Pro pohodlnější navigaci i přístup k pokročilým funkcím Databáze-her.cz doporučujeme povolit si ve svém prohlížeči JavaScript.

Komentáře

Dishonored

  • PC 70
Nebylo to boží, ani poloboží, ani super, a ani to nebyla hra roku, ALE je to celkem dobrá hra na volné chvilky, když si chcete u hraní posmrknout nad tím, jak jednoduché, a přitom promakané, hry se kdysi dělaly. Když budu na hru zlý, tak vám tu napíšu, že je tu spousta kravinek a nikdo mi nebude moci napsat, že nemám pravdu, aniž by si chtěl zalhat do vlastní kapsy. Že si zvyšujete energii papáním všeho co naleznete se nedá přejít bez změny výrazu ve vaší bluclaté tvářičce. Hrdina Dishonored papá všechno, co nalezne, to je prostě dobrý fór ze začátku devadesátých let, ale cpát tohle do dnešních her? To mi pošimrejte rozkrok. Tohle má být moderní hra? Pánové autoři zřejmě nechápou, že dnes už takové hry neobstojí a kritika je za to semele, ať jsou jejich úmysly takové, či marcipánové. Stylem jde o mišmaš všeho možného. Jako dort od zvířátek. Prý tu máme dvě možnosti, jak hrou postupovat, ale realitou je, že žádnou možnost ovlivnit hru nemáme, protože hra pokračuje stejně, zvolíme-li jakýkoli způsob. Nezlobte se na mě, ale Dishonored prostě je nadhodnocená hra, až běda. Smrk.

Pro: Hudební soundtrack

Proti: Krok zpět

+5 +21 −16

Turok: Dinosaur Hunter

  • PC 80
Turok znamenal jednu revoluci v herním průmyslu. Nebo přesněji jel na vlně revoluce, která se zvala 3DFx Voodoo. Turok byl jednou z nejhezčích her té doby právě díky krásně vyhlazeným texturám. V jádru to byla klasická doomovka, ovšem zasazená do originálního prostředí dinosaurů (!), kde se hráč musel zorientovat dříve, než mu nějaký pravěký ještěr ukousnul hlavu. Zážitek nepředstavoval jen střílení. Jedna z větších výzev bylo skákání přes plošinky, takže hráč musel být šikovnější. Pád do propasti znamenal velký problém a ještě větší hanbu před kamarády usazenými před počítačem. Turok se ovšem zvládnout s trochou opatrnosti a šikovnosti dá. Jediná má výtka je, že se dá dohrát za jedno odpoledne. Ale jaké odpoledne!! Jen málo se vyrovná odpolednu s Turokem!

Pro: Turok, dinosauři, zbraně, grafika, pravěk, skákání, originalita, dobrodružství, nádherný svět, mohl bych pokračovat dál a dál a nedobral bych se konce, takže to zkrátím...

Proti: dá se dohrát za jedno odpoledne

+16 +17 −1

Prince of Persia 2: The Shadow and the Flame

  • PC 90
Jako by to bylo před chvílí, kdy jsem poprvé usedl k Princovi 2, pokračování parádní originální hopsačky. Dvojka měla lepší grafiku, těžší a různorodější nepřátele, logické problémy a pokračování pohádkového příběhu, který prababičky muslimských mudžáhidů vyšívaly po generace na "létající" koberec.

Proč si myslím, že je lepší The Shadow and the Flame než první Princ? Krom již zmíněných pozitivních věci si myslím, že jde celkově o lepší hru. Prostředí jsou jinačí i jinak než jen barevně, to zaprvé. Zadruhé hra nabízí opravdu epické dobrodružství i po příběhové stránce. Těžší je nejen záporák, vyšší obtížnost je znát celou hrou a jak se dostává hráč stále dál a dál, má co dělat se hrou víc a víc. Za to se mu odměňuje naprosto neopakovatelnými momenty, jako je let na koni, na koberci nebo souboj složený ze sekání létajících hlav medúz, které koušou tak nepředvídatelně, až mě z té pasáže přecházel mráz po prstech, jak jsem byl z toho celý nadšený.

