Původní verzi jsem hrál před 7 lety přes emulátor a užil si jí. To hlavně kvůli příběhu (respektive jeho dojemného závěru, neboť vyprávěný je to taky naivně, krkolomně a protagonista je i přes svůj drsňáckej chraplák za hrozný vemeno) ale taky proto, že jsem od takto staré hry moc neočekával po gameplayový stránce. Remake samozřejmě definičně vychází z originálu, ale nemusí být otrockou verzí toho starého v novém kabátku. Delta ani nevypadá tak dobře, což je nejspíš i důsledkem rezignace ve výtvarné aspiraci, neboť s originálem je zacházeno jako s produktem, z něhož je možno ještě vysosat nějaké peníze. Snad by šlo oponovat tím, že Delta přeci přísně vzalo nějaké věci dělá jinak. Ano, jenže když ve hře měním nějakou mechaniku, nesmím balancovat jenom tu samotnou mechaniku, nýbrž i její pozici v balancu celého organismu. Konami se nad tímto ale neobtěžovala přemýšlet, což povede k tomu, že během zážitku některé prvky budou naopak tížit vás.
Delta je na jednu stranu jen otrocky převedená do Unreal Enginu, ale na druhou stranu je úplně jiná v tom, že jí chybí vedení umělce a výtvarníka, takže změny, které aplikuje, rozbíjí fungování onoho vzoru, z něhož vychází. Přikrčení, free aim a over-the-shoulder view dělají hru moderní, ale zároveň rozbíjí celou obtížnost. Záporáci reagují stejně jako v originálu, kde byla kamera zvrchu. To znamená, že nepřátelé na vás neregují v situacích, kdy by vás nebylo možno nevidět, protože původní kamera zvrchu ukazovala jen třeba perimetr 10m kolem Snaka a jen tehdy, kdy hráč vešel s kamerou do nepřítelova zorného pole, tak byl nepřítel zalarmován.
Aby se tento damage trochu kontroloval, tak celkový pohyb postavy je hrozně utahaný a pomalý. Movement mě frustroval i proto, že jsem si původně alespoň myslel, že MGS: Delta dostane pohybovost MGSV, kde byl přeci pohyb velmi svižný. Zde máme ale takovej ten restriktivní, pomalej a utahanej pohyb, s nímž se hraje jako s koulí u nohy.
Ideální by bylo, kdyby Konami vzalo movement a mechaniky z MGSV a znovuvytvořilo mapu a lvl design pro MGS3 s tím, že by reflektovalo ony změny, ale to furt byl koherentní celek. Oni však neudělali ani to, ale chtěj od vás 70 euro. Tím Konami opět dostává svému jménu jakožto jedno z nejhorších herních studií.
Kdyby já byl kreativní ředitel remaku, šáhl bych do vzoru původní hry ještě více, neboť spousty věcí si říká o vylepšení:
1. Začátek hry je úmornej tou hromadou cutscén a expozice. Změny v tempu a dávkování jsou žádoucí.
2. Vyobrazení různých postav a situací by si rovněž potřebovalo revizi, neboť současný si žádá toleranci a nadhled. Protagonista se kupříkladu někam vplíží jako učedník válečné legendy, ale pak se nechá obklíčit jako blbec, protože hra potřebuje vytvořit první konfrontaci s nějakou vedlejší postavou. Nebo postavy v nevhodných situací mluví o zcestných věcech.
3. Konfrontace s bossem jménem Sorrow je tak trapná a nudná, že to ani není možný. Hráč může jenom pomalu jít korytem vpřed a vyhejbat se důchům nepřátel, které dříve zabil (trest za postup se zabíjením). Sorrow se ho snaží sestřelit výbojem viny, či co a duchové se z vás snaží vysát život. Když jich je tam hodně, blbě se jim vyhejbá a těm výbojům se taky skoro nelze vyhnout.
Taky doporučuji vyslechnout s toto:
https://www.youtube.com/watch?v=QVGAhWv45MQ
Proti: Pomalé, bezpředmětné, nepřehledné