Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Tomb Raider: Anniversary

Lara Croft Tomb Raider: Anniversary

01.06.2007
09.08.2007
23.10.2007
13.11.2007
22.03.2011
14.08.2018
81
184 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ne

Tomb Raider: Anniversary je výročním dílem série, jenž měl oslavit 10. výročí existence Lary Croft (ač se trochu opozdil). Tento remake spojuje prostředí a příběh původního Tomb Raider s grafikou a herními prvky novodobého pokračování Tomb Raider: Legend. Nejedná se tedy o žádné pokračování (oficiální zkratka TR8 patří novému dobrodružství Lary Croft s podtitulem Underworld), ale hráči nabídne velkou porci hádanek a akce, včetně legendárního souboje Lara vs T-Rex. Hrací doba může vyšplhat až na velmi solidních 20 hodin.


Poslední diskuzní příspěvek

[přesunuto z komentářů]

Řikal jsem si, jestli to bude fungovat, tak napíšu na Databázi komentář! V Řecku ten quest s Posseidonem. Taky jste přišli na to, že musíte upustit (čistě logicky) vodu v nádrži tak, že kostkou zacpete přívod vody? Chvíli jsem tam beznadějně plaval a nemohl s tou zaseklou paletou pohnout, protože jsem uvažoval moc jednoduše. Fakt takhle rafinovaný questy byly v jedničce?

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Jako člověk, který neměl možnost zahrát si první díl slavné série, jsem byla ráda za tento povedený remake. Hratelnost, puzzly, design levelů, to všechno se povedlo. Ale jako každá hra, i Anniversary má své mouchy - občas nevychytanou kameru, která mi neustále vnucovala pohled na Lařin zadek, a trochu frustrující boss fighty. Přes to všechno je Anniversary povedenou hrou, která zabaví a neurazí. A pokud máte rádi hopsací akce, není co řešit.

Pro: puzzly, hratelnost, délka

Proti: bossové, "toulavá" kamera

+26
  • PC 80
Na remake prvního Tomb Raidera jsem se poměrně těšil, ale také jsem se trochu obával, zda mě to napodruhé nebude nudit (první díl jsem hrál před pár týdny).

Inu, naštěstí nenudilo, právě naopak. Těšil jsem se na to, jak budu porovnávat jednotlivé lokace a jejich změny a toho se mi opravdu dostalo. Hra se sice odehrává ve stejném prostředí jako jednička, ovšem úpravy gameplaye jsou tak markantní, že Anniversary nakonec působí jako úplně nová hra. Každou chvíli sice hráč narazí na známý level, ale přesto je jeho řešení úplně jiné než minule a podoba je tak spíše vizuální. Hra rychleji odsýpá, pohyb Lary je pochopitelně svižnější a upgrade se dočkala i grafická stránka hry. Hra běží na enginu z Legend, který sice vyloženě neohromí, ale oku lahodí dostatečně.

Rozhodně mě potěšila snaha tvůrců zachovat ducha prvního Tomb Raidera. Na druhou stranu se ale hra nesnaží za každou cenu zachovávat principy původní hry a dostáváme tak mix oldschool a moderní hry. Lokace jsou oproti Legend poměrně veliké, složitější a tak celkově si hráč víc vyblbne všemožným skákáním a hledáním cesty dál, což jsem u Legend postrádal. Díky tomu je herní doba na dnešní poměry dlouhá, hra nabízí něco málo nad 15 hodin hraní.

Ale abych jen nechválil, docela mě štvala občasná nemotornost Lary, resp. kamery. Krom občasného problémového zaměřování jsem nemálokrát umřel(a) jen díky tomu, že mi pitomě poskočila kamera, čímž jsem skočil(a) někam, kam jsem vůbec nechtěl(a). Jestli v něčem hra nemusela být v inspiraci původní hrou tak důkladná, tak právě v neposlušné kameře. Rovněž bych uvítal trochu lepší bojový systém, který mě u této hry od minulého dílu jednoduše nebaví. Pocit ze střelby je nijaký a souboje jsou spíše otravné, než zábavné. Naštěstí je oproti Legend v Anniversary MNOHEM méně nepřátel – většinou se jedná jen o tupá (AI je nijaká) divoká zvířata.

Zmiňované výtky jsou ale spíše jen drobnosti. Pokud jste měli rádi předchozí Lařina dobrodružství, tak Anniversary rozhodně není krokem vedle. A to jak pro nováčky, tak pro znalce celé série. Pro mě je to prozatím asi nejpovedenější díl.

Pro: vyvážený mix oldschool a moderní hry - solidní výzva, délka hry, hra se nesnaží doslova kopírovat původní hru, ale spíše ji vzdává hold

Proti: zlobivá kamera, nezajímavé přestřelky

+25
  • PC 75
Při vzpomínce na některou z mých oblíbených starších her občas zapochybuji, jestli šlo opravdu o tak kvalitní titul, jak si pamatuji, nebo jde jen o můj pohled zkreslený nostalgií a tehdy omezeným herním rozhledem a hrát takovou hru dnes bych možná ani nechtěl. Tomb Raider: Anniversary vyvolává spoustu vzpomínek a je pro mě důkazem o kvalitách prvního dílu. Nepochybně hodně zestárl, ale opravdu byl tím nejlepším ze všech Tomb Raiderů, které jsem hrál. V něm mělo totiž prim prozkoumávání působivých lokací, překonávání zajímavě nadesignovaných map a řešení prostorových puzzlů. Nepochopitelně se autoři s každým dalším dílem posouvali dál od těchto prvků, aby kladli větší důraz na akci, příběh a postavu samotné Lary. To co bylo vždy slabší a v prvním díle naštěstí odsunuto na vedlejší kolej.