Mám podezření, že důvodem proč nikdy nevznikla pravá trojka, byl fakt, že lépe to už ve 2D udělat nešlo. Opravdu, chcete-li si zahrát nejlepší pohádkovou skákačku ve 2D, tohle je ta nejlepší volba.

Pro: asi nejlepší pohádková hopsačka

Proti: v některých pasážích těžší obtížnost

+16 +17 −1

Gobliiins 4

  • PC 20
Tady je všechno špatně. Vykopávat mrtvoly kdysi populárních goblinů byl nápad naprosto vedle, a já to hnedle vysvětlím. Tahle hra nepřináší nic nového, ani to, co měly první tři dvacet let staré díly, ani to, co měla nejslabší trojka. Ostudná grafická prezentace a technická stránka hry byla fackou, na kterou jen tak nezapomenu. Ještě teď mi tam zabolí, když si tam sáhnu. Humor se vytratil a byl nahrazen slaboduchou infantilností, která není taková ta zábavná, ale je taková ta nudná, při které člověk ani nepohne hlavou. Třikrát fuj!

Pro: krásná krabička

Proti: uspávající zastaralá hra v ohavné grafice bez fungujícího humoru

+13 +14 −1

Leisure Suit Larry: Magna Cum Laude

  • PC 25
Nó, co vám tu mám povídat. Je to na konzole. Larry to není, je to jeho synovec. Mačkání koleček, křížků a čtverečků do rytmu, tam je. Ono jinak se to nedá nazvat: dementní demence bez špetky invence. Há... Hele, ono se to rýmuje!!

Pro: prvotní nadšení, že držíte disk s novým Larrym

Proti: zjištění, co jste si to pořídili, po vsunutí disku - rozmlácení disku po vysunutí

+6 +7 −1

Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

  • PC 90
Pornóóó! Hurá! Oplzlá, oplzlá hra a ani jeden komentář? Tahle databáze je plná slušných lidí nebo že by si snad na tuhle zásadní klasiku PC adventur nikdo nevzpomněl? Především první díl znamenal v době výbuchu počítačových her nejednu mokrou noc, kdy jste od kamaráda, co uměl říct dvě až tři slova v angličtině, marně vymáhali použitelná slovíčka, která by Larrymu pomohla v posunu hrou. Ačkoli už v té době u nás vycházel obrázkový časopis Playboy a monitory byly osídleny hrou Strip Poker s fotografiemi dobrých kvalit, Larry byl přesto vysoce žádanou komoditou, jelikož jako jediný nabízel "akci" a krom toho obrovské množství toho správného humoru. Zábava spočívala v tom, vyzkoušet spoustu anglických slovíček, pobavit se u Larryho reakcí na podivné hráčovy příkazy a prostě být u toho! Herní oplzlá revoluce, která osvobodila herní průmysl od suchých zápletek jako zachraňte už ten vesmír, proboha a dalších. Klasika na niž se nezapomíná.

Pro: vtip, nadsázka, šance být na chvíli úchylem, aniž byste se za to museli stydět

