Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

  • PC 90
Tak mám za sebou posledního Tomb Raidera. A musim jednoznačně říct, že to byla pecka.

První, co člověka praští do očí při spuštění hry je grafika. Ta možná není na papíře bůh ví jaký zázrak moderní doby, ale působí přímo nádherně. Za to může hlavně nejpovedenější level design, jaký kdy byl v TR k vidění. Všechno v okolí působí (skoro) jako by to tam patřilo, i hádanky a puzzly působí "autenticky" (v rámci možností, ale už nejsou například plošiny pro ručkování tak viditelně namontované do prostředí).

Celkově k návrhu levelů není co vytknout. Máme tu obrovské podmořské lokace (je nádhera sledovat monumentální stavby z výšky cca 200m), Mayské památky v Americe (spoléhající na komplexní mechanismy), chrámy v thajské džungli v centru se sochou Shivy (zde se pracuje se světlem a více to připomíná Legend) a Severský zamrzlý ostrov Jan Mayen (Zde už se blížíme k zemi mrtvých, Thorově kladivu a stavby nabývají na monumentálnosti a mysterióznosti) a děj se zakončí opět v severském moři, respektive pod jeho hladinou. Během putování také Lara zavítá na dopravní loď patřící Amandě (vlastní 2 totožné lodi, na obě se Lara podívá a tu první potopí :-D) a Sídlo Croftů, kde bude následovat skryté indície zanechané jejím otcem do částí domu, o kterých neměla ani ponětí, že existují. Po explozi je překonávání hořících překážek poměrně spektakulární(ad spoiler: viz pre-release trailer).

Hádanky jsou zde hodně komplexní, skoro evokují čtvrtý díl, ale jejich obtížnost není tak vysoká, aby hra uspěla u širšího publika. Což ani moc nevadí, jelikož zde není mnoho zásekových míst (já se zasekl cca 5-8x, ale stačí chvíli přemýšlet a zkoumat okolí, a řešení se najde). To je hlavně díky propracovanému designu lokací, je to příjemný kompromis mezi vedením za ručičku (Legend) a beznadějným pátráním v prostoru (Tomb Raider: The Last Revelation).

Chválím autory také za odstranění lokací ze zalidněných oblastí a v podstatě skoro úplného odstranění soubojů s lidmi. Krom intenzivních bojů na lodi Lara potká nepřátelské vojáky tuším jen 2x a to ještě v relativně malém počtu. Souboje se tak budou odehrávat hlavně mezi Larou a různou havětí (pavouci, brouci, šelmy, a později nemrtvé šelmy, bojovníci, yetti-like příšery a obři). Poprvé v TR také nenarazíme na řádného bosse v pravém smyslu slova. Zde prim hrají zejména monumentální hádanky. Někomu to může vadit a konec bez bosse se může zdát jako nezajímavý, ale jedna věc to dokonale vynahradí...

Tou věcí je výprava. Příběh není možná nejkomplikovanější, ale díky výpravě by šoupl do kapsy kdejakou hru či film. Mix mayských a thajských mýtů se severskou mytologií je trefa do černého. V průběhu hry Lara odhalí, že obě kultury stavěli své mýty právě na severské mytologii, zejména na věcech spojených s bohem Thorem. V podstatě veškeré nadpřirozené jevy v Tomb Raiderovi jsou tvořeny díky předmětům spojeným s Thorem, obě dvě kultury je jen využívaly. Příběh výborně graduje (autor si zaslouží pochvalu), hudba nemá v sérii TR obdoby (což bylo patrné již z uvolněného ústředního motivu) a dabing taktéž (stačí se podívat na trochu emotivnější scénu, a každý hned pochopí). K tomu ještě připočtěme s postupem času kolosálnější a kolosálnější prostředí... prostě v téhle části se TR povedl.

Ono opětovné procházení levelů pozpátku, jak naznačuje xxxfucker, není vyloženě špatné. V prvním levelu je opravdu otravné, kde jedinou motivací jít zpátky je sledování příběhu. Ale v dalších se při postupu zpět většinou musí nahlížet na puzzly trochu jinak, což funguje na výbornou (krom jednoho dalšího případu při jízdě na motorce v podzemí přes propasti).

Horší je to s ovládáním. Ovládat Laru je doslova radost, ale kamera má tendenci udržovat si jistý minimální odstup od postavy, díky čemuž ve stísněných prostorech hráč sleduje spíš Lařino poprsí nebo pozadí, než tu propast, kterou chce přeskočit. Nedořešený je také pohled za sebe při visení na nějaké římse na stěně, jelikož kamera se otočí maximálně o 90° (není vidět za sebe), díky čemuž je několik skoků opravdu oříšek. Naštěstí Lara jakoby napřáhne ruku a více se otočí, pokud je za ní nějaká možnost zachycení. Jde o zvyk, ale ideální řešení to není. Taktéž neustálé centrování kamery nepotěší. Na gamepadu je to fajn, stačí držet analog v určité pozici a lara se tam dívá, ale myší je nutné neustále posunovat a stejně díky vyšší citlivosti ovládání to konči nevalně. Pokud ale postava stojí, vše je v pořádku. Taktéž spuštění adrenaline módů je otázka. Mě se to ani jednou nepovedlo :-). Naštěstí to není potřeba, místo matrixovských headshotů lze použít matrixovské kontaktní chvaty. S bullet-timem je také spojeno několik málo momentů, kdy Laře hrozí bezprostřední smrt. Například při pádu se čas zpomalí a kamera se postaví do takového úhlu, aby bylo patrné, co má hráč udělat. Díky tomu takové propadnutí podlahou po zpomalení dává hráči několik sekund na zachycení se na hák. Tyto momenty nahradily z předchozích dílů ne moc oblíbené "tlačítkové" sekvence (také známé jako QTE - Quick Time Events).

Obecně pohyby Lary jsou výborně zvládnuté a uvěřitelné (tedy až na rychlé ručkování po laně, co předvádí Lara, by nezvládl ani ruský gymnasta). Od skoků, přes souboje až po rychlý běh a plavání. Vše působí věrohodně, efektně i efektivně.

