Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tomb Raider: Underworld

77
176 hodnocení Platformy
Žánr:
adventura > akční adventura *
Forma:
placená hra
Rozsah:
samostatná hra
Multiplayer:
ne
Datum vydání:
18.11.2008 X360
19.11.2008 PC
21.11.2008 PS3Wii
23.01.2009 PS2
Vývojáři:
Oficiální stránky:
http://www.crystald.com/projects/tomb-raid…
Tomb Raider: Underworld je osmé plnohodnotné pokračování (Tomb Raider: Anniversary se nebere v potaz v "číslování" dílů, jelikož jde o remake prvního dílu) série s archeoložkou Larou Croft v hlavní roli.

Příběh je zasazen za události dílu Tomb Raider: Legend a točí se kolem severské mytologie, konkrétněji kolem Thorova kladiva a Ragnaröku (poslední střet dobra se zlem a následný konec světa), a mayského kalendáře. Zdánlivě nemožná kombinace umožnila tvůrcům s Larou procestovat celý svět, například thajskou džungli nebo zamrzlý ostrov Jan Mayen na pomezí Norského a Grónského moře. Při pátrání za jednou z nejmocnějších mytologických zbraní známou jako Thorovo kladivo, potká Lara mnoho známých i zcela nových přátel a nepřátel, přičemž o některých si myslela, že již dávno nežijí.

Na posledním Tomb Raideru si dali v Crystal Dynamics pořádně záležet a za přítomnosti duchovního otce Lary, Tobyho Garda, gymnastické šampiónky Heidi Moneymaker, která se postarala o pohyby Lary s pomocí technologie Motion Capture, a již osvědčené Keeley Hawes, která propůjčila Laře svůj hlas (tak jako v Tomb Raider: Legend i Tomb Raider: Anniversary).


Poslední diskuzní příspěvek


Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 90
Tak mám za sebou posledního Tomb Raidera. A musim jednoznačně říct, že to byla pecka.

První, co člověka praští do očí při spuštění hry je grafika. Ta možná není na papíře bůh ví jaký zázrak moderní doby, ale působí přímo nádherně. Za to může hlavně nejpovedenější level design, jaký kdy byl v TR k vidění. Všechno v okolí působí (skoro) jako by to tam patřilo, i hádanky a puzzly působí "autenticky" (v rámci možností, ale už nejsou například plošiny pro ručkování tak viditelně namontované do prostředí).

Celkově k návrhu levelů není co vytknout. Máme tu obrovské podmořské lokace (je nádhera sledovat monumentální stavby z výšky cca 200m), Mayské památky v Americe (spoléhající na komplexní mechanismy), chrámy v thajské džungli v centru se sochou Shivy (zde se pracuje se světlem a více to připomíná Legend) a Severský zamrzlý ostrov Jan Mayen (Zde už se blížíme k zemi mrtvých, Thorově kladivu a stavby nabývají na monumentálnosti a mysterióznosti) a děj se zakončí opět v severském moři, respektive pod jeho hladinou. Během putování také Lara zavítá na dopravní loď patřící Amandě (vlastní 2 totožné lodi, na obě se Lara podívá a tu první potopí :-D) a Sídlo Croftů, kde bude následovat skryté indície zanechané jejím otcem do částí domu, o kterých neměla ani ponětí, že existují. Po explozi je překonávání hořících překážek poměrně spektakulární(ad spoiler: viz pre-release trailer).

Hádanky jsou zde hodně komplexní, skoro evokují čtvrtý díl, ale jejich obtížnost není tak vysoká, aby hra uspěla u širšího publika. Což ani moc nevadí, jelikož zde není mnoho zásekových míst (já se zasekl cca 5-8x, ale stačí chvíli přemýšlet a zkoumat okolí, a řešení se najde). To je hlavně díky propracovanému designu lokací, je to příjemný kompromis mezi vedením za ručičku (Legend) a beznadějným pátráním v prostoru (Tomb Raider: The Last Revelation).

Chválím autory také za odstranění lokací ze zalidněných oblastí a v podstatě skoro úplného odstranění soubojů s lidmi. Krom intenzivních bojů na lodi Lara potká nepřátelské vojáky tuším jen 2x a to ještě v relativně malém počtu. Souboje se tak budou odehrávat hlavně mezi Larou a různou havětí (pavouci, brouci, šelmy, a později nemrtvé šelmy, bojovníci, yetti-like příšery a obři). Poprvé v TR také nenarazíme na řádného bosse v pravém smyslu slova. Zde prim hrají zejména monumentální hádanky. Někomu to může vadit a konec bez bosse se může zdát jako nezajímavý, ale jedna věc to dokonale vynahradí...