Proti: v tehdejší době angličtina a hrubí taxikáři

+10 +11 −1

Curse of Enchantia

  • PC 85
Tohle je moje srdcovka srdcovatá. Jedna z mých prvních legálně zakoupených her, ještě na disketě (i když místo "ještě" by mělo být "už", protože tehdy ještě někdo jel na kazetách, aspoň si to myslím), ve voňavé růžové krabičce s krásným plakátkem uvnitř, kterým jsem nikdy neměl to srdce volepit zeď, abych si ho nezničil. Ale snad přejdeme ke hře. Jde o kouzelnou adventuru, která je velice originálně nadesignovaná. Jde o jakousi větev adventur, které se nikdo nechytil (naopak, těch dalších jako Sierra a Lucasarts ano). A je to škoda. Dnes by snad byla všemi pisálky vyzdvihovaná do nebes jako indie hra s geniálně vymyšleným principem spojení adventury a arkády. V této hře totiž jdete z jedné obrazovky do druhé a cítíte se jako kdybyste někam jeli! Úkoly se daly řešit většinou v obrazovce, kde jste v té chvíli byli, nebo objednu, a když jste popojeli (a dost často jste museli prchat před něčím nebo správně načasovat akci), tak jste se už nemohli vrátit. Moc pěkné animace a hezky stylizovaná grafička umocňovaly ten nezapomenutelnej zážitek. Tehdy to byla rozhodně pecka! Ale co jsem ji před pár dny zkoušel znova, zjistil jsem, že stále to její kouzlo funguje.

Pro: logické řešení úkolů, originalita, pohádková atmosféra

Proti: krátké intro,

+7 +8 −1

Mirror's Edge

  • PC 80
Já Mirror's Edge dohrál už minule na jaře, ale komentář hňátám až teď, tak se snad zlobit nikdo nebude. Tohle je originální skákačka (!!) a u mě si získala kladného přijetí proto, že její princip je moc zábavný. Skákání přes střechy jsme prvně viděli ve filmu Matrix a schválně, kdo z vás nechtěl umět totéž? Engine hry je vymakaný a je v něm možné dělat takové akrobatické kousky, jako v žádné jiné hře před ní. Tady si firma co stvořila tuhletu skákací adventuru z šikmého pohledu azijské běžkyně opravdu zaslouží velikánskou pochvalu. Tak jak tuhle hru ohodnotit? Spousty body. Není to žádná kopie Wolfensteina nebo Quakea, protože střílet je tady až to poslední, co byste chtěli dělat. Osmdesát procent jako hodnocení je adekvátní, protože levely jsou variabilní a vy musíte neustále vymýšlet, jak tu úroveň dát. Doporučuju všem hráčům, hráčkám a nakonec klidně i jejich ratolestem.

Pro: Hezká grafika, atmosférka, hopsat z budovu na budovy vyloženě bavilo, některé mise jsou těžké

Proti: Příběh mohl být zajímavější

+8 +12 −4

Tennis Critters

  • PC 80
"Juhahá, jehuhu!" Chápejte, já si na Tennis Critters vzpomněl teď díky téhle stránce a po tak dlouhý době. Tohle je pecka, na kterou bohužel už nikdo nepamatuje. Taková zábava při hraní tenisu, při hraní tenisu! Tennis Critters je obyčejnej tenis, akorát zábavně udělanej. Critters jsou zvířátka, který zprostředkovávají takové podivné šimrání v mysli a člověku to nedochází, proč se u toho neustále směje. Vždyť ten tenis hrají roztomilá zvířátka! A je to velmi slušně hratelný. Pro dva hráče na jednom počítači "Le mazets"!

Pro: srandovní hra, slušně hratelná

Proti: je to tenis

+2 +3 −1

Planet Alcatraz

  • PC 95
Máte rádi Jagged Alliance 2? Tak Planet Alcatraz je totéž, ale v šedě modrém. Slabší grafika a izometrický pohled dávají hře zajímavou atmosféru. První dva levely jsou takové víc procházkové, další už jsou více na námahu a určování šikovnější strategie. Kolem a kolem, když si to tak dám dohromady, vyjde mi jediný výsledek. Stojí to za to.

Pro: herní mechanismy

Proti: grafika

-4 +2 −6

Left 4 Dead

  • PC 70
Káfičku pane? - Copak nevidíš, že tady střílím zombie, Pátku? - Pán, nedal si káfička, udělat Pátek smutný. - Kuva, Pátku, uhni nebo z tebe udělám kaši!

Hra je to dobrá, co by ne. Střílíte tam zombie. Jenže, zombie jsou tupé ovečky, které chodí na popravu tak, jak by si žádný béčkový film nedovolil. Jednou v tmavé místnosti jen tak stojí, nehýbou se. Poté jste na střeše a koukáte na ně dolů, a oni jen tak čekají, asi na lístek do kina. Odkdy zombie jen tak stojí a čekají? Může mi to někdo říct? Takovej nesmysl.