Pryč jsou naštěstí také ty otravné stíhací jízdy v autě/motorce z Legendu. Jízda zde ale zůstala a vyskytuje se v mnohem větší míře než v Legendu (ale jinak zpracována, už se nejede jen v koridoru podle scénáře). Je to příjemné osvěžení hratelnosti, hlavně díky nutnosti občas motorku zahrnout do řešení puzzlů, avšak její ovládání není zvládnuto tak dobře, jako Lařino (hlavně díky kameře). Ale po poměrně rozlehlé mapě v Thajsku a následně v další oblasti na ostrově Jan Mayen jsem si na to zvykl a motorku bral s sebou snad všude, kam se dostala. Jen to bylo poprvé, co jsem se setkal s motorkou, která má zpátečku :-).

Arzenál je celkem skromný, krom Lařiných pistolek tu máme Uzi, M16, brokovnici, harpunu a uspávací pistoli. Každá s omezeným počtem nábojů (v inventáři si je lze prohazovat). Novinkou je také takzvaný sonar, při jeho otevření se zmapuje blízké přímo viditelné prostředí a při poctivém průzkumu lze do něj dostat i celou mapu, kterou lze pak zkoumat. Občas se to hodí pro zorientování či získání představy o struktuře levelu. Tenhle nástroj měl být v 3. a 4. TR :-).

Také se zde najde pár bugů. Všude proklínané zasekávání do předmětů mě moc nepotkalo. Stalo se mi to jen 2x, vždy když Lara běží proti nějakému kvádru, o který se zastaví rukama, pak se někdy stane, že se zasekne na místě. Také zachycení o pohyblivý předmět někdy nefunguje ideálně (špatně provázaná animace, respektive přechod z jedné do druhé). Také se mi 2x stalo, že Lara spadla z nějaké plošiny, když byla v podřepu, a dopadla na zemi o pořádný kus níže a přežila bez zranění. Nejenom že lze tak spustit nechtěně checkpoint na nesprávném místě, ale lze tak i občas přeskočit část puzzlu, což zde naštěstí nekončí fatálně nemožností dokončit level, ale způsobí to značnou dezorientaci.

Samozřejmostí je přítomnost spousta trofejí v každé úrovni (cca 50) a jednoho pokladu (ten bude oříšek najít, mě se to ani jednou nepovedlo). Za ně se pak odemykají různé koncept arty, obleky pro Lary (asi) a další bonusy pod položkou Extras v menu.

Celkově se poslední TR povedl, povedl tak, že jde o nejlepší díl série i navzdory větší jednoduchosti oproti prvním čtyřem dílům. Geniální výprava, level design, slušná grafika, parádní puzzly, animace Lary (vidět Laru za prudké bouřky stojí za to)... Škoda kratší herní doby (8 hodin), kamery, několika bugů a nepřítomnosti Sídla Croftů jako "free-roam" levelu. Zkrátka, kdo má rad Tomb Raidera, najde v TR8 modlu, kdo ne... to těžko říct, tak objektivně to posoudit neumím.

PS: Po druhém dohrání mám poměrné velké nutkání pozapomenout na těch pár vad na kráse a napařit Laře maximální hodnocení... Ano, až tak mě tenhle díl Tomb Raidera dostal.

Pro: level design, výprava, dabing, puzzly, příběh, animace

Proti: kamera, herní doba, pár bugů, neoptimalizovanost kouřového efektu u nemrtvých (při jejich zabití se to škube i na výkonnějším PC), kdy bude pokračování?

+30
  • PC 80
Poslední díl série se starou známou archeoložkou Larou je za mnou a mé dojmy z tohoto završení „nové“ trilogie jsou velmi dobré.

Underworld přináší především hodně promakanou grafiku a trochu vylepšené pohyby Lary, které působí mnohem ladněji a plynuleji než minule. Díky tomu mě lezení po všemožných římsách bavilo víc než kdy dřív a každé šplhání jsem si užíval. Po grafické stránce se tentokrát vývojáři vytáhli a po podivně plastickém Legend a trochu šedivém Anniversary hra přináší opravdu nádherné lokace. Krom toho mě ale dost potěšilo, že zachovává vcelku komplexní hratelnost z Anniversary a i když jsou jistá zjednodušení znát, i přesto jsem neměl pocit, že ze mě tvůrci hry dělají idiota. Underworld perfektně kombinuje hopsání, chuť objevovat nové lokace a skrytá místa a poprvé v sérii i příběh, který tentokrát stojí dokonce i za řeč.

Hodně se mi líbilo intenzivnější zapracování vody do gameplaye – poprvé v sérii má Lara k dispozici dýchací přístroj, takže o dlouhé ponory pod hladinou moře a prozkoumávání starobylých chrámu není nouze. Souboje nikdy nebyly silnou stránkou Tomb Raidera a není tomu ani tentokrát, ovšem u tohoto dílu mě nelezly na nervy a fungovaly jako takové zpestření – jednak byl pocit ze střelby o trochu lepší (AI ale pořád vydrží několik zásobníků), jednak ale hlavně konečně poprvé v celé sérii nemizí mrtvá těla, což je věc, která u mě v mnoha hrách hodně ovlivňuje výsledný dojem, ač je to ve své podstatě prkotina. Krom typických pistolí a několika samopalů se hráč dostane i k jednomu mocnému artefaktů, se kterým je likvidace všemožného šmejdu jedna báseň, a vcelku jsem i litoval, že jsem se k němu nedostal dřív. Volnou ruku nedostane hráč jen ve výběru zbraní, ale může si před začátkem každé mise vybrat pro Laru libovolný obleček. Opět drobnost, ale potěší.

Kladem je solidní 10 hodinová herní doba. Největší zápor vidím v poměrně velké zabugovanosti - nejedná se o nic, co by bránilo dohrát hru, ale nejednou jsem umřel jenom proto, že se Lara nezachytila tam, kde měla. Krom občas haprujících pohybů jsem si všiml i mnoha děr v texturách, které by potřebovaly poladit. S optimalizací to také není žádná sláva, framerate hodně kolísá a často z nějakých 50 klesl pod 30. A o problémech s kamerou se snad ani nemusím zmiňovat. Prostě Tomb Raider.

Pro: výprava, nádherná grafika, parádně nadesignované lokace, zapracování severské mytologie do příběhu, vylepšené animace, absence QTE a soubojů s bossy

Proti: hromada drobných technických bugů a nedokonalostí, problémová kamera

+29
  • PC 90
Původně jsem chtěl napsat komentář ke všem dílům nové trilogie o nejakčnější archeoložce ale nakonec jsem usoudil že bude lepší napsat komentář k jedné hře a lehce ho prošpikovat poznámkami o dalších dílech. Nakonec volba padla celkem logicky na poslední díl Underworld.