A na tomhle remaku je skvělé, že právě v tomhle si zachovává ducha předlohy. Máme tu lokace, z nichž dýchá ta správná atmosféra, a pradávné stavby, po kterých je s Larou radost šplhat a je to hlavní náplní hry. Anniversary má i své problémy. Save systém je postavený na checkpointech, autoři si neodpustili cutscény s QTE (naštěstí jich není mnoho), kamera občas zazlobí (přiznejme si, že jako v každém díle, bez toho by to snad ani nebyl Tomb Raider) a nejvíc otráví bugy jako občasné divné zaseknutí v geometrii nebo špatně navazující animace. Snaha vylepšit boje přinesla zvláštně působící výsledek. Tím že boje nejsou moc zajímavé vlastně hra zůstává také věrná originálu.

Celkově je Anniversary modernější (v tom dobrém i špatném) a upravenější verze originálu, v základu ale věrný duchu prvního dílu. Nechybí ani možnost opět Laru zezlatit :) Prostě důstojný remake.
+20
  • PC 80
A výstřih je fuč :( Nu což, tak přece Lara začínala, nemůžu jí to dávat za zlé. Anniversary je asi nejlepším dílem z oné "novější" trilogie, což je docela vtipně smutný, protože se jedná o remake prvního dílu. Ten jsem nehrál, ale jak jsem tak koukal na jednotlivé gameplaye na youtubku, jedná se o opravdu věrohodné převedení prvního TB do modernější podoby. Lokace si jsou velice podobné, ne-li úplně stejné, i přesto to ale vypadá, že jsou natolik dobře uzpůsobený, že si je užijou i hráči, kteří prvního TB hráli. Trochu mě zamrzelo, že hra už nemá ten filmovej a ukecanej feeling, jaký mělo Legends, z čehož i vzešlo to, že samotný příběh a jeho odvyprávění taky úplně nevyznělo. Ale chápal jsem to. A to právě z toho důvodu, že je to prostě re-make. Kde však není pořádný příběh a jeho odvyprávění, tam je opravdu mistrovská atmosféra. V celé hře jsou tři (a půl) velká tajemná místa, která jsou tou atmoškou nadupaný jak kráva. Jakožto student historie jsem se o inckém útočišti Vilcabamba učil, tudíž pro mě bylo docela vzrušující, že jsem jsem vstoupil do jeho útrob, prodíral se křovinami, zápasil s raptory a s motherfucking tyranosaurem. Btw, bossovské pranice jsou velice fajn. Není to jenom bezduché střílení, člověk se u toho taky musí správně pohybovat a přemýšlet. (Ok, přiznávám, u kentaurů jsem použil návod, nemohl jsem jinak) Dále jakožto milovníkovi řecké mytologie se mi extrémně líbilo Řecko a jeho jednotlivé komory, které byly zasvěcené určitým bohům a významným osobnostem. Hádanky a pasti tam byly fakt hezky promyšlené, slintal jsem blahem. A konečně v Egyptě jsem se málem posral strachy, neboť z tajemného mumlání zatracených mi fakt vstávaly vlasy na hlavě... což bylo super!

Akrobatické části se mi líbily více než v Legends, byly vynalézavější, zábavnější a hlavně těžší. Taktéž tomu dopomáhal ten fakt, že na rozdíl od Legends, byly některé lokace opravdu hodně velké, člověk musel chvilkami hledat a zkoumat, co kde má udělat. Souboje jsou furt stejně nezáživný, i když je to o něco lepší, protože nepřátelé jsou hodně různorodí a slow motion insta killy jsem si taky užíval. Plus závěrečný boss fight je z celé trilogie nejlepší.

Anniversary bylo fajn. Byť mi fakt hóoodně chyběly ty dialogy a dramatické ukázky z dílu předešlého, díky té atmosféře jsem i přesto byl spokojený. Anniversary totiž jinak téměř vše dělá lépe, než zbylé dva díly v trilogii. Skákání, souboje, hádanky,... ne nedělá vlastně! To triko jí mohli aspoň krapet natrhnout. To jim neodpustim!

Pro: Atmosféra, akrobacie, hádanky, zajímavá místa, lepší souboje

Proti: Žádný výstřih, příběh nic moc, nebýt té atmošky, bylo by to dost mrtvý

+18
  • PC 90
První Tomb Raider mi připravil spoustu horkých chvilek a tak jsem se na Anniversary hodně těšil a nebyl jsem zklamán. Vidět ty stařičké levely v nové grafice je nádhera. Hratelnost se (i když ne nějak výrazně) změnila a hra pobavila na dlouhou dobu. Vynikající je i možnost si hru po dohrání projít s komentářem tvůrců, kde se dozvíte spoustu zajímavých i zábavných informací.

Pro: Hratelnost, puzzly, grafika

Proti: puzzly jsou občas až moc vytvrdlé a není problém se na jedné obrazovce zaseknout i na hodinu

+12