Coop je ok, ale tam to závisí na lidech. Už jsem tam viděl dva blbce, co si z té hry dělali prdel a atmosféra byla fuč. První hra, s dobrou skupinkou, je určitě super. Je tam mnoho překvapení, pocit nepoznaného dělá moc. Když ale to hrajete podeváté, tak už tu hru prohlídnete. Vše je naskriptované, někde líp a někde hůř, spíš než strach z útoku zombií, dostáváte strach o to, aby vám nedošly náboje. Prostě další klon Dooma. Škoda, tahle hra měla na to, aby nám ukázala, že střílečky můžou být strašidelné a skvělé zároveň. Tak někdy příště.

Pátek se pochlapit, tady má kapučínó. - Pátku, já tě varoval. *střelba* následovaná *řevem zombií* následovaný *pádem Pátkova těla do tratoliště krve*

Pro: střelba, zbraně, první hra

Proti: ohraje se to rychle

-12 +5 −17

Disney's Duck Tales: The Quest for Gold

  • PC 95
Kdo by je neznal, Kačery z Kačerova! Bezvadnej seriál, kterej ohromil nejednu generaci, s Rampou McKvákem, který nám tak učaroval. A pak tady byla ta hra stejného názvu. Přitáhla mou pozornost, jak by ne, a já ji vyzkoušel. Tohle je, podle daných specifik, jasná sandboxová hra, a naprosto skvělá! Na začátku skáčete šipku do trezoru s penězmi, zlatými zlaťáčky. Pak s Rampou ztroskotáváte v pokud možná co nejvzdálenější destinaci, abyste byli za každou cenu v cíli rychleji, než Hamoun. Se synovci lezete po skalách, se Skrblíkem utíkáte před Mumií v jeskyni a s Kačkou fotíte (to je nápad, kterej pár her vykradlo) zvířátka v lese. A celé to funguje jako jedna dokonalá hra. Bill Wright, nebo jak se jmenuje, se může jít zahrabat. Duck Tales jsou nepřekonanou sand box hrou, které po právu náleží místo v síni nejlepších her.

Pro: Super hra

Proti: propasti v jeskyních, ty mě dost štvaly

+16 +17 −1

eXperience112

  • PC 35
Může mi prosím někdo vysvětlit, jaká je zábava neovládat hlavní hrdinku? Nebo hlavního hrdinu, to je jedno. Zkoušel jsem pumpovat do této hry své úsilí tak poctivě, jak to jen šlo a hra? Ta se mi tak odvděčila, že ani návod nepomohl. Měl jsem tam zmáčknout kdesi cosi na stole a ono to né spolupracovat. Ale dál ke hře. Příběh je usmolenej, takovej hnis je vedle něho medovina. Kamera se ovládá nelidským způsobem, kde točíte a nastavujete. Otvíráte okýnka a zavíráte je a ta hrdinka má mozek nejspíš v podprsence, nebo co. Neposlouchá a nejde k těm dveřím, a já rozsvicuju a ona ne tam jít. Je tohle zábavná hra? Není!

Pro: nenapadá mě nic, neotřelost možná

Proti: nedotažená a špatně ovladatelná hra

Midtown Madness

  • PC 80
Říkají o mě, že jsem na řízení moc velkej rychlík. A já jim to pak ukazuju v tomhle simulátoru, že né, že je to podle dopravních předpisů. A oni hókají! Prostě koukají. Brum, brum... jedéééém! Madness ako vyšitý! Test Drive převeden ze silnic prérie do města, městečka malovanýho. Oj jojoj, jak tahle hra umí vracet investované peníze. To byste z toho kókali.

