z prdele vypadlo. omlouvám se za ty silnější výrazy, ale jinak to nešlo!

Pro: nic

Proti: všechno

-1 +5 −6

Colin McRae: DiRT

  • PC 60
je to zvláštní, ale tadle hra není vubec moje oblíbená. uplně stejný koncept jako RD, nespočet druhu arkádovitějších okruhu namířených především pro americký trh a před rokem, když mi přišla (ta hra), tak jsem z ní nemohl. navíc je tam boom efekt jako svině a nevím, jestli jde vubec vypnout a zase to vytvořili Codemasters, který u mě na poli simulátoru teda skončili. už to, že do jedný hry nacpou několik závodu, o něčem svědčí! na druhou stranu je dobře vytuněnej teriér a auto jde hezky zrasit. není výjimkou, že vám upadne kolo, okno, dveře nebo spolujezdec (který vás stejně naviguje špatně do lesa) a není to tak krvelačně náročný, jak píšou, když máte pořádný železo. to je nejlepší nastavit všechno na max 5:4 a nesmí se kousnout!

Proti: ovládání je taky na piču.

-4 +1 −5

V-Rally 3

  • PC 60
arkáda všech arkád, nic víc k tomu nemohu napsat. vlastně ještě šílená a s tím přetáčením to není tak horký. po pár pokusech se udržíte na trati bez zaváhání a mužete se tam honit s vaším nejlepším časem, nutno však podotknout, že ovládání připomíná automat na kávu. primitivní jízdní model nemá s fyzikou nic společného a je pravým opakem ježdění třeba v simulátoru Richarda Burnse, ale o to zábavnější!

Pro: docela se divím, že tohle vyšlo.

+5

Commandos: Behind Enemy Lines

  • PC 80
kámoši sehnali verzi, která nešla ukládat a dojeli tuhle revoluční hru na jeden zátah (na mapu). no proč ne, svědčí to jen o jejích kvalitách a vlastně spoustu stealth akcí zkušenej hráč zvládne dohrát neuměrně rychle oproti jiným žánrum, kde rozdíl mezi taktikou, strategií a nějakým know how není zas tak veliký - a v tom je kouzlo Commandos, zbytek už znáte.

Proti: kdysi moje nejoblíbenější hra, kterou mi nikdo nechtěl za šestnáct stovek koupit (ani se nedivím, ale tentokrát bych sám udělal výjimku)

-3 +5 −8

MechWarrior 4: Vengeance

  • PC 70
tak s tím komentářem víše se mužu uplně ztotožnit, akurát jsem si od školky hrál s figurkou vetřelce, ale jinak to vystihl uplně přesně! tahle hra, ačkoli mechy mužu taky, protože podle mě ve skutečnosti nikdy neožijí a je to skutečné fantasy téma, mně přijde uplně plochá. přijde mi hrozně otravý až frustrující několik minut smažit jinýho robota, než se rozletí na kusy, aby to pokračovalo nanovo. nicméně je to jen muj silně subjektivní názor, takže udělám výjimky a dám tomu příjemných 80, protože bych to taky hodnotit nemusel vubec, že jo?

Proti: nudné briefingy a celkově příběh nestojí za moc.

+2 +3 −1

Hitman: Contracts

  • PC 80
Akční hry moc nemusím, ale když tady náhodou nakouříte čínana z M60ky, tak se i dvakrát obrátí ve vzduchu, než narazí do zdi. Zvuky, které přitom vydává snad ani nemusím komentovat. Zbraní není zas tolik, většinou najdete vod každé kategorie jednu nebo dvě, což ocenuju, protože hra se tak soustředí i na něco jiného než na zbraně a zároven se jimi definuje. MP5ku už neschováte pod sako, jako tomu bylo minule, možná bych nedal prostor pro další pozici menších SMG (je tam snad jen zástupce micro UZI) a rovnal je rovnou do jedné ze dvou skupin podle toho, jestli je lze schovat či nikoli a omezil bych i kapacitu inventáře. Ale co se mi v podání hitmana vždycky líbilo je, jak drží v jedné ruce pistoli s tlumičem, zatímco ve druhé má připravenou pušku. Taky je tady zajímavě řešen HUD s náboji, kdy se vám zásobník odčítá rovnou z celkového počtu. Zajímavý to je, protože jinde se s tím moc nesetkáte, a tak tu máme další alternativu k porovnání, ačkoli jsem se s ní občas pěkně přepočítal a chyběl mi zásobník jako v prvním díle. Hraje se na bezmála jeden zásah, nějakým magnumem nebo do hlavy určitě. Nevím, jestli jsou nepřátelé inteligentní, protože jsem to v přestřelkách nikdy nepoznal, ale čekaj na sebemenší záminku, aby vás vyprovokovali!

