Tomb Raider: Underworld je osmé plnohodnotné pokračování (Tomb Raider: Anniversary se nebere v potaz v "číslování" dílů, jelikož jde o remake prvního dílu) série s archeoložkou Larou Croft v hlavní roli.
Příběh je zasazen za události dílu Tomb Raider: Legend a točí se kolem severské mytologie, konkrétněji kolem Thorova kladiva a Ragnaröku (poslední střet dobra se zlem a následný konec světa), a mayského kalendáře. Zdánlivě nemožná kombinace umožnila tvůrcům s Larou procestovat celý svět, například thajskou džungli nebo zamrzlý ostrov Jan Mayen na pomezí Norského a Grónského moře. Při pátrání za jednou z nejmocnějších mytologických zbraní známou jako Thorovo kladivo, potká Lara mnoho známých i zcela nových přátel a nepřátel, přičemž o některých si myslela, že již dávno nežijí.
Na posledním Tomb Raideru si dali v Crystal Dynamics pořádně záležet a za přítomnosti duchovního otce Lary, Tobyho Garda, gymnastické šampiónky Heidi Moneymaker, která se postarala o pohyby Lary s pomocí technologie Motion Capture, a již osvědčené Keeley Hawes, která propůjčila Laře svůj hlas (tak jako v Tomb Raider: Legend i Tomb Raider: Anniversary).
Tohle bylo o parník lepší než Legand, ale vlastně furt docela špatný. Prima bylo, že to přímo navazovalo dějově. Že děj byl jeden velkej guláš, to je věc další. Nicméně hodně věcí, co mi u Legend vadilo, tady zlepšili. Hra nyní při hraní s gamepadem ukazuje nápovědu pro gamepad, takže člověk netápe. Grafika už není zabugovaná, nemá propady výkonu a vypadá adekvátně roku vzniku. Ovládání Lary už není tak strašný, ale přesto jsem nadával dost.
Každopádně největší problém hry je, že prostě není moc zábavná. Musel jsem se přemáhat to vůbec zapnout a vlastně jsem to dohrál jen proto, že jsem chtěl vědět, jak to dopadne.
Pokud jsem dal Legend ale 60 %, tak tady asi celkem zasloužených 70 %.
Každopádně největší problém hry je, že prostě není moc zábavná. Musel jsem se přemáhat to vůbec zapnout a vlastně jsem to dohrál jen proto, že jsem chtěl vědět, jak to dopadne.
Pokud jsem dal Legend ale 60 %, tak tady asi celkem zasloužených 70 %.
Pro: level design, výprava, dabing, puzzly, příběh, animace
Proti: kamera, herní doba, pár bugů, neoptimalizovanost kouřového efektu u nemrtvých (při jejich zabití se to škube i na výkonnějším PC), kdy bude pokračování?