Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentář

Přejít na komentáře

Tomb Raider: Underworld

  • PC 75
Lara se nám začíná špinit. Doslova. Cool? Ano. Sexy? Eh... no jako asi jo. Ale ach holka, kdybys jen věděla, co se bude dít tvému budoucímu alternativnímu já. Oproti tomu jsi stále čistá jako nevinnost Jindry Hojera!

Po první hodině hraní, respektive po Nilfheimu a bitce na Amandině lodi, jsem křičel: ,, Ty vole, jo! Tohle bude nejlepší díl z celé trilogie!" Atmosféra zase vynikající, Lara je tady opravdu kus (ach, to bylo natáčení kamery ke zdi) a ta hudba! Neměl jsem dohranou ani první čtvrtinu a už jsem stahoval celej soundtrack. Plus věc, kterou jsem velice ocenil, byla návrat ukecanosti. Sice se to úplně nevrátilo do toho mého oblíbeného feelingu v Legends, ale aspoň to nebylo tak mrtvý, jako v Anniversary. Navíc návrat starých známých a jejich zapojení do příběhu mě vždycky těší. Prostředí a grafika jsou nádherné. Thajsko a Mexiko považuju za vrcholy celé hry. Thajsko díky svým fantastickým zelenavým exteriérům a Mexiko naopak díky svém temnému, pavouky protkanému interiéru, kde jsem doslova hltal sliny touhou, co asi mě čeká dál. Lara se nám i trochu jinak pohybuje a skáče, rozhodně ale ne hůř. Akrobatické kousky si stále drží opravdu velice dobrou úroveň a já si každé skákání, lezení či houpání se na laně velice užíval. Slečna Croft si holt udržuje kondičku. Navíc je ve hře spousta opravdu dobrých nápadů. Furt si vybavuju, jak jsem svištěl na těch obřích kladivech. Whoo...

I když jsem si zprvu myslel, že tohle bude nejlepší díl z nové trilogie, nakonec se stal pravý opak. Proč? Inu, klasickými chybami byly opět nezáživné souboje, špatné (občas zabijácké) úhly kamery a občas Lařina nespolupráce. Tenhle díl však přidává další hrubky. Cut scenky se mi tolik nelíbily, přišly mi odfláklé a mdlé. Navíc příliš krátké a někdy hloupé. Obzvlášť jsem se musel smát, když Lara natáčela s kamerkou a všeznale přeříkávala všechna ta "óóó" historická chytrácká fakta, a pak rozkope 5 starožitných vzácných váz opodál, esli tam náhodou není nějaká ta kostka na dračák. A pak je tu samotné zakončení... Finální..ehm... "souboj" je naprosto katastrofální. Hraje vám sice do toho epic hudba, ale je to celý hrozně nezáživný. Místo toho, aby si hra vzala příklad z předchozích dílů, kdy to prostě hl. hrdina a hl. záporák do sebe metali hlava nehlava, je to tady založený na tom, aby se Lara dostala sem, sem a sem, pak to teprv skončí. Je tam too much shit najednou. JE to hrozně nepřehledný! Člověk neví kam jít! Pak padá! Pak se vzteká! Jako kurva já! Plus Hl. záporák po vás evidentně metá firebally jen když se mu to zlíbí. A celkové zakončení... (sigh) Zklamání jak prase...

Jako taky se mi to hodně líbilo, původně jsem chtěl dát Underworldu 80%, aby se přidal ke svým kolegům v "zeleném" hodnocení. Ale egh! ... ten finální souboj ... a celkový závěr hry a trilogie ... Nemohl jsem jinak, nakonec jsem hru za mě šoupl do toho "žlutýho" hodnocení. A je to škoda, hra si vedla fakt skvěle. Ale pokud vyškrtnu tu poslední část, měl jsem opravdu hodně srandy. Navíc Lařiny kozy jsou tady opravdu k nakousnutí. Na zadek kašlu, vždycky kozy. Vždycky jen a pouze kozy. Pouze kozy.

(Jo... a co sakra dělají ti hnusní thajští skákaví pavouci v Londýně!?)

Pro: Atmosféra, hudba, krásné lokace, návrat ukecanosti, Lara je kus, akrobacie

Proti: Finální souboj a celkové zakončení, nezáživné souboje, někdy špatná kamera

+23