Tou věcí je výprava. Příběh není možná nejkomplikovanější, ale díky výpravě by šoupl do kapsy kdejakou hru či film. Mix mayských a thajských mýtů se severskou mytologií je trefa do černého. V průběhu hry Lara odhalí, že obě kultury stavěli své mýty právě na severské mytologii, zejména na věcech spojených s bohem Thorem. V podstatě veškeré nadpřirozené jevy v Tomb Raiderovi jsou tvořeny díky předmětům spojeným s Thorem, obě dvě kultury je jen využívaly. Příběh výborně graduje (autor si zaslouží pochvalu), hudba nemá v sérii TR obdoby (což bylo patrné již z uvolněného ústředního motivu) a dabing taktéž (stačí se podívat na trochu emotivnější scénu, a každý hned pochopí). K tomu ještě připočtěme s postupem času kolosálnější a kolosálnější prostředí... prostě v téhle části se TR povedl.

Ono opětovné procházení levelů pozpátku, jak naznačuje xxxfucker, není vyloženě špatné. V prvním levelu je opravdu otravné, kde jedinou motivací jít zpátky je sledování příběhu. Ale v dalších se při postupu zpět většinou musí nahlížet na puzzly trochu jinak, což funguje na výbornou (krom jednoho dalšího případu při jízdě na motorce v podzemí přes propasti).

Horší je to s ovládáním. Ovládat Laru je doslova radost, ale kamera má tendenci udržovat si jistý minimální odstup od postavy, díky čemuž ve stísněných prostorech hráč sleduje spíš Lařino poprsí nebo pozadí, než tu propast, kterou chce přeskočit. Nedořešený je také pohled za sebe při visení na nějaké římse na stěně, jelikož kamera se otočí maximálně o 90° (není vidět za sebe), díky čemuž je několik skoků opravdu oříšek. Naštěstí Lara jakoby napřáhne ruku a více se otočí, pokud je za ní nějaká možnost zachycení. Jde o zvyk, ale ideální řešení to není. Taktéž neustálé centrování kamery nepotěší. Na gamepadu je to fajn, stačí držet analog v určité pozici a lara se tam dívá, ale myší je nutné neustále posunovat a stejně díky vyšší citlivosti ovládání to konči nevalně. Pokud ale postava stojí, vše je v pořádku. Taktéž spuštění adrenaline módů je otázka. Mě se to ani jednou nepovedlo :-). Naštěstí to není potřeba, místo matrixovských headshotů lze použít matrixovské kontaktní chvaty. S bullet-timem je také spojeno několik málo momentů, kdy Laře hrozí bezprostřední smrt. Například při pádu se čas zpomalí a kamera se postaví do takového úhlu, aby bylo patrné, co má hráč udělat. Díky tomu takové propadnutí podlahou po zpomalení dává hráči několik sekund na zachycení se na hák. Tyto momenty nahradily z předchozích dílů ne moc oblíbené "tlačítkové" sekvence (také známé jako QTE - Quick Time Events).

Obecně pohyby Lary jsou výborně zvládnuté a uvěřitelné (tedy až na rychlé ručkování po laně, co předvádí Lara, by nezvládl ani ruský gymnasta). Od skoků, přes souboje až po rychlý běh a plavání. Vše působí věrohodně, efektně i efektivně.

Pryč jsou naštěstí také ty otravné stíhací jízdy v autě/motorce z Legendu. Jízda zde ale zůstala a vyskytuje se v mnohem větší míře než v Legendu (ale jinak zpracována, už se nejede jen v koridoru podle scénáře). Je to příjemné osvěžení hratelnosti, hlavně díky nutnosti občas motorku zahrnout do řešení puzzlů, avšak její ovládání není zvládnuto tak dobře, jako Lařino (hlavně díky kameře). Ale po poměrně rozlehlé mapě v Thajsku a následně v další oblasti na ostrově Jan Mayen jsem si na to zvykl a motorku bral s sebou snad všude, kam se dostala. Jen to bylo poprvé, co jsem se setkal s motorkou, která má zpátečku :-).