Pro: kvalitka městečka

Proti: z dnešního pohledu slabší grafika

+3 +5 −2

Braid

  • PC 55
Tak někdo vymodeloval z hovínek plošinovku, styl okopčil z Maria a nasadil tam Princovské rolování času sem a tam. Dát tomuhle pohorku víc než šedesát procent se neodvážím. To bych pak musel přehodnotit všechny svá hodnocení a to by se nelíbilo ani mě, ani vám. Aby to nikoho nesvádělo k mínusovým praktikám, tak to trochu ještě rozepíšu: není to originální, kopírovalo se mimojiný i z Viewtiful Joe, kde to bylo založený na manipulacích s časem a jinak jde o vobyč hopsajdu, kterých je centilion.

Pro: další...

Proti: řekl jsem, další...!

-13 +5 −18

Crusaders of Might and Magic

  • PC 50
Vyberte si: Buďto strávit pěkné odpoledne něčím užitečným anebo se pokoušet hledat v běhání po chudé a monotónní jak komár krajině hlubší smysl. Já prostě chci u hry jako je Might & Magic živější svět, méně linearity, přsto ale silný příběh a jasně dané úkoly. Tahle hra nenabízí ani jedno. Ani druhé, natož devadesáté sedmé. Slabota, jen pro těžkooděné fandy.

Pro: graficky ucházející

Proti: monotónnost, bezcílnost, Nihilismus

+5 +10 −5

Enter The Matrix

  • PC 65
Podle filmu nenajdete mnoho lehčích her, než je tahleta. Ta šipka, na kterou čučíte navrchu na obrazovce, se nikdy nemýlí a aimbot jakbysmet. Taková sračička to je. Ale docela pěkně hratelná. Sniperské mise byly nejtěžší a zároveň taky nejzábavnější.

Pro: hra podle filmu Matrix, běhání v kyberprostoru

Proti: lehoučké

+4 +7 −3

Tales of Monkey Island: Chapter 1 - Launch of the Screaming Narwhal

  • PC 75
Mňamózní, jak by někdo s vadou vyjadřovacích schopností řekl. Je to jiný, než Monkey Island, tedy v atmosféře, ve stylizaci a ve zpracování. Je to ale hodno názvu Monkey Island, a to z prostého důvodu: Má to šťávu! Dále je to neodmyslitelný humor, který čerpá z klasické série (sou tam odkazy), který může za mé štědré hodnocení. A v neposlední řadě tento vydařený pokus oživuje adventury takovým způsobem, že je dost možné, že to vyláká z páchnoucích nozder spícího obra (kterým adventury kdysi byly) další tituly a zejména takové, které by si fanoušci adventurních rituálů daly nejvíce, jako je např. Indiana Jones. Více kapitol, jen houšť, ať se opičky zapotí!

Pro: jemný humor, krásné prostředí

Proti: slabší grafička, otravné otvírání inventáře

+5 +6 −1

Dreamkiller

  • PC 20
Na palouku se objevila srnečka, které příroda dala jméno Bambi. Jednoho krásného slunečného dne byla Bambi hladová a tak začala čmuchat okolo. Travička se zdála být v pořádku, tak se do ní zakousla a papala, za zvědavého pohledu ostatních zvířátek. Zdálo se, že Bambi měla travičku jen pro sebe, protože nikdo z přihlížejících tvorečků se neměl k tomu, aby taky ochutnal. A tak se po několika hodinách, kdy se Bambi přestala pást, zeptala vykuleného ježečka: "Copak tak vystrašeně koukáš, ježečku?" Ježeček se poškrábal v rozkroku, přihopkal k Bambi o něco blíž a pošeptal jí do ouška: "Ta traviška je otráfená." Po dořeknutí ježeček znervózněl, protože na Bambi se začaly projevovat první příznaky těžké otravy. Zaslintala, začalo se jí třást jedno kopýtko, poté další a pak už to byla všechna, načež se dal ježeček a ostatní zvířátka na úprk. Dobře, že utekla. Udělejte to i VY.