Na začátek nemůžu jinak než pochválit grafiku. Hned jak jsem hru spustil mě její kvalita překvapila a to jsem ani neměl vše naplno. Jak především samotná Lara tak veškeré prostředí je opravdu úchvatné a skoro vždy když jsem vstoupil do nové lokace ze všeho nejdřív jsem se jí patřičně pokochal. Navíc je hra dobře optimalizovaná a kromě pár lagů v části kdy slečna Croftová probíhá hořícím sídlem kde je opravdu hodně efektů jsem ani na starším železe nezaznamenal žádné větší problémy. Dobře zpracované pohyby a různé vychytávky, třeba když si Lara odhrnuje z cesty větve pak jen podtrhují živost a zážitek ze hry.

Co se týče už zmiňovaného prostředí to stejně jak dobře vypadá tak dobře se v něm i hraje a až na pár výjimek vždy víte kam dál a přesto snad kromě podzemí Mexika to nepůsobí koridorově. Obtížnost hádanek vyžadujících interakci s prostředím se sice snížila a po předchozím dílu je to maličko zklamání ale díky tomu že nejsem nijak zapálený fanoušek tohoto herního prvku mi jednoduší hádanky tolik nevadily a alespoň nehrozily dlouhé záseky. Stejně tak skákací pasáže jsou opět zvládnuty dobře ale rozhodně bych jich uvítal více, to ostatně platí i pro ostatní díly protože na rozdíl od hádanek mě skákání a akrobacie bavilo ze všeho nejvíc. Alespoň pro mě je dalším velkým plusem že se snad kromě dvou výletů na loď (škoda toho laciného nápadu se dvěma naprosto identickými loděmi) hra odehrává ve starých hrobkách, džungli a vůbec v přírodním prostředí kam podle mě Tomb Raider přirozeně patří. Co mě obrovsky zklamalo je nepřítomnost bonusového levelu v sídle Croftů. Vzhledem k příběhu je to sice logické ale stejně mi schází, jak v Legendu tak hlavně v Anniversary mě Croft manor bavil natolik že jsem ho dohrál mnohem dřív než samotou hru.

Hratelnost zůstala na skvělé úrovni, pouze se mi zdálo že se přitvrdilo v soubojích. Výjimkou jsou jen ty k závěru kdy se Lara zmocní Mjöllni (což je jinak zajímavé zpestření) a stanou se tak spíše formalitou ale aspoň já jsem to pochopil tak že ke konci už tvůrci nechtěli zdržovat ohranými souboji a rovnou vše co nejkratší cestou směřovali k závěru. Navíc je v předchozích částech soubojů dostatek takže v tomhle směru si není na co stěžovat. Překvapení je že úplně chybí bossové a zatímco v předchozích dílech jsem je proklínal a nejednou se musel podívat na návod, tady mi najednou nějak chyběli ale rozhodně bych jejich absenci nepovažoval za fatální chybu. Oproti Legendu se navíc hodně zlepšilo používání motorky a dost mě bavilo, zamrzelo jen že vypadá jako hračka a ne jako skutečný stroj.

Příběh je pravděpodobně ze všech dílů nejlepší a řekl bych i drsnější díky zvratům jako je zabití Allistera dvojčetem nebo Lady Amelie Croft samotnou Larou. Dobrá je také atmosféra a hlavně ke konci všudypřítomné napětí z toho že už po třech titulech jdeme do finále a vše se blíží k epickému závěru. Bohužel tady mě gamesa docela zklamala. Závěrečný boj s Natlou na rovinu není opravdová finální výzva a po vypravěčské stránce taky žádná sláva. Abych to uvedl na pravou míru, všechny předešlé události do sebe sice začnou hezky zapadat a nebylo by to špatné jako konec jednoho z "řadových" dílů ale jako finále trilogie mi to zkrátka přišlo slabé. Závěrečný pokec s Amandou pak už je doslova patos a že se holky prostě jen tak rozejdou jak z čaje o páté bylo pro mě zklamání. Tohle chtělo určitě promakat víc, nejméně krátký dovětek i s ostatními postavami Zipem a Winstonem. Alespoň že si tvůrci nenechali otevřená vrátka pro další díl nějakou nucenou animačkou a dočkali jsme se definitivního konce tak jak to má být.

Hodně se tu v komentářích zmiňuje zabugovanost. Možná je to tím že jsem hru kupoval teprve nedávno v Ultimate edici kde už je asi většina bugů opravena ale za celou hru mě potkali tak max dva bugy a nikdy mi nebyly překážkou v postupu. V jedné věci ale s ostatními souhlasit musím a to je kamera. Až jsem se často sám sebe lekl kolik nadávek na adresu nebohé cestovatelky se mi honí v hlavě ale je to tak, kamera prostě blbne. Dá se na to sice zvyknou a přijít na pár fíglů jak kameru obelstít ale stejně jsou to někdy pořádné nervy, z části to ale bylo i proto že jsem většinu hry odehrál na touchpadu. Ještě bych měl zmínit kratší herní dobu a nemožnost si znovu projít jednotlivé levely ale na druhou stranu jsou tu zase obsáhlé bonusy.

Underworld je v celku dalším povedeným dílem trilogie a i přes pár chybek které má ovšem skoro každá hra mě zase neuvěřitelně bavil a hltal jsem ho od začátku až do konce stejně jako předchozí díly. Jednoduše jeden z nejlepších herních zážitků jakých je třeba si vážit.

Pro: Chytlavá hratelnost, Slušný příběh, Atmosféra k závěru trilogie, Grafika

Proti: KAMERA!

+24
  • PC 75
Lara se nám začíná špinit. Doslova. Cool? Ano. Sexy? Eh... no jako asi jo. Ale ach holka, kdybys jen věděla, co se bude dít tvému budoucímu alternativnímu já. Oproti tomu jsi stále čistá jako nevinnost Jindry Hojera!

