Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tomb Raider: Underworld

  • PC 75
Další z "nových" Tomb Raiderů se snaží namixovat Anniversary s Legendem a švácnout tomu trochu lepší grafiku (papa grafiky se shadery 2.0). Ta je sice trochu lepší, na prdel sem z ní ale nesednul. Vylepšení se týká hlavně různých odlesků, blurů a taky špinavé Lary (vypadá spíš jak kdyby měla nějakou prašivinu).

Zkáladní ovládání zůstává stejné, na klávesnici se mi ale zdá čím dál obtížnější. Například headshot se mi nepodařil ani jednou (je třeba v defaultu držet klávesu G a zmáčknout Q plus ještě korigovat záměrný křížek, takže chobotnica jak sviňa). Některé útoky jsou tak proveditelné pohodlně snad už jen na gamepadu. Přibyla nová možnost útoku různým kopáním. Tohle šlo myslím i dřív, jen to nebylo tak pohodlně proveditelné stiskem jedné klávesy. Je to sice fajn, ale že by se bez toho nedalo obejít se říct nedá.

Velká změna se týká jednotlivých úrovní. Autoři se snažili používat obrovské prostory. Nezřídka se stane, že level je tvořen defacto jen jednou obrovskou halou. Osobně mi to moc nesedlo. Raději mám level tvořen počtem menších místností, je to pak variabilnější a není tolik možností tápat, jak se dostat dál. Jednotlivých úrovní se týká (v porovnání s Legendem) i větší obtížnost hádanek a různých cest. U Legendu mě trochu iritovalo, že žádná ploška tam není zbytečně a stačilo jen sledovat jejich cestičku pro snadné ukončení úrovně. V Underworldu najdete milion říms, plošinek nebo stěn, na které se dá vylézt, ale jsou bez většího smyslu, prostě tam jsou jen proto, aby hráče zmátly. Někdy pak trvá delší dobu najít tu správnou cestu. Průser nastane, když si vyberete jinou cestičku, než vám připravili autoři. Párkrát se mi stalo, že Lara někam vyskočila, ale při pohybu zaplula do šutru a propadla texturama. Zároveň se ráda seká o různé škvíry mezi kameny apod. Napřiklad se začne točit, přešlapovat a na pohyb nereaguje. Naštěstí většinou pomůže vytasení zbraní. Zamrzí i umělé natahovnání gameplaye, nezřídka se musíte celou úroveň vracet zpátky na začátek, což je celkem opruz.

Obtížnost ale není přehnaná, nikde jsem nijak dlouho nekysnul a minimálně metoda pokus-omyl funguje vždy. Někdy pomůže Lara nápovědou v PDAčku, kdy vám jednou nápovědou zkusí napovědět, druhou konkrétně poradit. Občas užitečné, většinou k ničemu (užitečná rada typu-měla bych se dostat do tamtěch dvěří, ale jak jich dosáhnout už neřekne).

Líbilo se mi zmenšení počtu nepřátel. Soubojový systém mi u nových TR moc nesednul. Změn doznal arzenál. Lara už nesbírá žádné zbraně od nepřátel, ani je nikde nenachází. Od začátku máte k dispozici všechny zbraně, které jsou omezeny pouze určitým počtem nábojů, které máte pro danou úroveň přidělen a jak je vystřílíte, tak smůla.

Co mi však na hře hrozně vadilo, tak totálně debilní kamera, jinak to popsat nejde. Skoro si myslím, že u Crystalu najali nový tým pro její zprasení, tohle nemůže být náhoda. Velmi často se vám stane, že vidíte tak Lařin fungl novej zadek a nic víc. Nejvíc naštve při překonávání pastí, kdy například přeskočíte past, chystáte se parakotoulem překonat druhou, ale kamera se přepne do uplně jiné polohy, takže místo pohybu vpřed se Lara otočí o 90° a běží kamsi uplně jinam. Častokrát se mi užších jeskyních stalo, že se kamera nějak zasekla a skákala o 180 °kolem Lary rychlostí asi 2 skoky za vteřinu. Tím mi totálně znemožnila slézt z ní, protože se s ní zároveň točila i Lara. Zároveň se zhoršil přehled o tom, co se děje kolem vás a rozhlížení. Kamera je buď locklá na Laru nebo se k ní neustále vrací a když se chcete někam podívat, tak musíte pořád pomalu táhnout myší.

Celkově tento díl nenabízí nic moc nového, ale zároveň neurazí. Pro fanoušky předchozích dílů jasná volba.

Pro: Těžší procházení úrovní, pro jejich velikost, víc logických hádanek

Proti: TOTÁLNĚ blbá kamera, krátká herní doba

+9