Pro: střílení

Proti: to ostatní

+2 +6 −4

Hellgate: London

  • PC 60
Na Hellgate: London jsem byl zvědav už od prvního ohlášení, ale především od chvíle, kdy jsem uslyšel, že je to hra od tvůrců Diabla. No, a o to větší bylo zklamání, když jsem se do hry ještě pln nadšení pustil. Krátce po úvodu, kdy ještě hra vypadala k světu, se mi otevřelo hnusné prostředí Londýna a první dialogové okýnko říkalo, že tahle hra nebude úplně dodělaná, nebude GOLD. První souboje - moje plasmopistol vs démoni - dopadla ještě dobře, pořád jsem si říkal, že v té hře něco bude. Až potom, co jsem plnil pátý subquest - něco posbírat, někoho pozabíjet a vrátit se pro odměnu do metra - mi cosi říkalo, že Hellgate nebude můj šálek kávy a sci-fi pokračování Diabla už vůbec ne. Po dvou hodinách je to už natolik repetitivní, ale hlavně a především pořád stejné, že moje nadšení klesá a já na sobě pozoruju, že se musím nutit, abych se u téhle hry bavil. Grafika je celkově slabá, ale na tu já si nikdy nepotrpěl. Hratelnost průměr, questy nezajímavé, příběh nic moc a motivace hrát dál ubítá na tamtom chodníku zákeřným impem, který mě překvapil, zrovna když jsem to nejméně čekal.
+14 +15 −1

Prince of Persia

  • PC 100
Prince of Persia byl ve své době oprávněně králem plošinovek. Zábavnější byste těžko pohledali a navíc PoP byl fenomén takové velikosti, že ještě dnes vycházejí jeho pokračování. Prince byla značně inovativní plošinovka s perfektním level designem a
nádhernou atmosférou. Skákání a lezení v zámeckých prostorách byla prostě zábava - to je něco, co dnešním hrám chybí. Byla tu spousta rozličných herních prvků - museli jste při rozběhu načasovat dobře skok, museli jste stihnout padající dveře, hledat tajné stropní cesty, kosit Jaffarovy stráže (až potom co jste našli meč), zorientovat se v prostředí a celou hru stihnout za 60 minut. Bylo na ní poznat, že byla dělaná s láskou a citem pro detail. No zkrátka hra patřící do mého osobního zlatého fondu.
+29 +30 −1

Anarchy Online

  • PC 45
Vstoupením na Rubikovu planetu ve mně ještě sálal plamínek nadšení: hraju online MMORPG! Po výběru postavy jsem byl vhozen na malý ostrůvek s dalšími nováčky, a že jich tam bylo hafo. Anarchy Online byl mojí první MMORPG hrou, jelikož byl úplně zdarma a za měsíční poplatky ja hrát nerad. Chodil jsem po ostrůvku hledaje přístřeší a dobrého slova, ale kde nic tunic. "Zabíjej potvůrky!", křičel na mě jeden z přítomných, kterého jsem se zeptal: cože mám tady jako dělat. Zabíjím divočáky, xpa (zkušenosti) rostou a má postava leveluje. Od jisté úrovné už můžu opustit nudný ostrůvek plný blbečků (mezi které jsem předtím patřil) a to už jsem se těšil na chvíli, kdy hra opravdu začne. Mám na výběr místo A nebo B, volím A. Po chvilce hraní (to už to hraju dvě hodiny?!) zjišťuju, že na bioimplantáty nemám předměty, ani peníze a xpy už vůbec ne. Pokouším se hrát nejlépe jak to jen jde, ale spíš bloudím a z původně atraktivní hry se pomalu vyklubává prázdná offlinovka. Potřeba si vylevelovat postavičku mě znavuje a ta pravá zábava nikde. Ale pořád hraju - nejsem už na té hře závislej? Přemýšlím v koutě dávaje si ledovou limonádu. Uninstall!

Pro: zdarma!, MMORPG!

