Třetí díl taktické série jde ve šlépějích svých předchůdců. Přináší stejný herní model dobře známý z předchozích dílů, přibližně stejnou obtížnost a trochu inovovanou grafiku.
Výraznou změnou je, že ve třetím díle nás opustili někteří veteráni předchozích dílů - řidič, agentka a pes. Další změnou je mnohem výraznější akční pojetí. Spoustu situací je prostě nutné řešit palebnou silou. V celkem velké míře se zde objevují spojenečtí vojáci (ti zde už ale byli i ve druhém díle) a časový limit na splnění některých úkolů. Dlouhodobější akce jednoho vojáka zde není výjimkou.
Další změnou oproti minulým dílům je rozdělení misí na 3 na sobě nezávislé kampaně, které sledují nějaký jednotný cíl - Stalingrad, Normandii, střední Evropu. Mise jsou různorodé a vyzkoušíte si atentát, ochranu generála, přepadení vlaku, sabotáže a mnoho dalšího. Úkoly jsou tedy celkem nápadité, ostatně, jak už je u Commandos zvykem. Není jich však tolik, což má spolu s obecně akčnějším pojetím za následek podstatně kratší herní dobu než u předchůdců.
V roce 2006 vyšel poslední díl této série s názvem Commandos: Strike Force, který žánrově vybočil a poprvé se hrál z first-person pohledu.
Tak naštěstí těch vyloženě akčních misí (tedy těch, které by hráče vyloženě nutily k akčnímu postupu) tam bylo vážně spíše pomálu a nejhorší jsou opravdu ty dvě úvodní. Ale nemůžu se zbavit pocitu, že to bylo celé nějaké krátké a příliš uspěchané, než se to pořádně rozjelo, už jsem četl "Congratulations... The End". Většina misí byla rozlohou příliš malá a navíc vás dost často tlačil čas, čili jste je museli dohrát co nejdříve. Ale jinak vcelku dobré...
Pro: tři kampaně, poslední mise, pořád je to Commandos
Proti: 3D zobrazení, nižší obtížnost, kratší herní doba, zatím poslední pokračování ve stejném herním žánru