Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Severance: Blade of Darkness

  • PC 90
fakt ulet dát tomuhle mín než 90. těžko to s něčím srovnávat, protože je to propracovaná 3rd person řežba, která těžko najde konkurenci. prostě perla žánru, a až to dohraju podruhý, tak tomu dám možná 100; záleží, jestli mě to bude bavit jako před léty, protože na tom kdejaká lepší hra ztroskotala, a pak si to kultovní hodnocení zaslouží...

Takže edit: Meč z temnot je oldschool klasika, která dodnes nemá konkurenci! Něco mezi Prince (pastě), Mortal kombat a Pánem prstenu, tématicky je asi nejblíže starší Die By The Sword, ale tady jsou hrany dokonale vyhlazené už na 1024x768, jakoby vzniknul pro testování tehdy nejnovějších karet (osobně jsem dal přednost GeForce 2 MX 400 s 32bitovou hloubkou barev), které vám zabere i několik dní! Dnešní hry mužou tiše závidět.

Hlavní devizou je propracovaný nespočet komb založených na jednoduché kombinaci uderu a dvou šipek, rozdělené do dvou skupin podle toho, zdali je to speciální utok dané zbraně nebo vaše dovednost s tímto typem např. kopím. Tím se dostáváme ke čtyřem charakterum, které se specializují na vlastní výstroj a styl boje. Trpaslík je se svojí výškou asi nejslabší. Kdysi jsem s ním měl problémy projít prvním levelem, který se u všech postav jako jediný liší, a který se v jeho případě odehrává někde v podzemí, ale jeho nemotornost a krátké udy ze mě dělaly snadný terč, pravý opak amazonky, se kterou mi to šlo kupodivu asi nejlíp, ačkoli jsem především hrál za barbara a paladina, který ke svým dovednostem potřebuje dokonce štít, což je docela nepříjemná záležitost, pokud s ním disponují ti ostatní. Obranu bez něj musíte vystihnout v pravý moment, není to nic složitého (a vypadá to efektně), ale s ním jste takřka nezranitelní a vyčkáváte jen na správný okamžik, abyste po sobě jdoucími komby nedali protivníkovi vydechnout. Stejně tak i vy jste v tuto chvíli nekrytí a naskýtá se příležitost ztratit hlavu – to je další věc, potoky krve a fragmentace těl, které k takové středověké řezničině nesporně patří, a když se do vás zapíchne šíp, který si mužete vytáhnout a uložit do svého toulce, tak nepřestáváte žasnout. Je zde i pěkný tutorial, kde vás vodí za ručičku a naučí obstojně vaši figurínu zacházet s plně interaktivním prostředím, kromě několika zbraní a štítu unesete v inventáři i několik léčivých vodiček a klíču. Všechno ve hře lze uchopit a případně mrsknout na protivníka, což je další efektivní zpusob jak vyřešit ferovku. Samozřejmě hozenou sekerou máte větší "POW" než skřetí hlavou, ale i ta zanechá pěkný svinčec. Když poprvé v těsné chotbičce narazíte na něco většího a začnete kolem sebe mlátit hlava nehlava, hned si tu hru oblíbíte! A to je jen začátek!

BoD je zároven akční RPG, které se orientuje jen na boj s chladnými zbraněmi a magie zustává v pozadí ochranných talismanu na bázi základních elementu včetně elektriky! Každá věc proto podléhá rozkladu, a až na výjimky si svoje oblíbené hračky přespříliš dlouho neužijete. Malý inventář se vám tak časem pořád obměnuje stejně tak jako vaše vizáž, kterou zdobí brnění. V tomto ohledu jde nejdál paladin, ale později bez koně pusobí spíše jako čapkuv robot. Amazonka stále spoléhá především na svoji hbytost, zatímco barbar se svojí nadlidskou silou je takovým zlatým středem a s obouručním mečem se dostane k nepřátelum dostatečně blízko, aniž by riskoval větší zranění!