Contrtacts jsem zpětně (ted) projel několikrát, protože krom klasického FPS nabízí i možnost hladkého pruběhu mise, kdy skutečně utočíte především na statistiky na konci, ne kvuli bonusovým předmětum, ale hlavně proto, že hra je tak mnohem výživnější a dostane se vám i jiných zajímavých momentu, které pusobí celkem inteligentním dojmem; rozhodně se pak její délka nedá srovnávat s kvákem, kterého bych za večer proběhl 3x. Dokonce bych ocenil, kdyby pokaždé, když někoho sejmete na veřejnosti, přijela zásahovka, protože místy je odpor slabý a většinou jej tvoří hosti, a pak uděláte jatka i z obyčejného hotelu - poprvé jsem se dozvěděl, že v tý misi je bazén až z návodu, což evokovalo právě další projekce. Nicméně, když se prostřílíte ven ze sanatoria, tak už vás asi nic nezastaví, i když to je častý omyl v čínských čtvrtích, kde jsem strávil nejvíce času plánováním a konečně jsem se taky nepřevlékal jenom kvuli image. Myslím, že samotný remake se povedl, respektive využil svého potenciálu, a to je právě to, co většině na třetím Hitmanovi vadí. Ten vsází především na efekt, jednoduché ovládání a menu považuju za jedno z nejlépe zpracovaných vubec, i celková orientace ve hře je ukázková, kde díky šikovné tabulce nemáte problém rozpoznat mezi spletí těl na zemi tu správnou končetinu, za kterou uklízečku uklidíte někam za roh z dohledu dotěrnejch fizlu a zavřete za ní dveře. Scéna s prostitutkou měla dokonce filmový náběh, když mi několikrát málem spadla z balkonu nebo mi dala (pusu) na rozloučenou. Komunikace obecně mi dost připomínala akční adventuru Bloodlines, která boří žebříčky v hratelnosti a nabízí tu podobnou žánrovou interaktivitu jako nájemný zabiják s číslem 47, který mi tady už nepřijde tak legrační jako v Blood Money, ale jde za hranu cynismu, kterou nájemná vražda bezpochyby je.

Mně osobně se tenhle přírustek hnusí uplně stejně jako vám, akorát mám slabost pro drama a ponurou atmosféru z blížící se smrti, která je podána asi tím nejsugestivnějším hudebním doprovodem J.K.
+5 +6 −1

Shade: Hněv andělů

  • PC 70
tyvole tohle není tak špatný, ten týpek je hroznej blbec, ale je s nim alespon sranda. hratelně to při určitých ustupcích (zvlášt během skoku) moc nevázne, ovládámí je dobrý a sem tam nějaká hádanka pro debili, aby to nebylo moc jednoduchý, ale stejně si pro jistotu musím opatřit návod. nevím, jak dál na začátku z tý chodby se zamčenejma dveřmama, za kterýma čeká smrt. nemyslím si, že souboje jsou ideální, ale na made in czekia to je až nezvykle zajímavý. koncept checkpointu, zdraví a dalších cerepetiček jde svojí cestou, což taky kvituju. těch 63 v hodnocení je fakt málo a myslím, že to někdy btw dám celý, navíc pohled třetí postavy (3PS) mi nově resultuje jako hlavní žánr - lepší přehled o všem, a když tomu nechybí atmosféra, kterou Shade určitě má, když se mužete rozhodnout, jestli to vyřešíte na férovku nebo v roli monstera, který se s kostlivcema nepáře, tak to chviklu jistě zabaví.

Pro: rychlý loady, celkem uhlazená grafika, nenáročnost.

Proti: uplně zbytečný kouzla, stačí mi kombinace desert eagla a bubáku.

+5 +7 −2

Tomb Raider III: Adventures of Lara Croft

  • PC 60
Trojka opravdu zaslouží nejvíce superlativu, jako je nejrozsáhlejší a nejobtížnější, ale oproti minulým Tomb Raiderum neobsahuje takřka žádné výrazné změny, napočítal jsem s nadsázkou sprint, lezení po zemi a stropech a o grafice bych se nejraději nevyjadřoval, přestože na ni moc nekoukám (z hlavní se kouří a odletují nábojnice). Takže pokud Vám učarovala dvojka, mužete si to zopáknout tentokrát v Indii, Pacifiku, Londýně, oblasti 51 nebo v Antarktidě, jinak není moc o čem vyprávět. I přes ty malé rozdíly si troufnu tvrdit, že pruřez třetím dílem má tendenci držet hráče v sedle a pro někoho to bude nejoblíbenější epizoda vubec.

Pro: asi herní doba.

Proti: cheaty, resp. jejich aktivace: udělej krok dopředu, krok dozadu, třikrát se otoč dokola... to nespletete!