Po první hodině hraní, respektive po Nilfheimu a bitce na Amandině lodi, jsem křičel: ,, Ty vole, jo! Tohle bude nejlepší díl z celé trilogie!" Atmosféra zase vynikající, Lara je tady opravdu kus (ach, to bylo natáčení kamery ke zdi) a ta hudba! Neměl jsem dohranou ani první čtvrtinu a už jsem stahoval celej soundtrack. Plus věc, kterou jsem velice ocenil, byla návrat ukecanosti. Sice se to úplně nevrátilo do toho mého oblíbeného feelingu v Legends, ale aspoň to nebylo tak mrtvý, jako v Anniversary. Navíc návrat starých známých a jejich zapojení do příběhu mě vždycky těší. Prostředí a grafika jsou nádherné. Thajsko a Mexiko považuju za vrcholy celé hry. Thajsko díky svým fantastickým zelenavým exteriérům a Mexiko naopak díky svém temnému, pavouky protkanému interiéru, kde jsem doslova hltal sliny touhou, co asi mě čeká dál. Lara se nám i trochu jinak pohybuje a skáče, rozhodně ale ne hůř. Akrobatické kousky si stále drží opravdu velice dobrou úroveň a já si každé skákání, lezení či houpání se na laně velice užíval. Slečna Croft si holt udržuje kondičku. Navíc je ve hře spousta opravdu dobrých nápadů. Furt si vybavuju, jak jsem svištěl na těch obřích kladivech. Whoo...

I když jsem si zprvu myslel, že tohle bude nejlepší díl z nové trilogie, nakonec se stal pravý opak. Proč? Inu, klasickými chybami byly opět nezáživné souboje, špatné (občas zabijácké) úhly kamery a občas Lařina nespolupráce. Tenhle díl však přidává další hrubky. Cut scenky se mi tolik nelíbily, přišly mi odfláklé a mdlé. Navíc příliš krátké a někdy hloupé. Obzvlášť jsem se musel smát, když Lara natáčela s kamerkou a všeznale přeříkávala všechna ta "óóó" historická chytrácká fakta, a pak rozkope 5 starožitných vzácných váz opodál, esli tam náhodou není nějaká ta kostka na dračák. A pak je tu samotné zakončení... Finální..ehm... "souboj" je naprosto katastrofální. Hraje vám sice do toho epic hudba, ale je to celý hrozně nezáživný. Místo toho, aby si hra vzala příklad z předchozích dílů, kdy to prostě hl. hrdina a hl. záporák do sebe metali hlava nehlava, je to tady založený na tom, aby se Lara dostala sem, sem a sem, pak to teprv skončí. Je tam too much shit najednou. JE to hrozně nepřehledný! Člověk neví kam jít! Pak padá! Pak se vzteká! Jako kurva já! Plus Hl. záporák po vás evidentně metá firebally jen když se mu to zlíbí. A celkové zakončení... (sigh) Zklamání jak prase...

Jako taky se mi to hodně líbilo, původně jsem chtěl dát Underworldu 80%, aby se přidal ke svým kolegům v "zeleném" hodnocení. Ale egh! ... ten finální souboj ... a celkový závěr hry a trilogie ... Nemohl jsem jinak, nakonec jsem hru za mě šoupl do toho "žlutýho" hodnocení. A je to škoda, hra si vedla fakt skvěle. Ale pokud vyškrtnu tu poslední část, měl jsem opravdu hodně srandy. Navíc Lařiny kozy jsou tady opravdu k nakousnutí. Na zadek kašlu, vždycky kozy. Vždycky jen a pouze kozy. Pouze kozy.

(Jo... a co sakra dělají ti hnusní thajští skákaví pavouci v Londýně!?)

Pro: Atmosféra, hudba, krásné lokace, návrat ukecanosti, Lara je kus, akrobacie

Proti: Finální souboj a celkové zakončení, nezáživné souboje, někdy špatná kamera

+23
  • PC 95
Tak jsem dohrála novou Laru, hlásím hrdě svým bráchům. A co, dobrý? Vyzvídají. Chvíli přemýšlím.
Určitě jsem plná dojmu. Když mám začít, co mi na hře vadilo, tak už níže okomentovaná kamera. Při soubojích vám náhle sjede kamerka na Lařiny půlky a pak vám nezbývá jen doufat, že aspoň sama Lara ví co děla. Ale opravdu málokdy se stalo, že jsem při souboji zemřela. Snad jen, když jsem bojovala na kraji mostu, nebo římsy.
Samozřejmě že velké plus dostala grafika a nové ladné pohyby postavy. Lara probíhá větvemi a odhrnuje je, dělá stojky, přeskakuje překážky. Když Lara najde nějaký předmět, může ho sebrat i při běhu (kdy udělá vydařenou hvězdu). Lokace jsou rozlehlejší, ale opět se vám nemůže stát, že zabloudíte (což je pro mě malé zklamání, v recenzích psali o tom, jak můžete zabloudit). Nadchla mě však příroda, která je zase o něco „živější“ :).
Hádanky nebyly tak těžké (snad aby si hraní užily i děti). Nestalo se mi, že bych nevěděla co dělat. Secretů je ve hře požehnaně a tak můžete nejenom hledat cestu a řešit puzly, ale i vesele hledat „drahokamy“.
Jak ohodnotit tuto hru? Je to Lara v novém grafickém kabátku, tady v šortkách. Běhá, leze, skáče po úžasných lokacím. Střílí a kope na všechny strany. Je čím dál tím více sexy. Dala bych ji 100, ale pro tu kamerku dám méně. (Lařina zadku jsem si užila dost) :)

Pro: grafika, lokace, nové pohyby

Proti: kamerka

+22 +23 −1
  • PC 85
Osmý díl Tomb Raidera je vyvrcholením moderní trilogie. Lara se opět vydává pátrat po legendárním artefaktu - Thorově kladivu Mjolnir a opět je její pátrání osobnější dříve než předtím. Kromě naděje na nalezení matky odhalujeme i osud jejího otce, vrací se Amanda i Natla, přichází pár zvratů a během bojů umírá věrný Alister a v plamenech skončí i slavné Croftovo sídlo.

Nechybí žádný pohyb z předchozích dílů a přibývá pár nových včetně opět zlepšeného šplhání po zdech. Pryč je také poměrně krátká hratelnost z Legend, Underworld nabízí 21 levelů plných pastí, puzzlů a prastarých mechanismů. Při pohledu na jednotlivé mapy se nabízí jedno slovo - monumentálnost. Ať už budete plavat nad obrovským zatopeným sídlem, prchat z potápějící se lodi nebo procházet prastaré chrámy, budete valit oči a žasnout. Závěrečný boj je vizuálně něco neskutečného.