Arzenál je celkem skromný, krom Lařiných pistolek tu máme Uzi, M16, brokovnici, harpunu a uspávací pistoli. Každá s omezeným počtem nábojů (v inventáři si je lze prohazovat). Novinkou je také takzvaný sonar, při jeho otevření se zmapuje blízké přímo viditelné prostředí a při poctivém průzkumu lze do něj dostat i celou mapu, kterou lze pak zkoumat. Občas se to hodí pro zorientování či získání představy o struktuře levelu. Tenhle nástroj měl být v 3. a 4. TR :-).

Také se zde najde pár bugů. Všude proklínané zasekávání do předmětů mě moc nepotkalo. Stalo se mi to jen 2x, vždy když Lara běží proti nějakému kvádru, o který se zastaví rukama, pak se někdy stane, že se zasekne na místě. Také zachycení o pohyblivý předmět někdy nefunguje ideálně (špatně provázaná animace, respektive přechod z jedné do druhé). Také se mi 2x stalo, že Lara spadla z nějaké plošiny, když byla v podřepu, a dopadla na zemi o pořádný kus níže a přežila bez zranění. Nejenom že lze tak spustit nechtěně checkpoint na nesprávném místě, ale lze tak i občas přeskočit část puzzlu, což zde naštěstí nekončí fatálně nemožností dokončit level, ale způsobí to značnou dezorientaci.

Samozřejmostí je přítomnost spousta trofejí v každé úrovni (cca 50) a jednoho pokladu (ten bude oříšek najít, mě se to ani jednou nepovedlo). Za ně se pak odemykají různé koncept arty, obleky pro Lary (asi) a další bonusy pod položkou Extras v menu.

Celkově se poslední TR povedl, povedl tak, že jde o nejlepší díl série i navzdory větší jednoduchosti oproti prvním čtyřem dílům. Geniální výprava, level design, slušná grafika, parádní puzzly, animace Lary (vidět Laru za prudké bouřky stojí za to)... Škoda kratší herní doby (8 hodin), kamery, několika bugů a nepřítomnosti Sídla Croftů jako "free-roam" levelu. Zkrátka, kdo má rad Tomb Raidera, najde v TR8 modlu, kdo ne... to těžko říct, tak objektivně to posoudit neumím.

PS: Po druhém dohrání mám poměrné velké nutkání pozapomenout na těch pár vad na kráse a napařit Laře maximální hodnocení... Ano, až tak mě tenhle díl Tomb Raidera dostal.

Pro: level design, výprava, dabing, puzzly, příběh, animace

Proti: kamera, herní doba, pár bugů, neoptimalizovanost kouřového efektu u nemrtvých (při jejich zabití se to škube i na výkonnějším PC), kdy bude pokračování?

+26
  • PC 80
Poslední díl série se starou známou archeoložkou Larou je za mnou a mé dojmy z tohoto završení „nové“ trilogie jsou velmi dobré.

Underworld přináší především hodně promakanou grafiku a trochu vylepšené pohyby Lary, které působí mnohem ladněji a plynuleji než minule. Díky tomu mě lezení po všemožných římsách bavilo víc než kdy dřív a každé šplhání jsem si užíval. Po grafické stránce se tentokrát vývojáři vytáhli a po podivně plastickém Legend a trochu šedivém Anniversary hra přináší opravdu nádherné lokace. Krom toho mě ale dost potěšilo, že zachovává vcelku komplexní hratelnost z Anniversary a i když jsou jistá zjednodušení znát, i přesto jsem neměl pocit, že ze mě tvůrci hry dělají idiota. Underworld perfektně kombinuje hopsání, chuť objevovat nové lokace a skrytá místa a poprvé v sérii i příběh, který tentokrát stojí dokonce i za řeč.

Hodně se mi líbilo intenzivnější zapracování vody do gameplaye – poprvé v sérii má Lara k dispozici dýchací přístroj, takže o dlouhé ponory pod hladinou moře a prozkoumávání starobylých chrámu není nouze. Souboje nikdy nebyly silnou stránkou Tomb Raidera a není tomu ani tentokrát, ovšem u tohoto dílu mě nelezly na nervy a fungovaly jako takové zpestření – jednak byl pocit ze střelby o trochu lepší (AI ale pořád vydrží několik zásobníků), jednak ale hlavně konečně poprvé v celé sérii nemizí mrtvá těla, což je věc, která u mě v mnoha hrách hodně ovlivňuje výsledný dojem, ač je to ve své podstatě prkotina. Krom typických pistolí a několika samopalů se hráč dostane i k jednomu mocnému artefaktů, se kterým je likvidace všemožného šmejdu jedna báseň, a vcelku jsem i litoval, že jsem se k němu nedostal dřív. Volnou ruku nedostane hráč jen ve výběru zbraní, ale může si před začátkem každé mise vybrat pro Laru libovolný obleček. Opět drobnost, ale potěší.