Puvodně jsem hrál za několik postav najednou (jak v Diablu), a to nedoporučuju, protože pak procházíte stejné lokace znovu a hru pak nemusíte vubec dohrát. Ale není zas nic horšího, když narazíte na nějakou pěknou věc a není "designed for your character" nebo nemáte dost skill ji efektivně využít!

Skákání, respektive pohyb do stran a uhybné manévry v jednom, tady tvoří esenciální složku boje a je tedy lepší si tuto fci nastavit na druhé tlačítko myši, protože k tomu využíváte obě ruce (obě hemisféry mozku?) a stejně jako komba vám to pujde líp! Což autoři asi věděli, protože jsem jich nastavoval jen minimum a kontroloval, jestli nemám v PC staré registry! Rád si to tady poznamenám, abych se za dalších deset let zase našel:

blok – Q (místo Ctrl)
throw – (podléhá delšímu stisku a stejně jako jinak u sprintu nejlépe vyhovuje) mezerník.
holster – G
cycle items – C
cycle inventory items – X
freelook – Ctrl
ostatní zustává stejné…

Popravdě jsem v pět ráno napsal stránkový komentář, který asi perfektně vystihl moje pocity z hodinky a pul hraní, když jsem pustil opečovávanej Duron 800 s 256 RAM, a měnit na něm nic nebudu, ačkoli je trochu chaotickej (hlavně lepší už nebude)! Zbytek jsem dopsal odpoledne a měnit budu maximálně jen hodnocení, protože tahle hra si určitě zalouží lepší, ne jen pro to, že mnoha z vás dlouho uniká!

Pro: nestárnoucí grafika. zapomněl jsem na level design, který v kombinaci několika žánru (ano, připomíná i Tomb Raidera) souvisí i s celkovou délkou hry!

Proti: neučinnost šípu ve vyšších levelech.

-2 +3 −5

NHL 2004

  • PC 100
no, možná je to fakt dobrá simulace ledního hokeje, nicméně po předchozích dílech vyjma 03, kdy se série NHL těšila popularitě díky rychlé akci, se jedná o hroznou nudu, která vrcholí frustrující nemožností střelit gol z každého uhlu, protože většinou nemáte ani puk a připomíná mi to spíš situaci na ledě, kde bych si s tím poradil lépe!

EDIT PLNÁ: tohle je ta absolutně nejlepší simulace ledního hokeje, která se jen tak mimochodem nedá vubec hrát, a to si myslím i potom, co jsem dal ten nejlibovější gol v prodloužení za celou eru NHL se svým oblíbeným týmem, který mi v menu zkrášluje obrazovku - "choose your favorite team" (cože?) a s nastavením, kdy se to už trochu hejbalo! nemá cenu se rozepisovat, že poslední minuta počítaná v realném čase mi zachránila postup v PLAY OFF, protože vyrovnávací gol padl 3.7 vteřiny před koncem! to jsem tancoval před monitorem a naznačoval soulož s nezletilou.

bohužel jsem v opakovaném záznamu kromě snapshotu nenašel možnost uložení - nechápu proč, protože jinak se dá 2004ce těžko něco pořádnýho vytknout. menu je výborně zpracované, nechybí vlastní MP3 přehrávač, možná jen pro někoho to bude příliš velká změna a příklon k realističnosti, kde největší devizou je fyzika puku, který věčně nemáte pod kontrolou, odráží se od brankářu, ale nabízí taky prostor pro efektivní dorážky nebo souboje u mantinelu! zbytek je vyplněn nudou známou z televizního vysílání.

NHL od EA je v každém případě pro mne fenomén, hrál jsem jej s kámošema tři sezony, několik let se aktivně snažím každý týden rybníkařit a byla to jedna z mála her, kterou jsem si po letech vždycky rád zopakoval, zvlášt serii 2001, která u mě drží prvenství mezi sportovními hrami a pořád se o tom přesvědčuju - během srovnávání jsem přišel na nové fce jako vyhození puku nebo jízdu pozadu, která tomu dodává šmrncovní dojem, ale tady snad chybí!