Ruku v ruce s tím se vrací frustrace, protože občas nevíte kam jít, občas jsou checkpointy moc daleko od sebe a občas Lara neposlechne a neskočí tak, jak byste si představovali. Rovněž některé kombinace toho co musíte zvládnout jsou docela brutální. Zlobící kamera, která neukáže kam skáčete je standart celé série a nemá smysl na ni nadávat.

Mezi vychytávky patří k pátrání po secretech, které tentokrát nabízí nejen různé bonusové materiály, ale i zvyšování života, což se sakra hodí. Vychytávkou největší je jednoznačně Mjolnir. Až ho získáte, pocítíte to neskutečně, protože ze soubojů s tuhými monstry se stane taková formalita jako zahánění mouchy.

Zkrátka tahle hra se povedla, krásně završila celý nový příběh a kromě občasné obtížnosti se nedá moc vytknout.

Pro: Monumentalita lokací i příběhu, nádherná grafika, skvělá hratelnost.

Proti: Občas příliš složité.

+17
  • PC 90
Eidosu dalo kříšení Lary Croft v oblíbené dobrodružné sérii Tomb Raider skutečně dost práce. Po zpackaném Angel of Darkness bylo třeba začít od nuly, možná dokonce z minusových sympatií hráčů.
Naštěstí se hned další díl od Crystal Dynamics – Legend – povedl vcelku dobře, i když popravdě o žádný zázrak také nešlo. Anniversary pak dalo vzpomenout na to, proč jsem Laru tak dlouho miloval.
Třetí díl po katastrofě tak má být završením návratu. A autoři dopředu hlásali velké plány – snahu udržet tempo a akci z Legend a zároveň navázat na kořeny prvních dílů. Takže méně přestřelek, více tajemných ruin, skákacích pasáží a komplexních hádanek.
Ovšem na první pohled se udrželo i leccos z Legend. Především pak dramatický způsob vyprávění příběhu. Lara už tak není jakousi superhrdinkou bez jakýchkoliv osobních problémů. Je normální lidskou bytostí a autoři se jí docela úspěšně pokusili propůjčit charakterní hloubku.
Značný důraz na příběh dokazuje i to, že si v menu můžete pustit dějový sestřih předešlých událostí v Lařině životě, abyste se, pokud jste v sérii nováčky, necítili v příběhovém klubku příliš zamotáni.

Pro: krásné prostředí,dobré rébusy které dokážou zamotat hlavu

Proti: problémy s kamerou,nereálné přestřelky

+16
  • PC 90
Tomb Raider je o skákání a po předchozích opičárnách by mě nikdy nenapadlo, že mě to bude bavit. hned zkraje si teda troufnu tvrdit, že tohle neurazí nikoho, protože je to fakt dobře zvládnutá hra (pecka), na který budete chyby jen těžko hledat. ta kamerka tam je, ale kdykoliv předtím máte možnost se zorientovat v terénu, takže to chce trénovat pamatováka, jinak ovládání vám nedovoluje udělat žádnou chybu a přece, když ji uděláte, končí to milým pádem do propasti doprovázeným skřekem Keeley Hawes https://www.google.cz/webhp?sourceid=chr ... F-8#q=keeley%20haves, který si hned po prvním karambolu zamilujete. duležité na tom je umět hledat cestu a znalost základních pohybu, jako je třeba komínový skok, kdy se těsně odrážíte od protější skály (to se dá využít i několika zpusoby, třeba když z podesty někam nedosáhnete), je tady zásadní. bitky jsou zajímavým zpestřením, když se občas musíte zbavit dotěrné havěti nebo smečky tygru, vojáku se zbavíte nejlépe granátem, aby nepřekáželi. pak jsou tu hádanky, které nejsou ani lehké ani těžké, ale určitě vás taky zpomalí. Underworld je hlavně o Laře samotné, která pusobí neskutečně přirozeně, takže ta mytologie kolem, která jí provází na cestách z džungle až po ledovce v zamrzlém oceánu, jenom podtrhává dokonalý titul, který zatím kraluje v mém portfoliu TR. jsem zvědav na srovnání s TR z 2013, kterému dám ještě určitě šanci.

Pro: nápověda a konečně se jí dá dívat i na zadek, takže u mě i kamerka je v pohodě!

+14
  • PC 70
Lara Croft se vrací v 9. díle, tedy třetím díle třetí trilogie, nebo by se taky dalo říci i posledním díle poprvé restartované série? No, zní to poněkud zmateně, ale čert to vem. :)

V prvé řadě musím říct, že jsem si původně myslel, že Tomb Raider Anniversary byla jednorázová odbočka, takový odskok od původního příběhu, který měl vzdát hold prvnímu dílu série. Vývojářům se ale podařilo příběh jedničky do tohoto pokračování výborně zakomponovat, takže mé první setkání s Natlou bylo příjemné překvapení. Jinak příběh celkově mě spíše nezaujal. Komentář píšu pár týdnů po dohrání a pamatuji si z něho jen pár střípků, především celkem nepřehledný závěrečný bossfight s Natlou, rozsáhlé podmořské lokace a taky to, že byl oproti předchozím dílům o dost kratší.

Co se týče nových schopností Lary, tak přibylo skákání po stěnách ala Prince of Persia, schopnost hýbat s celou stěnou pomocí mýtické síly a po naplnění adrenaline baru přibyl systém head shotu, který jsem za hru použil jen párkrát. Úplně mi nevyhovovala možnost si vybrat zbraň pro každou úroveň. Dřívější nutnost hledání zbraní mě aspoň nutila hledat secrety, tady nic takového není (+ secrety jsou pouze ve formě sošek a jiných relikvií, takže není potřeba je vůbec hledat). Stejně tak mě mrzí fakt, že při každém reloadu se Laře obnoví plné zbraní. Sbírání lékárniček tak vlastně není vůbec potřeba a hodí se leda tak na finální bossfight.

Na grafické stránce je vidět, že technologie opět pokročily, hrané sekvence tak vypadají zase o něco lépe. Bohužel při hraní se mi ale stávalo, že se Lara často zasekávala o textury a ještě hůř na tom bylo ovládání. Dost často se mi stalo, že Lara šla malinko jinak, než jsem chtěl nebo dokonce začala dělat jinou činnost (např. chci vylézt nahoru a ona místo toho skočí do dálky do propasti, protože obě zmíněné akce se provádějí tlačítkem pro skok. Přitom římsa je hned u její hlavy). Třešničkou na dortu pak je občas zmatená kamera, takže jsem někdy nevěděl kam skočit, apod.