Kladem je solidní 10 hodinová herní doba. Největší zápor vidím v poměrně velké zabugovanosti - nejedná se o nic, co by bránilo dohrát hru, ale nejednou jsem umřel jenom proto, že se Lara nezachytila tam, kde měla. Krom občas haprujících pohybů jsem si všiml i mnoha děr v texturách, které by potřebovaly poladit. S optimalizací to také není žádná sláva, framerate hodně kolísá a často z nějakých 50 klesl pod 30. A o problémech s kamerou se snad ani nemusím zmiňovat. Prostě Tomb Raider.

Pro: výprava, nádherná grafika, parádně nadesignované lokace, zapracování severské mytologie do příběhu, vylepšené animace, absence QTE a soubojů s bossy

Proti: hromada drobných technických bugů a nedokonalostí, problémová kamera

+26
  • PC 95
Tak jsem dohrála novou Laru, hlásím hrdě svým bráchům. A co, dobrý? Vyzvídají. Chvíli přemýšlím.
Určitě jsem plná dojmu. Když mám začít, co mi na hře vadilo, tak už níže okomentovaná kamera. Při soubojích vám náhle sjede kamerka na Lařiny půlky a pak vám nezbývá jen doufat, že aspoň sama Lara ví co děla. Ale opravdu málokdy se stalo, že jsem při souboji zemřela. Snad jen, když jsem bojovala na kraji mostu, nebo římsy.
Samozřejmě že velké plus dostala grafika a nové ladné pohyby postavy. Lara probíhá větvemi a odhrnuje je, dělá stojky, přeskakuje překážky. Když Lara najde nějaký předmět, může ho sebrat i při běhu (kdy udělá vydařenou hvězdu). Lokace jsou rozlehlejší, ale opět se vám nemůže stát, že zabloudíte (což je pro mě malé zklamání, v recenzích psali o tom, jak můžete zabloudit). Nadchla mě však příroda, která je zase o něco „živější“ :).
Hádanky nebyly tak těžké (snad aby si hraní užily i děti). Nestalo se mi, že bych nevěděla co dělat. Secretů je ve hře požehnaně a tak můžete nejenom hledat cestu a řešit puzly, ale i vesele hledat „drahokamy“.
Jak ohodnotit tuto hru? Je to Lara v novém grafickém kabátku, tady v šortkách. Běhá, leze, skáče po úžasných lokacím. Střílí a kope na všechny strany. Je čím dál tím více sexy. Dala bych ji 100, ale pro tu kamerku dám méně. (Lařina zadku jsem si užila dost) :)

Pro: grafika, lokace, nové pohyby

Proti: kamerka

+21(21-1)
  • PC 90
Původně jsem chtěl napsat komentář ke všem dílům nové trilogie o nejakčnější archeoložce ale nakonec jsem usoudil že bude lepší napsat komentář k jedné hře a lehce ho prošpikovat poznámkami o dalších dílech. Nakonec volba padla celkem logicky na poslední díl Underworld.

Na začátek nemůžu jinak než pochválit grafiku. Hned jak jsem hru spustil mě její kvalita překvapila a to jsem ani neměl vše naplno. Jak především samotná Lara tak veškeré prostředí je opravdu úchvatné a skoro vždy když jsem vstoupil do nové lokace ze všeho nejdřív jsem se jí patřičně pokochal. Navíc je hra dobře optimalizovaná a kromě pár lagů v části kdy slečna Croftová probíhá hořícím sídlem kde je opravdu hodně efektů jsem ani na starším železe nezaznamenal žádné větší problémy. Dobře zpracované pohyby a různé vychytávky, třeba když si Lara odhrnuje z cesty větve pak jen podtrhují živost a zážitek ze hry.