tak ještě jeden krátký odstaveček! s větší konzolovitostní jsem nikdy problém neměl a u NHL jsem to vždy považoval za výhodu. řekněte sami, nebylo lepší s jednou klávesou vyčarovat několik ruzných pohybu: jedete za hráčem - hákujete, jedete před ním - vypichujete puk (nebo voči), s pukem střílíte wrist-shot nebo slap-shot (podle délky stisku) o naznačování střely v kombinaci s přihrávkou nemluvě, a pak je to ta správná laser game! před modrou nahazujete, vyhazujete v obraně (tj. v obou případech do stran), případně dorážíte před brankou - to všechno jedna klávesa při určitém postavení hráče vuči poli je schopna zvládnout a nevidím duvod na tom něco měnit.

jde o to, že vymýšlení nových klávesových zkratek pro hru holí je zbytečné, možná proto na začátku zařadily do hry sprint, který musíte neustále držet, ale zase vyčerpává hráče při pokročilém nastavení AI. přihrávka nebo sražení loktem je už jiné kafe a bez jejich samostatných pozic na klávesnici (nebo joypadu) se prostě neobejdete! tady pro změnu místo ježdění pozadu máme jednu fci rozdělenou mezi tři tlačítka - tak to mi hlava nebere. možná by chtělo do budoucna změnit celý koncept ovládání NHL a docela se divím, že s tím nikdo z konkurence zatím nepřišel, když mu EA odkryli takový prostor!

vlastně tři! s redefinováním klávesnice, která je tentokrát namapovaná natvrdo (lajny, strategie atd.), to není tak zlé - stačí si stáhnout nějaké ovladače z internetu. dokonce se dělají nejruznější vychytávky, protože NHL04 je stále živé: http://nhl04rebuilt.com/index.php?showforum=1

při problémech se spuštěním potřebujete Makromedia Fleshplayer - hra vás na to sama upozornuje!

Pro: grafika a možnost vytvoření vlastního hokejového klubu se vším všudy mě teda nikdy nelákala!

Proti: dokonce chápu zrušení záznamu z replay jako cíl autoru trochu pokazit dokonalej titul, což vlastně od té doby dělají normálně a chybí fce jízdy pozadu!

-5 +2 −7

NHL 06

  • PC 80
zajímavej počin a docela se mi líbí. hrál jsem samozřejmě jen pár zápasu, ale určitě bysme si tohle tehdy oblíbili; je to rychlé, připomíná to více hokej, a dokonce je to i zábavné. pokud to mužu s něčím srovnávat, tak s 04, kterou jsem po ohromnejch problémech nakonec spustil, abych se seznámil s pokrokem mojí obl lední serie a přijde mi mezi oběma tituly nesrovnatelnej rozdíl v hratelnosti, jakoby šlo o stejnou hru od jiného studia, které si zvolilo jen jiný přístup ke svým hráčum. ostatně o tom asi budou i všechny další díly, kde si každý muže vybrat podle svého vkusu, ale rozhodně se nejedná už o žádný vývoj hokejové simulace.
-3

NHL 98

  • PC 80
já si prostě nemužu vybrat. v 99 to bylo tohle, hráli jsme to nonstop, v 2001 to bylo 2k a pak ještě O1. to, že jsme pokaždé hráli novou, lepší serii asi mluví za všechno a myslím si, že lepší, arkádovej hokej tady už dlouho nebude.
-5 +1 −6

Driver

  • PC 90
driver je perfektní, ale vzhledem k tomu, že u něj nevydržím dlouho, tak 80 je logicky tak akorát. takže tady se shodneme. jako jedinou výtku k týhle plochý driftovačce, která nikoho nenechá chladným a má do sebe tolik charismatu jako žádná jiná... je to debilní ukládání hry, kdy už jsem dvakrát s přehledem ze san francisca putoval do garáže.

tak jak to čtu, tak Vám musím ještě napsat, že jestli tutoriál znamená tu misi v garážích, tak jste pěkná banda retardu. protože je to zaprvé jedno z nejzajímavějších kol a zadruhé po nastavení klávesnice jsem ji dal u kámoše napodruhý. ale ten si ted k počítači čuchnul, takže se to dalo jaksi čekat...
+1 +3 −2