Máme zde finále trilogie, po kterém přichází nový (a podle mě hodně povedený) restart. Tato hra ale taky není úplně k zahození. Sice jsem uvedl docela dost věcí, co mi na hře vadí, na druhou stranu nesmím zapomenout na fakt, že mě hraní i přes své nedostatky dost bavilo.
+13
  • PC 85
Dohráním devátého dílu kozaté Lary alias Tomb Raidera jsem si splnil další rest, což je s podivem, protože tenhle druh archeologicky laděných adventur prostě můžu, leč v jinošských letech mě minuly, což se teď na starší kolena snažím dohnat.

Nový háv od Crystal Dynamics přinesl povedený vizuál s kterým jsem byl spokojený, tentorkát i včetně cut scenes. Ovládání ( kamera ) sice pořád není stoprocentní, častokrát se nepovedlo hupsnout tam, kam bylo zamýšleno, přesto hra se vyznačuje intuitivním, přímočarým hraním s průběžným ukládáním v checkpointech a především se jeden neztrácí v nepřehledných lokacích a nezakysne na místě, protože přehlédnul přehodit mazaně ukrytnou páku nebo podobný mechanismus, tak jako v předchozích, starších dílech z dílny Core.

V devítce roba putuje za nalezením legendárního a mocného Thorova kladiva od Thajska, přes Jižní Mexiko až k Antarktidě, kde se ukrývá Valhalla a kde stojí v cestě stará známá Natla. Tentokrát se Lara projela motorkou jen v džungli a jedné interiérové lokaci, naopak se hodně potápělo, více se musely zapojit mozkové závity při louskání hádanek, vývojař dodali sonar s mapou a především odpadly souboje s bossy, což velice kvituji.

Za mě spokojenost v rámci těch předchozích třech kousků z díly Crystal Dynamics se mi Underworld líbil nejvíc, lokace byly povedené, není důvod proč se nevrhnout na Guardian of Light - 85 %
+12
  • PC 50
Tomb Raider: Anniversary je výborná hra, vážně. Pokud jste dosud žádný Tomb Raider nehráli a akčně-adventurní žánr vám není úplně cizí, sáhněte po Anniversary, s velkou pravděpodobností budete mile překvapeni, zejména tedy level designem, svižnou hratelností a - oproti starým Tomb Raiderům - lidským ovládáním. Ale ať vás ni nenapadne pokračovat v sérii a zkusit Underworld (momentálně mimochodem v průměru stejně dobře hodnocený).

Snad jediná věc, za co zaslouží Underworld pouze chválu, jsou prostředí, vypadá to prostě úžasně; při probíhání džunglí Lara rukama bojuje s všudypřítomnou vegetací, moře vás houpe na vlnách, zpracování zkrátka vytváří dobrý dojem, že okolní příroda žije... A asi netřeba dodávat, že i ty zapomenuté chrámy a jiné ruiny, které takhle uprostřed divočiny objevujete, skýtají též nejeden fantastický pohled.

Jenže ta hratelnost smrdí. Nedovedu pochopit, jak se Core- Crystal Dynamics podařilo pokazit kameru, která v Anniversary docela dobře fungovala; když jste se kupříkladu zavěšení na římse dívali za sebe, zpravidla se pohled natočil do takového úhlu, abyste viděli i místo případného doskoku. V Underworld to neplatí, kamera se sama nenatočí a myš můžete po stole prohánět jak o závod, ale - nepočítám-li tuhle lehkou fyzickou námahu coby zdravou dávku pohybu - bude vám to naprosto k ničemu. A ještě jedno důležité varování - nakolik je to jen možné, střežte se stísněných prostor, v opačném případě si zaděláte na infarkt.

Zamrzí výrazné snížení obtížnosti hádanek až k totální retardovanosti. Důkazem tohoto tvrzení budiž fakt, že jsem hru dohrál ve značně podnapilém/otupělém stavu. Přitom když si opět vzpomenu, jak dobře nadesignované byly úrovně v Anniversary, nezbývá mi, než jen nechápavě kroutit hlavou a ptát se na loňské sněhy. Zvláště jsem si tam oblíbil ty, kde bylo třeba k úspěšnému dořešení různě měnit hladinu vody. Netvrdím, že to byly kdovíjak promyšlené hádanky, ale skýtaly jistou výzvu a člověk musel aspoň trochu přemýšlet. V Underworld stačí prostě jít rovně anebo skákat jak divý (tedy divá), skvěle to ilustruje třeba lokace s vysokou věží otevírající Bránu mrtvých - vypadá to opravdu velice monumentálně, to bezesporu, ale ve finále jen skáčete z patra na patro a mačkáte tlačítka, tomu teda říkám zapeklitý hlavolam! A když už jsem u těch hádanek, nechybí ani sbírání tajných relikvií a artefaktů, kvůli nimž se Lara nezdráhá roztřílet nebo rozkopnout kdejakou zaprášenou a bezcennou vázu. Nutno však podotknout, že co se týče řemeslného zpracování, moc se v tomto ohledu zaniklé civilizace nevytáhly, všechny poklady totiž vypadají naprosto identicky (a zmínku o alespoň zajímavých popiscích už v téhle chvíli jistě nečekáte).

No, a pak je tu příběh. Místy sice dokáže hnát hru kupředu, ale ve výsledku je to naprostá fraška - a to mimochodem ještě nezapočítávám to znásilňování mytologie. Přirovnal bych to k nějakému odpolednímu sitcomu, kde se hádá banda hašteřivých ženských a přitom se jen tak mimochodem řeší záchrana/zničení světa. Tomb Raider: Underworld je asi zrovna tolik zábavný.
+11 +12 −1
  • PC 100
Hrál jsem v podstatě všechny dosavadní díly Tomb Raidera a nebojím se označit Underworld  za bezkonkurenční vrchol celé série. Hra má svým prostředím nejblíže k legendárnímu prvnímu dílu a měrou vrchovatou obsahuje vše, co dělá Tomb Raidera jedinečným: nádherné lokace, odkazy na starověké civilizace, rébusy a dobrý příběh. Vždycky mě v Tomb Raideru víc bavilo, když Lara skákala po sloupech rozbořených chrámů a hledala starověké artefakty, než když se pouštěla do přestřelek s nepřáteli. Tady se to tvůrcům podařilo skvěle vybalancovat, takže si užijeme jak poklidného toulání v ruinách starobylých staveb, tak akčních scén.
  
