Jedná se o pokračování arkádových závodů Xpand Rally, které se ale nedočkaly nijak velkého úspěchu. I když v případě Xpand Rally Xtreme se nedá mluvit ani tak o pokračování, jako spíše o upgradu původní hry.
XRE se snaží všechny prvky viděné v původní hře vylepšit a přidat k nim spoustu dalších. Hlavně jim dát více "extrémní" nádech a tedy ji přenést do extrémních závodních podniků a supervýkonných aut. Stejně jako původní XR, tak i pokračování nabídne propracovanou kariéru, kde se budete propracovávat přes ty nejpomalejší dvojkolky, až po ty nejvýkonnější GT speciály. Nechybí ani oblíbené nakupování upgradů a tedy vylepšování vozidel.
Přes 10 let tady ode mě svítilo 65 %. Teď zvedám na 85 %. Po dohrání prvního dílu jsem se vrhnul i na dvojku... teda dvojku... nazývat to novým dílem je troufalost, je to de facto jen mappack. Jinak je vše zcela identické. Alespoň na první pohled. Ale něco málo přeci jen změnit museli. Po aplikaci módu, který odstraňuje tu 30 FPS fyziku (a který je na první díl, ale bez problému funguje i tady) jsem narazil na jiné 2 technické problémy. Za prvé - po použití DGVoodoo nejde AutoHDR. Zkoušel jsem psí kusy, ale prostě ne. V jedničce přitom bez problému. Problém druhý, při 60FPS lock na 60 Hz měla hra brutální záseky. Nebyly ale vidět v grafu frametimes. Už jsem nevěděl co s tím, až jsem si vzpomněl na NFS Undercover, kde jsem měl podobný problém. A heureka, skutečně stejný recept pomohl i zde - nastavit 120 Hz a hrát na 120 FPS.
Přímo in-game se nezměnilo absolutně nic, jen grafika mi přišla nějaká hnusnější než u jedničky. Taky na rok 2007 je to samozřejmě naprostá katastrofa, hlavně třeba kamera z kokpitu. Po zkušenostech z prvního dílu jsem volil raději arkádový režim než simulaci, ale bez kontroly trakce. Po pár závodech jsem si řekl, že bych mohl zkusit i manuální řazení, což jsem dělal vždy na volantu, ale na gamepadu nikdy. A hle - ono to šlo :-) Kameru z kokpitu jsem nakonec taky zavrhl a hrál s kapotou.
Mapy mi přišly menší než v jedničce, ameriku dokonce zkopírovali. Takže se jezdilo dost často po stejných tratích, čímž jednička netrpěla. Na druhou stranu mě na konci hry překvapila část s okruhovými závody, které jinak byly dost nevyužité.
Co je ale hlavní a co zůstalo po jedničce, je zábavnost. Tohle prostě baví a nedá se od toho odtrhnout. Jo, na rok 2007 je to vyloženě céčková záležitost, ale fakt mi bylo skoro líto, že byl konec. Jedničku jsem dohrál za 9,2 hodiny, dvojku za 6,6 hodiny. Takže závodů bylo asi míň.
O pár příspěvků níže jsem si stěžoval na obtížnost. Zpětně muselo jít jen o neznalost toho, čemu dát při tunění prioritu. Jinak až na pár závodů nemohl být v ničem problém.
Přímo in-game se nezměnilo absolutně nic, jen grafika mi přišla nějaká hnusnější než u jedničky. Taky na rok 2007 je to samozřejmě naprostá katastrofa, hlavně třeba kamera z kokpitu. Po zkušenostech z prvního dílu jsem volil raději arkádový režim než simulaci, ale bez kontroly trakce. Po pár závodech jsem si řekl, že bych mohl zkusit i manuální řazení, což jsem dělal vždy na volantu, ale na gamepadu nikdy. A hle - ono to šlo :-) Kameru z kokpitu jsem nakonec taky zavrhl a hrál s kapotou.
Mapy mi přišly menší než v jedničce, ameriku dokonce zkopírovali. Takže se jezdilo dost často po stejných tratích, čímž jednička netrpěla. Na druhou stranu mě na konci hry překvapila část s okruhovými závody, které jinak byly dost nevyužité.
Co je ale hlavní a co zůstalo po jedničce, je zábavnost. Tohle prostě baví a nedá se od toho odtrhnout. Jo, na rok 2007 je to vyloženě céčková záležitost, ale fakt mi bylo skoro líto, že byl konec. Jedničku jsem dohrál za 9,2 hodiny, dvojku za 6,6 hodiny. Takže závodů bylo asi míň.
O pár příspěvků níže jsem si stěžoval na obtížnost. Zpětně muselo jít jen o neznalost toho, čemu dát při tunění prioritu. Jinak až na pár závodů nemohl být v ničem problém.
Pro: Pěkná prostředí, zpočátku zábavné
Proti: Přeefektovaná grafika, postupně příliš vysoká obtížnost, systém kariéry, ozvučení, tuning