Carnivores 2

  • PC 70
kdybych to měl brát podle toho, kolik času jsem u jaké hry strávil, tak tohle by obsadilo první pozice. vím, říkáte si jsem divnej, ale s panenkami si zase nehraju. za polovinou hodnocení stojí už samotnej nápad, respektive splněná představa mých mokrých snu, kde jsem si vždy o trochu více přál se honit za dinosaurama než za holkama. zatímco jednička byla originální, jednoduchá, dvojka je ve svý jednoduchosti dotažená do dokonalosti, teda zatím, protože si dokážu představit ještě větší odvaz - třeba z grafiky se dalo dostat víc a variabilita prostředí taky není buh ví jaká. zbraně, o kterých je tady polovina příběhu, jsou udělané na jedničku, konečně mužete využít jejich kombinací a nedat raptorovi šanci, když jdete zrovna na „vysokou“. jejich jedinou výtkou zustává tabulka jejich hodnot, která jaksi neodpovídá v praxi, ale to je dobře, jinak je to slušnej simulátor, o čemž svědčí i několikáté pokračování této uspěšné hry, která se dočkala i vlastních modu viz magnul .44!
+3 +4 −1

Requiem: Avenging Angel

  • PC 70
kvituji nápad i celý obsah, který by mne udajně kdysi bavil víc než quake, protože jsem si tu hru pamatoval jen podle dema a musím říct, že mě až překvapilo, jak je to dobrá hra. nicméně jsem ji v pulce vypnul, protože mi došla trpělivost s tím neustálým střílením do bossu, protože já fakt raději kosím pěšáky a líbíi se mi, když se ještě zvedne a já ho mužu dorazit nebo mu jen tak ustřelit hlavu. to, že tam stříká krev jen na oko mi vubec nevadilo, i celá hra je pěkně superrealisticky udělaná - miluju tyhle bájné světy a jejich atmosféru.
+5 +6 −1

NecroVisioN

  • PC 70
takhle si představuju vymakanou akční hru, člověk u ní nemusí chcípat na každém rohu jako v Doomu, ale pořádně se vyřádit na těch kriplech kolem, k tomu nějaké ta dobrá hláška, dobové zbraně a intuitivní, plynulé ovládání. vetřelce to u mě nepřekonná, protože tam svou roli hrají i jiné atributy, ale když pořádnou a ssympatickou nakládačku, tak rozhodně tohle. láska na první pohled. spíš sex, protože to hraju tak jednou za měsíc.

taky mám rád, když se debil nadchne - "...........jenže autoři měli zjevně jiné představy o zábavné hratelnosti než procházení důmyslnými zákopy s občasným výletem na otevřené pole. Po prvních větších potyčkách totiž někdo na bojiště rozlije strašlivý plyn, jehož vedlejším účinkem je, že se do hry dostávají zombíci, démoni i upíři. Celá tahle chátra posouvá Necrovision úplně jiným směrem, než to vypadá zpočátku a dokonce než bychom si představovali.
Jenže onen posun do naprosté nerealističnosti, jak herní, tak tematické, tuto možnost definitivně zavrhuje. Z Necrovision se tak stává brutální střílečka, ve které si ani na chvíli neodpočinete a neustále musíte kosit monstra všeho druhu. Některá jsou povedenější, jiná působí jako naprostá zplácanina všeho viděného."
+2 +4 −2

Grand Prix 3

  • PC 70
pohodovka, co do formulí asi předčí vše deset let napřed. hrát u toho ale šamionát musí jen uplnej magor, protože i tři kola jsou celkem dost na hlavu.

z nouze cnost, která vypadá a dá se na ni dívat jen z video záznamu, protože jinak je to naprosto nehratelný, nudný a ta grafika okolí je něco tak hnusnýho, že jsem nic podobnnýho ještě neviděl - tohle že je rok 2000? tipoval bych to na hru roku 1995, pak bych byl asi spokojenej, nicméně ono se to za deště ještě seká a nedá se jet v tý alespon trochu nablejskaný grafice, kde není moc daleko vidět... fyzika by šla, ale v podstatě jde jen o to jít včas na brzdu, formule zatáčí sama i když si vypnete všechny pomocníky, kde si mužete nastavit i tohlo. za zmínku snad stojí pokročilý model poškození, kde vám každou chvíli ulítne křídlo, a pak to nezatáčí vubec, tak si alespon na něj dáváte pak pozor!

