Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Commandos 3: Destination Berlin

24.10.2003
75
103 hodnocení Platformy
Žánr

Forma
placená hra
Rozsah
samostatná hra
Multiplayer
ano

Třetí díl taktické série jde ve šlépějích svých předchůdců. Přináší stejný herní model dobře známý z předchozích dílů, přibližně stejnou obtížnost a trochu inovovanou grafiku.
Výraznou změnou je, že ve třetím díle nás opustili někteří veteráni předchozích dílů - řidič, agentka a pes. Další změnou je mnohem výraznější akční pojetí. Spoustu situací je prostě nutné řešit palebnou silou. V celkem velké míře se zde objevují spojenečtí vojáci (ti zde už ale byli i ve druhém díle) a časový limit na splnění některých úkolů. Dlouhodobější akce jednoho vojáka zde není výjimkou.

Další změnou oproti minulým dílům je rozdělení misí na 3 na sobě nezávislé kampaně, které sledují nějaký jednotný cíl - Stalingrad, Normandii, střední Evropu. Mise jsou různorodé a vyzkoušíte si atentát, ochranu generála, přepadení vlaku, sabotáže a mnoho dalšího. Úkoly jsou tedy celkem nápadité, ostatně, jak už je u Commandos zvykem. Není jich však tolik, což má spolu s obecně akčnějším pojetím za následek podstatně kratší herní dobu než u předchůdců.

V roce 2006 vyšel poslední díl této série s názvem Commandos: Strike Force, který žánrově vybočil a poprvé se hrál z first-person pohledu.


Poslední diskuzní příspěvek

Tak naštěstí těch vyloženě akčních misí (tedy těch, které by hráče vyloženě nutily k akčnímu postupu) tam bylo vážně spíše pomálu a nejhorší jsou opravdu ty dvě úvodní. Ale nemůžu se zbavit pocitu, že to bylo celé nějaké krátké a příliš uspěchané, než se to pořádně rozjelo, už jsem četl "Congratulations... The End". Většina misí byla rozlohou příliš malá a navíc vás dost často tlačil čas, čili jste je museli dohrát co nejdříve. Ale jinak vcelku dobré...

Nejlépe hodnocené komentáře

  • PC 80
Čtvrté pokračování (počítám-li i datadisk k prvnímu dílu) legendární herní série v čele se členy elitní jednotky Commandos již v některých aspektech trochu pokulhává za svými předchůdci, přesto se však jedná o povedený kousek se spoustou možností, jenž řada dnešních titulů již bohužel postrádá.

Oproti dvojce se zde nenachází Driver, který mi ale rozhodně nechyběl, protože jsem ho považoval za zbytečnou postavu už v díle prvním (samozřejmě za předpokladu, že by vozidla uměl řídit někdo jiný), dále zmizela Nataša, jenž mi přeci jen trochu scházela, ale vzhledem k charakteru misí by asi její potenciál stejně využit nebyl a posledním chybějícím členem je pes Whiskey, který by se v některých misích jistě uplatnil.

Rozdělení misí do tří kampaní (Stalingrad, Střední Evropa a Normandie) mi přišlo jako vcelku zajímavý nápad, ale i tak se později ukázalo, že třetímu dílu něco chybí. Přesto se však některé mise opravdu velmi povedly a i když při plnění té poslední máte pro vylodění v Normandii k dispozici jen pár vojáků, přičemž vy sami ovládáte pouze Greena Bareta (což na mé tváři vykouzlilo nejeden úsměv), považuji ji za vůbec nejlepší ve hře.

Musím vyjmenovat i pár nedostatků přičemž tím prvním, kterého jsem si všiml již na úplném začátku hraní, bylo jakési 3D zobrazení, jenž podle mě do tohoto žánru nepatří, protože mu nejvíce sluší staré dobré zobrazení ve 2D. Dále mě zklamala obtížnost, která, i když je vyšší než u většiny stejně starých her, byla nastavena zase o stupínek níže, než v předchozím díle a tím se dostávám k hlavnímu záporu této hry, kterým je krátká herní doba. Na tu má vliv jak již zmíněná nižší obtížnost, tak také počet misí, jenž se při celkovém součtu v jednotlivých kampaních zastaví na čísle jedenáct.

Mrzí mě také, že tředí díl Commandos je zatím posledním pokračovatelem celé série, patřícím do herního žánru real-time strategií a doufám, že členové vývojářského týmu Pyro Studios pracují nebo v brzké době začnou pracovat na důstojném pokračování.

Pro: tři kampaně, poslední mise, pořád je to Commandos

Proti: 3D zobrazení, nižší obtížnost, kratší herní doba, zatím poslední pokračování ve stejném herním žánru

+18
  • PC 90
Ve svých 13ti letech jsem se stal součástí první vyhrané soutěže tehdá ještě na stránkách Cenegy. Výsledkem této soutěže mi přišla plná hra právě Commandos 3. Do té doby jsem se k této sérii příliš nepřibližoval. Už ani nevím proč. Možná právě kvůli jedničce, která byla snad jednou z nejtěžších her, co jsem absolvoval. Nakonec jsem ale nainstaloval, šťastný, že jsem hru vyhrál, a ponořil se do naprosto odzbrojujícího příběhu čety masérů, kteří by se s přehledem vyrovnali i partě Slye z Expendables. Doteď nezapomenu na ty hodiny hraní, pitvání herního okolí a dumání nad tím, co, kam a jak udělat, abych se dostal do cíle. Úkol to nebyl snadný, ale právě od této chvíle jsem si zamiloval podobné hry. A drží mě to dodnes.

Pro: 3D grafika není vůbec marná, atmosféra války na max, různorodé a hlavně nezapomenutelné mise

Proti: obtížnost (i když jsem pak zjistil, že trojka je nejlehčí z celé série)

+13
  • PC 80
Třetí díl Commandos mě mile potěšil. Nic moc nového pod sluncem se sice nekonalo, ale pořád to bylo to staré likvidování nácků a to já rád :-). Kampaň byla po obsahové stránce na velmi dobré úrovni, objevily se i mise na čas apod. Obtížnost byla nastavena jako vždy na vysokou laťku, takže hru dohrát bylo občas skutečně o nervy.

Pro: Design misí, stále stejně skvělá hratelnost.

Proti: Občas až moc těžké.

+11
  • PC 70
"Dále mě zklamala obtížnost, která, i když je vyšší než u většiny stejně starých her, byla nastavena zase o stupínek níže, než v předchozím díle a tím se dostávám k hlavnímu záporu této hry, kterým je krátká herní doba." Tak to jsem dobře v prdeli. Tuhle hru, protože ji mám doma, už rozjíždím asi potřetí a nikdy jsem neudělal ani jednu první misi. Zvládnul jsem první kolo výcviku, ve druhým mě zabili před ambasádou, kam se nevím jak dostat… fakt se snažím k tý hře vytvořit vztah, už mi ani nevadí ta jakási 3D grafika, která je vlastně bonusová, když začnete otáčet kolečkem myši, nebo vlezete do interiéru budov, kde se odehrává další trochu jiná hra, pochopil jsem i to, že každý unese v batohu spoustu věcí a specialistou zustává jen na některé z nich - dává to celkem smysl, ale nebaví mě to hrát, přitom se tolik snažím a jednička (demo) byla kdysi u nás fenomén!
+3 +6 −3