Baví mě střídání zcela rozdílných lokací. Lara během svého putování navštíví různé kouty světa (jižní Asii, severní Evropu, střední Ameriku). Díky tomu je hra krásně pestrá a barvitá. Oceňuji, že si tvůrci dali práci i s takovými zdánlivě zbytečnými detaily jako je Lary deník, kde postupně přibývají poznatky z prozkoumaných oblastí, díky nim jsem si rozšířil znalosti o severské mytologii, takže hra má v podstatě i vzdělávací efekt. Stejně jako u všech předchozích dílů i tady trochu zlobí kamera, ale to už je u Tomb Raidera tak trochu tradice.

Pro: Nádherné lokace, grafika, rébusy

Proti: Kamera

+10
  • PC 75
Další z "nových" Tomb Raiderů se snaží namixovat Anniversary s Legendem a švácnout tomu trochu lepší grafiku (papa grafiky se shadery 2.0). Ta je sice trochu lepší, na prdel sem z ní ale nesednul. Vylepšení se týká hlavně různých odlesků, blurů a taky špinavé Lary (vypadá spíš jak kdyby měla nějakou prašivinu).

Zkáladní ovládání zůstává stejné, na klávesnici se mi ale zdá čím dál obtížnější. Například headshot se mi nepodařil ani jednou (je třeba v defaultu držet klávesu G a zmáčknout Q plus ještě korigovat záměrný křížek, takže chobotnica jak sviňa). Některé útoky jsou tak proveditelné pohodlně snad už jen na gamepadu. Přibyla nová možnost útoku různým kopáním. Tohle šlo myslím i dřív, jen to nebylo tak pohodlně proveditelné stiskem jedné klávesy. Je to sice fajn, ale že by se bez toho nedalo obejít se říct nedá.

Velká změna se týká jednotlivých úrovní. Autoři se snažili používat obrovské prostory. Nezřídka se stane, že level je tvořen defacto jen jednou obrovskou halou. Osobně mi to moc nesedlo. Raději mám level tvořen počtem menších místností, je to pak variabilnější a není tolik možností tápat, jak se dostat dál. Jednotlivých úrovní se týká (v porovnání s Legendem) i větší obtížnost hádanek a různých cest. U Legendu mě trochu iritovalo, že žádná ploška tam není zbytečně a stačilo jen sledovat jejich cestičku pro snadné ukončení úrovně. V Underworldu najdete milion říms, plošinek nebo stěn, na které se dá vylézt, ale jsou bez většího smyslu, prostě tam jsou jen proto, aby hráče zmátly. Někdy pak trvá delší dobu najít tu správnou cestu. Průser nastane, když si vyberete jinou cestičku, než vám připravili autoři. Párkrát se mi stalo, že Lara někam vyskočila, ale při pohybu zaplula do šutru a propadla texturama. Zároveň se ráda seká o různé škvíry mezi kameny apod. Napřiklad se začne točit, přešlapovat a na pohyb nereaguje. Naštěstí většinou pomůže vytasení zbraní. Zamrzí i umělé natahovnání gameplaye, nezřídka se musíte celou úroveň vracet zpátky na začátek, což je celkem opruz.

Obtížnost ale není přehnaná, nikde jsem nijak dlouho nekysnul a minimálně metoda pokus-omyl funguje vždy. Někdy pomůže Lara nápovědou v PDAčku, kdy vám jednou nápovědou zkusí napovědět, druhou konkrétně poradit. Občas užitečné, většinou k ničemu (užitečná rada typu-měla bych se dostat do tamtěch dvěří, ale jak jich dosáhnout už neřekne).

Líbilo se mi zmenšení počtu nepřátel. Soubojový systém mi u nových TR moc nesednul. Změn doznal arzenál. Lara už nesbírá žádné zbraně od nepřátel, ani je nikde nenachází. Od začátku máte k dispozici všechny zbraně, které jsou omezeny pouze určitým počtem nábojů, které máte pro danou úroveň přidělen a jak je vystřílíte, tak smůla.

Co mi však na hře hrozně vadilo, tak totálně debilní kamera, jinak to popsat nejde. Skoro si myslím, že u Crystalu najali nový tým pro její zprasení, tohle nemůže být náhoda. Velmi často se vám stane, že vidíte tak Lařin fungl novej zadek a nic víc. Nejvíc naštve při překonávání pastí, kdy například přeskočíte past, chystáte se parakotoulem překonat druhou, ale kamera se přepne do uplně jiné polohy, takže místo pohybu vpřed se Lara otočí o 90° a běží kamsi uplně jinam. Častokrát se mi užších jeskyních stalo, že se kamera nějak zasekla a skákala o 180 °kolem Lary rychlostí asi 2 skoky za vteřinu. Tím mi totálně znemožnila slézt z ní, protože se s ní zároveň točila i Lara. Zároveň se zhoršil přehled o tom, co se děje kolem vás a rozhlížení. Kamera je buď locklá na Laru nebo se k ní neustále vrací a když se chcete někam podívat, tak musíte pořád pomalu táhnout myší.

Celkově tento díl nenabízí nic moc nového, ale zároveň neurazí. Pro fanoušky předchozích dílů jasná volba.