Proti: jedna z nejhnusnějších a nejodfláknutějších her s potenciálem se stát svým opakem!

-8 +1 −9

Deus Ex

  • PC 70
nehrál jsem DEX1, myslím si o tom po dohrání dema, kterému jsem dal po deseti letech už šanci, že je to pěkná sračka, ale mám prázdnou mysl vzpomínek, kterou Vám rád vymění za nějaké ty drobné - takže se mi hlaste, kdo by si to chtěl zahrát znova, nejvyšší nabídka samozřejmě vyhrává a v naturáliích máte přednost. to s těma limonádama a uzdravováním myslíte vážně?
-42 +2 −44

Aliens versus Predator 2: Primal Hunt

  • PC 70
komu by vadily tupé střílečky, kde nabíhaj desítky tupejch alienu. podle mě vesměs to samý, co předtím, možná pár prvku navíc jako možnost si vystřelit ala John Woo, mlha a další vychytávky; dějová linie "zpátky do minulosti" tomu dodala komplexní obraz dějové atmosféry, na kterou se zdá studio Monolith vsadilo svuj uspěch, a víc bych ani od datadisku nečekal. vzhledem k tomu, že jsem nekorunovanej král AVP, tak si to upravte v hodnosení a mě si přidejte do oblíbenejch.
-10 +1 −11

Aliens versus Predator 2

  • PC 80
robot na konci byla jen taková třešnička, ve který jste se na chvíli svezli a hlavně jsem něco takového očekával, stejně jako scénu pod vodou, na kterou si asi ještě dlouho počkám. za marine je to krok dopředu, výborná atmosféra, více odkrytých filmových atributu, dotažený závěr (to se moc často nestává), ale za predátora to posrali. takovou barevnou kreaturu, která vystraší jenom z dálky a bez promyšlených zbraní, která muže používat jenom prskomet a nic se neděje, mužete klidně považovat za nesvéprávnou - jaký je rozdíl s diskem, který jsme v jedničce pravidelně na kláních v tělocvičně zakazovali? pistole nemá jiný význam, šipky jsou příliš slabé, pro boj s nožem je příliš pomalá nebo slabá, žádná automatická regenerace, at už zdraví nebo energie, a ta je naopak ve své neustálé potřebě doplnování přes ten shit otravná. 95 je hodně.
-8 +3 −11

I.G.I.-2: Covert Strike

  • PC 90
jen doplním, že jsem to v rychlosti dohrál bez ukládání jen se dvěma barvama na monitoru, takže se to celkem i hejbalo, a pak jsem si všimnul, že je tam s jedničkou nepatrný rozdíl.
-16

Project I.G.I.

  • PC 100
jen doplním, že jsme to to dohráli na pomalý grafice s nejhoršíma detailama, kdy by si i ten nejoptimističtější vztekloun z vás urval koule, a že respawn není nekonečnej - stačí několikrát po sobě vystřílet ubikaci a je hotovo. a ještě, že je to nejlepší hrát stealth, ale na to nemám zase nervy já.
-12 +1 −13

Unreal

  • PC 85
je vidět, že kdo umí psát, tak většinou dá i vyšší skore a o téhle hře to platí taky. velkej rival quakea, kterou jsem dohrál nedávno (2012), protože v tý době jsem použil cheaty a vubec, vubec mě to neba. od tý doby jenom procházím zdmi v quakeovi tam, kde programátoři zapomněli udělat klíč nebo dveře. tady jsem ani moc nebloudil, navíc by to nevadilo, design je možná horší, ale ten svět okolo za to stojí. časem si oblíbíte většinu zbraní, které ze začátku nejsou kdovíjak silné, ale časem se objeví upgrade a někdy vám nezbyde jiná možnost, jak souboje ustát než s tím zeleným slizem. možná bych vytknul slabší nastavení ovládání na quick keys, to mě občas trápilo, jestli si jako tlačítko "použít" mám vybrat klávesu "E" nebo naopak "F". hudba, to je zase kapitola sama o sobě, kdepak ji asi mám, jdu stahovat.
-4 +3 −7