Co se týče už zmiňovaného prostředí to stejně jak dobře vypadá tak dobře se v něm i hraje a až na pár výjimek vždy víte kam dál a přesto snad kromě podzemí Mexika to nepůsobí koridorově. Obtížnost hádanek vyžadujících interakci s prostředím se sice snížila a po předchozím dílu je to maličko zklamání ale díky tomu že nejsem nijak zapálený fanoušek tohoto herního prvku mi jednoduší hádanky tolik nevadily a alespoň nehrozily dlouhé záseky. Stejně tak skákací pasáže jsou opět zvládnuty dobře ale rozhodně bych jich uvítal více, to ostatně platí i pro ostatní díly protože na rozdíl od hádanek mě skákání a akrobacie bavilo ze všeho nejvíc. Alespoň pro mě je dalším velkým plusem že se snad kromě dvou výletů na loď (škoda toho laciného nápadu se dvěma naprosto identickými loděmi) hra odehrává ve starých hrobkách, džungli a vůbec v přírodním prostředí kam podle mě Tomb Raider přirozeně patří. Co mě obrovsky zklamalo je nepřítomnost bonusového levelu v sídle Croftů. Vzhledem k příběhu je to sice logické ale stejně mi schází, jak v Legendu tak hlavně v Anniversary mě Croft manor bavil natolik že jsem ho dohrál mnohem dřív než samotou hru.

Hratelnost zůstala na skvělé úrovni, pouze se mi zdálo že se přitvrdilo v soubojích. Výjimkou jsou jen ty k závěru kdy se Lara zmocní Mjöllni (což je jinak zajímavé zpestření) a stanou se tak spíše formalitou ale aspoň já jsem to pochopil tak že ke konci už tvůrci nechtěli zdržovat ohranými souboji a rovnou vše co nejkratší cestou směřovali k závěru. Navíc je v předchozích částech soubojů dostatek takže v tomhle směru si není na co stěžovat. Překvapení je že úplně chybí bossové a zatímco v předchozích dílech jsem je proklínal a nejednou se musel podívat na návod, tady mi najednou nějak chyběli ale rozhodně bych jejich absenci nepovažoval za fatální chybu. Oproti Legendu se navíc hodně zlepšilo používání motorky a dost mě bavilo, zamrzelo jen že vypadá jako hračka a ne jako skutečný stroj.

Příběh je pravděpodobně ze všech dílů nejlepší a řekl bych i drsnější díky zvratům jako je zabití Allistera dvojčetem nebo Lady Amelie Croft samotnou Larou. Dobrá je také atmosféra a hlavně ke konci všudypřítomné napětí z toho že už po třech titulech jdeme do finále a vše se blíží k epickému závěru. Bohužel tady mě gamesa docela zklamala. Závěrečný boj s Natlou na rovinu není opravdová finální výzva a po vypravěčské stránce taky žádná sláva. Abych to uvedl na pravou míru, všechny předešlé události do sebe sice začnou hezky zapadat a nebylo by to špatné jako konec jednoho z "řadových" dílů ale jako finále trilogie mi to zkrátka přišlo slabé. Závěrečný pokec s Amandou pak už je doslova patos a že se holky prostě jen tak rozejdou jak z čaje o páté bylo pro mě zklamání. Tohle chtělo určitě promakat víc, nejméně krátký dovětek i s ostatními postavami Zipem a Winstonem. Alespoň že si tvůrci nenechali otevřená vrátka pro další díl nějakou nucenou animačkou a dočkali jsme se definitivního konce tak jak to má být.

Hodně se tu v komentářích zmiňuje zabugovanost. Možná je to tím že jsem hru kupoval teprve nedávno v Ultimate edici kde už je asi většina bugů opravena ale za celou hru mě potkali tak max dva bugy a nikdy mi nebyly překážkou v postupu. V jedné věci ale s ostatními souhlasit musím a to je kamera. Až jsem se často sám sebe lekl kolik nadávek na adresu nebohé cestovatelky se mi honí v hlavě ale je to tak, kamera prostě blbne. Dá se na to sice zvyknou a přijít na pár fíglů jak kameru obelstít ale stejně jsou to někdy pořádné nervy, z části to ale bylo i proto že jsem většinu hry odehrál na touchpadu. Ještě bych měl zmínit kratší herní dobu a nemožnost si znovu projít jednotlivé levely ale na druhou stranu jsou tu zase obsáhlé bonusy.

Underworld je v celku dalším povedeným dílem trilogie a i přes pár chybek které má ovšem skoro každá hra mě zase neuvěřitelně bavil a hltal jsem ho od začátku až do konce stejně jako předchozí díly. Jednoduše jeden z nejlepších herních zážitků jakých je třeba si vážit.