Proti: postavička potřebuje trénink vs já se chci bavit

Dungeon Master

  • PC 95
Jak tady každý začíná s komentářem - klasika! No ano, klasická hra, která už v té době byla herní modlou všech, co si ji zapůjčili od nějakého kamaráda. Na Dungeon Masterovi mě fascinovala ze všeho nejvíc atmosféra: zvuky mumií, když se po vás napřahovali pazourou slyším v hlavě dodnes, když si na setkání s nimi vzpomenu (ale jinak jsem normální :) ). Kolik já si užil hodin a hodin s pipláním každé postavy - mačkal s věcí na oko, abych poznal, co to třímám ve své dlani. A co teprve kouzlení pomocí run, kteréžto jsem měl okopírované na černobílém papírku. A teď k tomu negativivnímu na DM: no, grafika nic moc - ta v Beholderovi byla mnohem lepší. Ale, na druhou stranu, DM vyšel o několik let dřív, takže to zase za takové mínus považovat nemůžu. Celkově shrnuto: (asi) nesmrtelná klasika počítačových her, které poprávu náleží místo v síni slávy.

Pro: atmosféra, mumie, piplání s postavami, bloudění

Proti: grafika

+12 +14 −2

Exhumed

  • PC 80
Na Exhumed si pamatuju dodnes. Na bloudění egyptem, skákání z oken do oken v neznámém starověkém městě, zabíjení (jakých jiných než) egyptských nepřátel. Úspěch, alespoň u mě, hry stojí hlavně a především na umístění do Egypta - kam se žádná Doomovka v té době nevydala (ve Stone Prophet se nestřílí - pozn.). Hra měla pěkný level design a byla dost slušně zábavná. Co mi nejvíc vadilo, byla její krátkost. Dohráli jsme ji s kámošem, tehdy v roce 1996, za jedno odpoledne - ale stálo to za to!

Pro: zábava, střílení mumií, level design, Egypt!

Proti: délka hry

+3 +5 −2

Wizardry VII: Crusaders of the Dark Savant

  • PC 100
S Beholderem dvojkou, Dungeon Masterem a Isharem nejlepší dungeon všech dob. Tak teď jsem to shrnul pěkně na jeden dech, ale to by na komentář nestačilo, takže to rozvedu. :) Když jsem si nainstaloval Wizardry VII, prý fakt skvělej dungeon - tvrdil známej, ihned jsem poznal, že mám tu čest s něčím výjimečným. Děvče na vzdušném skútru objevivší se odněkud z nebe ve fantasy dungeonu? To jsem ale ještě netušil, co přijde. Hlavním záporákem je tu Dark Savant, jakési monstrum z vesmíru - cože?? Mé první setkání s fúzí fantasy a sci-fi bylo přesně takové, jak píšu. Naprosto nečekané. Co mě ale "dorazilo", byla neskutečná atmosféra a extatická hratelnost. A ta grafika! A hodiny a hodiny čmárání do sešitu (mapování - potřebná to činnost RPG pozitivních v časech dávných). Absolutní bomba. :)

Pro: áááááá

Proti: éééééé

+10 +13 −3

Painkiller

  • PC 55
Painkillere, Painkillere ty ses nám moc nepoved! Copak se to stalo s našimi milovanými doomovkami? Tak takhle přesně vypadá hra bez duše, bez kapky originality a bez čehokoliv, co by mě motivovalo, ji dohrát. Střílení v Painkillerovi je takové obyčejné, nepřátelé tupější než motyka zabořená v zemi - většina mi jich ve hře skákala pod kulky a level design je... ne, není! Někde jsem tady četl, že hratelnost Painkillera je takováto: dám dlažební kostku na písmeno W a u kávy, nedávaje velký pozor na hru, občas zamířím a držím levé tlačítko myši (střílím). S tím se dá souhlasit, hra je to celkově nudná. Pár hodin jsem u toho ale vydržel - a nebyly pro můj organismus totálně devastující.

Pro: velký počet nepřátel

Proti: level design, nuda, žádná motivace hru dohrát

+4 +13 −9