Quake III: Arena

  • PC 90
vyváženost zbraní - děkuju. poté, co jsem si všiml efektivnosti malé automatické rotační pistole oproti jiným, pomalým zbraním na větší vzdálenost, tomu nemohu dát méně než kterékoliv jiné multiplay hře. všechno podstatné už tady asi bylo řečeno a vidím to stejně. hodně rychlá hra.
-2 +2 −4

Quake II Mission Pack: The Reckoning

  • PC 75
za zmínku snad stojí jen povedenej ripper a pasti, které vám pomužou zklidnit tuhej odpor, kterej tady stroggové při obraně kladou.
-9

Quake II Mission Pack: Ground Zero

  • PC 70
první quake, kde existuje provázanost dostupné munice s obtížností a většinou si musíte vystačit s pár náboji, brokovnice konečně dostává smysl, tedy i troch taktizování mezi souboji, nicméně nové zbraně jsou zas uplně k ničemu. poslední datadisk směřuje spíš k nekonečné nudě než k zajímavé řežbě, která neomrzí. lepší než tahle epizoda je její soundtrack od Sonic Mayhem!
+3 +6 −3

Quake 4

  • PC 70
první moderní FPS a vlastně hra, kterou jsem nainstaloval, protože jsem ji měl už z edice doma, takže to mělo něco do sebe a rozhodně jsem si začátek užil a dohrál to celkem rychle a na pohodu ve srovnání s AVP, vedle kterého to pusobilo jako rekreační pobyt na jiné planetě. ty vychytávky ala řidič obrněného vozidla, střelec a bud ví co ještě se teda vubec nepovedli a hodně kazí celkový dojem ze hry. už ani nevím, co bylo na konci za debila, ale pár se jich povedlo, i to očekávání starých hrdinu mělo něco do sebe; kentaur byl asi nejpovedenější; větší silnější, tužší - více legrace. zbraně dopadly ještě huř než ve druhém dílu, zachranoval to až výbornej granátomet nebo "nailgun" se samonaváděcími projektily a postupnej upgrade, kterej z nich dělal celkem zajímavý hračky. na druhou stranu tu máme i totální propady jako u railgunu, kterej prakticky využijete jen v případě, že už vám do ničeho jiného nezbyde "štáva". jsem rád, že to mám za sebou, tohle bych si už znova asi nepustil.
+4 +9 −5

Quake II

  • PC 80
Quake 2 je neskutečně tupá hra a chtěl bych to tady zduraznit, kdo ji dohrál nebo její datadisky, tak mi dá zapravdu. ovšem puvodní díl má jakousi ucelenou mapu, takže to není vubec od věci si ho dát. prostě ten typ hry, kterej mužete kdykoliv vypnout a nic se nestane. největšího filozofování si užijete nad arzenálem zbraní, kterej např oproti unrealu tak vyrovnanej není, některý typy jsou uplně o ničem, např hyperblaster, brokovnice nebo ten uvodní "paprskomet". slušný hodnocení získává především proto, že nastavilo latku FPS hrám, respektive doomovkám, a jako takové je zvladnuté na jedničku. prostě neskutečně tupá hra.

tři páry očí poprvné sledovaly monitor, když se k nám dostalo demo a pamatuji se, že jsem se v chodbách s těmi kovovými zvuky okolo pohyboval takřka jako myška, že by se mě krve nedořezal. nakonec to nebylo tak horký, ale určitě jsem si ji po deseti letech mohli zahrát znovu a byla to pořád docela zábava. ale nic se nemá přehánět.

Proti: co mi na hraní nejvíc vadilo, byl labirint chodeb, kterej od vybíjené akorát zdržuje, a o tom quake není!

+3 +7 −4