+10

Tomb Raider: The Last Revelation

  • PC 70
Naše archeoložka zprusvitněla, umí ručkovat přes hrany, chodit a houpat se na laně, nic, co by se při troše dobré vule nezvládla naučit dříve. Jedna ucelená mapa jako v Princi of Persia, která si jistě své příznivce najde, má nahradit stereotyp který ji provází na cestách za poklady a konečně finišuje její smrtí, pozor SPOILER, ale k TR mi to vyloženě nesedí, protože jste zvyklí s prsatou paní obletět celý svět a neschovávat puvab v zatuchlých hrobkách s nějakým meduínem v zádech a hledat ztraceného tatínka…

Pro: mokré efekty Lary.

Proti: cca 30x delší nahrávací doba a stojí to za to!

+9

Tomb Raider Chronicles

  • PC 50
Lara prostě nestárne, ani nezraje jako její konkurence, byt na poli 3PS akčních adventur moc nebyla. A možná proto. A pro leckoho to bude paradoxně nejhorší díl, i když jde ve svém tempu nejdál. Technicky je to to samý co 4ka, jen se odehrává ve vzpomínkách na ruzný etapy jejích dobrodružství, protože minule zhebla, ale model, který ji na E3 ztvárnil, považuji za ten nejmrdavější ze všech hrdinek, které se tam kdy objevily, pak bych dal Nell McAndrew z trojky a na konec Rhonu Mitru, ale to je na jinou debatu.

Pro: stačí klávesnice.

Proti: o level designu nic nevím, používal jsem návod.

+4

Tomb Raider: Underworld

  • PC 90
Tomb Raider je o skákání a po předchozích opičárnách by mě nikdy nenapadlo, že mě to bude bavit. hned zkraje si teda troufnu tvrdit, že tohle neurazí nikoho, protože je to fakt dobře zvládnutá hra (pecka), na který budete chyby jen těžko hledat. ta kamerka tam je, ale kdykoliv předtím máte možnost se zorientovat v terénu, takže to chce trénovat pamatováka, jinak ovládání vám nedovoluje udělat žádnou chybu a přece, když ji uděláte, končí to milým pádem do propasti doprovázeným skřekem Keeley Hawes https://www.google.cz/webhp?sourceid=chr ... F-8#q=keeley%20haves, který si hned po prvním karambolu zamilujete. duležité na tom je umět hledat cestu a znalost základních pohybu, jako je třeba komínový skok, kdy se těsně odrážíte od protější skály (to se dá využít i několika zpusoby, třeba když z podesty někam nedosáhnete), je tady zásadní. bitky jsou zajímavým zpestřením, když se občas musíte zbavit dotěrné havěti nebo smečky tygru, vojáku se zbavíte nejlépe granátem, aby nepřekáželi. pak jsou tu hádanky, které nejsou ani lehké ani těžké, ale určitě vás taky zpomalí. Underworld je hlavně o Laře samotné, která pusobí neskutečně přirozeně, takže ta mytologie kolem, která jí provází na cestách z džungle až po ledovce v zamrzlém oceánu, jenom podtrhává dokonalý titul, který zatím kraluje v mém portfoliu TR. jsem zvědav na srovnání s TR z 2013, kterému dám ještě určitě šanci.

Pro: nápověda a konečně se jí dá dívat i na zadek, takže u mě i kamerka je v pohodě!

+14

East India Company

  • PC 100
takovej ulítlej spořič obrazovky, naštěstí má i režim simulace námořních bitev, které už tak špatné nejsou a rozhodně mě nudily méně než v TW, ale žádnej velkej odvaz to taky nebyl, alespon se to na těch 1200x720 hejbalo. takže pokud si budete chtít zkrátit dny v práci, ve škole nebo jenom na dovolený s manželkou, mužete si zahrát lodní bitvy nebo si prostudovat encyklopedii galér, jejich statistik a dalších artiklu.
+3 +4 −1

Hitman: Blood Money

  • PC 90
prvního hitmana považuji za jediného poctivého, ačkoli ty další vyhovují mému stylu hraní, kde si mohu na konec prohlédnout i trochu jinou statistiku než s jedním prázdným zásobníkem. každou misi jsem pruměrně vystřílel 200 – 300 náboju a strunu používal jen pro zpestření. na konec jsem si přečetl návod, kterej mi poskytl zajímavý pohled ukladného vraha s dobrým prostorovým vnímáním detailu – většiny z nich jsem si při hraní ani nevšiml, na mapce jsem vytypoval cíl a šel jasně na věc. nejtěžší část vždycky byla se prostřílet ven a uniknout; v haciendě nebo na klinice se v panice personál často uchyloval ke zbraním po mrtvých security, a tak jsem pro jistotu nenechával nikoho na živu – nevyplatí se to. titulky v novinách byly pak obzvlášt peprné a docela jsem si to i vychutnal. nejhorší zase bylo, když jsem nevěděl kudy kam, nebo se ztratil. to jsem pomalu ztrácel nervy a připravoval si druhý monitor, ale nakonec to všechno dobře dopadlo a já odmaturoval jako elitní zabiják 4700.

Pro: tutorial (90%), detail, interakce.

+4 +5 −1