Pro: Chytlavá hratelnost, Slušný příběh, Atmosféra k závěru trilogie, Grafika

Proti: KAMERA!

+19
  • PC 75
Lara se nám začíná špinit. Doslova. Cool? Ano. Sexy? Eh... no jako asi jo. Ale ach holka, kdybys jen věděla, co se bude dít tvému budoucímu alternativnímu já. Oproti tomu jsi stále čistá jako nevinnost Jindry Hojera!

Po první hodině hraní, respektive po Nilfheimu a bitce na Amandině lodi, jsem křičel: ,, Ty vole, jo! Tohle bude nejlepší díl z celé trilogie!" Atmosféra zase vynikající, Lara je tady opravdu kus (ach, to bylo natáčení kamery ke zdi) a ta hudba! Neměl jsem dohranou ani první čtvrtinu a už jsem stahoval celej soundtrack. Plus věc, kterou jsem velice ocenil, byla návrat ukecanosti. Sice se to úplně nevrátilo do toho mého oblíbeného feelingu v Legends, ale aspoň to nebylo tak mrtvý, jako v Anniversary. Navíc návrat starých známých a jejich zapojení do příběhu mě vždycky těší. Prostředí a grafika jsou nádherné. Thajsko a Mexiko považuju za vrcholy celé hry. Thajsko díky svým fantastickým zelenavým exteriérům a Mexiko naopak díky svém temnému, pavouky protkanému interiéru, kde jsem doslova hltal sliny touhou, co asi mě čeká dál. Lara se nám i trochu jinak pohybuje a skáče, rozhodně ale ne hůř. Akrobatické kousky si stále drží opravdu velice dobrou úroveň a já si každé skákání, lezení či houpání se na laně velice užíval. Slečna Croft si holt udržuje kondičku. Navíc je ve hře spousta opravdu dobrých nápadů. Furt si vybavuju, jak jsem svištěl na těch obřích kladivech. Whoo...

I když jsem si zprvu myslel, že tohle bude nejlepší díl z nové trilogie, nakonec se stal pravý opak. Proč? Inu, klasickými chybami byly opět nezáživné souboje, špatné (občas zabijácké) úhly kamery a občas Lařina nespolupráce. Tenhle díl však přidává další hrubky. Cut scenky se mi tolik nelíbily, přišly mi odfláklé a mdlé. Navíc příliš krátké a někdy hloupé. Obzvlášť jsem se musel smát, když Lara natáčela s kamerkou a všeznale přeříkávala všechna ta "óóó" historická chytrácká fakta, a pak rozkope 5 starožitných vzácných váz opodál, esli tam náhodou není nějaká ta kostka na dračák. A pak je tu samotné zakončení... Finální..ehm... "souboj" je naprosto katastrofální. Hraje vám sice do toho epic hudba, ale je to celý hrozně nezáživný. Místo toho, aby si hra vzala příklad z předchozích dílů, kdy to prostě hl. hrdina a hl. záporák do sebe metali hlava nehlava, je to tady založený na tom, aby se Lara dostala sem, sem a sem, pak to teprv skončí. Je tam too much shit najednou. JE to hrozně nepřehledný! Člověk neví kam jít! Pak padá! Pak se vzteká! Jako kurva já! Plus Hl. záporák po vás evidentně metá firebally jen když se mu to zlíbí. A celkové zakončení... (sigh) Zklamání jak prase...

Jako taky se mi to hodně líbilo, původně jsem chtěl dát Underworldu 80%, aby se přidal ke svým kolegům v "zeleném" hodnocení. Ale egh! ... ten finální souboj ... a celkový závěr hry a trilogie ... Nemohl jsem jinak, nakonec jsem hru za mě šoupl do toho "žlutýho" hodnocení. A je to škoda, hra si vedla fakt skvěle. Ale pokud vyškrtnu tu poslední část, měl jsem opravdu hodně srandy. Navíc Lařiny kozy jsou tady opravdu k nakousnutí. Na zadek kašlu, vždycky kozy. Vždycky jen a pouze kozy. Pouze kozy.

(Jo... a co sakra dělají ti hnusní thajští skákaví pavouci v Londýně!?)

Pro: Atmosféra, hudba, krásné lokace, návrat ukecanosti, Lara je kus, akrobacie

Proti: Finální souboj a celkové zakončení, nezáživné souboje, někdy špatná kamera

+16