Pro: Těžší procházení úrovní, pro jejich velikost, víc logických hádanek

Proti: TOTÁLNĚ blbá kamera, krátká herní doba

+9
  • PC 75
Já s Tomb Raider, jakožto se samotným konceptem, mám lehce problém. Začal jsem se mu dostávat pod kůži až v momentě, když už jsem byl dospělý. I v ten moment jsem vlastně znovu začal objevovat jednotlivé díly této série. Underworld je tuším druhý díl, který jsem v této sérii celý dohrál.
Příběh jako takový opět Laru přívádí kamkoliv, jen ne do měst. Takže jsem si užil kopu ruin, pralesy, ale i potopené město. Vše je ale zaobalené naprosto klasickou skákačkou, kde podstatný je příběh, vztah k Láře a všechno ostatní už je vedlejší. Takový prostý svět Lary Croft je. Nicméne já se ho také takového snažím přijmout. Třeba takové filmy mám hodně rád, i když je poměrně dost lidí zbytečně zkritizovalo.
To, že se jedná o klasickou skákačku, ale neberte úplně na lehkou váhu. I tak jsem si užil plno nádherných scenérií. Bylo vidět, že tvůrci si s tím vším nádherně pohráli. Také délka není nejkratší, což je rozhodně k plusu. No a víc už asi ani netřeba řikat. Prostě to, co si pod tím představíte, to dostanete. Plus pár krásných záběrů na krajinu. A to za to určitě stojí.
+9
  • PC 100
TRU je prvním dílem s kozatou Angličankou v hlavní roli, který mě zaujal natolik, že jsem ho celý dohrál. Ani si nejsem moc jistý proč, když se na to teď (10 minut po dohrání) dívám s odstupem, tak mi připadá, že v porovnání s Anniversary se nijak zvlášť neodlišuje, ale když to člověk hraje je to úplně něco jiného. Pravděpodobně to bude příběhem, který sice neobsahuje žádné zvraty, které by stály za řeč, ale je velice dobře napsán a docela rychle odsýpá. Dalším plusem je grafika, s Crysis sice srovnáni nesnese, ale i tak člověka dostane. A kamera v cut-scénách velice hezky zabírá každý polygon, který Lara dostala navíc - no prostě lahoda pro oko.

Pokud jde o gameplay, tak můžu říct, že ovládáni hrdinky přejde člověku hodně rychle do krve a po chvíli už probíhá jeden puzzel za druhým. Možná je probíhá až moc rychle, za celou hru se mi totiž nestalo, že bych nevěděl, co mám dělat. Vždy to byly záseky, kdy jsem něco přehlédl. Takže když to vezmu kolem a kolem, TRU je spíš hopsačka než akční adventura. Pokud jde o kameru, občas se stane, že se zasekne v takovém bodě, kdy musíte skákat na slepo, je to obvyklý jev v podobných hrách, ale Lara pohybem těla celkem jednoznačně naznačí, kam bude skákat a zda je v tom místě něco, čeho se dokáže zachytit. Na jízdu na motorce jsem si po čase zvykl, ale byl bych radši, kdyby byly jednotlivé puzzly nahuštěné na jedno místo, než abych mezi nimi musel přejíždět celkem nezáživnými koridory.

Obtížnost by snesla celkem razantně přitvrdit. Hrál jsem na nejvyšší a za celou hru jsem se nedostal do situace, kdy bych měl málo lékárniček. Ke konci hry sice začnou být nepřátelé dost tuzí, ale na druhou stranu dostanete do rukou spešl zbraň, díky které budou ještě trapnější než pumy a tygři.

Sečteno a podtrženo, TRU je podle mě zatím nejlepší díl série, ale prostoru k zlepšováni je tu stále víc než dost a dal by se shrnout asi takto: "Přišel jsem, viděl jsem, zvítězil jsem, odinstaloval jsem." Možná si to ještě v budoucnu zopakuju, ale vzhledem k tomu, že mi hra nemůže nabídnou nic nového, tak spíš ne.

Pro: příběh, svižnost, level design, grafika, Lara.

Proti: nízká obtížnost nepřátel i puzzlů, motorka, občas kamera.

+8 +12 −4
  • PC 70
Aktivně a docela určitě zcela záměrně se kurvící kamera, Lara si občas ráda skočí kamsi do prdele, namísto jediné římsy v okolí.

Otřesný historický level-design - hlavně v mexiku stačí přehlídnout pohozenou hlavu od páky ven a nemáte šanci se bez návodu pohnout dál. Nebo v samotné místnosti s Thorovým pásem - musel jsem se dvakrát vrátit dolů, protože něco bylo špatně, samozřejmě za neustálého dorážení respawnujících se zombíků. Slušná hra je dneska designovaná tak, že nepustí hráče dál, dokud v lokaci neudělá, co má, ale na to TRU kašle a klidně vás nechá tápat a kdyby vás to snad dostatečně nenasralo, předhodí vám ještě pár slepých uliček, na jejichž koncích můžete vesele tápat, jestli v ní jste, nebo jen nevidíte cestu dál. V některých lokacích pak Lara přímo zbožňuje zaseknout se do harampádí na zemi.

Ze zbraní má smysl jen brokovnice, všechno ostatní působí pateticky a právě tak to zastoupí základní dvojice pistolek. Každopádně souboje jsou taky vcelku o ničem. Příběh bez znalosti předchozích dílů působí jako totální slátanina. Řada bugů - jednou například při souboji vypadla z ruky tyč a propadla se bůhvíkam, naštěstí se v okolí válely (bůhvíproč) další dvě. V jednom místě mě hra donutila použít vlastnost, kterou jsem za celou hru jinak nepotřeboval a ani v tu chvíli nevěděl, že existuje, ale ani omylem jsem se tu nedočkal kontextové nápovědy "zmáčkni tohle abys udělal tohle", která se tu jinak běžně vyskytuje. No, hlavně že si můžu vybrat v jakých hadrech půjde Lara rozkopávat vázy.

Pochválil bych snad jen hudbu a několik málo hopsacích sekvencí díky kterým jsem se místama i bavil... ještě Thorovo kladivo byla celkem fajn hračka. Každopádně už hodně dlouho jsem u hry tolik nenadával. "Kam ta píča skáče", "proč tam ta píča skáče", "co tam ta píča zas dělá", "to si snad dělá prdel", "kterej čurák tohle navrhoval", "kurva kurva kurva, co jsem komu udělal" a mnohé další veselé fráze bohatě vyrovnaly množství nadávek, které jsem při hraní vypustil z úst za několik posledních let, neb v první řadě nemám ve zvyku se při hraní hlasitě projevovat.

A abych nezapomněl, důraz na podvodní dobrodružství tu není zdaleka takový, jak jsem čekal. Ale to je každopádně dobře, bo pod vodou je blbě vidět, pomalu se tam pohybuje a bývá tam mrtě místa, kam se dá schovat cesta dál, navíc prakticky ve všech směrech.

Pro: slušná hudba, několik lépe poskládaných lokací, Thorovo kladivo

Proti: skákání postavy do hajzlu běžnou záležitostí, kamera namířená do hajzlu běžnou záležitostí, zastaralý level-design, mizerné zbraně, wtf příběh, slušná řádka bugů

+6 +9 −3
  • PC 95

Pro: Lara Croft, nová a lepší grafika Lary, nové pohyby Lary, grafika, level design, vybírání obleků pro Laru, propracovanost, originalita, Lara se ušpiní,

Proti: krátkost hry, mohlo by tam být více příšer

-10 +3 −13